Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

olej do kardanu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuolej do kardanu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Olej.

01.05.2017 10:06

olej do kardanu

MISII
 Turista 

Ikona

Chlapi technicka otazka aky olej do kardanu na volusiu ? v manualy je pisane PP 90 GL5 hypoidny ale ako hladam nejak presne taky nenachadzam .Alebo je Gl 4 alebo nie hypoidny..


01.05.2017 10:22

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Pre hypoidné prevody je GL 5 a kludne tam nalej 80W-90 , 75W-90 , ... , ale vždy s normou API GL 5 .
Ak silne chceš len tú 90-ku (nevidím dôvod), tak napríklad Castrol Axle EPX 90 a liter budeš mať tak na 10 rokov . 8-)

Potrebuješ tak 2 deci , to ti spustí aj kamarát z nejakého traktora , alebo zoženieš v prvej autodielni . :-)

Dôvod úpravy: napríklad :
applications.castrol.com/oilselector/en_gb...(atv)&manufacturer=suzuki&model=vl-intruder-(199 8-)&modelType=vl-800-intruder-volusia-(2001-2007)

lubematch.shell.com/sk/cs/equipment/motorcycles...

fuchsmoto.lubricantadvisor.com/result.aspx...

Atď , atď , ...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (01.05.2017 10:32)


01.05.2017 10:29

Re: olej do kardanu

Komko
 Turista 

Ikona

Hypoid je len oznacenie, nieje to ziadna trieda ani klasifikacia.
Zameraj sa hlavne na splnenie specifikacie, v tvojom pripade GL-5 ako pises.
V podstate GL-5 EP prevodovy olej je hypoidny

Len pre zaujimavost, hypoid = hyperboloid (tak isto vyzera tvoj kardan)

Pozri obrázok


01.05.2017 10:30

Re: olej do kardanu

MISII
 Turista 

Ikona

Re: Ja som len vychadzal z manualu ze taky je tam pisany a ked som hladal na nete tak som tie 3 udaje PP 90 GL5 A do hypoidnych nenasiel ale nie som servisak tak radsej sa spytam ;-)


01.05.2017 10:46

Re: olej do kardanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Komko podla na hypoidny je "klasifikacia" minimalne v tom vyzname slova ze je urceny pre hypoidne prevodovk (súkolia)

dolezita je samozrejme vykonnostna trieda oleja API - idealne GL5

to čo píše brazel že 75w90 je lepší ako jednorozsahovy 90w... dokonca vobec nic sa nestane ak tam das 75w140. Tie dva deci vymen 1x za sezonu a tvoju penazenku to bude stat minimalne peniaze a dobry pocit je na nezaplatenie


01.05.2017 11:04

Re: olej do kardanu

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531414314

aj slovnaft vyrabal a asi aj vyraba oleje viac stupnove a specifikaciu GL5, do hypoidnych prevdodov, ale na pumpach ich uz roky nevidno.
Paramo dodava aspon v CR na vatsine pump benzina, skoro cely sortiment.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (01.05.2017 11:07)


01.05.2017 19:27

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Ja by som dal toto:
www.motul.com/sk/sk/products/gearbox-80w90

Dávam to aj do stelvia.


01.05.2017 19:45

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

alexa7 a do motora Stelvia leješ toto ? www.motul.com/sk/sk/products/7100-4t-10w60

Lebo do kardánu tej Volusie môže naliať čokoľvek , čo je určené pre hypoidné prevody (do tvojho Stelvia takisto)


01.05.2017 20:06

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: Ano, to je super olej, aj do WR 250F to dávam.

Do toho kardanu síce máš vela možností, ale to čo som uviedol je podla mna jeden s top.
Tam by som určite nešetril.


01.05.2017 20:28

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

A načo do Stelvia so suchou spojkou a oddelenou prevodovkou ? Jáj ... na tom netreba šetriť . :-)

Tak mi , prosím ťa , porovnaj tieto dva oleje , naschvál som dal linky s technickými listami :

s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2...

mannol.de/imgbank/Image/public/images/bilder_chemie...

Ten Mannol stojí 23,-€ za 4 litre . myslíš , že (kvôli cene) nezvládne mazať Moto Guzzi , alebo boxer v BMW ?

Nerýpem (ani náhodou :-) ) , len chcem túto zdochýňajúcu stránku trošku oživiť . 8-) :-)


01.05.2017 21:33

Re: olej do kardanu

hlad
 Čoprák 

hypoid musí byť.
V hypoidnom prevode dochádza k treniu (na rozdieľ, od obyčajnej prevodovky, kde sa kolesá iba odvaľujú).

Buď rád, že nemáš GL4 hypoid. Ten som nevedel zohnať vôbec.

GL5 hypoid sa zohnať dal. Kedysi sa nesmel dávať GL5 hypoid do prevodoviek, kde bol GL4 hypoid - pretože GL5ka spôsobovala koróziu bronzových puzdier.

Ale dnes ? Ani divá sviňa neviem čo v tom je, čo môžeš do čoho dať. Na pixli len keci typu: zodpoveda norme VW ..., MB ....




Dôvod úpravy:
www.louis.at/artikel/castrol-getriebe-und-kardanoel-epx...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (01.05.2017 21:45)


02.05.2017 1:45

Re: olej do kardanu

a co tak gogle ha ? 10 sekund mi trvalo

www.automotocentrum.sk/kategoria/oleje-a-maziva...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (02.05.2017 1:46)


02.05.2017 8:20

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: To je téma na dlho , keby som bol dôsledný a dal tam ten čo preferuje MG
tak nie je o moc drahší ako ten čo si uviedol ty. Lebo spojka :-)
Skrátim to: Importéra Motulu mám tu kúsok , vo všetkom mám Motul aj v autách
a som spokojný , hlavne po tom, čo som raz skoro zadrel auto s prevdepodobne polským
castrolom.

