Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

tdm 850 problem motor - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiutdm 850 problem motor - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

16.08.2017 0:02

tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Zdravim motorkarov.Potreboval by som poradit ohladne mojej tdm 3vd verzia.Motorka bola na zimu odstavena s plnou nadrzou,filtrom na palivovej hadicke.Raz za mesiac bola dlhsie nastartovana.Teraz po zime pri jazde na piatom stupni a jemnom pridavani motor netaha plynule,pri hrubom pridani taha dobre.Pripisoval som to odstatemu benzinu alebo zanesenemu palivovemu filtru pripadne karburatorom.Vymenil som cerstvy benzin,filter paliva (nebol skoro vobec zaneseny),zapalovacie sviecky a problem pretrvava.Pri plynulom pridani na 5ke motor reaguje oneskorene.Na inych prevodoch som si to nevsimol.Urcite mi to pred sezonou nerobilo,motor tahal pekne aj na 5ke.Teraz som mal zhodene karburatory ktore som rozobral a vycistil.V miskách bol mierny kal s cervenym nadychom.Vsetko som rozobral,vycistil,prefukol kompresorom.Skontroloval membrany ktore su v poriadku.S nastavenim som nic nerobil.Vymenil som aj pre istotu gumove priruby medzi sanim a karburatormi,boli uz trochu popraskane.Vsetko som zlozil a je to o tom istom.Motorka na 5ke a uz aj 4ke trha ako keby namala dost paliva.Uz neviem kde by mohla byt chyba.Mohlo by pomoct vycistenie karburatorov ultrazvukom a nastavenie podtlakov?

Takze karburatory cistene ultrazvukom,nastavene podtlaky,nastavena bohatost.Robil to chlapik z NR co sa motorkam venuje dlhe roky a problem pretrvava!!! Moze byt problem v zapalovani? CDI pripadne inducky,nestretol sa niekto s tymto problemom.Uz som bezradny.Dakujem


16.08.2017 8:37

Re: tdm 850 problem motor

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ak mas tento problem, skontroluj a pohladaj problem okolo palivovej podtlakovej pumpy. Tam boli tusim externe tie palivove pumpy, nie na ventile paliva.
Niektore sa mi zda, mali elektricku pumpu, alebo sa mylim, ale starsie mali celkom isto podtlakovu pulzacnu pumpu.

Definicia problemu..
Pri malych otackach motora a nie plnom pridani plynu, stiha zasobovanie tou pumpou v pohode, pri vysokych otackach unavena membrana, alebo ventilky, nestihaju kmitat, prisun benalu sa obmedzuje a zacne to vynechavat.

Ak teda pises, ze ten karbonatok je v uplnom poriadku, aj jeho akceleracna pumpa, resp. tap ventil.. Tam na karburatore u niektorych typov, byvala taka pomocna pumpa, ktora pri prudkom pridani plynu pricvrkla benal, ked sa prudko znizil podtlak pri otvoreni klapky plynu a motor tocil v strednom pasme otacok..
Pozri obrázok
Je to suciastka 29 podla obrazka.
Ale nemali to vsetky karbonatky. Tie co to mali, poli prevazne pre trh USA.

Skor sa zameraj na tu podtlakovu extrernu pumpu, ci stiha davat benal.
Ak je tam elektricka pumpa a funguje, tak netusim.

Vycistenie karburatorov ultrazvukom je sice dobra vec, ale kanaly v karburatroch, ako je u TDM, alebo podobnych, nemusi 100% pomoct, kanaliky treba vycistit aj mechanicky, pomocou kefky medzizubnej, na drotiku. Tam sa bodel vie ukladat sofistikovane.


