Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte, |
Neondej sa a kup, napises, ako si bol spokojny. |
Re: lem0n71: kúp nabíjačku od nich alebo použi inú nabíjačku na nabíjanie litiovych batérií. V žiadnom prípade sa nesnaž použiť nejakú inteligentnú nabíjačku na olovené akumulatory. |
Nie som elektrikár, tak sa len pýtam. A pripomínam že bez štipky irónie a zo zvedavosti. |
bacaono, konečne to niekto povedal, akumulátor je nabíjaný počas celej svojej životnosti v motorke. Nabíjací systém motorky regulovaný skratovým regulátorom má inteligenciu v porovnaní s tu ospevovanými nabíjačkami rovnú nule. jedinú vec ktorú dokáže, je pomocou skratu udržať nastavené napätie približne 14,4 V. Keď berieme do úvahy, že akumulátor je počas svojej kariéry zabudovaný v motorke a porovnanie časov nabíjania motorka versus nabíjačka vychádza na vyše 99% v prospech nabíjania v motorke, tak by sa mal dať akumulátor nabiť aj obyčajnou neinteligentnou nabíjačkou, ktorá má sledovanie napätia a dokáže pri dosiahnutí 14,4 V vypnúť alebo prepnúť sa na udržiavací režim. Ak má niekto čas a vie si tieto parametre postrážiť pomocou voltmetra môže to ovládať aj ručne, teda po dosiahnutí plne nabitého stavu, jednoducho odpojiť nabíjačku. Oveľa dôležitejší je dobrý stav nabíjacej sústavy v motorke. Bežne sa stretávam s opálenymi konektormi, úbytkami napätia aj vyše dvoch voltov, zlými ukostreniami, v niektorých prípadoch aj zbytočnými konektormi vo vedení regulátor - akumulátor, na ktorých vznikajú úbytky napätia a pod. Pritom priamo z regulátora ide výstupné napätie v poriadku. Tu si treba uvedomiť, že pri úbytku jedného voltu, je akumulátor dobíjaný napätím asi 13,3 V a to je málo. Takéto napätie nedokáže udržať akumulátor nabitý a v prípade krátkych jázd a častého štartovania vznikne problém a je potrebné dobíjať akumulátor pomocou nabíjačky. |
presne tak .-takze ku specialnej baterke a specialnej nabijacke treba specialnu motorku? |
Ahoj. Ja som si kúpil lithiovu batériu do mojej motorky. Tiez som rozmyslal nad tym prečo mam kupovat novu nabijacku ak uz jednu nám a kvalitnu. Presne ako to napísal Bacaono. Motorka nerozlisuje typ alumulatora. štandardne nabija 14.4v . či už to je olovena alebo lithiova |
Hod sem link na tu baterku aj nabijacku. Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (02.10.2017 10:16) |
Ked ide o usetrene cca 4 kg tak ju kup. |
Re: janoval: Janko ja som sa nepýtal akú nabíjačku potrebuje baterka, ale ako inteligentne dokáže dobíjať motorka. |
Re: bacaono: to ze motorka nenabija Li.... baterku inteligentne este neznamena, ze tu baterku nabija vzdy spravne. Preto ma baterka bud zabudovany balancer v sebe. Alebo ju treba z casu na cas pripojit na nabijacku specialnym konektorom, kde sa nabija kazdy clanok zvlast. |
Podla mna treba aby niekto konecne tu baterku kupil a otestoval. |
trochu gugleia:cafe4racer.eu/sk/male-baterie-pre-motocykle... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 306335 | Včera: 140305