S tým šetrením som myslel olej do kardanu tam je možnosť dať lacnejši, ale to by som naozaj nedával.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (02.05.2017 8:27)


02.05.2017 9:23

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Naozaj nechcem , ale v Moto Guzzi Stelvio (Norge , Breva , Griso , ...) spomínať , že ... lebo spojka ? Aká spojka ?
Je jasné , že ak ty jeden druh oleja používaš do viacerých mašín , nemusíš skladovať viac druhov oleja , ale so spojkou v MG to rozhodne nemá nič , tá je predsa suchá a keď sa predsa ňu olej dostane , tak vtedy je už prieser .

Ja to len o tom , že riešiť u MG nejakú normu JASO MA je úplne zbytočné a netreba sa tým vôbec zaoberať .
Zámerne som asi pred mesiacom vyhľadal všetky možné technické listy oleja Agip (Eni) 10W-60 , ktoré Guzzi vďačne (ako správne nacionálne orientovaná firma) doporučuje , názvov ten olej ma ako indiáni šípov , od klasického 10W-60 , cez AGIP Racing 10W-60 , Agip MG (Moto Guzzi , jasné už z nálepky , nie ? :-) ) 10-60 a čo ja viem , aké ešte ... všetky sú jeden a ten istý olej .
Akurát , že s písmenkami MG na nálepke sa dá majiteľom MG predať drahšie , lebo však vedia , že občania sa utvrdzujú výrokmi , že (použijem tvoje slová , alexa7) , Tam by som určite nešetril.
No a čo ? Všetci , aj výrobca , aj konzument , spávajú kludnejšie . :-D

Na obranu firmy Agip (Eni) musím uviesť , že nie je jediná , ktorá to takto využíva vo svoj prospech , veď poznáme , ako na hocijaký blivajz stačí dať obrázok vidlicového motora a hneď je nad slnko jasnejšie , že nič iné sa v najrozšírenejšom čopráckom motore (V) nesmie vyskytnúť ani zlou náhodou .
Čo na tom , že pre nálepku to obvykle stojí trojnásobok , veď ... Tam by som určite nešetril.
Detto , oleje , kde na nálepke hrdo svieti , že Boxer , to bez toho nejaký Bavor (princíp a systém presne ako u MG) nemôže ani existovať :-D

A toto všetko platí aj o prevodových olejoch , predávať Castrol EPX 90 v cene 14 Euro za liter (bežne tak 5,50€/liter) , tak to už je naozaj najvyšší možný level .


02.05.2017 10:01

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Mne to je jasné, stačí mi aj automobilový olej. Myslel som že si začal tu debatu, že motul my je zbytočný a drahý práve pre "prísady" pre spojku.A Agip nie je drahý dá sa dostať aj za 7,50€.


02.05.2017 11:52

Re: olej do kardanu

prisady pre spojku :-D keby tam nejake boli ktore zvysuju trenie tak by ti zadreli motor ak by ich uz predtym neodfiltroval filter oleja lebo nic take co by zvysovalo trenie oblozenia spojky a sucasne nezvysovalo trenie piestu vo valci nemoze existovat ale verit mozes akejkolvek hluposti napriklad

Prísada znižuje trenie a opotrebenie vďaka mikrokeramickým zlúčeninám :-)))
vybrus motora zadarmo ? :-D

takych zazrakov ktore znizuju trenie zvysuju vykon znizuju spotrebu opravuju spalovaci priestor za jazdy s ktorymi mozes aj po vyliati oleja najazdit stovky kilometrov je plny internet len vsetky maju jeden spolocny menovatel ak neposkodia motor tak vobec nefunguju a su urcene iba na to aby hlupakov vytiahli peniaze

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (02.05.2017 11:57)


02.05.2017 16:15

Re: olej do kardanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa do tvojho stelvia ti musi ist motorovy olej baj d oko asi aj rovnaky ako nam do boxerov tzn 15w50 alebo 20w50

10w60 je podla mna v nasich zemepisnych sirkach blbina resp. to bolo mozno kalibrovane v lete na obed na Sicilii.

ci vacsie rozpatie medzi spodnym a vrchnym viskoznym cislom tym viac "chemie" sa v oleji nachadza, ja lejem Shell 15w50 iba koli dobrej dostupnosti a priaznivej cene cca 6,9€ / liter a menim o 2tkm km skor ako sudruhovia v BMW stanovili (tzn. cca 8tkm)

podla mna tvoja MG krasne pojde v nasich zemepisnych koncinach aj na 15w50 alebo 20w50 bez sance zeby si tym olejom motoru nejako uskodil

p.s. Boxer na olejoch od tradicnych vyrobcov rozhodne nie je taka marketingova blbina ako "original" olej znacky "BMW" :-))) (uvodzovky uvedene zamerne)

p.s.2 ak sa da tak do tvojho motora idealne olej bez prisad na mokru spojku... detto zbytocna chemia

Dôvod úpravy: p.s.2

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.05.2017 16:17)


02.05.2017 16:57

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

A zase ... bez prísad pre mokrú spojku ...
Aké prísady ??? Či myslíš bez aditív na zníženie trenia , ktoré sú obsiahnuté v ľahkobežných automobilových olejoch .

Jeden (motoservisák !!!) mi zase minulý týždeň vyhlásil , že ten 10W-60 nie je stavaný na otáčky motocyklového motora . >:-) :-)))
Takto sa šíria táraniny po svete , veď keď to povie človek vŕtajúci sa v mašinách , tak to je písmo sväté . Či ?