16.08.2017 22:36

Re: tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00:
Ahoj Merlin.Dakujem,ze si ochotny mi pomoct s motorkou.Uz stracam nervy.Motorku som mal 3tyzdne u chlapika v NR na oprave a vysledok je ten,ze motorka presla domov cca 40km v poriadku a na druhy den som chcel ist pozret na pocuvadlo pri BS a ten isty problem ako pred opravou.Motorka na 5ke aj 4 ke trha a ked idem dlho bez plynu na rychlosti (dole kopcom) tak striela do vyfuku.Preto myslim,ze zmes dava ale ci nieje problem v zapalovani? Dnes som mal vybrate sviecky, skusal som ako davaju iskru a podla mna je to OK.Skusil som aj jazdu na starych svieckach a to iste,cize v svieckach to nieje. Opravar mi vraj vycistil karburatory ultrazvukom,nastavil podtlaky a bohatost.Robil tiez vraj repas karburatorov (tesnenia,gumicky...) nejakou repasnou sadou na karburatory.A mas pravdu,je tam podtlakova pumpa na benzin,ktora posuva benzin do karburatorov.Tu som mal rozobratu a tie membrany vyzerali opticky v poriadku,jedine ze by boli tie membrany unavene.Opravar mi ale hovoril,ze ta pumpa je priechodna aj pri stojacom motore a ze by nemala byt.Neviem ci moze byt v tom chyba skor myslim keby bola nepriechodna by bol problem.Ale zajtra vyskusam napojit benzin piamo do karburatorov samospadom z nejakej flase a uvidim co to spravi,dam vediet co som zistil...


17.08.2017 0:06

Re: tdm 850 problem motor

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona

Re: pionier24: Meral si tlaky vo valcoch?


17.08.2017 0:12

Re: tdm 850 problem motor

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nerad sa opakujem, ale vsetko zo vsetkym suvisi, ale mozes vylucit zapalovanie, sviecky a elektriku.
Aspon si to myslim, lebo priznaky by boli ine.
Prakticky vylucit mozes aj tu hlavnu pumpu, lebo by to asi zdochynalo a neslo nastartovat, keby nesiel benal.
Alebo pri vyssich otackach by to slo trhane.
To, co popisujes, je skor problem nadbytku zmesi, teda v priprave zmesi je problem, ze karburatory, alebo skor jeden z karburatorov nieco robi nedobre, ked z kopca to poprdkava a postreluje, znamena, ze nedochadza ku odstaveniu pripravy zmesi, ked je uzavreta klapka a pri deceleracii a brzdeni motorom, to stale zapaluje, resp. ma co zapalovat.
Problem moze byt aj trivialny, ktory sa po vycisteni karburatorov neodstranil.
Moze to sposobovat ventil sytica, ktory sa neuzatvori a stale pusta zmes pri velkom podtlaku a uzavretej klapke, alebo moze byt nacaty ventil v tej pomocnej membranovej pumpe na karburatore a nedochadza ku odstaveniu toho akceleracneho presycovacieho zazraku.
Ak by bol problem tam, tak pri prudsom pridani plynu, na mieste, by to strelilo hned, alebo by neklesali otacky do volnobehu a motor by siel akoby neochotne do volnobehu.

Ale ja by som to typoval, ak je problem v karburatoroch, na ten sytic.
Mozes to diagnostikovat tak, ze tiahlo syticovych ventilov, musi byt v uzavretej polohe tych ventilov, pri uzavretom sytici, ulozene tak, ze oska ventilu, resp. jej zarez, musi byt v strede toho tiahla.
Ak to nevies pokukat priamo, zober ceruzku, alebo drievko, ked budes na ceste a pritlac tie plunzre syticov co najviac na doraz a skus sa chvilku vozit. Ak sa to zlepsi, je problem tam.
Pripadne skus potahat a pritlacit tiahlo sytica. Moze byt aj drhnuci bowden.
Popisoval som ten problem viac krat, v poslednej dobe sa vdaka "zlepsujucim navrhom" EK a pridanemu mnozstvu liehu v benzine, seru sa gumicky a tesnenia v starych karburatoroch geometrickou radou.
Ventil sytica, je na obrazku cislo 26
Pozri obrázok
Hrazda, ktora taha za tie ventily /plunzre/ tych syticov, je cislo 39.
Ak na tom ventile sytica, je orajbana a vysusena gumicka, pod tou ihlou, tak je iste, ze to neuzavre privod benzinu a presycuje zmes, ked je uzavreta plynova klapka, alebo klapka plynu, nieje otvorena naplno.
Ak sa otlaci a vymrvi ta gumicka, oska ventilu, ostane visiet na tej hrazde a ventil neuzavre uplne privod benalu, do syticoveho kanalu. Prejavuje sa to povatsinou, len ked je vysoky podtlak na vystupe karburatora.
Nemusi to ale byt presne ono.
Obvykle nejdu nastavit pri tomto probleme, volnobezne otacky.
ten ventil vyzera priblizne takto.
Pozri obrázok
V TDM je trocha iny, ale pre pribliznu predstavu to staci.
.............
Druha vec je a to je nemenej dolezite..
Motor pracuje ako celok, nez sa zacne vrtat do karburatorov, je dobre zmerat kompresiu, lebo ta dava na znamost, ze napriklad ventily nemusia byt spravne nastavene a potom to moze robit problemy, podobne, najma ak vyfukove ventily netesnia.
Vplyv na to maju aj rozvody a ich stav, napinak, opotrebenie retaze rozvodovej a td..
Zjednodusene povedane, nez zacnes riesit karburatory, zmeraj kompresiu, Skontroluj a nastav ventily, ak nieje daco v poriadku z kompresiu nahodou. Ak sa vyluci problem podfukovania ventilov, najma tych vyfukovych, potom sa riesia veci dalsie.
Ak su karburatory vycistene a pracuju spravne, musi to ist bez sprievodnych javov, ktore niesu vlastnost, ale zavada.. TDM by nemala "harleyovatiet" a poprdkavat, strielat do vyfuku.

