Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
nazdar banda,,,,,kto by my na vychodnom slovensku vedel nastavit podvozok na základné seriove fabrické nastavenie,ale nemám manuál,takže neviem zakladne udaje,,,hladám nejakého odborníka,,,,dík za rady,,,,,,,,,,,,,,,,,Triumph Tiger 1050 ABS 2011. Upravené 1 krát. Naposledy upravil VORman (17.09.2019 13:52) |
www.motorkari.cz/motorkari/?act=manualy-stahnout...=Triumph%20Tiger%201050 ] asi ten spodný od strany 84 |
nazdar banda,,,,prd rozumiem ako to nastavit,,,,,,,,,,,,,,,poradte prosim niekoho co mi to nastavi,,,,,,,nechcem daco do..bat,,,,dik |
Pavol Bednarcik, Poprad. |
to mas jednoduche rychlo to pochopis Upravené 1 krát. Naposledy upravil honda (12.08.2023 5:00) |
Re: janoval: dik,,,,zavolam tam dnes,,,,,Re: honda: hej toto vsetko som precital v manuale,ale mam z toho hokej,,ale aj tak ti dakujem za lepsi preklad ako moj pc translator |
Re: VORman: Fakt je to velmi jednoduche: Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (12.08.2023 21:37) |
dik za rady,,,,,ale uz som objednany u Mareka Petrasa z Velkej Lomnice,,,, www.motoservice.sk/ Upravené 1 krát. Naposledy upravil VORman (13.08.2023 7:23) |
mna pobavi ,ked niekto pusti hlasku ze je to lahke. ale uz to tak je ze ludia ani vela krat nevedia o com tocia keby to bolo ozaj tak lahke, tak jazdci ci uz motocros,enduro,cesta atd nevyhladavaju na tuto problematiku niekoho,kto vie o com toci a hlavne ze vie co aj robi. |
Re: barlac: Uz aj citat si zabudol? Nastavit seriove fabricke nastavenia je ozaj lahke. Otvoris manual, precitas si ktorou skrutkou mas kolko krat ktorym smerov otocit a hotovo. Staci vediet len pocitat. Ale berem, ze ked niekto nevie ani do 10 naratat alebo nevie ako sa pouziva srobovak, je to problem. |
nie citat som nezabudol. ,hladám nejakého odborníka,,,,dík za rady,,,,,,,,,,,,,,,,,Triumph Tiger 1050 ABS 2011 |
Dá sa na jawe nastaviť "továrenský" /t.j. podľa návodu/ predzápal? |
tryskáč: |
S tým samozrejme súhlasím, no musí niekde začať a ked to nikdy nerobil tak potrebuje východzie hodnoty. Neviem ako autor tú moto používa, no je normálne, že na cestu sú iné nastavenia ako do terénu a je možné, že v návode sú obidvoje. Ty si vedel ako podvozok funguje a prispôsoboval si si ho podľa svojej potreby - v rámci nastavovačov. ZDÁ sa mi, že Vorman má obavy spraviť to čo si si Ty nastavoval. |
Je pravda že vychádzať z pôvodného nastavenia ( univerzálne) a potom laborovať podľa "pocitu" je asi lepšie ako triafať len tak. |
potom je tu dalsia a velmi dvolezita vec. 50% toho co jazdi na motocykloch ani neriesi dake nastavenie. mozes s tym tocit ako s budikom a je mu to jedno |
nastavene,,,,mal som to nastavene predchadzajucim majitelom uplne,ale ze uplne na tvrdo,,,,je citit velku zmenu k lepsiemu,,,uz neposkakuje ako koza a dohodli sme sa aj na zimny sefvis,diagnostiku atd. je tiez majitelom triumpha 1200,,,,fakt sikovny a spravny chlapec,,,odporucam |
tvoj poznatok,nastavene,,,,mal som to nastavene predchadzajucim majitelom uplne,ale ze uplne na tvrdo,,,, A? MOZNO CHLAP PREFEROVAL SPORTOVEJSIU AZDU,PRIPADNE JAZDIL S NIEKYM CO ZANEDBAVALO POSILKU A ZDRAVU VYZIVU. TY SI LEN SPOZOROVAL ZE MOTORKA NESKACE AKO KOZA,TO JE CELE.KOZA. |