To už naozaj len pirates aspoň trochu tej logiky má .


02.05.2017 17:38

Re: olej do kardanu

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Aj ja teda splechnem do velkeho nocnika, nieco, aby vlakno nestalo.
Podla mna, ak si niekto najde skutocneho vyrobcu olejov, napriklad Paramo, alebo MOL, pripadne ine, pre mna za mna aj OMW, alebo Shell, tak kde maju rafineriu, vyrabaju aj oleje.
Kde vyrabaju oleje, tak ich napajcuju aditivami, alebo aj nie, musia asi aj otestovat a potom naflaskovat, nasudovat, nabarelovat a hura do sveta.

Cim je rafinerka viac na vychod, tym lacnejsie su vstupy a aj energie, na vyrobu zakladov olejov, ale aj paliv.

Pokial si uzivatel nastuduje poctivo specifikacie olejov a doporucenia vyrobcu motora, najde zhodu v parametroch viskozity, SAE, API, GL a td, tak oleje su vatsinou zamenne, rovnocenne a plne pouzitelne v danom rozsahu, aj pre motocykle.

Vsetko ostatne je len fundament, reklama a zasa fundament, alebo viera, ze ked kupim drahsi olej, je lepsi, alebo lacnejsi je horsi, v krajsej flaske je lepsi, nalepka z faerbnymi obrazkami, je lepsia ako PET flaska, olej cerveny je krasny, modry je dobry, zlty je moc obycajny, atd.. to plati u motorovych olejov najma..

prevodove oleje..
Pritom sa tu jedna o olej pre hypoidne sukolia, koncoveho prevodu, ktore maju specifikaciu vizkozity 80W90 GL5, ktore su bezne oleje do diferencialov a ineho polnohospodarskeho zariadenia.

Do Talianskeho traktora, ktory ma motor, do ktoreho ide olej povatsiniu taky, ako do vatsiny vzduchom chladenych lezatych motorov cerpadiel a boxerovych elektrocentral, kde nieje prevodovka a spojka v motore.
Vecna thema o tom, co bolo skor, motor, alebo olej.
Ja si dovolim povedat, ze europsky vyrobcovia traktorov a cerpadiel, ci elektrocentral, vzdy vyrabaju motor tak, aby v dobe vzniku, nemuseli vymyslat specialny olej. Sem tam, potom tie motory chodia aj po cestach, kde sluzia na pohon motocyklov..
Aspon do cca roku 2002 to tak nejak bolo.
Najma u motorov vzduchom a olejom chladenych.
www.bmw-etk.info/teile-katalog/catm/BMW/ST...
Pozri obrázok

Tym sa nemoze pysit ziadna japonska hayabusa, alebo ine, ze skor, ako sli na cestu, sa montovali ich motory do hovnocucov.. :-)))


02.05.2017 19:38

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Máš pravdu, určite by som tomu neublížil. Ako som už písal dávam to aj
do krosky, ako všetci pretekári tu na okolí a neriešim to. Aj zlavu na neho mám ...


02.05.2017 22:25

Re: olej do kardanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel priznavam sa ze neviem do hlbky co su po chemickej stranke prisady ktore sa davaju do olejov kde je spojka v oleji. Predpokladam ze ako dochadza k oteru spojkovych lamiel tak tento material sa uvolnuje do oleja a tak ho degraduje a dalej predpokladam ze takato prisada tuto degradaciu nejakym sposobom spomaluje.

Kedze GS (aj alexove Stelvio) ma suchu spojku tak tam vies naliat aj olej bez tychto prisad (cize chemie ktora je tam vlastne pre tento typ motora zbytocna)

a to ze 10w60 nie je stavany na otacky motocykloveho motora je inak celkom sranda storka :-))) [dobre]


02.05.2017 22:45

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: Motul dam do stelvia aj do WR. Chceš povedať že ten Shell olej čo dáva raptor do BMW a teda aj ja možem dať Stelvia môžem kludne naliať do WR ? A pri extrémnej
zátaži vteréne bude spojka OK ?


03.05.2017 11:30

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

alexa7 , ja neviem , ktorý Shell 15W-50 raptor leje do svojho bavora , lebo Shell 15W-50 vyrába aj ako olej do áut , s označením Helix 5 a aj s normou JASO MA (motooleje Shell označuje názvom Advance) , AX5 , AX7 a Advance Ultra .
Na olej do áut BMW a MG jazdiť budú (tie budú jazdiť na úplne všetko) , vo WR by bolo treba skúsiť , ale asi aj hej , to je olej pre staršie autá , tam tých prísad asi veľa nebude .

A načo špekuľuješ , veď už máš oskúšanú jednotnú náplň .


03.05.2017 13:13

Re: olej do kardanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

v poslednom case davam SHELL Advance 4T Ultra 15W-50

API SN
JASO MA2 (T9203:2006)

6,9€ s DPH za liter pricom olej splna resp. prekracuje specifikaciu predpisanu vyrobcom motora BMW (predpokladam ze u MG budu narok na olej rovnake vzhladom na velmi podobnu konstrukciu motora)

ale ako som napisal nie som vobec konzerva v znacke a type oleja, preferujem overenych (znamych) vyrobcov + ohlad na cenu lebo oleje menim skor ako je predpisane


03.05.2017 17:00

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Som myslel že je to nejaký automobilový.