V tvojom pripade ale tusim, ze ak po rozborke a zborke karburatorov, sa to javilo chvilu dobre, bude problem tam v karburatoroch a nie inde.
Ak je to syticovy ventil, je to lahke opravit vymenou. Alebo opravou tej tesniacej gumicky, pripadne opatrnym prihnutim tej paky, ktora za tie ventily taha. Je to riesenie docasne, ale do konca sezony dobre.
V horsom pripade benal ide niekde inakade a moze byt pripchaty niektory kanal v karburatore, co moc neverim, ak to niekto cistil a aj v ultrazvuku moril, alebo moze byt doondiaty ventil v tej pomocnej podtlakovej akceleracnej pumpicke, co ma kazdy karburator zvlast.
To by vsak pravdepodobne robilo aj po zborke karburatrov a neslo by to onych par chvil bez toho, co popisujes.

V tych deklikoch tych akceleracnych pump, su male trysky a male O-kruzky. Ak niektory je rozpadnuty, zistilo by sa to pravdepodobne pri rozborke.

Zdar!




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (17.08.2017 0:15)


17.08.2017 9:30

Re: tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Re: [klub Merlin00
Ahoj.asi dolezita poznamka ktoru som nespomeul.Ked som si isiel po opravenu motorku opravarovi,vravel ze vsetko je ok.Hned na prvej rovinke som citil,ze to nieje dobre a aj sa to potvrdilo,trhanie na 4 a 5 stupni.Motorku sm mu hned zaniesol s tym,ze to je to iste.On mi vravi nieje mozne,ved tem motor ide super.Vozil sa u seba po slepej ulici max. na trojke.Isiel ju vyskusat mimo mesto a potvrdil,ze mam pravdu a ako ho to mrzi,ze som sa prehnal zbytocne... Motorku hned na druhy den pozrel a vola mi,ze je to Ok a bol ju aj dobre prehnat.Pridem po nu a naozaj isla dobre ale len cesta domov.Na druhy den ten isty problem,akoby sa s otorkou nic nerobilo.Pri preberani moto som zistoval co s nou sprvil ked to uz ide? Zdvihol ihli o jeden zarez a nastavil bohatost,cize to obohatil a motorka isla cca40km normalne.teraz to iste.Da sa z tohto nieco vyvodit?


17.08.2017 9:38

Re: tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Re: pionier24:
K tym tlakom vo valcoch,sice sa nemerali ale motor taha velmi slusne.Mozem to zrovnavat s inymi TDM a potvrdili mi to viaceri co na moto isli,cize tam by som problem nevidel a spotreba oleja na TDM zanedbatelna 0.5l/6000km


17.08.2017 9:46

Re: tdm 850 problem motor

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona

Re: pionier24: To este neznamena,ze tlaky su ok.Vo vysokyxh otackach to bude tahat slusne,problem moze nastat pri nizsich ,resp. ustalenych otackach cca 4-5tis.


