Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Nástrek plastov na ATV - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNástrek plastov na ATV - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

10.05.2017 12:24

Nástrek plastov na ATV

Tom4
 Bahniak 

Ikona

Ahojte,

máme už staršiu 4kolku Linhai ATV 300 rv2004.

Plasty sú celkom poškriabané od kamienkov a koreňov kríkov a taktiež je dosť farba vyblednutá od slnka. Až je to škaredé na pohľad.

Vedeli by ste mi poradiť či je možné tieto plasty ošetriť a nastriekať takou farbou aby sa na pružnom plaste nepolámala a neodpadala? (jednoducho aby vyzerali zase skoro ako nové)

Najlepšie niekoho kto to konkrétne robí stredné a západné slovensko.

Ďakujem, čaute.


10.05.2017 16:29

Re: Nástrek plastov na ATV

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Kto dokáže nastriekat automobilovy PP nárazník ten to za peniaze zvládne.


10.05.2017 21:39

Re: Nástrek plastov na ATV

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nastriekat to je az posledne, ale pripravit to na striekanie, to je drina!
Najprv to treba vybrusit, vyhladit skrabance, dat na to plnic, ktory na plastoch bude drzat a potom este vyhladit.
To nieje ako naraznik na auto, len plocha, ale aj kopa zakuti a vseliakych zahybov, zlomov..
A to je daleko narocnejsie, ako baculaty naraznik.
Potom ked to je na figu pripravene, tak v laku ti ukaze vsetky chyby.
Ked to nacapes spustou plnica a tmelu, tak to bude praskat a lupat sa.
Treba sa opatrne pytat u lakosov, kde maju aj nejake pomocne sily, najma v lete brigadnikov, ktory si chcu privyrobit, maju cas sa stym pohrat.


11.05.2017 4:16

Re: Nástrek plastov na ATV

to spravis aj sam asi takhlenc

Syntetický gumový sprej Plasti Dip, vytvára ochrannú vrstvu, ktorá sa dá podľa potreby opäť odstrániť bez poškodenia pôvodnej vrstvy.

plasti-shop.sk/5-spreje-plasti-dip

kup si ale farbu aku mas v technicaku aby si nemusel ist prehlasovat zmenu farby


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (11.05.2017 4:18)


11.05.2017 8:20

Re: Nástrek plastov na ATV

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

mozno by bolo vhodnejsie dat spravit kvalitne polepy
napriklad scrubdesignz.com/sk/


11.05.2017 8:24

Re: Nástrek plastov na ATV

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: pirates: máš ty tušáka, jak strašne nahovno po roku a pol vyzerá plastidip na autách, čo nerobia terén a nedostávajú také bomby na lak?

lakovanie by bolo možno aj zbytočné, je to drahá vec a ked s tým behneš do húštiny, je to aj v piči vec, lebo sa to hned doškriabe. možno zhodiť, vybrúsit, vyplnit, základná v spreji a na to možno tú foliu nejakú. tiež to neni lacné, ale tak hádam bude odolnejšia ako lak. a ked sa odre, dá sa tam len nová folia, nemusí sa to prelakovať.


11.05.2017 8:27

Re: Nástrek plastov na ATV

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Teraz 2 dni striekam, na Tenere nedrží nič okrem Lidl spreja... aj Mathews to mal 3x v lakovni a opadalo, ja čo som okopal čižmou striekam cele diely nanovo :-D

Dôvod úpravy: scrub nerobia sablony, len tie co maju... v ČR robia polepy podľa šablón z igelitu čo im pošleš komplet za 100€

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Skalaaa (11.05.2017 8:29)


11.05.2017 13:04

Re: Nástrek plastov na ATV

Martins
 Bahniak 

Ikona

Kontaktuj nejakú reklamnú agentúru, budeš to mať najlacnejšie. Aj tak ti nič dlhšie nevydrží v teréne.


11.05.2017 19:28

Re: Nástrek plastov na ATV

Nazorov sice kopa, spravnych iba niekolko, co takto pripravit to riadne pod lak, s primerom na plasty kde bude treba, a dat tam polyruetanovu farbu ?
Neokopes, neposkriabes, a ked nahodou za par korun prestriekas a mas pokoj naveky.