03.05.2017 19:32

Re: olej do kardanu

copo
 Edvenčr 

Ikona

zaujimava debata :-D :-D :-D :-D :-D


akurat ze ty potrebujes olej do koncoveho prevodu nie do kardanu ;-) ;-) ;-)


03.05.2017 22:51

Re: olej do kardanu

svisto
 Kávičkár 

Guzzi predpisuje 10w-60. Na počiatku 2005/2006 mali v Breva/Norge/Griso predpísané 5w-40, čo sa ale nepáčilo vačke. Na rýchlo to poriešili olejom v vyššou viskozitou pri vysokých teplotách a predpísali 10w-60 a popri tom riešili reklamácie na zodraté vačky.

S tým 10w-60 to funguje a nevidím dôvod tam dávať niečo iné.

Prečo Motul?
1. Lebo v tejto viskozitnej triede je niečo iné ťažko zohnateľné a pri Motule mi stačí pár klikov a na druhý deň je doma, keďže máme nemenovaného slovenského importéra, ktorý aspoň moje objednávky vybavoval promptne a vždy ku mojej spokojnosti.
2. Lebo ich olej 300V je jedným z najlepších, ak nie aj najlepší čo do mazacích schopností pri vysokej záťaži. Dnes to už nenájdem, ale v minulosti koloval po nete ofiko test motorových olejov, kde Motul bol absolútnou jednotkou a práve pri ňom nevedeli vyhodnotiť hĺbku opotrebenia (ryhy), keďže tam nič nenašli.
Dnes to už tak byť nemusí a možno sa zvyšok poľa dotiahol, ale stále považujem Motul za technologickú špičku v oblasti mazacích olejov.

Späť ku kardánu. Ja dávam Motul Gearbox 80w-90.


04.05.2017 8:08

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

svisto , tu máš podľa teba "ťažko zohnateľný" 10W-60 : oleje-a-maziva.heureka.sk/f:14052:7953809;q:10W-60...

To je len na heuréka-sk , na gúúgli ich bude milión a tvoja Breva schrúme hociktorý z nich , len si tak bude mľaskať .


04.05.2017 9:30

Re: olej do kardanu

copo
 Edvenčr 

Ikona

na ktm lc4 adventrure r motorex po 1000km na rally je len mastna voda, motul este vyzera ako olej. Odvtedy len motul. Dalsi postreh 10w60 na motule sa masina o dost menej prehrieva, na motorexe mi stale isiel ventilator na rally


04.05.2017 15:38

Re: olej do kardanu

svisto
 Kávičkár 

Re: brazel: nevylučujem, že existujú aj iné oleje s viskozitou 10w-60 ale nie každý e-shop, ktorý ho deklaruje, ho aj reálne má, čo je moja osobná skúsenosť.

Ako som už vyššie spomenul, Motul pre mňa ostáva špičkou v olejárskom priemysle. Na SK je dostupný na druhý deň v každej viskozite a cenovo je síce drahší, ale stále dostupný. Nie som ochotný šetriť na takej veci, akou je výmena oleja a filtrov. Keďže viem, že Guzzi malo problém s vačkami, tak tam budem dávať naďalej to, o čom si myslím, že je to najlepšie na trhu, hoc aj za vyššiu cenu, ktorá je stále akceptovateľná.

Dík za link, ale ja ostávam pri Motule

Dôvod úpravy: Len na doplnenie, Je to zvláštne, ale pokiaľ neprdne tesnenie pod deklom ventilov, tak moja Breva olej "nechrúme". Vypustím toľko, koľko som nalial. Asi je pokazená :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil svisto (04.05.2017 15:42)


04.05.2017 19:35

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

"Nie som ochotný šetriť na takej veci, akou je výmena oleja a filtrov" ... to je zľudovelá obhajoba , keď nie sú skutočné argumenty . :-)

01.05.2017 20:28 som dal dva linky , na ten Motul a na olej , ktorý by som tam s kľudom Angličana nalial ja . Skús argumentovať , že ten , alebo onen je lepší ako ten druhý .

Práveže Moto Guzzi je pomerne nenákladná na prevádzku a bežnú údržbu a z týchto modernejších Breva 850 obzvlášť (keďže má len jednu sviečku na valec) , bežná údržba , teda motorový olej + filter motorového oleja + prevodový olej (vrátane koncového prevodu) + dve sviečky + vzduchový filter sa svojpomocne vojdú do 50 , maximálne 55 € .

Za stovku aj s vymenenou brzdovkou a novými platničkami vpredu aj vzadu .

Ja v žiadnom prípade nechcem vyvolávať nejaké konfrontácie , len chcem vysvetliť , prečo a načo .



P.S Nerozumel si slovku schrúme , nebolo to o spotrebe oleja , ale to , že na to bude v pohode vrčať .


04.05.2017 21:29

Re: olej do kardanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 - tak aj ked sa pozeram na cenu nie je to pre mna najpodstatnejsi parameter.. ak by som mal liat do BMW automobilove oleje (co by v zasade nebol problem) tak este by sa dala cosi usetrit ... ale odtial potial

svisto - viskozita 5w40 je pre vzduchom chladeny motor tazky fuckup.. a to ja nie som ani studovany tribolog... :-))) a zas poviem ako je, ak tam da 15w50 alebo 20w50 tak v nasich zemepisnych sirkach sa tomu motorku nemoze nic stat

ak je tato viskozita dobra pre BMW musi byt aj pre moto Guzzi.. pre tvoju info 10w60 davaju ludia do GS ked idu jazdit pust kde je v noci mraz a cez den +kakalion stupnov

copo - ja mam motorex za sice mierne predrazenu ale zato spickovu znacku.. popravde vrta mi dost v hlave ako moze motul sposobit ze ventilator nejde a motorex ze ide :-)))

lebo v tomto pripade je olej iba "nosicom" ktora teplo prenasa z motora do chladica... ;-)