17.08.2017 10:11

Re: tdm 850 problem motor

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Cez internet sa to riesi tazko.
Ja niesom mechanik, nemam kde robit opravy.
Ale skus pre istotu zmerat tie tlaky kompresne, to je zakladna info o spravnej funkcii spalovacieho priestoru.
To, ze nezere olej, je dobra znamka toho, ze su v poriadku kruzky a pracovne plochy valcov, pripadne gufera ventilov.
O casovani a ventiloch, je to ina rozpravka.
To ti chce napovedat aj Tazdevil.
Avsak ak po cisteni karburatorov, sa nieco zmenilo, alebo sa porucha prejavuje inak, pripadne sa na chvilu potlacila, je problem tam.
Tym ale nechcem povedat, ze obcasna kontrola rozvodov a sponovaku, /sponovakov/ plus nastavenie ventilovej vole, nebola dolezita.
Tie syticove plunzre vedia narobit peknu galibu. U kazdeho typu moto trocha inu, ale najcastejsia zavada, po usadach a zasranych kanaloch a tryskach v karburatore , to byva druha najsacstejsia pricina problemov, ktore sa akoby objavuju a miznu, stale dokola.
Lebo ak len jeden ventil sytica, ostane visiet na tej hrazde z dovodu otlacenej, alebo vymrvenej gumicky, tak zmenou teploty, rezimu jazdy a pod. to vie nasierat, stale inak a dokola.
Neda sa to odhalit meranim a natavovanim sychronizacie karburatorov a na stojane sa to niako neprejavi, az v zatazi za jazdy, najma pri deceleracii, alebo jazdou dole kopcom.
U niektrorych moto, nejde dobre volnobeh, kolisu otacky, typicky Magna, ale aj mnohe ine motory.

Problem je v tom, ze ten ventil je nenapadna suciastka, ktora musi pri spravnej funkcii /vypnuti sytica/ dokonale uzavriet tou gumickou privod benalu, do obohacovacieho okruhu.
Lebo kanal sytica, obchadza cely karburator a usti az za klapkou plynu.
Ak sa pri zvysenom podtlaku a vyssich otackach, zacne tade prisavat benal, rozhodi to cele nastavenie bohatosti zmesi, pripadne celeho nastavenia karburatorov, ale len obvykle pri urcitej zatazi motora.

Popis hladania tej priciny mas vid vyssie. Skus ked budes vonku, popritlacat tie syticove ventily drievkom, alebo palickou a previezt sa kusok.. atd..
Tym nic nepokazis, ani nerozladis.



17.08.2017 10:38

Re: tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00:
Dakujem za radu.S tymi syticmi to znie rozumne,vyskusam to.Ved mne tiez nejde do hlavy preco som presiel domov v pohode a teraz zasa to iste.A nerobi mi to stale rovnako,bud to robi viac alebo menej nieje to ustalene.Motor ako rozvody a tak bok kontrolovany dvoma mechanikmi nezavisle od seba.S motorkou som simuz nevedel dat rady,tak som to zaniesol vychvalenemu mechanikovi v NR okrese tak som dufal,ze to sparavi na 100% ale asi nie.Ked som mu volal co je vo veci,tiez mi vravel aby som este pozrel tie karburatory,hlavne,ze na nich robil repas! Ale obe sviecky maju peknu mierne tehovu farbu takze bohatost by mala byt ok.Pozriem tie sytice,esteze je na TDM taky skvely pristup...


17.08.2017 12:32

Re: tdm 850 problem motor

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To je v pohode pristup.
Taka Magna a ine V4 motry, to je balet, okolo nastavenia.
Tie syticove plunzre ma stali asi rok a pol experimentovania a hladania poroblemu.
V predinternetovej dobe, sa ale clovek nikam tak velmi neponahlal.
Postupom casu, najma v poslednych rokoch, je to chronicka zavada "novych moto", ktore dlhsi cas stali, alebo boli vyrobene nedavno, pred 20rokmi.
A bude sa kazit aj ine, ale z postupom casu a stupajucou motorizaciu, najma starsich dovezenych moto, tie problemy budu pribudat.


17.08.2017 23:29

Re: tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00:
Takze prisun paliva som dal na priamo z flase rovno do karburatorov,cim som obisiel ventil aj podtlakovu pumpu benzinu,pozeral som tie sytice,skusal viac pritlacit a ziadna zmena k lepsiemu.Uz som z tej motorky dost znechuteny...


