Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

"Podstvorcovy" motor - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu"Podstvorcovy" motor - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
20.10.2004 0:29

"Podstvorcovy" motor

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Caute experti,

len sa chcem opytat, aka je vyhoda, resp. nevyhoda "podstvorcoveho" motora - resp. cim sa odlisuje od beznych, ktore maju mensi priemer valcov ako zdvih piestov. Vsade o tom citam, ale nejako som nikde nenasiel popisane, na co je taky podstvorcovy motor dobry. :o)
Diki za odpovede.


20.10.2004 6:11

Re: "Podstvorcovy" motor

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

napr. podstvorcovy motor je vysokootackovy :-)


20.10.2004 7:15

Re: "Podstvorcovy" motor

Ifko
 Čoprák 

V skratke, väčší priemer-väčšia (lepšie rozložená) plocha na pôsobenie tlaku, menší zdvih-menšia dráha piestu-možnosť vyšších otáčok.
Ale to naozaj len v skratke.


20.10.2004 8:58

Re: "Podstvorcovy" motor

DaliXT
 Turista 

Ikona

Pozri sa sem www.k1400.cz/index.htm. General tam niekde ma clanok kde vysvetluje rozdiely v motoroch.


20.10.2004 10:28

Re: "Podstvorcovy" motor

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Diki za odpovede, chalani. ...na tej sajte k1400 je len taky kratky popis o co vlastne ide :o)


20.10.2004 13:09

Re: "Podstvorcovy" motor

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ak ma valec pri rovnakom objeme väčši priemer valca, ma teda aj menší zdvih. Piest vykonáva menšiu dráhu a preto takýto motor ide do vyšších otáčok. A kedže krivka výkonu s otáčkami narastá, aj max. výkon u takýchto motorov bývy väčší. To je ich výhoda. Nevýhodou je, že oni do otáčok nielen idú, ale ich aj potrebujú! Pretože nižší zdvyh znamená kratšie ojnice/"odskok" kľukovky a teda menšiu páku, na ktorú sila piesta pôsobí. T.j. menší krútiaci moment!!!, ako majú tzv. dlhozdvihové motory v menších a stredných otáčkach.
Preto o superšportov nájdeš podštvorcové motory a naopak u turistov a krížnikov dlhozdvihové motory.
Inač shruba to isté platí pre motory s rovnakým objemom, ale s rozdielným počtom valcov. Napr. 600 ccm/4 valce - vysoke otáčky/vyšší výkon, menší krútieco moment.
600ccm/2 valce - nižšie otáčky/menší výkon, vyšší krútiai moment.

Ináč pekne je to popísané a vysvetlené v knihe Opravy a údržby motocyklov. Aspoň myslím, že sa tak volala :-)


20.10.2004 14:26

Re: "Podstvorcovy" motor

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Pilgrim - tak to bolo, myslim, naozaj vycerpavajuce. Diki! ;o)


21.10.2004 10:32

Re: "Podstvorcovy" motor

zeze
 Turista 

Ikona

v minulosti boli prakticky vsetky motory nadstvorcove, dnes to uz maju len exoty ako hd a ine velkoobjemove copre. teoreticky ide z toho vyssi krutak ale nedaju sa z toho dostat otacky, co zabija vykon



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 177390 | Včera: 153350