04.05.2017 21:34

Re: olej do kardanu

svisto
 Kávičkár 

Re: brazel:
Nie je to zľudovelá obhajoba.
Moje argumenty:
- primárny cieľ je čo najlepšie chrániť motor a udržiavať ho v dobrej kondícií, keďže moja Guzzi už zostane u mňa a nebude na predaj.
- videl som test olejov, kde Motul jednoznačne viedol v ochrane voči opotrebeniu, preto ho považujem za technologickú špičku. Netrvdím ale, že v tom teste bol Mannol, to už neviem posúdiť. Určite ale viem, že Motul jednoznačie viedol.
- To že moja Breva má len jednu sviečku na válec neznamená, že nie je náchylná na kvalitu oleja, viď problémy s vačkou plus je to archaický vzducháč, ktorý pomerne dobre kúri. Je to pomerne známe, že Guzzi potrebujú dobrý olej a pravidelný servis. Pokiaľ sa o ne človek stará, tak vydržia veľa, ale povedzme to otvorene, zanedbaná údržba u Guzzi znamená problémy. Domnievam sa, že japonská a asi aj nemecká konkurencia bude na tom trochu blbuvzdornejšia, ale to je iba domnienka.
- keď som vyberal olej pre moju Guzzi, tak toho na trhu nebolo až toľko, myslím reálne dostupné. Motul spĺňal všetky podmienky a bol dostupný ihneď, hoc ja nepotrebujem JASO MA2. Teraz je situácia mierne iná a dostupnosť aj atypických olejov sa zlepšila.
- "keď dvaja robia to isté, nie je to to isté" = hoc sú si tabuľkovo tieto dva oleje (Motul 7100 vs. ten Mannol) veľmi podobné, Motul bude mať podľa čísel mierne stabilnejšiu krivku priebehu viskozity, teda pri vyššej teplote bude pri Motule viskozita klesať pomalšie (tabuľkovo). V dnešnej dobe vedia štandardné veci robiť všetci, ale špičkové produkty vedia ponúknuť firmy, ktoré majú know-how a priebežne sú ochotné investovať do ďalšieho vývoja, čo sa samozrejme prejaví aj v cene. Robím v Automotive firme, kde sa zaoberáme aj mazaním našich produktov (nie priamo olejom) a môžem povedať, že malé detaily rozhodujú o výslednej kvalite a životnosti. Stačí mierne poľaviť z požiadaviek a zrazu je produkt vhodný iba pre Aftermarket.
- To, že SCT robí od olejov, cez mazivá až po ND širokej škály vo mne nevyvoláva dojem vysokej špecializácie. Tým ale nechcem povedať, že SCT/Mannol má zlé produkty. Motul je naopak pomerne malý, privátny výrobca, ktorý sa naopak špecializuje primárne na oleje a hydraulické kvapaliny.
- Ale stále nevidím dôvod na prechod na iný olej ako ten Motul. Olej mením tak raz / dva razy do roka (podľa km), to mám navýšenie prinajhoršom 50,- Euro na rok. Poprave cena PHM ma hnevá viac, ako ten rozdiel v cene oleja.

PS: to "schrumne" som porozumel a mojou poznámkou som chcel odľahčiť diskusiu, keďže o starých Guzzi je známe, že to boli olejničky ;-)

A teraz prečo nie Motul?


04.05.2017 22:01

Re: olej do kardanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

chápem správne že do "archaického" motora MG treba "špičkový" Motul :-))) :-D [dobre]

IMHO - skoršia výmena oleja než je interval stanovený výrobcom može mať väčší (lepší) vplyv na opotrebenie motora (meratelne v desiatkach rokov a statisicoch km) ako to či dáš olej ktorý podla teba ne"bude mať podľa čísel mierne stabilnejšiu krivku priebehu viskozity"


04.05.2017 22:29

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

svisto , nechytaj sa počtu sviečok , to bolo na vysvetlenie cenovej nenáročnosti bežnej údržby tvojej motorky .
Modely Breva 850/1100/1200 sú naozaj krásne Motorky (až som sa zamiloval) a ja o nich nepíšem nič v zlom .
Veľké M v slove Motorky som napísal zámerne .

Keďže si ty ale nemusel riešiť druhú (vnútornú) sviečku (ako má Breva 1100) , tak nepotrebuješ vedieť , že by sa tá cena udržby okamžite zdvojnásobila , lebo vonkajšia sviečka sa dá kúpiť za 2 Eurá (aj pri Breva 850 , aj pri 1100) , ibaže vnútorná (len 1100/1200-vka) za 30,- !!!

Tie vačky ti verím (ale iba pri modely 850) , lebo Breva 850 nemá chladič oleja a Breva 1100 ten olejový chladič má , takže je celkom jasné , že olej v 850-ke je aj viac namáhaný , proste inžinierikovia v MG to trošku (dosť) dojebali , keď modelu 850 ten chladič amputovali .

Mám stiahnutý nemecký užívateľský , ale aj servisný (ten v nemčine , aj angličtine) manuál ku 1100-vke a v užívateľskom (ten dostane majiteľ pri kúpe) stojí :
Doporučený olej - Agip Racing 4T 5W-40 ... takto :-O som oči otváral !!!

Pre pochopenie , Breva 1100 bola na trhu skôr ako 850-ka , preto nepíšem o pridaní chladiča , ale o jeho amputácii .
Predpokladám , že niektoré časti manuálu odpísali aj pre 850-ku , no a tam ten olej (bez olejového chladiča) už nestíhal .

