Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute experti, |
V skratke, väčší priemer-väčšia (lepšie rozložená) plocha na pôsobenie tlaku, menší zdvih-menšia dráha piestu-možnosť vyšších otáčok. |
Pozri sa sem www.k1400.cz/index.htm. General tam niekde ma clanok kde vysvetluje rozdiely v motoroch. |
Diki za odpovede, chalani. ...na tej sajte k1400 je len taky kratky popis o co vlastne ide :o) |
Ak ma valec pri rovnakom objeme väčši priemer valca, ma teda aj menší zdvih. Piest vykonáva menšiu dráhu a preto takýto motor ide do vyšších otáčok. A kedže krivka výkonu s otáčkami narastá, aj max. výkon u takýchto motorov bývy väčší. To je ich výhoda. Nevýhodou je, že oni do otáčok nielen idú, ale ich aj potrebujú! Pretože nižší zdvyh znamená kratšie ojnice/"odskok" kľukovky a teda menšiu páku, na ktorú sila piesta pôsobí. T.j. menší krútiaci moment!!!, ako majú tzv. dlhozdvihové motory v menších a stredných otáčkach. |
Pilgrim - tak to bolo, myslim, naozaj vycerpavajuce. Diki! ;o) |
v minulosti boli prakticky vsetky motory nadstvorcove, dnes to uz maju len exoty ako hd a ine velkoobjemove copre. teoreticky ide z toho vyssi krutak ale nedaju sa z toho dostat otacky, co zabija vykon |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 177390 | Včera: 153350