Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Vyfuk na 2T - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVyfuk na 2T - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
21.05.2019 9:41

Vyfuk na 2T

Tibor86
 Turista 

Caute, poradte mi pls nejaky tichy vyfuk, nemusi to byt ladak na 2takt, obsah 86cm, kit TRP86cc, Yamaha DT50R 2009. Mam Leo Vince V6 - ladak, do terenu je aj ok, lebo ma vykonove pasmo od 6500 po 10500rpm ale na dlhsiu jazdu sa to neda, hroznyyy rachooot :D Dalej mam Yasuni R3, ten je tichucky na volnobehu ale vykonove pasmo ma od 9000 po 15000rpm co je do terenu nepouzitelne ale moto s nim v otackach ide jak slak. Premyslam nad Gianelli vyfukom ale nie ladakom, to vsetky ladaky robia taky rachot ? Nemusim mat maximalku 150 :D staci tak do 100vky ale aby malo zaber - krutiak od spodu. Diky za radu.


21.05.2019 11:02

Re: Vyfuk na 2T

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Problem su protichodne potreby.
Ladeny vyfuk, ma rezonator, ktoreho cinnost, potrebuje podla moznosti netlmeny "nie prilis/ tlmeny odvod spalin.Ak chces tlmit ladeny vyfuk, tak potrebujes relativne velky objem tlmica za tym ladenym crevom. Objem preto, aby plyny vyfukove, mali kam expandovat, ochladit sa a bez velkych odporov a prepazkovania, opustili vyfukovu sustavu.
Ak ten tlmic bude mat velky odpor, bude to mat vplyv na ladnie creva..
A to znizi vykon v urcitom pasme otacok.
Tlmic neladeny, bez creva, ma za ulohu tlmenie, nie rezonanciu v urcitom pasme otacok, jeho objem je vyuzity na tlmenie.
2T motor, ak ho sponujes a ladis na maximalny mozny vykon, je v podstate velky kompromis.
A to sa tyka aj vyfuku a vykonovej krivky.
Bud mas sanie, karburator, klapky a vyfuk urobeny na co najlinearnejsi vykon rozprestreny v rozsahu otacok motora, alebo to mas vyspickovane na co najmensi saci odpor, karburator nekladie saniu zbytocny odpor, zmes dava najlepsiu v maxime vykonu a vyfuk je naladeny na rezonanciu v "peaku" maximalneho vykonu moznych otacok.



Dôvod úpravy: doplnenie pisma

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (21.05.2019 11:06)


21.05.2019 11:57

Re: Vyfuk na 2T

Tibor86
 Turista 

Hmm, diky za odp. Cize keby som do toho Leo Vince vyfuku napchal viac tlmciacej vaty do koncovky malo by to znizit ten rachot ? Ako vatu v nom som menil, ale i tak moc rachoce.I na volnobehu je to riadny rachot. Viem, treba sa rozhodnut ci moto bude na cesty alebo to terenu. Skor by som do terenu ale aj po ceste, no len nak ten vyfuk tak nerachoce.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 340612 | Včera: 221906