A keď teda robíš v automotive , tak vedz , že motor vyžaduje , aby olej pri prevádzkovej teplote mal 10cSt (mm²/s) , to by motor musel mať 150°C+ , takú 1100-vku by som ja asi 10W-60-kou nekŕmil , 50-ka musí byť až-až .

Ja netvrdím , že nie Motul , ja len oponujem , prečo niečo najdrahšie ? Lebo na tom sa nešetrí ? >:-) :-)


04.05.2017 22:35

Re: olej do kardanu

svisto
 Kávičkár 

Re: raptor:
S tým 5w-40 vo vzducháči súhlasím, ale k tomu druhému bodu, keďže viskozita pri 100 stupňoch je pri 20w-50 (18mm2/s) a 10w-60 (23,9mm2/s) výrazne odlišná, spolieham sa na výrobcu, že vedia prečo ten 10w-60 dodatočne predpísali a 5w-40 poslali do "zimných krajín". Tých pár mililitrov spotreby benzínu navyše mi nevadí.

Uznávam, že môj 10w-60 (160,1mm2/s pri 40 st.) je pri izbovej teplote voči otcovmu motulu 20w-50 (126,5mm2/s pri 40 st.) ako med a voda, ale moto je garážovaná, takže ani v zime nieje problém so štartovateľnosťou. Určite to nieje olej na také to zimné jazdenie, tam má 20w-50 na vrch aj keď označenie 10w vs. 20w môže mierne zavádzať, treba pozerať reálnu viskozitu z technického listu.

Taktiež porovnanie bmw boxer vs. guzzi V2 nie je až tak optimálne.Boxer bude vždy lepšie chladený, ako môj V2, ale zasa neškrtám hlavami o cestu :-D Z vnútornej strany tam neprúdi takmer žiaden vzduch, je to vidno na špine, ktorá je vždy iba z vonkajšej strany. V meste to bude najmarkantnejšie. Dalo by sa to možno porovnať podľa tepelnej odolnosti sviečok(Breva NGK BPR6ES) alebo cez spotrebu. Mám odsledované, že GS žerie pri rovnakom štýle jazdy mierne menej ako moja (na trase KM - Transfagarasan - KM).

Ku tomu "Motorexu" mám podobnú skúsenosť a to s Motulom, že pred výmenou olejovej náplne sa mi na archaickom V8 púšťa často prídavný ventilátor a tesne po výmene oleja sa spúšťa menej, ale časom sa to opäť vráti na pôvodnú úroveň. Keďže jednou z hlavných úloh oleja je aj odvádzať teplo z exponovaných častí motora a rozptyľovať ho do chladnejších oblastí, tak to bude mať niečo do seba.


04.05.2017 22:42

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: by si sa divil ale na tej viskozite 10w60 a hlavne na tej 60 ke MG trvá.
A všetci čo do toho robia , servis, vážne tuningy a tak. Aj v manuali máš písaný ten a hotovo.
U vačšine moto tám maš graf podla klímy.Tu nie.Takže radsej pokusy robiť nebudem.


04.05.2017 23:07

Re: olej do kardanu

svisto
 Kávičkár 

Re: brazel:
Viem viem že 1100 má dve sviečky a tá vnútorná je drahá. Ja som si to vztiahol na tú teplotnú záťaž motora Aj keď ja by som kľudne kúpil obe, ak by bolo treba. Tým mojím príspevkom som to myslel tak, ako si písal, že 850 nemá chladič oleja ale nižší výkon a zasa 1100/1200 má chladič oleja ale vyšší výkon. Čo do tepelného namáhania sú si pomerne rovné práve kvôli tomu chladiču a rozdielu výkonov.

Viem, že v starom manuáli pre 1100 je ešte 5w-40 ale v novom, ktorý je spoločný pre 850 aj 1100 je už AGIP RACING 4T 10w-60 pre obe. Ten problém s vačkami mali obe. Aj keď to bolo spôsobené odchylkou v spracovaní vačky. Tie motory sú takmer identické. Rozdiely sú v zdvihu a chladení. Vačka je jedna pre obe. Dokonca aj vŕtanie je rovnaké a mám pocit, že aj vrch motora. Osobne si myslím, že tým olejom 10w-60, ktorý narýchlo zaviedli, sa iba snažili rýchlo uhasiť situáciu, kým poriešia reklamácie a potom ho tam pre istotu nechali.

Teplota oleja v moderných autách, kde sa na chladenie berie enormný dôraz vie vyskočiť bez problému na 125 - 130 stupňov. To nie je nič neobvyklé. Motocyklové motory či už s vysokým litrovým výkonom alebo povedzme vzducháče budú určite niekde na tejto hranici a asi už aj za ňou. Údaj o viskozite pri 100 st. je skôr na porovnanie, ako sa bude olej správať .

PS: Guzzi je veľmi nákazlivá :-D Pre mňa najlepšia moto na svete. Stále zvažujem niečo iné, ale stačí, keď na ňu sadnem a hneď sa opäť uistím, že nesmie ísť z domu. Ak budem kupovať ďalšiu moto, tak len ako doplnok ku Guzzi. Také R1200RS by som prijal do daru :-} :-D


05.05.2017 0:30

Re: olej do kardanu

primárny cieľ je čo najlepšie chrániť motor a udržiavať ho v dobrej kondícií

defakto znamena rozobrat na suciastky a nalozit do oleja pretoze kazdy motor bez ohladu na to aky sa tam dava olej sa opotrebuvava az do casu ked aj navzdory najznackovejsiemu a najdrahsiemu oleju sa nakoniec zakusne

ja to beriem tak pragmaticky pre mna je to vec na pouzivanie ktoru ako koncovy uzivatel nakoniec aj tak zahodim

