Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

uroven brzdenia....CCC rebricek - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuuroven brzdenia....CCC rebricek - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

09.08.2019 21:09

uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Caute.....Ake mate skusenosti z brzdenim coprov cruiserov? Ktory podla Vas brzdi najlepsie a ktory najhorsie...zaujima ma realne brzdenie ,nie nejake dobrzdovanie pred krizovatkou.....dajte dajake skusenosti...dik


09.08.2019 22:08

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

Saints
 Čoprák 

Ikona

Re: cruelbody:
Co je realne brzdenie? Krizove ?
Je tam vela faktorov: hmotnost moto, rychlost, ake brzdy to ma, gumy, povrch, ABS system atd... a hlavne motorkar a jeho reakcie.
Cruiser vs jogurt - 2x kotuc - jogurt bude brzdit lepsie ale ak bude dobry jazdec moze zareagovat skor aj lepsie brzdit na cruiseri.

Bubnove brzdy, brzdia horsie - starcie moto, casto je na zadnom kolese.
Motoriek - motorkarov je vela t.j. rebricek NAJ tu nebudes mat...

Pozri obrázok

Ako spravne brzdit:
www.wikihow.com/Brake-Properly-on-a-Motorcycle


09.08.2019 22:40

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Hej..myslim krizovku... podla technickych parametrov mne vychadza ze dobre by mal brzdil intruder 1500 mladsie rocniky..ktore mali uz dva kotuce a na kazdom nie plavajuci strmen ale stvorpiestik...opravte ma ak sa mylim..dalej viraga 750,1100 rocnik 94 a viac co maju 2x kotuc a 2 piestikove strmene a nasledovnik dragstar 1100...najhorsie my vychadza tazzky mastodont intruder 1500 starsi rocnik s jednym kotucom a jednym jednopiestikovym plavajucim strmenom... ale to su len moje dohady na zaklade železa co vidim na tych motorkach.....ak mam niekde nepresnost tak ma opravte....


09.08.2019 22:42

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Zadnu brzdu neriesim ....nema vyznam...za 20 000 km som na nu sahol len ked sa pohynam dokopca... a ked som sa pred krizovatkou sparal v nose pravou rukou tak som dobrzdoval zadnou brzdou


10.08.2019 7:52

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

Saints
 Čoprák 

Ikona

Re: cruelbody: nema vyznam?
Samozremze ze ma ak ju vies pouzivat - skrati ti brzdnu drahu a v pripade naklonu motorky ti ju vyrovná. Napr. ked ti smyka predne koleso.

Brzdenie je hlavne o jazdcovi a potom o technike, papierove parametre ti nezachrania zivot a dobry jazdec zabrzdi skorej na teoreticky horsej masine, napr. len tym ze pouzije v krize aj tu zadnu brzdu.

Super brzdy ta niekedy vedia aj nazem polozit.
Chces si na zaklade toho moto kupovat?


10.08.2019 8:23

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Cau..chcem pocut nazory.....chcem o tom debatovat..chcem si urobit obraz...nechcem tu preberat techniku brzdenia..lebo sa tu budem len vadit....bzdit zadnou v naklone? Zabudni.....Brzdim vela lebo brzdim zamerne..zaujima ma to a samozrejme jedna baba povedala to tu v tejto branzi plati desatnasobne


10.08.2019 18:04

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

biker15
 Čoprák 

Ikona

Re: cruelbody: čo chceš debatovať ? Niekto si zvykne že fyzika funguje, niekto sa bude tomu čudovať. Všeobecne choppre /cruisery/ moc dobre nebrzdia. Čo na nich jazdime sme si už zvykli a jazdíme podľa toho. Intruder, dragstar, shadow... všetko jedno. Intruder 1500: Celková hmotnosť 535 kilo, jeden kotúč vpredu, jeden vzadu, pancierové hadice, brzdovka 660 menená každý rok a zvykol som si. Riešenie aby to brzdilo: komplet predný brzdový systém z Bandita 1200: 2 krát kotúč+ 2 krát štvorpiestik.
Keď sadnem na nejakú novú normálnu moto a zabrzdím mám pocit že som narazil do steny.
Nový Harley brzdí dobre.