12.05.2017 13:03

Re: Nástrek plastov na ATV

Martins
 Bahniak 

Ikona

Re: radoMZ150ETZ: Polyuretanka podľa teba viac vydrží? :-D


12.05.2017 17:13

Re: Nástrek plastov na ATV

Re: Martins: Re: Martins: Re: Martins:
Nielen podla mna, mal som nou nastriekanu prvu motorku, 4x padla a nic sa neposkriabalo, teraz som dostriekal druhu motorku, mam nou dokonca aj auto nastriekane, a aj lietadla sa nou striekaju, preco asi ?
Viac mozme o tom podebatit ss alebo telefon

Dôvod úpravy: gramatika

Upravené 1 krát. Naposledy upravil radoMZ150ETZ (12.05.2017 17:14)


12.05.2017 19:38

Re: Nástrek plastov na ATV

barlac
 Jogurťák 

padajuce motorky, ktorim sa pri pade neposkodzuje lak >:-) >:-) >:-)
nieje tak teplo ze by ste chytali upal. co to tu pisete za kktiny.ale ak si stojite za svojim,tak dame teeeestiiik.
dajte patent do NASA vyvazia vam ho zlatom.
netvrdim ze farba nieje dvolezita,ale daleko dvolezitejsia je priprava.!!!!!
plasty treba dokladne zdrsnit,to su jemnejsie smirgle, ako(vodny 400 a podobne).
velmi dvolezity je naleptavac plastov,nechat odvetrat a striekame plnic.
plnic nam zaleje rozne nerovnosti,skrabance a podobne.
plnic.nechat dokladne vyschnut, vybrusime a lakujeme. ale nie zbytocne velke vrstvy. [ciel] [ciel]


12.05.2017 20:01

Re: Nástrek plastov na ATV

Re: barlac:
Velmi mudro a spravne napisane, to je vsetko ok, priprava je jedna vec ktora je rovnaka pre vsetky striekania, ALE, polyruetan ostava stale pruzny, nanasa sa hrubsia vrstva ako autolaku, je uv stabil, cice nebledne pigment na slnku a striekana plocha sa tolko neprehrieva.
Nemusim pisat ani do NASA ani nikam, tieto farby pouziva cely svet na lietadla.
A cuduj sa svete dokonca aj nasa nova vladna letka ich ma na lietadlach.
A ak neveris nechaj tak.
A ku tomu testiku, motorka padla, zo stojanu, 2x ju sfukol vietor, 3 raz pre istotu aj s pristreskom kde stala, a naposledy som zabudol ze uz som ju dal dole zo stojanu a pustil som ju. Nebolo co ani prelestit, a mimochodom bolo tam asi 8 vrstiev farby.
Teraz som striekal trosku designovu farbu, takze plnic, podklad modry jedna krizom vrstva, 3 x metaliza, 5 x ciry lak, prebrusit, a znova 5x lak, takze o vrstveni a hrubke laku sa nebudem s nikym hadat, ale snad ho je tam dost

Dôvod úpravy: lebo

Upravené 1 krát. Naposledy upravil radoMZ150ETZ (12.05.2017 20:11)


13.05.2017 8:29

Re: Nástrek plastov na ATV

Martins
 Bahniak 

Ikona

Re: radoMZ150ETZ: Pokiaľ sa nemýlim tak na lietadlá sa používajú dvojzložkové polyuretánky. V tom sa nehadam , to je naozaj odolná farba.


13.05.2017 9:34

Re: Nástrek plastov na ATV

Tom4
 Bahniak 

Ikona

Vsetkym dakujem za rady, nieco skusim podla vasich skusenosti.


13.05.2017 9:51

Re: Nástrek plastov na ATV

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Re: Martins:

Nieje PUR ako PUR ta lacna z farby-laky tak maximalne na plot a nejaku krosku.
Na domace hranie su OK do produkcie asi skor nieco ine a rozdiel je velky.

PUR napr od PPG , Standox atd je ina kava. Ale urcite to nieje farba ktora ma technickom liste napisane nesmrtelna , neposkriabatelna atd...

Vylakoval som ich zopar 100litrov viac menej na uzitkove auta a ich prislusenstvo.

V letectve neznamena velka vrstva nic. Tam ide skor o suvislu tenku vrstvu.
Mal som moznost vyskusat lakovaci trenazer vyvynuty pre Boing. Ich lakosi natom digitalnom zazraku trenuju aby si nacvicili presne vrstvenie farby.
Pakaren ale celkom to funguje.