18.08.2017 7:39

Re: tdm 850 problem motor

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona

Re: pionier24: Ty si nedas povedat.Nevyskusal si jednu zakladnu a pomerne jednoduchu vec.Ja netvrdim,ze v tvojom pripade to bude 100% pricina tvojho problemu,ale ako uz povedal Merlin00, je to zakladna info o spravnej funkcii spalovacieho motora.


18.08.2017 8:49

Re: tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Re: TAZDEVIL:
Zdravim ta.Problem je v tom,ze nemam ako zmerat tie tlaky a chcel som dalej vylucovacou metodou hladat chybu sam.Ale vychadzam z toho,ze tlaky su v pohode pretoza sa ta chyba neukazuje non stop a v rovnakej miere.Ak budem musiet zaniest motorku znovu do servisu,budem chciet aby sa skontrolovalo aj to...


18.08.2017 11:08

Re: tdm 850 problem motor

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona

Re: pionier24: [dobre]


18.08.2017 18:09

Re: tdm 850 problem motor

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ja mám Tenerku 750 a karburátoy máme rovnaké. Tieto karburátory mali dosť často problémy s podtlakovými membránami. Skontroluj obidve membány či niesú deravé (môže to byť aj veľmi malá dierka ako od špendlíka) lebo zvyknú robiť poriadne problémy. Vyber membrány a opatrne ich ponaťahuj proti svetlu a poriadne popozeraj. Membrány sa už na tieto karburátory nevyrábajú, ale dajú sa zohnať rôzne náhrady, myslím že tam pasujú membrány z nejakej suzuki, ale niesom si na 100% istý.


18.08.2017 19:07

Re: tdm 850 problem motor

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tu máš veci na karbce - www.motorradbay.de/xanario_search.php?search_shop_selec...


18.08.2017 23:36

Re: tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Dakujem za postreh,membrany som kontroloval ja aj mechanik v servise v NR.Su v poriadku a ako som pisal skor,mechanik mi hovoril,ze robil repas karburatorov nejakou sadou tesneni...


19.08.2017 11:05

Re: tdm 850 problem motor

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tam staci, ak v niektorom kanaliku, kusok spinky a karbutator nebude pracovat spravne.
Alebo nemusi dobe tesnit niektora z membran, nie na supatkach, ale na pomocnej akceleracnej pumpe a hned to robi psie kusy.


20.08.2017 21:24

Re: tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00:
Takze zavada zrejme odtranena,bol to sytic na jednom karbutatore ktory musel nedobre uzatvarat zmes a bol ten karburator ciastocne nechcene obohacovany.Napojil som na tiahlo sytica ovladania karbutatorov externu pružinku aby tiahlo viac pritlacalo ked maju byt sytice vypnute a motorka ide paradne!!! Takže Merlin00 mal si pravdu s tymi syticmi.Zrada bola tam. Dakujem velmi pekne!!! Skoda,ze som medzicasom kupil Versys 650 nech sa aspon este trochu povozim,inak je to super motorka. TDM aj ked mi budet rochu aj luto,posuniem dalej. Este raz vdaka!!!


20.08.2017 21:38

Re: tdm 850 problem motor

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kua tak to je parada.
Az mi zacne blbnut moja moto, musim si rychlo kupit dalsiu..
Nehanim a nesmejem sa, nezosmiesnujem tvoj pocin, chapem to, je rychla doba, moto treba mat v zasobe.
Mam o 10 rokov viacej a som vlastne konzervativny stary somar, ktory zije v dobe, ked sa veci opravovali, lebo na ine nebolo.
Tak trocha sa citim ako lekar umierajuceho casu, ale mne to nevadi.
Ja si zijem v minulosti, zostarnem v minulosti, niako mi to nevadi..
:-)))

Video: www.youtube.com/watch?v=EsCyC1dZiN8


21.08.2017 0:36

Re: tdm 850 problem motor

pionier24
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00:
Mal som v plane kupovat novsiu masinu a tento problem s TDM ma len nakopol,ze je cas a dostal som dobru ponuku,preto som neodmietol.Mozno TDM ostane v rodine.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 230248 | Včera: 173145