Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Aditívum do benzínu na ventily do cross všeobecne - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAditívum do benzínu na ventily do cross všeobecne - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

20.06.2017 7:08

Aditívum do benzínu na ventily do cross všeobecne

BIOHAZARD3
 Čoprák 

Ahojte. Opravujem jeden cross ale neni to podstatné. Zistil som že všeobecne tieto motory trpia na ventily, stale meranie vymieňanie podložiek a tak. Problém zvyčajne je že sa ventil opotrebuje a zmenšuje sa vôla medzi vačkou a ventilom a treba to stále vymedzovať. Napadlo ma či by nepomohlo pridávať do benzínu náhradu olova. Pre staré autá sa pridávalo olovo práve kôli ochrane dosadacích plôch ventilov. myslíte že to je dobrý nápad alebo blbosť :D


20.06.2017 7:42

Re: Aditívum do benzínu na ventily do cross všeobecne

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Skus a uvidis.


20.06.2017 8:24

Re: Aditívum do benzínu na ventily do cross všeobecne

jawa350632
 Turista 

Ikona

Mas pocit ze to olovo sa dostane medzi vacku a ventil???
Ja si myslim ze nie... porozmyslaj


20.06.2017 9:35

Re: Aditívum do benzínu na ventily do cross všeobecne

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: jawa350632: ???? :-D

"... olovo práve kôli ochrane dosadacích plôch ventilov..."


20.06.2017 10:35

Re: Aditívum do benzínu na ventily do cross všeobecne

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Problem nieje mozno ani tak v benzine, alebo v prisadach, ale vo vysokom zatazeni motora.
Druhy problem je vobec zohnat tetraetylolovo ako take.
Ono sa TEO pouziva a nieje za to ziadna nahrada, pre letecke paliva a benziny, nahrady ako anabex, su uplne na houno, letecke motory na nahrady su velmi citlive.
Anabex nic neriesi, opotrebenie bude rovnake.
Ak ten motor je urceny pre bezolovnaty benal, teda sedla a ventily su tvrde, tak najlepsia prevencia, je ich pred zostelovanim zabrusit, alebo este pred zabrusenim urobit presny uhlovy zabrus sedla a ventilu a potom zabrusit ventil na sedlo a vylapovat plochy do seba.

Pretoze ak ventily sa rychlo v sedle pracovnym cyklom zatlacaju, opotrebuju a sadaju hlbsie je to znamka rychleho opotrebenia aj z dovodu nerovnomerneho dosadania.
Ventil tancuje v sedle a plochy nedokonale zabrusene sa rychlo opotrebia.
Tiez to moze predpokladat chudobnu zmes, kedy material ventilov rychlejsie ubuda, najma na vyfukovych.
Dobre motory, sa nemusia prejavit znizenou kompresiou, tie ventily nebudu viditelne podpalene, ale pri rozborke, demontazi pruzin, alebo olejovych salok a kruteni ventilom za stopku, je mozne, ze sa prejavi malicke drhnutie v urcitej polohe.
Pri pohlade na ventilove sedlo a ventil, nebude sedlo podpalene, ale bude mat take nitkovite sikme cesticky /ventilovy svrab/ a to je predpoklad zabrusenia ventilov, pre spravnu funkciu.
V horsom pripade uz bude mat ventil a sedlo, malu drazku v dosadacej ploche, kedy dosadanie ventilu nieje na rovnu uhlovu plochu, ale opotrebenim sa ventil postupne dopracoval ku prepadu na novu plochu, ktoru si svojou pracou vytvoril.
To je predpoklad nie len pastoveho zabrusu ventilu na sedlo, ale vybrus novej dosadacej plochy v sedle a bud vymena ventilov a zabrusenie na novu plochu, alebo vybrusenie novej plochy aj na ventile a skratenie stopky, ak nedostacuje uz moznost ubratia poloziek, alebo stelovakov na vahadle.
Dobre sa o tom pise, ale pekne na houby sa to robi.
Pridanim olova, sa tomu moze pomoct, ale len na chvilku.


20.06.2017 10:57

Re: Aditívum do benzínu na ventily do cross všeobecne

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Privela teórie na tak málo informácií.
Zakladateľ mal rovno napísať že má problém s ventilmi na CRF do roku 07 ktoré trpeli na naťahovanie. Tam ak má titánové ventily, tak ich zabrúsením znehodnotí a ak sa už začali stopky naťahovať, sú jednoducho na výmenu a častejšie nastavovanie nič nevyrieši.
K odpovedi na otázku aditívum.
Adtívum je všeobecný názov prísady. Otázka je akú úlohu tá ktorá prísada má plniť. Sú aditíva na predĺženie trvanlivosti a stabilizáciu paliva, na čistenie karbónu, na zvýšenie oktánového čísla, na mazanie sediel ventilov a ich rôzne zmesi a kombinácie, ale aditívum proti zaklepávaniu alebo naťahovaniu stopiek asi neexistuje.


20.06.2017 17:35

Re: Aditívum do benzínu na ventily do cross všeobecne

BIOHAZARD3
 Čoprák 

Nemám takú motorku ani sa ju nechystám mať a ani som nikdy nemal. Ale momentálne mi jeden chalan priniesol na opravu kawasaki kx250f 2014. Nieje prvý majiteľ, má to 100 motohodín a nešla naštartovť strielala do sania. Po rozobratí som zistil že piest valec, krúžky vačky všetko je 100% stave (možno to niekto už menil ale to ja neviem a on tiež nie). Problém bol že sa už nezatváraly ventily na saní. ventilová vôla bola 0.00. Podľa manuálu som zmeral ventily a zistil že stopka je OK. takže sa asi opotrebovala dosadacia časť a preto sa zmenšila vôľa. Nakolko je v návode napísané že sa to má kontrolovať každých 15 motohodín, vtedy sa mení olej, filtre atď... Vymeniť olej a filtre mi príde OK ale kôli vôli ventilov rozoberať zakaždé pomaly hlavu teda ak vôla budde mimo tolerancie mi príde také dosť blbé. Ja neviem či je 15 motohodín veľa alebo málo motohodiny počítam asi tak cca +- autobus na kosačke na trávu. Len som chcel vedieť či sa už niekto skúšal či tomu nepomôže olovo ako pre veterány na ochranu sediel ventilov. Len pre info. že ANABEX je na houno neviem len viem ze to niektory v dobrej viere leju do veteranov a postup opravy bol presne ako popisuje merlin00



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 107973 | Včera: 176214