Lakovat stvorkolku je ako dat detajlovat OFFroad pred sutazov v bahne...
Ale kazdy nejako blbneme.


13.05.2017 10:19

Re: Nástrek plastov na ATV

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ja len tolko splechnem, z vlastnej skusenosti, niesom lakos, ale som nuteny, obcas striekat, najma repasovane sprojne zariadenia, ze PU lak, alebo farba, najma na hlinik, je super, na zelezo vynikajuca a na plasty vyborna.
Lenze ako vsetko, ma to svoj hacik. Na domace striekanie je PU dost narocna.
Pri striekani farieb na baze nitrocelulozy, syntetiky, epoxidu, alebo akrylatu, vam priprava podkladu ci podklady vela odpustia a aj technologia striekacia, odpusti aj trosku vody v stlacenom vzduchu.
Na podklad postacia obycajne plnice a plniace farby, tmely na baze polyesteru, pre plasty stacia na narusenie povrchu depolymerne primery standardne, hoci na baze akrylu, alebo kyanoakratu.

Ale na PU farby a laky, musi ist na plasty depolymerny primer- plnic, ktory sa znasa z dalsimi vrstvami PU.
Stlaceny vzduch vam nic neodpusti, baubau kompresor zarucene dojebe vodou a olejom, pri striekani povrch. Treba mat na stlaceny vzduch aj vysusovacie pripravky, alebo patronu zo silikagelom, Lebo ak sa do PU dostane voda, alebo olej, na povrchu sa objavia skvrny, najma v laku, ako viditelne chyby.
Dalsia vec je, ze treba vediet tu farbu, alebo lak vediet nariedit, vediet nastavit aj mnozstvo cez striekaciu pistol, lebo inak bude povrch pomarancovy, alebo bude stekat, v horsom pripade bude matny, lebo sa ulozi ta farba, alebo lak, ako prach a nezleje sa povrch.

Nemenej dolezitou vecou je, nechat dokonale odvetrat depolymeryzacny primer na plasty dokonale, aj niekolko dni, lebo ak sa nenencha dokonale vyschnut a odvetrat primer, tak aj cez plnic odchadzajuce vypary potom depolymeruju ten PU lak, ci farbu a vytvoria sa na povrchu mapy, ktore nevytvrdia.

Principom primeru je narusenie polymernej struktury na povrchu plastu, aby aj rozne olefinove plasty, sa pojili z dalsou vrstvou. Ak sa zanedba dokladne vyvetranie a vyschnutie toho primeru, aj po case sa moze stat, ze sa nie podklad, alebo plnic zacne lupat, ale samotna PU zlozka zacne maknut a urobi take varhanky a odlupne sa potom z povrchu plniacej farby.

Tieto chyby sa nemusia prejavit hned, ale staci ist potom na wapku a to, co vyzeralo dokonale nastriekane, zrazu ide dole, ako keby ste to nastriekali primalexom.
To je moja skusenost, nieje to ale dedicne.
Niekomu sa podari na prvy sup nieco, co iny nechapu, lebo im nikto nepovedal, ze sa to neda.
Ale opakujem, ze dolezitejsie ako samotne vrchne viditelne lakovanie, je mat dokonale pripraveny podklad a u plastov to plati dvojnasobne.
Plast je svina, je to stale zivy material a je ich vela typov. Najmenej problematicke su plasty, ktore su niecim plnene, napriklad PP-GF a podobne, kde sklo ako plnic plastu, dokonale prijme a prilne z dalsou vrstvou plnica, castokrat aj bez primeru.
Ovela horsie su na tom polykarbonaty a aj obycajne PVC.
Celkom dobre sa daju spajat cez primer moderne plasty, ako PET, PE, PES. Ale tieto plasty sa casom menia a zvetravaju, takze po rokoch sa aj nenamahany povrch moze krutit, alebo mat pnutie.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (13.05.2017 10:22)


13.05.2017 10:53

Re: Nástrek plastov na ATV

barlac
 Jogurťák 

blaaa blaaa blaaa. keby si miesto tvojho blabotania riesil trosinka praxe,tak cela robota ma zmysel. fico rovnako tara a prax je tam, kde je asi aj tvoja.ciel]


13.05.2017 14:28

Re: Nástrek plastov na ATV

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Merlin nie furt suhlasim s barlacom ale teraz sa pod jeho koment podpisem.