VORman: |
to nie,som chcel povedat. ale niekto ako ty,co zije len googlom a wikipedom,tak nepochopi. |
barlac: |
"10 mechosov co sa snazia nieco naladit to urobia inak,ozaj inak,kazdy podla seba. |
Re: zeleno: Tak ale to, ze ten olej v tych tlmicoch tlmenim postupne degraduje by mal byt uplne najzakladnejsi knowhow. Ja na svojej moto vzdy medzi vymenami oleja musim postupne priskrcovat aj tlmenie kompresie aj tlmenie odskoku ako kilometre pribudaju. Vonkajsia teplota ma tiez vplyv. Ked je v lete 35 tak trochu priskrtit aby to jazdilo rovnako ako pri 20. V neskorej jeseni a skoro na jar ked je pod 10 zase pootvorit... Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (20.08.2023 17:11) |
Re: w4tch0: Samozrejme, že tlmič aj olej sa postupne opotrebuje a treba sa tomu prispôsobiť, hlavne v motokrose. Závislosť tlmenia na teplote sme riešili použitím leteckej hydraulickej kvapaliny AMG-10 u ktorej je zmena viskozity od -60 do+60 stupňov veľmi malá. |
Re: zeleno: Kedže si s tlmičmi zažil toho dosť, poprosím o radu. |
zaver temy sa nam dost popravil,kukam hlavne ujo zeleno, do toho fuukol trosinka duse. |
Z mojich amaterskych skusenosti z endura asi len tolko, ze ak mam pruzinu na moju váhu |
Re: alexa7: "Dobry podvozok sa takmer neda naklikat zle a srackovy mozes klikat ako chces vzdy bude srackovy." |
Re: tryskac: Keďže si to neopísal podrobnejšie, tak vo všeobecnosti väčšiu škodu pri jazde narobí príliš veľký útlm odskoku, kedy sa koleso po preperovaní prekážky nestihne včas vrátiť do základnej polohy a pneumatika je určitý čas nad zemou. Na rovine to až tak necítiť, ale v zákrute pri väčšom náklone to môže byť problém - až pád. |
zeleno- tak tak,ani postov,ani na pc. |
Realita je ale taká, že celkom kvalitný jazdci , jeden by to o niektorých ani nepovedal, si podvozok nastavuju minimalne, lebo tomu moc nerozumeju. S jedným nastavením pretekaju celý rok. |
Pri opravách teleskopov je problém to, že hlavná súčiastka sa z dôvodu ceny nemení. U predných duralová nosná trubka sa časom vybehá a darmo sa dajú nové púzdra, teleskop má väčšiu vôľu, odtláča semering a skorej začne tiecť. V zadnom centrálnom behá piestik priamo v tele tlmiča, ktorý sa tiež opotrebuje a aj nový piestik s krúžkom má potom väčšiu vôľu, netesní správne, preto aj kliky nemôžu byť na továrenskom nastavení. |
Re: egres2: tak do 20 -30 tis km v pohode , zas ten olej nie je z vajičok |
alexa: |
Re: zeleno: menil som planžetové zostavy v zadnom tlmiči na 800GS s cieľom zvýšiť tlmenie na odskoku a znížiť na kompresii + nový olej. Celkom sa to podarilo sedím v teréne tam kde som musel predtým stáť pri cca rovnakej rýchlosti, motorka sa pri prechode série nerovností "neponára pod jazdnú hladinu" , takže tlmenie odskoku asi nie je prisilné. No pri razantnejšom prechode jednotlivej nerovnosti mám pocit, že koleso nie je v kontakte s podložkou tak rýchlo ako by malo byť. Takže neviem či je slabé tlmenie na kompresii a koleso aj po dosiahnutí vrcholu nerovnosti ešte zotrvačnosťou pokračuje v kompresii pružiny alebo silné tlmenie odskoku spôsobuje pomalé rozťahovanie tlmiča a pomalý návrat kolesa na terén. |
