Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte, pri STK pýtajú certifikát k ladenému výfuku, nestačí im vyrazené E, v krabici som našiel len toto Pozri obrázok je to certifikát k výfuku ? kupoval som to v Styxe, je to Leo Vince na Bandit 1250, stál 400 € takže žiadny fake. Ďakujem za info |
aby to nedopadlo ako brzdove svetlo chalaniska na 05 pioniere. |
Re: Luky993: Nasiel by som si lokalnu dielnu na opravu motoriek. Oni maju miste kde nerobia kraviny a nechal by som to na nich. Alebo prines ten papier co mas a skus stastie. |
Re: lise: nič v zlo , ale tomu som nepochopil, čo je to miste, kde nerobia kraviny???)) |
Ja som dostal takýto certifikát k výfuku, Luky993 ber to ako VZOR.. |
toľko origo laufov na nete na predaj z 690-ky... ja som ho hodil do šopy a na TK vymením za Akrapa, nechýba mi 60€ |
Piste aj miesto a nazov STK. Nech sa vie kam netreba chodit. |
od roku 2021 vsade, lebo sa bude chodit na emisnu... |
Ked si kupoval novy v styxe, tak predpokladam, ze stary si nevyhodil do kosa... |
K comu sluzi, alebo naco je dobry ladeny (huciaci) vyfuk na motorke, ktora ale nie je nijako ladena, len je na nej vymenena koncovka vyfuku? |
Re: boombastic: no kôli zvukuuuuuuuu. vyššej spotrebe a smradu , ale takemu, že sa neda ist za nim. |
a ked budem mat origoš , ale prevŕtaný, tak nebude pytat papier, bude spokojny. |
ved ono to zakazane je... teda pravne "nie je to povolene pouzivat v prevadzke na dopravnych komunikaciach"... a vsetci na to pridu v roku 2021, ked budu musiet vsetky motorky - vratane starych karburatorovych - absolvovat emisnu kontrolu... je to v zakone a preberalo sa to v inej diskusii, tam som to aj citoval... Upravené 1 krát. Naposledy upravil doddy (12.09.2019 7:44) |
Ano ale zas ked je daky ladak homologizovany aj do premavky napriklad s killerom, tak by sa asi mohol namontovat, len nechapem ten vyznam toho. Je to len o zmene zvuku za silnejsi. Dokonca bez doladenia celej motorky to moze robit aj sarapatu...a vseobecne to ludom vadi.... |
Preboha , zase toľko dohadov , "overených" info a ďalších úvah a nezmyslov . Vysvetlenie . Homologizácia E je európska homologizácia, a autodiely takto označené nie je potrebné extra zapisovať do osvedčenia o evidencii vozidla ani k nim nie je potrebný žiadny ďaľší certifikát, pokiaľ je homologizácia E vyznačená priamo na výrobku. E-homologizácia je skrátene označenie pre ECE-homologizáciu (nazývaná aj ECE-homologácia). Jedná sa o značku používanú predovšetkým pri autodieloch - napr. pri autosvetlách,ale aj výfukoch, povdozkoch a pod.. Toto značenie pozostáva z veľkého E v kruhu a z príslušného čísla štátu, kde bola homologácia vydaná a teda kde bol výrobok odskúšaný a schválený a zo schvalovacieho čísla. Jednotlivé štáty, ktoré patria do spoločenstva ECE uznávajú takéto schválenie medzi sebou. Každý štát patriaci do spoločenstva podľa dohody ECE z roku 1958 je oprávnený takúto homologáciu vydávať. Napr. predné svetlá s označením E3 (homologácia vydaná v Taliansku) smú byť používané na vozidlách všade v Európe ako aj v ďaľších krajinách, ktoré smernice ECE uznávajú (Argentína, Austrália, Bahrajn, Brazília, Izrael, Kanada, Mexiko, Nový Zéland, Rusko, Južná Kórea, Tunis, Ukrajina, Arabské Emiráty, Malajzia, Thajsko). Jednotlivé európske krajiny (+ Japonsko) podliehajúce smerniciam ECE majú pridelené nasledovné čísla:E1-Nemecko, E2-Francúzsko, E3-Taliansko, E4-Holandsko, E5-Švédsko, E6-Belgicko, E7-Maďarsko, E8-Česko, E9-Španielsko, E10-Juhoslávia, E11-Anglicko, E12-Rakúsko, E13-Luxembursko, E14-Švajčiarsko, E16-Nórsko, E17-Fínsko, E18-Dánsko, E19-Rumunsko, E20-Poľsko, E21-Portugalsko, E22-Rusko, E23-Grécko, E24-Írsko, E25-Chorvátsko, E26-Slovinsko, E27-Slovensko, E28-Bielorusko, E29-Estónsko, E31-Bosna, E32-Litva, E34-Bulharsko, E37-Turecko, E40-Macedónsko, E42-Európske