|
Ja to napisem asi tak..
Na tlmic vyfuku sa smelo vykasli.
Radosti ti prida len hluk, vykon ostane a este sa to skor pohorsi na vyssich otackach.
Ak sa aj zdvihne krutak na nizzsich otackach, tak to bez laborovania a ladenia variatora nevylepsis, musis pridavat vahu na valcekoch, presne opacne, ako pri ladeni a overlocku na 2T motore.
Inak sa ti krutak na spodku, za prispenia otvoreneho vyfuku neprejavi na jazdnych vlastnostiach.
PCX 125 a 150 je sice len teoreticky 1kW rozdiel, avsak 150tka je podla mojho pocitu naladena inak.
Nemal som to kuchnute a rozobrate, ale vozil som sa na jednej aj druhej a rozdiel tam je znacny.
Sedadla a podvozok maju hadam rovnake.
Ale je to davno co som sa na tom preprdal, verdikt bol taky, ze 150 je lepsia.
Tam je asi ten rozdiel, ze 150ccm motor, nespada pod kategoriu, kde je nejake obmedzenie vykonu kategorie, ale proste je to cele akesi otvorene, agresivnejsie a veselsie.
Zvuk si nepamatam.
Takze ak mozem ja radit, ako erudovany pseudoodbornik, skus takuto vec, ako je PCX.
Zober si par kuskov molitanu, podloz si to sedadlo, prilep to tam trebars papierovou paskou alebo vobec a prevez sa z roznym vyvysenim sedla.
Skus si to podlozit aj o 10 a viac cm.
Je mozne, ze zmenou posedu na tom dvojhrbatom sedle, ked zrazu zmizne ten hrb, pod molitanom, si najdes polohu, kde ti to nebude robit problem.
Tlmice na skuter, to je podla mna dost laboracna polozka, najma na stare skutre.
U novsich, to chce konzultovat, idelane v servise na skutre, ale nie jednu koncernovu znacku, ale skutre vseobecne. Tam obvykle maju skusenosti z tuningom a to na mnoho znaciek, nerobia len servis jednej znacky.
My sa tu v Blave mame, lebo mame kusok do Brna, do scootlandu, alebo tu mame due frateli a vo Viedni dalsie 3 servisy.
Ja osobne mam najlepsiu skusenost zo scootlandom, lebo ich poznam od doby, ked boli este v garazi na starom meste.
Tam by som sa na tvojom mieste opytal, ake tlmice tam narvat, aby sa to nehupalo, ako ozrata tava.
Mozno by pomohlo, ale to uz je pre zrucneho, sikovny to musi dat niekomu do spravy. Narvat pod pruziny par podloziek a pritvrdit tie struny. Castokrat u toho linearneho zavesenia, sa to zacne chovat lepsie a to je dovod, ist do pruzinarne a nechat si namotat tvrdsie pruziny, alebo kupit ine tlmice.
Dalsia polozka skutrova, ale to som na PCX neriesil, lebo ta chodi do servisu v TN, avsak na svojich smetoch, som u kazdeho, musel riesit problem vylajbaneho zavesenia motora v kostre a silentbloky, ci ihlickove loziska.
Ak zacne strpat zavesenie motora na kostre, alebo je tam velka vola, ci vybuchane silentbloky, zacne sa to spravat najma pri vyssich rychlostiach, ako naspeedovana anakonda. No a ten co sa na tom veze, je mu zrazu uzka aj dialnica.
Predne tlmice, pruziny a predny zaves, to je u skutrov tiez casto zdroj problemu.
Ak to je "dobre urobene", tak sa cela predna vidla meni komplet, nic sa neda rozobrat, ziadne pruziny menit. Jedine olej a to je len teoreticka plozka, lebo castokrat nieje nikde uvedene aky a kolko.
Teoreticky to ide na hulvata, stlacit tlmice gurtnou a naplnit, trochu ubrat velkou striekackou a byva to dobre. Chvilu.. Olej 15W hydraulicky do bagru a inej polnohospodraskej techniky, nic nepokazil. Ak sa zdal byt husty, tak hydraulicky olej do strojov za polarnym kruhom, 5W, to vhodnym riedenim dotiahol do dokonalosti.
To ale asi nieje problem u tvojej PCX.
Inak na skutri netlmiace predne tlmice, su este veselsia polozka, ako zavesenie motora v kostre. Je to z toho dovodu, ze na predok obzvlast konstrukcne odlahceny skuter, koli manevrovatelnosti a obratnosti, ak rozkmitava na predku, to je velka curina jazdit, ci brzdit aj pri pomalej jazde v premavke. Ak sa skuter koli unavenym pruzinam v predku a netlmiacim tlmicom ponara, najma pri brzdeni, to je bonus, koli comu sa kupuju nove a novsie skutre.
Cize aby som to zhrnul, skus najprv to, co ta nebude stat skoro nic. Psovi zober molitan z budy, podloz to sedlo a skusaj vyvysenie.
Do tlmicov, pod pruziny, sa daju vlozit podlozky, sice sa asi zaspinis, ale je to sposob, ako mozes zistit, ci pomoze pritvrdenie toho zadneho zavesenia.
Vsetko ostatne, je nielen o tom, ze sa zaspinis, ale o laborovani a pripravkoch, stahovakoch a na doma nie moc vhodne. Idelane na ten "ladeny" inak len otvoreny vyfuk, to dat spravit tam, kde maju motorovu brzdu a robia ladenie skutrov, ci motoriek.
Nieje toho vela, ja poznam len v Brne scootland, kde maju brzdu a vedia naladit na malicko zmenene parametre motora variator.
Zdar!
|