PUR , Akryl , Nitro aj dnesna voda drzia na vsetkom v pohode ked das zaklad ako sa patri a naco patri.

Plasty lakujem dennodenne ale ak by som to mal robit ako ty pises tak by poistovnu a zakaznika a v neposlednom rade aj mojho sefa jeblo.

V prvom rade. Su plasty ktore lakovat idu. Su plasty ktore lakovat idu s obmedzenim
a su plasty ktore sice nalakujes a hoc pouzies aj svetene relikvie lakovacie tak to casom olupes a basta.
Kazdy plast ma svoje znacenie a podla toho lakovac postupuje.

Vsetky plasty ktore su automotiv priemysle urcene na lakovanie dnes lakujem jednokrokovo.
Brusim a zaroven odmastnujem odmastnovacom na plasty.
Necham dokonale odvetrat. Ak je moznost nieje na skodu temperovanie aspon na 15min na 60stupnov.
Potom uz len utriem antistatickou utierkou a nanasam zakladovaci plnic s pridavkom prilnavostneho zakladu.
Necham odvetrat 15min
Nanasam bud zaklad na vodnej baze
alebo Akryl
alebo PU
V podstate je to postup mokre na mokre. Bez problemu.Bez olupovania.
A co je dnes zaklad rychlo.

Len pre info.
Skodovka dodava original narazniky bez zakladu a su este z hnusneho plastu.
Norma na lakovanie takeho naraznika je 1,5h cize nieje cas na gulase ako pises
AK by som caroval /bavime sa o plastoch ktore lakovat idu/ ako pises nezarobim ani na inkaso ;-)
Este nikdy som neriesil reklamaciu s olupovanim farby z plastu a robim to uz viac ako 20rokov je pravda ze za tu dobu sa to technoogicky trosku zmenilo.

K PUR. Neviem s kade mate tu teoriu o nasvetejsom materiale PU.
Je to material ako kazdy iny nic zazracne a vobec nie vynimocne.

Este za cias PPG som miesal akryl aj PUR.

Akryl boli ciste pigmenty. /cista farba/
PUR bola plna bandaska pojiva a troska pigmentov /pridavok farby do pojiva/
Neorientujem sa v cenach ale PUR bol asi o polku lacnesi.
Asi preto ze pojivo bolo sakra lacnejsie ako pigment./bola a asi aj je polomatna brecka.

Nic v zlom. Len trochu z mojej praxe. Mier.


13.05.2017 14:50

Re: Nástrek plastov na ATV

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

V pohode, niekoho je to chlieb, tak mu nan nesiaham.
Ja viem, ze lakovat plasty niektore, je problematicke, ale nieje to moj chleba, ja to robim pre to, aby som prezil, alebo urychlil pracu sebe, ktora mi chlieb dava.
Zivit sa lakovanim nechcem, nikto ma to neucil.
Zaklady nanasania striekanim som sa ucil z donutenia vo fabrike, kde sa striekali stroje, nie auta.
Nikdy som ku tomu nemal vazny vztah, ani ma to nejako nebavilo.
Ked som robil repas nejakeho dielu na vlastnom vozidle, zaujimalo ma preco, ak nieco na niecom nedrzi, alebo neprilne, co to sposobuje.
Napisal som ake mam skusenosti a tym to konci.
Napisal som to, co si myslim, teda ze priprava podkladu na lakovanie plastu je dolezita rovnako, ako vediet to pekne nastriekat.
Keby to bolo vsetko tak easy, predava sa jeden druh farieb a lakov, existovala by aj moznost lepit plasty vsetkeho druhu zo vsetkym.
Ale nieje to tak.
Vatsina veci dnes, je cisto spotrebny tovar, urceny na kratkodobe pouzitie.
Ma to svoje dovody, aby aj iny chleba, alebo hrst ryze mali kazdy den.


13.05.2017 19:37

Re: Nástrek plastov na ATV

Re: Martins:
Tesne vedla :-)
Su trojzlozkove, kazda firma samozrejme ine pomery miesania, ale kvalita je uplne niekde inde ako u standardnych autolakov.


