Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

PCX 2014 JF 57 tunning - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPCX 2014 JF 57 tunning - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

26.10.2018 11:18

PCX 2014 JF 57 tunning

Peter Sincak - BigDaddy
 Kávičkár 

Ahojte,

chcem sa spytat - ma vyznam dat do PCX 125 ine zadne tlmice ? Rozmyslam o tomto

www.ebay.com/itm/YSS-AMMORTIZZATORI-POSTERIORI-HONDA-PC...

a sucasne chcem iny vyfuk

rozmyslam medzi Yoshimurou - alebo Akrapovic

Vopred dakujem za rekaciu


26.10.2018 12:09

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

A co od toho cakas?
Vyfuk bude viac hucat.
Tlmice budu inak tlmit.
Stale to bude 125, alebo 150ccm skuter, 9, alebo 10kW.
Stolicka z motorom, tazisko v zadu, pre manevbrovatelnost v meste.
Ak cakas vyssiu stabilitu vo vyssich rychlostiach, cakas zbytocne.
PCX je skuter, sice celkom vymakany, ale stale len skuter.
Tlmice v zadu to moc neovplyvnia.


26.10.2018 15:14

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

Peter Sincak - BigDaddy
 Kávičkár 

Diky Merlin

chcem to do mesta ... tunnujem si ho zo zabavy a prakticnosti. Som uz starsi a otazka je ci my tie slmice jemne pomozu pre chrbticu - su nastavitelne no a vyfuk by som chcel aby bolo viac pocut - aby to bolo bezpecne. Chcem samozrejme IBA do mesta - buduci rok chcem vodicak na velku motorku. Mozno uz je pozde (mam 5 8) ale ide o pasiu a paci sa mi to.
takze - ak pocitim ze bude lepsie pruzit a lahsie pre moju chrbticu tak to ma pre ma pre mna vyznam. Mozno pochopis :-) :-) ked budes v mojom veku .. dakujem za Vas cas.


Video: www.youtube.com/watch?v=K-KzNnv-1Ck


26.10.2018 15:39

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

Nepochybne vsetci chodci a obyvatelia mesta ocenia najma tvoj ladak ktory ti mylne doda pocit vacsieho bezpecia.


26.10.2018 15:40

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

kemo
 Geriatrik 

BigDaddy - tiež mám problém s chrbticou (a pomaly už s celým človekom - vek nepustí, 67) ale zatiaľ mám také skúsenosti, že vždy a to podčiarkujem, vždy, keď sa preveziem na tom mojom prístroji, tak ma všetko prestane bolieť a ešte aj na druhý deň som v super pohode.
Tým nechcem znevažovať Tvoje zdravotné problémy, iba píšem moju doterajšiu skúsenosť. Vyprdni sa na skúter, kúp si nejaký chopprík, 250 kg tú jazdu trochu "splavní".


26.10.2018 16:38

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: BigDaddy: hucak na skutra je strasna traposina

Ak mas problemy s chrbticou, tak skor ako pustis prachy za tlmice skus prestavit polohu riaditok, alebo tam daj nejake podlozky.

Na Enfielde ma bolieval chrbat, dal som vyisie rajdy bolo po problemoch.


26.10.2018 16:42

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tie tlmice nevyzeraju, ze by boli nastavitelne


26.10.2018 19:26

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

Peter Sincak - BigDaddy
 Kávičkár 

@kamo - dakujem za radu - mam to v plane ale realne tento skuter je do mesta fasa ...
ano chcem si pozdejsie kupit - nejakeho stareho choppra ale trocha pozdejsie ... mam najazdenych 4000 - prechod na velku motorku - este pridee - dufam.

@janokoval - dakujem za coments... tie tlmice overim ci sa daju nastavit....
@bombastic - hmmmm - myslis ze na vacsej motorke budem bezpecnejsi ..?. zatial mi to vyhovuje - max 90-100 mi zatial teda urcite staci... :-) :-)

Dakujem za komentare


26.10.2018 23:26

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Problem PCX /je v rodine/ sa musel vyriesit inak.
Problem mojho tata, ma 2m, skoro 80 na krku.
Jazda na tom PCX bola utrpenie, ale nieje to koli tlmicom.
Problem je sedadlo a je to velky problem.
Sedadlo sa muselo vyrobit nove, teda vypln uplne ina, na mieru tatka, na to koza.
Vnutri samozrejme vyhrievanie.
Zrusil sa hrb na sedle, aby sa dala najst lepsia a vhodna poloha posedu.

Problem je, ze vatsina skutrov ma sedadla na mensie postavy a celkom malo vyplne.
Vypln je tvrda, aby vdrzala, aspon 2 roky zaruky.
Potah je z lopuchov, aby sa rit parila a hemoroidy kvasili, pri dlhsej jazde.