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (05.05.2017 0:31)


05.05.2017 0:45

Re: olej do kardanu

svisto
 Kávičkár 

Re: pirates:
Každý máme iné koníčky a priority. Ja sa na moju moto pozerám aj z toho pohľadu, že by som chcel pre budúce generácie odložiť takýto kus techniky. Už dnes je zriedka vidieť motorku s OHV rozvodom a keď je ešte takto sexi ... :-D


05.05.2017 8:06

Re: olej do kardanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

svisto viskozita oleja je podla mna najma o tom ci motorka jazdí v Palerme alebo v Tromsø

k tomuto co si napisal

Ku tomu "Motorexu" mám podobnú skúsenosť a to s Motulom, že pred výmenou olejovej náplne sa mi na archaickom V8 púšťa často prídavný ventilátor a tesne po výmene oleja sa spúšťa menej, ale časom sa to opäť vráti na pôvodnú úroveň. Keďže jednou z hlavných úloh oleja je aj odvádzať teplo z exponovaných častí motora a rozptyľovať ho do chladnejších oblastí, tak to bude mať niečo do seba.

ja si myslim ze v ramci servisneho intervalu a rovnakeho zachadzania rovnaky motor pri rovnakych vonkajsich teplotach generuje ako pred tak po vymene oleja rovnake mnozstvo tepla ktore treba odviezt (uchladit)

... ale podla toho ci pises ty aj Copo vyvstava zaujimava otazka ci sa s degradaciou oleja meni aj jeho merná tepelna kapacita


05.05.2017 8:34

Re: olej do kardanu

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Tak to zaujíma aj mňa, ak mám 28 ročného vzducháča, nemám teplomer ani ventilátor, kilometrov na strach sem-tam ho aj nešetrím, nepoužívam olej, ktorý najlepšie odvádza teplo a motor ešte žije. A ako vlastne na nej zistím, ktorý by bol pre ňu najlepší 8-)


05.05.2017 21:38

Re: olej do kardanu

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: po lopate jednoducho napisane motorex sa viac hreje ako motul, po opotrebeni je motorex ako mastna voda, motul vyzera este fajne, ma podobu oleja. Motorex sa skorsie znici ako motul a tym padom pravdepodobne straca svoje vlastnosti a prehrieva sa viac. CHladiaci system nestiha motor vychladit.
Motorex som povazoval za spicku, sice predrazeny, roky som daval do masiny, no z nudze ked nebol motorex hned dostupny som dal motul a ostal som pri nom.


06.05.2017 13:43

Re: olej do kardanu

svisto
 Kávičkár 

Re: raptor:
S degradáciou oleja sa menia aj jeho vlastnosti, či už mazacie, chladiace, zhoršuje sa antikorózna ochrana...
Každý olej časom naberie vlhkosť a bude kyslejší. Otázka je, ktorý vie ako dlho odolávať. Z tohto dôvodu sa určite bude meniť aj merná tepelná kapacita a schopnosť odvádzať teplo z exponovaných častí a rozptyľovať ho do menej namáhaných oblastí motora.


06.05.2017 14:03

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: S tým teplom by som nesuhlasil. Predsa ked už ten olej tak nemaže tak sa to musí meniť na teplo. Je to extrem, ale zažil som to s autom. Po výmene oleja,teda toho šmejdu, zrazu som mal nižšiu spotrebu a vyšší výkon teda menej tepla.


06.05.2017 16:28

Re: olej do kardanu

barlac
 Jogurťák 

motul momentalne, asi najlepsi olej. [dobre] [ciel]


07.05.2017 0:17

Re: olej do kardanu

kamikaze
 Čoprák 

Re: barlac: a kde ma MOTUL rafineriu ? Ja len preto, aby som nekupil nekupil nejaky iny olej dochuteny v hale motulu. Musia byt minimalne 2 dobre oleje.


07.05.2017 2:45

Re: olej do kardanu

motor nevie citat tak mu je znacka u prdele jemu staci ak ho maze a to vie aj M6ADS3 :-D