10.08.2019 18:12

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

gege
 Čoprák 

Ikona

Ja dám z opačného konca (snáď sem kamarát nechodí >:-) ) Najhoršie brzdí HD Softail Crossbones, resp. HD so springerom, jedným kotúčom vpredu a jedným piestikom zhora. (Softail Springer,
Heritage Springer...)


10.08.2019 18:32

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

biker15
 Čoprák 

Ikona

Tak to už sú extrémy :-))) Petrovi Fondovi to tiež moc nebrzdilo...


10.08.2019 19:41

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Re: biker15: A prednou uz vobec ne :-D :-D :-D


10.08.2019 23:08

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Re: biker15: chcem nazor..napr.taky jak si napisal.Otazka ....preco neupgradujes svoj jeden kotuc a jeden piestik na 2 kotuce a 8 piestikov ako maju mladsie modely?


10.08.2019 23:17

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To si predstavuješ "Jak Hurvínek válku ." 8-) :-)
A kam asi tak uchytíš druhý brzdový strmeň ???

Ahááá ... , dobré ráno takto večer .


10.08.2019 23:46

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

biker15
 Čoprák 

Ikona

Brazel: dá sa to: spodok tlmičov a disk z 2001+ čo má dva kotúče a sada na prestavbu z bandita nieje z CZ problém.
Cruelbody: 1: lebo som si na to zvykol, jazdím tak aby mi to stačilo
2: lebo kúpim Harleya čo brzdí už ako sériovka.


11.08.2019 0:02

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: biker15: ľahko sa povie a relatívne ľahko prerobi, len čo na to tie naše prijebane STK kde sa snažia byť papezskejsi jak sam pápež, ale to je u nás asi v každej legislatíve (ale ako sa hovori, tých pár hore si dovolí len to co im ti dolu povolia a nechajú si páčiť - to by som videl ako hlavný problem). Ale to v zátvorke je už je troch off topic.

Dôvod úpravy: Len tak z dlhej chvile

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (11.08.2019 0:04)


11.08.2019 5:32

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: RadoR6: Takže STK hm,
určite si všimnu,že trojkolesova Fabia je čosi v neporiadku.
Ale či ma HD jeden alebo dva kotuče,ked ho vidi druhýkrat v živote,a ten prvý bol plagat na hajzli čo mal ako pubertak,to teda silne pochybujem :-)))


11.08.2019 7:26

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

brazel
 Kávičkár 

Ikona

biker15 , veď je jasné , že všetko sa dá . Len rentabilita je preč .
To si tak hovoria , že len toto , lento tamto , no a a vymeniť musíš pol motorky , lebo okrem vidlíc aj brzdovú pumpu potrebuješ inú , aj kotúče musia byť iné a plávajúce , aj s pružením (vpredu aj vzadu) by mal občan niečo urobiť , aby sa to "neroztancovalo" pri zábere dvoch kotúčov , aj , aj ...
To je naozaj výhodnejšie vymeniť komplet celý stroj .

Keby niekto silno chcel vylepšiť brzdový systém s kotúčom na pravej strane , tak mám pre neho riešenie - motocykle.bazos.sk/inzerat/100904608/6-piestikovy-brzdo... >:-)


11.08.2019 8:43

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Re: brazel: no lebo mladsie rocniky to maju..tak sa to musi dat :-)


11.08.2019 8:44

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Re: RadoR6: teraz som bol na stk..taketo veci ich nezaujimaju.....


11.08.2019 8:49

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

brazel
 Kávičkár 

Ikona

cruelbody , jeden model . Pôvodne si sa pýtal CCC všeobecne , či nie ?