spoločenstvo, E43-Japonsko Takže tvoj výfuk má homologizačné číslo E13 , teda bol homologovaný v Luxembursku a tá je platná v celom ECE spoločenstve a opakujem znenie hore uvedené : ... nie je potrebné extra zapisovať do osvedčenia o evidencii vozidla ani k nim nie je potrebný žiadny ďaľší certifikát, pokiaľ je homologizácia E vyznačená priamo na výrobku Takže jediná tvoja starosť je nalepiť tú nálepku ku VIN štítku a poučiť podľa znenia toho , čo som hore citoval , vedúceho STK a následne by on by poučiť svojich technikov , aby neoberali ľudí o čas a možnosť narábať so svojim majetkom . P.S. Čudujem sa , že takéto info nevie poskytnúť priamo firma Styx , ktorá je oficiálnym a autorizovaným dovozcom značky Leo Vince pre Slovensko , klasická amatérčina (podotýkam , že nie len slovenská) , po prečítaní tohto návodu sa im to už asi v budúcnosti nestane . Považujte za vybavené . |
a v prípade že by to technik nechápal aj naďalej treba nájsť druhú STK |
Mal som na R6 Akrapovic a na KTM mam GPR, oba s E-ckom a k žiadnemu nebol v krabici žiadny certifikat. Takže z pohľadu našich "múdrych" budú zrejme oba nevhodné na cestu. Zaujímalo by ma ale páni ako sa budú riešiť výfuky ktoré nemajú Ecko (napr. výfuky z USA). Tam sa E-cko na ne nerazi, avšak výfuky ktoré nie sú určené na cestu majú vyrazene "Not for road use" alebo "track use only". U nás to bude zrejme problem. |
Re: brazel: |
Re: brazel: Ďakujem za normálnu odpoveď ako jediný. Nerozumiem prečo sa niekto zapája do debaty keď píše úplne odveci. Zadal som jasnú otázku tak som čakal aj normálnu odpoveď. ďakujem |
Re: Luky993: Re: Luky993: Ak si očakával nejakú inteligentnú odpoveď, tak si na zlej stránke. Časom pochopíš a rezignuješ. |
Re: borino1546: luky je tu od 2010, tak ma skusenosti |
Re: RadoR6: certifikat ti posle ktorykolvek vyrobca, ak ho priamo nema na stranke na stiahnutie. ja som kupil Arrow na CT z druhej ruky a napisal som vyrobcovi a na druhy den mi poslali pekne v pdf do mailu. Jako pre istotu, presne ako pise Brazel - technici na STK su castokrat usilovnejsi nez spanielska inkvizicia. Ale zase na STK si nahodim originalny lauf a idem. Podotykam, ze original je hlucnejsi ako ladak s db killerom, plus teda ozrutny kus chromovaneho ropovodu. |
Súčasná legislatíva umožňuje bez problémov doviesť z USA a dať na značky autá aj motorky v podstate bez problémov ak prejdú STK a EK. |
podla mna tam maju oni akurat tusim len tie zadne cervene blinkre spolu s obryskami (predne su maslim ok) a inak nic, neviem ci to toleruju, alebo to treba prerobit...tazko povedat na kolko taka prerabka vyjde, asi pripad od pripadu...tachac v milach by vadit nemal, emisie zmeraju a jazdi sa tam tiez vpravo, takze by nemal byt problem. skor vidim problem v dovoze z anglicka a vseobecne z vlavo jazdiacich krajin...tam vymena prednych svetiel asi vyjde drahsie...toto vsetko ale asi plati len pre auta, moto neviem ake maju rozdiely, teda v prednom reflektore urcite, ostatne neviem... |
inak nebal by som sa tej EK ak bude a mate ladaky. XY aut co jazdia po ceste maju ladaky a EK prejdu. Neviem preco by nemala aj moto. Sam mam na aute sportovy vyfuk, dokonca nieje ani homologovany a neriesili to ani na STK. Ale mozno vymyslia nieco ine |
