Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Drapák na skúter - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDrapák na skúter - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Pneu.

18.07.2018 11:33

Drapák na skúter

Hondax8rs
 Skútrista 

Zdravím.Chcel by som obuť drapáky na skúter honda x8rs ale nenašiel som na obidve kolesá len na zadné. Že či nebude vadiť že v zadu bude drapák a vpredu normálne pneu. Rozmer mám taký: vpredu 120/70 13 vzadu 140/60 13.
Ďakujem za rady.


18.07.2018 11:47

Re: Drapák na skúter

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Heidenau K62 120/70-13 nepostaci?


18.07.2018 12:43

Re: Drapák na skúter

Marino
 Kávičkár 

Ikona

Asi si slabo hľadal...
pneu-pre-motocykle.heureka.sk/irc-sn26-urban-snow-evo-1...


18.07.2018 13:01

Re: Drapák na skúter

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Okrem haidenau, robia aj ine firmy, najma zimne gumy, pre skutre, ale niesu u nas moc rozsirene predaje tych rozmerov.
Avon, aj metzeler robia take divne gumy..
Treba to ale hladat.


18.07.2018 18:42

Re: Drapák na skúter

Hondax8rs
 Skútrista 

Ďakujem.
Dá sa nájsť ale ja som chcel dať rovnaké do predu aj dozadu.
Do zadu som našiel tento
[www.maxmoto.sk/shop/nahradne-diely-a-doplnky-pre-motork...
Do predu este nieco pohladam
Možno to heidenau alebo inu.


18.07.2018 19:27

Re: Drapák na skúter

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Inak nechcem byt zlym prorokom, ale..
Na tych drapakoch, za mokra a za dazda, hodis rychlo tlamu na ceste asfaltovej.
To je podobne, ako na stuploch, jazdit za mokra na endure po meste.
Ide to, ale...
Zimne gumy, maju take "varhanky" v tych stuploch, takze za mokra to drzi vyborne. Za sucha, to v teple rychlo ubuda na ceste a v blate sa to zalepi a je po srande.
Ale rychlo to zas na ceste vystrieka von a ma to dobru trakciu.
Kedysi som kupil skuter v zimnej uprave /rakuska posta/ malo to obute nejake zahadne gumy daco ako "mamlas vintergrip" tak som si to zapamatal. Mamlasky boli vynikajuce.
Stare a poctivo ulzezane, patricne stvrdnute, takze v lete neubudali dramaticky, ale ani som na tom neurobil moc km.
Na lesnych cestach, sotoline a hline, to malo dobry zaber, nie sice ako motokrosove stuple, ale zaber bol.

Problem skutra v lese a v terene, je vsak uplne inde.
Tazisko, pruzenie, velkost kolies, konstrukcia.
Jednak ma kratke pruzenie, ako v predu, tak aj vzadu, pevnost spojovacich elementov a silentblokov, pri dobre skakavej jazde z toho urobi jazdu na anakonde a ak su tlmice v prdeli, teda nefunguju ako maju, tak je to uskakane a nepouzitelne.
Nehovorim o rychlostnych pretekoch a rally, ale o klasickej ceste na skutri, na samotu v lese, po lukach a medzi zahradami.
Vyzaduje to uplne iny styl jazdy, ako na ostrej kroske, alebo endure a uplne iny, ako na velkej moto.
Ten skuter musis telom zatazovat, podla potreby trakcie predneho, alebo zadneho kolesa a na houby su ti drapaky, ked sa ti roztancuje predok, alebo sa naklonis do predu, alebo na predny nosic navalis nejaky kvicht, ked dole kopcom sa ti roztancuje zadok,
Vykon motora, podla typu skutra, to je dalsia kopa radosti.
Ak mas lahky 2t, vyladeny na maximalne maximum, tak zadne koleso bude stale v smyku, a to musis vediet jazdit, inak to bude len vrciace odrazadlo, alebo vrciaci a smrdiaci hnojovy sersam, vedla ktoreho budes utekat, pri pridanom plyne.
Ak je to nejaky slusnejsi 4t, aspon 200ccm tak jedine velke kolesa, ale podla moznosti aj uzke, obute na zimakoch, ta po lese povozia, ale zazrak to nebude.
Hociaky srac, ta streli na pitbike, aj miernom stupaku a sotolinke.
O zjazde dolu kopcom v blate, pisat nebudem.

Takze pamataj si, ak by koncepcia stolicky z motorom, bola dobra do terenu, alebo lahkeho terenu, tak by sa na tom davno jazdil nejaky motokros, alebo nejake zazracne kusky by na tom predvadzali edurojazdci a ine.. To ze na Vespach isli kedysi ParizDakar, je uz dost davno..
Boli na to patricne upravene..
Pozri obrázok

Video: www.youtube.com/watch?v=9jS5ij4uu4g


18.07.2018 20:17

Re: Drapák na skúter

Hondax8rs
 Skútrista 

Ja nechcem ist so skutrom do tazkeho terenu.
Len prebehnut cez luku, na chatu a sem tam na hríby.
Nechcem s tým behať po lese a podobne. Teraz mám obuté obyčajné cestné pneu a nemám problém s tým výst nejaký kopec a ani na šotolínovych cestach.
Len chcel by som nieco lepšie.
Poradte mi prosim ze aké pneu mam kupit ked vyuzivam skuter najma na polnych cestach.
Dakujem


18.07.2018 21:55

Re: Drapák na skúter

rgw
 Skútrista 

Je to dost problem v tvojich rozmeroch zohnat nieco terennejsie,tvoj skuter bol vyrobeny ciste na cestne pouzitie s nízkoprofilovými pneu,Honda vyrabala aj typ X8R-X ktory bol urceny aj do lahsieho terenu,boli tam gumy 120/80-12 kde je uz slusny vyber aj ,,poloterennych ,,pneu napr www.mitas-moto.com/international/products...
najlepsie by bolo zohnat 12palcove kolesa X kovej rady mali by pasovat na tvoj skuter
merlin: Honda stolicka do terenu www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rgw (18.07.2018 22:01)


18.07.2018 22:58

Re: Drapák na skúter

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: rgw:
Ano, ale to X8R-X, uz sa skoro 20 rokov nevyraba.
Nikdy som to nevidel na zivo a ani v pozicovniach.
Nechcem byt zlym prorokom, ale tu ide o vymenu pneu, na skuter, ktory ma ist do lesa.
Ak by malo ist o vymenu skutra, dnes u p. Hondu, akorat ADV a aj to je skor z privlastkom city adventure.
Skutre ktore by som typoval na naozajstny trail, su mestske dorucovacie muly, ktore sa boja ocikat aj psy.
Pozri obrázok
Neskorsie mali trocha sirsie kolesa, na to sedeli take skarede haidenau zimne a tie mamlasy.
Vyhodou tych obludnych skutrov, bola konstrukcia prednej vidly z celkom dobrym zdvihom a akymsi nazvime to progresivnym pruzenim, pre typ PTT, motor bol taky tahun od spodu, aj ten blby 50ccm 2t, ked bol odbrzdeny, ale neladeny, tahal ako tak slusne. Lepsie boli "maxi" kubatury 150 a 200ccm.

Honde verim, ze robi dobre skutre, moj tata ich jazdi rad a napriek veku, ktory sa da pocitat skor uz ako polocas rozpadu, na Vision-ne dava aj lahsie sotoliny, na SH 150 skor cestu.
Ale ja by som skuter od p.Hondu nechcel, je to u mna otazka fundamentu. V dobrom si spominam na piaggio free a dalsie mrsiny, po rakuskych postaroch.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 7604 | Včera: 141190