11.08.2019 8:51

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Re: brazel: Brano....paci sa mi intruder 1400..len s tim jednym kotucom a jednym piestikom ta davkovatelnost nebude bohvie co.....inak cesi maju riesenie...stvorpiestik...vsetko pasuje..vymenis a ides.... ale aj tak......som rozmaznany z nahaca :-)


11.08.2019 8:56

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Re: brazel: v tomto pripade som mal na mysli konkretne intruder 1500..lebo tam bol urobeny pekny a zasadny upgrade...tusim od 2001... a preto ma zaujima ci to moze napr. niekto porovnat na tomto modeli...model z jednym piestikom a model z osmimi...vcera som dosiel za tmy domov ta uz som Ti nevolal spat


11.08.2019 9:01

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Ale zaujima ma to vseobecne....


11.08.2019 9:10

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

brazel
 Kávičkár 

Ikona

14-ka Intruder má predný kotúč priemeru len 275 mm , brzdový výkon nevyriešiš výmenou strmeňa za štvorpiestik , to si len čecháčkovia nahovárajú , presne v štýle "Jen ať je to levný"

A zase , k pevnému strmeňu potrebuješ nutne plávajúci kotúč ! Ak jeden , tak aspoň priemeru 300 , ešte lepšie 320 mm .

Dôvod úpravy: + pumpu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.08.2019 9:11)


11.08.2019 9:19

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nuz niekto chce na moto jazdit a niekto chce brzdit..
Kazda vyrobena moto v zaklade brzdi, lepsie, horsie, ale ak to ma STK, musi to stacit.
Ak to ma ABS, nebezpecenstvo je vzdy na poslednych metroch, ked padaju aj zasluzili umelci.


11.08.2019 9:28

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: Re: RS955i: v poriadku. Len ma to tak napadlo. Druhá vec je, čo v prípade nehody a poisťovňa zisti ze tam máš iné brzdy/spodok vidlic ako dáva vyrobca. Urcite by to bolo ok ak by to bolo zapísané v TP, pripadne (tak ako tu v UK), o zmenách oboznámis poistovnu. No len u nás je to nemozne :-~


11.08.2019 9:49

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ospravedlňujem sa , 14-ka Intruder má vpredu kotúč 296 mm (preberal som info zo zlých zdrojov) , nie 275/276 , takže tam by sa dal použiť plávajúci kotúč napr. od firmy EBC , model MD3032RS (ten sa dá kúpiť za 150-160 ) , v spojení s platničkami EBC , typ HH , teda FA103HH (25-30 ) + pancierová brzdová hadica , čo by teda nebolo až také finančne srdcervúce ... alebo aj dať vyrobiť medzikus a upevniť tam ten 6-piestik , čo som postol vyššie .

Znovu však treba rátať s tým , že by bolo bezpodmienečne nutné pritvrdiť predné pruženie , minimálne výmenou pružín aspoň za progresy , aby sa zlepšený brzdný výkon neutopil len v "lepšom" ponáraní sa vidlíc . 8-)


Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (11.08.2019 10:00)


11.08.2019 10:07

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

cruelbody
 Turista 

Re: brazel: ja si myslim a nedporuje to fyzike ze ak mas kotuc nejakej velkosti hocijakej velkosti a pridavas piestiky tak sa to musi len zlepsovat...lebo... a to len predpokladam ze kazde predne koleso sa da dostat do smyku...ale ten cas medzi uplnym zablokovaním a stlacenim packy sa vola miera davkovatelnosti a ta je podstatna pre dobre brzdenie...samozrejme je pohodlnejsie brzdit jednym prstom nez to stlacat velkou silou celou rukou a to iste zavisi od pumpy co mas na riadidlach....iste su nejake z poriadnym nastupom... Co takto velke virago po r.v. 1994 ? Tam uz ma bud 2x dvojpiestik z plavajucim strmenom alebo 2 x stvorpiestik


11.08.2019 10:14

Re: uroven brzdenia....CCC rebricek

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To s pridávaním piestikov nie je až taká jednoduchá pravda . :-) Zlepšenie dávkovateľnosti áno .
A s tou hocijakou veľkosťou kotúča a priemeru brzdového valca tiež nie .

Nechce sa mi písať (pozerám snooker , len keby tan tá trúba nerečnila ako Palacký) , to si môžeme vydebatovať aj cez telefón .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.08.2019 10:24)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

rossier-10-2019-side

Adamoto Flash

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2019 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 171805 | Včera: 163111