Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim, obraciam sa na Vas s radou.Na novu sezonu som si kupil novy retazovy kit na XT600E D.I.D ma najazdeny cca 1500km.Len problem je ked nadstavujem retaz podla manualu, ak ju nadstavim tam kde je prevys najmensi a ak tocim s kolesom tak na urcitom mieste je prevys cca o 0.5cm vecsi.Je to normalne u "noveho" kitu?Ak napr. nadstavim prevys 35mm tak najvyssi prevys je 40mm(mozno aj viac) co je max aj v manuali a potom mi retaz trieska o kyvku, rolna je taktiez nova.Dnes sa mi stalo ze pri zaradeni jednotky na mieste retaz az treskla, nie vzdy zalezi od prevysu.Da sa nieco s tym robit?Dakujem. |
Re: x5go |
Prevys máš nastavovať v zvyslej polohe (zaťažené váhou motorky) alebo na bočáku bez zaťaženia? Ak máš rozdielny prevys, nastav najvolnejšiu časť reťaze kúsok pod maximálny možný prevys podľa manuálu. 0,5cm rozdiel pri pootočení kolesa, to ani nie je rozdiel |
Re: teecko: Ked zafixujem prevys je rozny, v manuali je dany prevys 30-40mm ak nastavim na 35mm tak pri tlaceni moto ma prevys niekde aj 40+mm |
Re: x5go: odpoved: ano, je to normalne, toto robia bezne nove sety. Menil som si sam asi 4 sety (nitovane spojky), raz som to nechaval menit v servise profikom, nebadal som rozdiel. Nikdy nebola vola pri otacani kolesa uplne rovnaka, ale sa zmensovala a zvacsovala, tak ako som kolesom otacal. Pri niektorych retaziach viac, pri inych menej. Meni sa to aj pocas zivota retaze. Na zaciatku byval rozdiel obvikle vacsi, po cca 1000-2000km je treba retaz dotiahnut (to je to prvotne natiahnutie, po ktorom drzi dalsich viac ako 15 000km bez zmeny) a tu som mal pocit, ze boli rozdiely mensie ako ked mala 0km. Nuz a ked sa okolo 20 000 zacne natahovat tak, ze ju dotahujes kazdych 1000km, to je znak na vymenu. |
Dakujem, je nastavena presne podla manualu a dotiahnuta.To trieskanie co moze mat konkretne za nasledok?Kde moze byt chyba? |
podla mna to za nasledok moze mat predcasne opotrebovanie retaze. Ale nepoznam presne ako sa ti meni vola pri zmene zdvihu, takze ti neporadim, ci to este dotiahnut alebo ci je to normalne. |
Ano bol meneny komplet retazovy kit.Retaz vyzera v 100% stave mazana kazdych 500 km(aj skor) 1x zmokla pocas jazdy a to som ju hned mazal.Ak ju posponujem este o 1 policko uz je prepnuta ale netrieska, tak preto viem ze to robi retaz.Len preco a ako? |
Tak ešte som premeral články na retazy všetky boli od seba vzdialené 26mm +-0.02mm odchýlka max čo si myslím že je nič.Ďalej jediná vec ktorá by to mohla robiť potencionálne načo som prišiel je že spodná kladka ktorá je priskrutkovaná a pod skrutkou je podložka, tú kladku mám už trochu zodranú a tá podložku je kovová že by občas retaz do tej podložky škrkla?Lebo výrazne je podložka nad rolnu cca 3-5mm.Má tam byť tá podložka kovová alebo je nato práve kvoli tomuto nejaka pogumovaná? |
Prvých 300 km si jazdil bežne? alebo "dôchodcovsky"? Lebo mňa servisák upozorňoval, že ju mám šetriť, akceleráciu a otáčky mierniť. Vraj to má veľký vplyv na životnosť reťaze, práve kvôli tomu, že reťaz sa ešte poddá a v prípade, že by som sa na to vykašľal, tak sa nepravidelne natiahne ako sa to stalo pravdepodobne tebe. |
jasne, ved to neni harik, kupujte is kardanove retaze... |
Retaz nemusis nastavovat na cele policka. Od posledneho celeho policka si len rataj "polotacky". Aby si to mal rovnako na oboch stranach. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (16.08.2018 14:36) |
Tak ale vytahana byt nemoze meral som šuplerou članky a všetky mali rovnako.A ta retaz nebucha z vrchu na kyvku ale zospodu budto ako som pisal vyssie o tu kladku, alebo priamo zo spodu na kyvku ze by rozhadzalo az tak retaz.Ale to sa mi nezda lebo ked retaz stlacim dovrchu nedotyka sa kyvky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil x5go (16.08.2018 21:12) |
jak meral,aby to malo vyznam musis merat cez viac clankov povedzme 10 aby sa eliminovala chyba merania.Ak som to pochopil spravne merias stotiny sublerov . |
Tak teraz som si všimol na tom obrázku čo som poslal vyššie tak sú 2 rolny až len ja mám na mašine len jednu, vedel by niekto povedať ako to je?Jedna je od č. 26-29, a dalšia od č. 30-35.Podla toho ako to mám zložené by to mala byť tá rolna ktorú som písal ako druhú. |
Nemusí byť vyťahaná, proste zadné koleso je na kryvo. Ja vždy za jazdy zmačknem spojku a počúvam, keď si ševelí, je to OK. Ak by odchádzala spojka /ak je domácky nitovaná, tam to najskôr povolí/ je už počuť rázy a aj cítiť v stupačkách. |
Re: nevo: Tak to skusam aj ja a ide krasne.Ale ked pridam obcas citim rany do stupaciek, vytahana by nemala byt meral som aj viac clankov a stale isty rozmer. |
nerovnomerne vytahaná retaz ja som mal podobný problém mne to robilo takmer 2c |
Re: janoval: Veď to mám vymenené Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil x5go (17.08.2018 15:14) |
Tak dnes som to skúšal znova, a mám silné tušenie že to ide od motora.Za studena som to nespozoroval až po takých 20km, keď som išiel na 4 cca 60km/h, tak keď som mal plyn v jednej polohe počul som také duté "cvakanie/búchanie" nebolo silné bolo ho len o trošku viac počuť ako motor.Preto si myslím že to asi retaz nebude, keďže by nevydávala dutý zvuk.Čoho to može byť chyba? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45267 | Včera: 140248