Ja nemam nic proti skutrom, sam som sedlal male kubatury rad, i dnes nepohrdnem dobrym povozenim na agresivnej vyladenej 50/70ccm potvore.

Ale koncepcia skutra ako skutra, nie skutorky, ako je burgmnan, alebo gilera GP800 a pod, ktore maju ine rozlozenie vahy, je problem.
Tam potom je problem z posedom.


27.10.2018 8:17

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

Na ziadnej moto nebudes viac v bezpeci vdaka ladaku.


27.10.2018 12:50

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

naj do mesta su male nakedy si myslim, gladius, cbf, monster , ncx.....


27.10.2018 15:38

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

brazel
 Kávičkár 

Ikona

BigDaddy , tlmiče , ktoré si uviedol v linku , majú síce piggy bag (čo je super [dobre]) , ale nastaviteľné len predpätie pružiny a nič viac .

Predajcovia akosi zabúdajú uviesť (lebo to obvykle ani nevedia) , že s obj.číslom TK302-310T-05 sú určené pre váhovú kategóriu 50-70 kg a s obj.číslom TK302-310T-06 pre 70-90 kg , tak či tak sa do toho už žiadny spolujazdec nevojde , ale veď za 200 € sa ani žiadne zázraky čakať nedajú .

A aj vyzerať môžu inakšie , teda takto

Pozri obrázok


vlastne ako "čínska klasika" , ktorú môžeš kúpiť ani nie za polovicu .

Merlin00 ti vlastne dobre radí , že ťažkosti sú spôsobené posedom ako na stoličke a YSS aj tak na Honda PCX v súčasnosti* ani poriadne tlmiče pre normálneho slováka (nad 90 kg**) neponúka a za dobré tlmiče vyplázneš 450-650 € .

* - v skladoch predajcov sa ešte môžu nájsť staré zásoby z obdobia , keď to YSS dodávalo (... 2010/2011/2012/2014) .
** - pochopiteľne oblečeného a nie vylezeného z vane , s uterákom okolo bedier . :-)


27.10.2018 17:59

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

Peter Sincak - BigDaddy
 Kávičkár 

dakujem za prispevky ...
@merlin ... mas pravdu - aj to sedadlo co mam je nove ale musim nieco vymysliet - smyka sa mi na tom - som 180 a 110 :-( :-( ... inak po meste to ide 50-70 co je fasa - velmi svizne ... mimo mesto 70-90 v poho a 100 sa da ... ale citit ze vela ... :-) mozno vyfuk pomoze ..

@bombastic - prepac - asi budem vyzerat ako blbec - ale co je ladak ??
@brazel - fuuu - dakujem za info - ani som o tom netusil ... ja urcite budem 95 percent sam na scutri - 110 kg :-( - mam f plane schudnut :-) .. to ako sa pocita - ze vahova kategoria to je na jeden tlmic - teda bavime sa 100-140 tie lahsie ... a 140-180 tie druhe ???

Zatial som naladeny ze 2-3 roky na PCX a potom uvidim ... na zrazy velmi nechodim - lebo asi skuter - bude vyvolavat usmevy :-) :-)

Dakujem za vas cas !! :-)


27.10.2018 18:50

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

no ladak je ladeny vyfuk, ako si spominal, akrap, alebo yoshi...alebo aj ine znacky. taky, co huci.


27.10.2018 19:06

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

brazel
 Kávičkár 

Ikona

BigDaddy nie , nie krát 2 .

Tu máš tlmičov , môžeš preberať a za facku : de.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20...


27.10.2018 20:41

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja to napisem asi tak..
Na tlmic vyfuku sa smelo vykasli.
Radosti ti prida len hluk, vykon ostane a este sa to skor pohorsi na vyssich otackach.
Ak sa aj zdvihne krutak na nizzsich otackach, tak to bez laborovania a ladenia variatora nevylepsis, musis pridavat vahu na valcekoch, presne opacne, ako pri ladeni a overlocku na 2T motore.
Inak sa ti krutak na spodku, za prispenia otvoreneho vyfuku neprejavi na jazdnych vlastnostiach.