Re: tryskac: "Takže neviem či je slabé tlmenie na kompresii a koleso aj po dosiahnutí vrcholu nerovnosti ešte zotrvačnosťou pokračuje v kompresii pružiny alebo silné tlmenie odskoku spôsobuje pomalé rozťahovanie tlmiča a pomalý návrat kolesa na terén." |
Re: zeleno: nad tým som tiež rozmýšlaľ, no dúfal som, že možno existuje nejaká finta či pravidlo ešte z doby "krňaviek". |
Re: tryskac: Mám dojem, že pri zdvihu 215 mm a tlmič naladený na váhu pre 2 osoby má perovanie svoje hranice "požierať" nerovnosti. Predpokladám, že už nadhodí celý zadok motorky a aj pri správnom nastavení tlmenia je koleso mimo rozsahu jeho zdvihu a chvíľu letíš vo vzduchu. Možno by sa to dalo naladiť, ak jazdíš len sám, znížením tlmenia kompresie na minimum, aby koleso pri preperovaní cez prekážku mohlo ísť čo najvyššie. Neviem však, ako by sa moto správala na ceste pri vyššej rýchlosti a dobrzďovaní. |
Re: zeleno: U cestovnych motoriek sa da ten zadny tlmic nastavit tak , aby fungoval spravne , ma ten rozsah. Ale. U GS 2015, som menil mechanicky ohlins , za povodny z esou so standartnou pruzinou,davaju ho z vyroby, uz si nepametam Nm. Mam 9Okg, manzelka 55kg , s tromi kuframi nalozeny na predlzeny vikend bolo nastavenie na hrane. |
Re: alexa7: U cestovnych motoriek sa da ten zadny tlmic nastavit tak , aby fungoval spravne , ma ten rozsah. |
Re: zeleno: ako motokrosar by si mal vediet ,ze tie polena treba vediet skakat, a potom sa to da aj na GS s 200mm zdvihom. Ak to nevies a zostanes sediet ako peciatka , tak ta 300mm tlmice nezachrania , zostrelia ta z motorky ako handru |
Re: zeleno: také polená radšej režem na metrovicu ako preskakujem s + 200 kg motorkou. . Zase sa spýtam na skúsenosti a aj ked materiály používané vtedy ateraz sú iné, používali ste vtedy zostavu planžiet s krížovou podložkou či hrubšiu podložku malého priemeru na vrchole "kompresného stromčeka" ? Ak áno nelámali sa podložky? |
Re: zeleno: Pri opravách teleskopov je problém to, že hlavná súčiastka sa z dôvodu ceny nemení. U predných duralová nosná trubka sa časom vybehá a darmo sa dajú nové púzdra, teleskop má väčšiu vôľu, odtláča semering a skorej začne tiecť. V zadnom centrálnom behá piestik priamo v tele tlmiča, ktorý sa tiež opotrebuje a aj nový piestik s krúžkom má potom väčšiu vôľu, netesní správne, preto aj kliky nemôžu byť na továrenskom nastavení. |
Re: tryskac: skúšali sme všetko, čo bolo v tej dobe dostupné, aj krížové a hviezdicové podložky, tie išli na spodok zostavy, aby zabezpečili základný prietok oleja pri pomalom stlačení tlmiča. Potom podľa potreby niekoľko kruhových postupného priemeru. Obmedzenie zdvihu planžiet tvorila hrubšia, alebo viac menších podložiek malého priemeru, podobne ako na obrázku. Podložky sme "nakupovali" rozobratím vyhodených tlmičov z rôznych áut. Podložky nepraskali, neboli až tak namáhané a ich priehyb bol obmedzený ich postupnými priemermi a obmedzením zdvihu malými podložkami. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 167199 | Včera: 200629