Bandit78: na EK ide skor o to, ci mas katalizator. Ak za katalizator das "ladeny" vyfuk a nezvysis emisie nad normu, tak to prejde. Ale ho nemas, neprejdes. Pytal som sa, kde mam na HD katalizator. Odpoved: vraj vo vnutri tlmica. Ja som to dalej nestudoval, ale podla tejto odpovede na HD koncovku menit nemozem. |
Egres: aj ked im sustavne svietia neprerusovane oranzove blinkre? Aj ked namiesto oranzoveho blinkra vzadu maju cerveny? |
Re: egres2: nie si ty pravnik? ano hovoris spravne - akurat ze s takym vozidlom cez ek a stk neprejdes. Teda velmi pravdepodobne. Svetla, odrazky , skla, zrkadla.. vsetko co nema CE musis vymenit. Good luck |
Ako je to s tymi emisnymi kontrolami od roku 2021? Pocul som uz rozne informacie vratane toho, co tvrdi Doddy vyssie, teda ze budu musiet aj stare karbecove stroje na emisnu. Je to naozaj tak? Mam dve motorky spred 2005 a teda obe bez katalyzatora... |
ziadny katalyzator = ziadny problem :D ale nie sak nejak bude dobre netreba z toho robit tragediu... podla man to bude rovnako ako pri autach...stare dymiace kktinz nemaju problem...proste maju v papiere ze mozu pustat tisic emissi a pustaju 900 a su ok moderne auta mozu pustat len 50 emisii a ked pustia 52 maju problem.. podobne to vidim pri motorkach |
Re: Nozdormu: |
Ja som kedysi nepresiel cez emisku a favoritom, tak emiskar vypytal 50 korun, zobral srobovak, volacim potocil na karburatore a uz boli emisie v norme. |
Mam stareho bandita 600 rv 2000. Natocene to bude mat okolo 150 tis. Vsetko ale fachci ako ma, motor je uz trochu hlucnejsi ale karbece som par rokov dozadu menil za mladsie (repas by bol extremne drahy, lebo membrany sa daju kupit len origo a za jednu pytaju cca 100 E). Tak mam obavy, ci onho nepridem kvoli byrokracii... Inac ten motor sa zahrieva tak 10 km. Takze miesto sedenia v cakarni na STK asi budem stat vonku pri nastartovanej motorke. |
Ahoj, Upravené 1 krát. Naposledy upravil superMIZU (16.09.2019 14:06) |
superMIZU , dedukoval si to správne a EG-Genehmigung je predchodca ECE . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (16.09.2019 15:00) |
Re: boombastic: presne tak som presiel emisnu kedysi so starou embeckou. akurat to bolo bez tych 50. ale zase mali zo mna srandu, lebo som tam predtym nalial asi 3 litre vody do chladica (mozno 2, uz si nespominam), lebo som predtym zadrel termostat, vyvrela mi voda a na emisnu som prisiel v kudole bieleho dymu. |
Re: agentSlanina: sak to...kedysi aspon bola sranda. Teraz ta napichnu na super moderne masiny a je po zabave. Za chvilu sa to bude cele robit na dialku, len ti zrazu nepojde nastartovat a pocitac vypise, ze nevyhovuje a fajka zhasla. |
Re: superMIZU: ked chces byt nepriestrelny tak najlepsi postup je zajst na okresny urad dopravy a poziadat o zapis toho vyfuku do technicaku. Im predlozis vsetky papiere od vyfuku, oni si to pekne prestuduju vyfuk ti zapisu to velkeho technicaku. Ked to budes mat napisane v technicaku, ziadna STK ti na to nic nemoze povedat. Technik moze maximalne zazerat, ale to co je vtechnicaku je to co STK ma kontrolovat. Mozu maximalne pomerat emisie (bacha, aj hluk je emisia), teda az to bude legitimne dla zakona a budu na to patricne vybaveni. Dovtedy ti moze zazelat dobry den. |
Re: kvietok: Re: kvietok: Dikes tento rok sa STK nebojím, bol som s frajerkinou Ninjou pred 2 mesiacmi na STK, ma tam Dominator bez DB a nemal som ani žiaden papier pri sebe a vôbec to neriešili. Skôr sa obávam následnej STK, o 2 roky ak budú už riešiť tie emisie, ale uvidíme čo bude a ako to všetko ešte dopadne. Počul som, že ešte nieje ani úplne isté, že emisná bude vôbec povinná. Ale mám to z druhej ruky, ja to nesledujtem, takže neviem. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 5532 | Včera: 331609