PCX 125 a 150 je sice len teoreticky 1kW rozdiel, avsak 150tka je podla mojho pocitu naladena inak.
Nemal som to kuchnute a rozobrate, ale vozil som sa na jednej aj druhej a rozdiel tam je znacny.
Sedadla a podvozok maju hadam rovnake.
Ale je to davno co som sa na tom preprdal, verdikt bol taky, ze 150 je lepsia.
Tam je asi ten rozdiel, ze 150ccm motor, nespada pod kategoriu, kde je nejake obmedzenie vykonu kategorie, ale proste je to cele akesi otvorene, agresivnejsie a veselsie.
Zvuk si nepamatam.
Takze ak mozem ja radit, ako erudovany pseudoodbornik, skus takuto vec, ako je PCX.
Zober si par kuskov molitanu, podloz si to sedadlo, prilep to tam trebars papierovou paskou alebo vobec a prevez sa z roznym vyvysenim sedla.
Skus si to podlozit aj o 10 a viac cm.
Je mozne, ze zmenou posedu na tom dvojhrbatom sedle, ked zrazu zmizne ten hrb, pod molitanom, si najdes polohu, kde ti to nebude robit problem.

Tlmice na skuter, to je podla mna dost laboracna polozka, najma na stare skutre.
U novsich, to chce konzultovat, idelane v servise na skutre, ale nie jednu koncernovu znacku, ale skutre vseobecne. Tam obvykle maju skusenosti z tuningom a to na mnoho znaciek, nerobia len servis jednej znacky.
My sa tu v Blave mame, lebo mame kusok do Brna, do scootlandu, alebo tu mame due frateli a vo Viedni dalsie 3 servisy.
Ja osobne mam najlepsiu skusenost zo scootlandom, lebo ich poznam od doby, ked boli este v garazi na starom meste.
Tam by som sa na tvojom mieste opytal, ake tlmice tam narvat, aby sa to nehupalo, ako ozrata tava.
Mozno by pomohlo, ale to uz je pre zrucneho, sikovny to musi dat niekomu do spravy. Narvat pod pruziny par podloziek a pritvrdit tie struny. Castokrat u toho linearneho zavesenia, sa to zacne chovat lepsie a to je dovod, ist do pruzinarne a nechat si namotat tvrdsie pruziny, alebo kupit ine tlmice.

Dalsia polozka skutrova, ale to som na PCX neriesil, lebo ta chodi do servisu v TN, avsak na svojich smetoch, som u kazdeho, musel riesit problem vylajbaneho zavesenia motora v kostre a silentbloky, ci ihlickove loziska.
Ak zacne strpat zavesenie motora na kostre, alebo je tam velka vola, ci vybuchane silentbloky, zacne sa to spravat najma pri vyssich rychlostiach, ako naspeedovana anakonda. No a ten co sa na tom veze, je mu zrazu uzka aj dialnica.

Predne tlmice, pruziny a predny zaves, to je u skutrov tiez casto zdroj problemu.
Ak to je "dobre urobene", tak sa cela predna vidla meni komplet, nic sa neda rozobrat, ziadne pruziny menit. Jedine olej a to je len teoreticka plozka, lebo castokrat nieje nikde uvedene aky a kolko.
Teoreticky to ide na hulvata, stlacit tlmice gurtnou a naplnit, trochu ubrat velkou striekackou a byva to dobre. Chvilu.. Olej 15W hydraulicky do bagru a inej polnohospodraskej techniky, nic nepokazil. Ak sa zdal byt husty, tak hydraulicky olej do strojov za polarnym kruhom, 5W, to vhodnym riedenim dotiahol do dokonalosti.
To ale asi nieje problem u tvojej PCX.
Inak na skutri netlmiace predne tlmice, su este veselsia polozka, ako zavesenie motora v kostre. Je to z toho dovodu, ze na predok obzvlast konstrukcne odlahceny skuter, koli manevrovatelnosti a obratnosti, ak rozkmitava na predku, to je velka curina jazdit, ci brzdit aj pri pomalej jazde v premavke. Ak sa skuter koli unavenym pruzinam v predku a netlmiacim tlmicom ponara, najma pri brzdeni, to je bonus, koli comu sa kupuju nove a novsie skutre.

Cize aby som to zhrnul, skus najprv to, co ta nebude stat skoro nic. Psovi zober molitan z budy, podloz to sedlo a skusaj vyvysenie.
Do tlmicov, pod pruziny, sa daju vlozit podlozky, sice sa asi zaspinis, ale je to sposob, ako mozes zistit, ci pomoze pritvrdenie toho zadneho zavesenia.
Vsetko ostatne, je nielen o tom, ze sa zaspinis, ale o laborovani a pripravkoch, stahovakoch a na doma nie moc vhodne. Idelane na ten "ladeny" inak len otvoreny vyfuk, to dat spravit tam, kde maju motorovu brzdu a robia ladenie skutrov, ci motoriek.
Nieje toho vela, ja poznam len v Brne scootland, kde maju brzdu a vedia naladit na malicko zmenene parametre motora variator.
Zdar!





28.10.2018 19:31

Re: PCX 2014 JF 57 tunning

Peter Sincak - BigDaddy
 Kávičkár 

Merlin dakujem velmi pekne.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169747 | Včera: 111649