13.05.2017 19:45

Re: Nástrek plastov na ATV

Re: SO545:
Mas pravdu s tou nesmrtelnostou, ale .....
Ked sa prejdes v baganciach po autolaku je po nom, po lietadle bezne chodime a v pohode, je jasne ze nemozem porovnavat farbu zo smolenic s aero farbou, za tie co pouzivame sa nemusia vyrobcovia hambit.
S tou hrubkou vrstvy je to diskutabilne, tu si urcuje klient, nie vyrobca farby, takze sa strieka podla poziadaviek.


13.05.2017 20:02

Re: Nástrek plastov na ATV

Martins
 Bahniak 

Ikona

Re: radoMZ150ETZ: O tom som ešte nepočul, ja robím len s akrylátom. Môžem sa opýtať čo je tá tretia zložka?


13.05.2017 20:14

Re: Nástrek plastov na ATV

Re: Martins:
farba, tuzidlo, riedidlo, normalne autolak schne na tuzidle, tu to zabezpecuje riedidlo, doba schnutia od 20 minut po 18 hodin, a az 72 hodin mozes prelakovat bez brusenia :-)


13.05.2017 20:46

Re: Nástrek plastov na ATV

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Re: radoMZ150ETZ: Ak by bola moznost od teba trebars odkupit trosku PURky na lietadla tak mam zaujem.
Mam moznost korektne porovnat farby a laky urcene na opravu aut a tu na lietadla.
Mozem urobit oterovu skusku , skusku na odlietavanie kamienkov a mriezkovu skusku. Sameho ma zaujima ako to dopadne.
Zaplatim ti za farbu aj postovne.
A kludne do SS dam vediet ako to dopadlo aj s foto dokumentaciou trebars.
Zaujima ma to s cisto profesionalneho hladiska.


13.05.2017 21:10

Re: Nástrek plastov na ATV

Martins
 Bahniak 

Ikona

Re: radoMZ150ETZ: A ja som bol vždy v tom, že riedidlo sa používa len na to aby bola farba striekateľná. To čo si ty popísal ako trojzložkovú, ja mám za dvojzložkovú.


13.05.2017 21:16

Re: Nástrek plastov na ATV

Re: Martins:
V podstate ano, len tato bez riedidla stuhne mozno za mesiac, ale bude stale lepkava, aj ked relativne tuha, nase riedidla riedia ako poznas, len tam je nejaka chemicka zlozka co urcuje rychlost schnutia, cize ty si autolak mozes doriedit podla potreby, tu sa experimenty moc nevyplacaju.


14.05.2017 9:19

Re: Nástrek plastov na ATV

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

PU laky a farby, obvykle su trojzlozkove, lak, alebo farba je zaklad, tuzidlo je tuzidlo, ale riedidlo obsahuje aj iniciator.
Bez iniciatora/iniciator nemusi byt len v riedidle/ to vytuzovanie prebehne bud velmi pomaly, alebo len za zvysenej teploty v peci.

Takto su vyrobene aj zalievacie a izolacne laky na vinutia, ktore su na baze PU.
Rovnako su konstruovane laky z vysokou pevnostou, na baze PU, urcene na pochodzne aplikacie, napriklad na drevene schody a podlahy.
Pred mnohymi rokmi som striekal znamemu PU polomatnym lakom dubovu sparovku, na dva krat, prva riedka a po prebruseni druha hustejsia.
Dodnes ten lak sa neosupal chodenim.

Problem je, ze tieto laky sa nedaju kupit v malom baleni, alebo pred rokmi sa celkom isto kupit nedali v mensom, ako 10kg zakladnom obale, plus ku tomu tuzidlo a iniciator.
To iste plati aj pre izolacne laky a zalievacie laky na baze PU, pre vinutia, najmensie balenie je 5l bandaska./VUKI/

Existuju aj jednozlozkove laky na baze PU, ktore vytvrdzuju zvysenou teplotou.
Pouzivaju sa ako namacacie laky na vinutia, alebo na stabilizaciu dreva, papiera a kompozitov, ale na dobru penetraciu a difuziu do materialu, sa musia vakuovat predmety ponorene do toho laku. Nasledne sa musia nie vypalovat, ale vytvrdzovat za zvysenej teploty.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 20424 | Včera: 165918