Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

MZ 150 karburator - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMZ 150 karburator - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Karburátor.

27.08.2019 19:18

MZ 150 karburator

Dobry den, kupil som novy karburato na MZ 150 lebo stary uz tiekol z kazdej strany. Stary karburator je 24N2-2 a novy 24N2. Motarka nastartuje ale po pridani plynu sa mierne zvysia otacky, asi o necelych 500 a potom ju zacne dusit. Skusal som don dat aj vsetky vnutorne casti zo stareho karburatora, no vysledok je rovnaky alebo motorka ani nenastartuje. Najlepsi vysledok bol s triskou 115. 125 zo stareho karburatora nedrzi ani volnobech a 110 nerde vobec. Ihlu som skusal na 3 roznych vyskach ale to nic nezmenilo. A po zohriati motorka tiez uiz nejde. Stary karburator uz namontovat nemozem lebo koli novemu som musel zuzit hradlo a prilepit ho ku kartburatoru. Rad by som to nejako opravil lebo nove vyjde cca na 100€. Vopred dakujem za rady a napady.


27.08.2019 20:08

Re: MZ 150 karburator

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nastav hladinu v plavakovej komore.
Bez toho to nepojde. Nepojde dobre.
Druha vec je, ze vatsinou sa jedna o druhovyrobu, obvykle cina, ktora nema spravne natryskovanu sadu.
Dolezita okrem hlavnej trysky, je aj ta "akoze volnobezna" bez nej to spravne nepojde.
Inak ono nastavit ten karburator bolo umenie uz kedysi, bez tryskovych vystruznikov a vrtania, ladenia trysiek, to neslo poriadne nastavit.
Podla mna, ti tam dakde ide falosny vzduch, okolo priruby, alebo kdesi za karburatorom.
Dolezite je vymenit aj vzduchovy filter, ale nezasahovat do sacej sustavy, lebo bez podtlaku na vstupe, to musis natryskovat na novy filter cele znova.
Sportovy hrib, co si pamatam, urobil kludne zo 115 trysky 200tovku..
A nebolo to vobec easy nastavit.


28.08.2019 17:30

Re: MZ 150 karburator

Hladinu maam nastavenu podla navoda. Benzinu musi byt dost. Volnobeznu trysku som skusal vymenit tiez ale nepomohlo. A falosny bzduch to moze mat jedine zo zadnej casti karburatora ako je ta gumena cast do filtra lebo som to nemal ditiahnute a motor je tyrosku nakrivo tak tam je mala medzierka, ale podla mna je blbost aby to vobec nenanstartovalo alebo ked uz nastartovalo ani nezvysilo otacky. Podla mna aj ked je to zle nadstavene tak to musi aspon nieco spravit.


28.08.2019 17:34

Re: MZ 150 karburator

A ten karburator je aspon podla stranky z ktorej som to kupival nemecka kvalita. No ten karburator uz v ponuke nemaju, asi im idem napisat.
(stranka www.motozolzso.sk/mz-etz-150-250)


28.08.2019 20:32

Re: MZ 150 karburator

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

marek je otázka, že ked napíšeš, že máš správne nastavenú hladinu či je to pravda.
Lebo Tvoje veta : falosny vzduch to moze mat jedine zo zadnej casti karburatora ako je ta gumena cast do filtra, hovorí že tomu vôbec nerozumieš. Falošný vzduch je iba ten, ktorý sa dostane do motora až za difúzorom, lebo to je vzduch ku ktorému nebolo primiešané patričné množstvo paliva.
Ďalej ak Ti motor nejde ani do cca 40-50% otvorenia šupátka, je zbytočné laborovať s hlavnou tryskou. Lebo v tejto oblasti zmes riadi volnobežná tryska a vzdušník , poloha a tvar ihly a výška hladiny. A v týchto častiach musíš hladať chybu.
Ten karb by mal mať aj sitič, čo sa stane ak sitič otvoríš?
Inak čaká Ťa "základný diagnostický výskum" :-D a to že musíš zistiť či to zdochne preto, že zmes je bohatá alebo chudobná, toto niekedy býva klamlivé. Až ked to zistíš, tak podľa toho má význam hýbať z vecami čo spomínam.
Inak pre istotu porovnaj tvar a dľžku novej a starej ihly

Dôvod úpravy: a ešte ak Ti starý karb tiekol možnomáš zaliatu skriňu motora a tú zmesku treba vypustiť či vykopať

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (28.08.2019 20:35)


31.08.2019 17:14

Re: MZ 150 karburator

Ihla je rovnaka a zo siticom ani nenastartuje.


17.09.2019 17:39

Re: MZ 150 karburator

MZ sa mi podarilo rozbehnut, ale stale mam problem. Pod 3000 otacok to nevladze. Ked sa napriklad chcem rozbehnut pod tych 3000 tak ju to pridusi a potom sa uz nerozbehne ani na neutrali. Po pusteni plynu bud skape alebo staci chvilu pockat a potom znova ide. Na tryske 125 to bolo najsilnejsie, dusilo ju uz pri zaradeni rychlosti. 115 bola lepsia, no najlepsi ucinok mala 110. Vykon mi prisiel uplne rovnaky s kazdou tryskou. Vopred dakujem za rady.


17.09.2019 20:49

Re: MZ 150 karburator

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Ja tým novým akože "nemecká kvalita" neverím. Mal som dva nové karbce že vraj BVFká a nedokázal som to v simsone nastaviť. Teraz dávam do kopy jedného a ide len na starom karburátore.
Moja rada znie skús zohnať starí origo


02.11.2019 11:01

Re: MZ 150 karburator

Koli vysokej spotrebe som sa rozhodol rozobrat motor, teda valec. No kedze nie som s týmito vecami skuseny, takze neviem usudit velkost opotrebenia tak sem pridavam par fotiek. Rad by som pocul vas nazor. Zistil som ze valec a hrdlo na karburatore spolu nesedia. Otvor v hrdle je mensi ako vo valci a je to cele posunute, takze to tam ani nezapada tymi otvormi do seba, na fotkach to nie je az tak vidno ale ked tam strćim prst tak to je dost citit. Bolo to tak ked som motorku kupil a aj nove hrdlo je rovnake ako to stare. A tiez som zistil ze jeden drziak motora co je pripevneny na kivnej vidlici je zlomeny. Mam sice druhy ale neviem ako sa to rozobera, podla prirucky na to potrebujem lis, tak neviem ci to nebude jednoduchsie dat dakomu privarit.

Fotky: drive.google.com/open?id=1X6aAAShYugyb2HGXAta945eDlQEIh...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 67653 | Včera: 161085