07.05.2017 2:53

Re: olej do kardanu

Dá sa určiť, ktorý olej na našom trhu je najlepší?
"Desať serióznych výrobcov a predajcov na Slovensku predáva oleje, ktorých výkonnostná úroveň je prakticky rovnaká. Všetky oleje spĺňajú normy, rafinérie nechávajú oleje schvaľovať Volkswagenom, Mercedesom, Volvom a ďalšími a do týchto áut sa môžu používať. Na škatuliach to oleje majú napísané."
Na benzínových čerpadlách sa predávajú prísady do olejov, ktoré by mali zlepšiť stav motora - aj starý motor v zlom stave majú prísady po naliatí do oleja tak zlepšiť, že bude ako nový. Majú pravdu výrobcovia, ktorí takéto zázračné zlepšenie sľubujú v reklame?
"Buď to nepomôže vôbec, alebo to je len psychologický pocit. Prípadne zlepšenie trvá veľmi krátko, ale aké následky bude mať použitie prísady do oleja o štvrť roka, nevedno. Prísady zvyčajne zlepšujú mazivosť. Problém je, čo to urobí s ostatnými vlastnosťami. Olej musí spĺňať desiatky ďalších vlastností. Nevedno, čo prísada urobí napríklad s tesniacimi materiálmi, alebo či nebude motor náchylný na koróziu. Výrobcovia prísad do olejov preukážu zlepšenie v jednom parametri a navyše skúškami, ktoré nie sú predpísané. Prísady obyčajne okrem jednej pozitívnej vlastnosti majú veľa negatívnych. Mám zbierku stanovísk výrobcov motorov, olejárskych firiem, ktoré s týmito prípravkami nesúhlasia."
Lenže aj niektorí mechanici hovoria, že keď naliali do oleja v starom motore nejakú prísadu, zvýšil sa tlak v motore a išiel viditeľne lepšie.
"Prísady sú často vysokomolekulárne látky, ktorými sa zväčší viskozita oleja, a ten na chvíľu lepšie utesní piestne krúžky. Ale to si rovno môže majiteľ auta kúpiť o triedu viskóznejší olej a netreba kupovať prípravok, ktorý stojí veľa peňazí a nevedno, čo v motore po čase urobí. Testovali sme tri také prísady, z toho jedna ani nezlepšila, ani nezhoršila vlastnosti a dve zhoršili. Je to naozaj len psychologický trik."
Firmy vyrábajúce zázračné prísady do motorov využívajú dôverčivosť motoristov, alebo ich nešťastie nad pokazeným autom. Ponúkajú často aj za tisíc a viac korún fľaštičky so zázračnými vodičkami, ktoré údajne po naliatí do oleja v motore zrazu všetko samy opravia.
V televíznych reklamách bývajú celé príbehy o tom, ako auto hrkoce, motor ledva ide, krivky v grafoch ukazujú, že už-už sa ide rozpadnúť. No stačí do oleja v motore naliať prísadu a o pár minút sa krivka upokojí, auto prestane dymiť a je pripravené aj na preteky s formulami. Niektoré firmy sa zasa chvália, že ich prísady používajú do svojich motorov aj vojská NATO, ďalšie tvrdia, že bez ich prísad sa najlepší pretekári nezaobídu. Prípadne, že v mrazivej krajine je najlepšie používať prísadu ďalšej firmy, aby sa nezničil motor.
V skutočnosti odborníci zázračným prísadám neveria a automobilky ich vyložene zakazujú používať do svojich áut.
Čaru reklamy však podľahlo aj mnoho súkromných opravárov, ktorí odporúčajú dopĺňať prísady do oleja najmä starších motorov. Opravári s triezvejším úsudkom hovoria - ak je motor zlý, treba ho opraviť, nie nalievať do neho vodičky.

Štefan Jánošík, vedúci oddelenia olejov Slovnaft VÚRUP (bývalý Výskumný ústav pre ropu a uhľovodíkové plyny)




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (07.05.2017 2:57)


07.05.2017 12:37

Re: olej do kardanu

svisto
 Kávičkár 

Re: pirates:
S posledným príspevkom musím vyslovene nesúhlasiť, hoc je pánko zo Slovnaftu.

Profesne sa nezaoberám olejmi, ale skôr plastickými mazivami, keďže ich používame na mazanie ložísk, ktoré navrhujeme a vyrábame. Tlak na výrobcov mazív tu je. Sú to roky vývoja maziva, kým ho začneme používať a taktiež to nie je o tom, že by sme im vyslovene zakazovali používať "prísady", práve naopak. Samozrejme sa robia skúšky kompatibility s našimi komponentami, či to mazivo neinfikuje naše tesnenia a pod, ale to vychádza skôr z histórie, keď v časoch dávno zabudnutých boli niektoré tuky nekompatibilné ... V dnešnej dobe je to skôr výnimka, ak niečo nie je kompatibilné, tak odchylky od požiadaviek sú pomerne malé a rieši sa to s výrobcom maziva.

Doba pokročila a v dnešnej dobe sa bez dodatočnej a dostatočnej aditivácie nedá ísť ďalej. Časy, keď Favoritov a Felícií sú dávno preč a nároky na životnosť sa museli posunúť ďalej.

PS: Si ochotný jazdiť na ten M6AD keď je to pre motor dostačujúci olej a motor samotný nevie, že ho dostane?


07.05.2017 12:57

Re: olej do kardanu

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Re: svisto: na životnosť oleja alebo motora ?


07.05.2017 13:16

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

svisto , asi by si bol rád , keby si mohol tento posledný príspevok vymazať , lebo to si zarúbal veľmi vysoko , docent Jánošík je predsa len trochu iná kapacitka . ;-) :-)

... a nároky na životnosť sa museli posunúť ďalej .


Presne , ale to aby tie vaše šlendriánske výrobky vydržali aspoň polovicu toho , čo pred tridsiatimi-štyridsiatimi rokmi . 8-)


07.05.2017 14:50

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: Ja do kardanu používam Motul 80w90 s prísadou bisulfid molybdénu. Treba ho dobre rozmixovať lebo je usadený na spodku. Mal som olej s tou istou špecifikáciou a ten bol uplne iný číri a nič v nom nepláva. Tak ako môžu byť uplne rovnaké ? Ked aj zloženie maju iné? Aj na pohlad vyzaraju uplne inak. Ten olej nový totiž vyzerá tak ako starý maglajz. Položil by som tu otázku aj pánovi Jánošíkovi.

A k tej životnosti: 105ky/120škodovky aj Jawa 350 boli pred 35 mi rokmi hanbou automobilového aj motocyklového priemyslu aj čo sa týka životnosti.











07.05.2017 15:28

Re: olej do kardanu

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Nepopierateľným faktom je, že kedysi sa vyrábalo z kvalitnejších materiálov.


07.05.2017 15:33

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Hej .
A staré Jaguáre s automatickou prevodovkou (!!!) majú po 250 -350 tisíc kilometrov a jazdia dodnes .

alexa7 a v kardane sa ti ten MoS2 neusadí ? Jasné , že hej . Tak veď je to klasická pevná prísada , nereaguje s olejom , nemení jeho chemické vlastnosti .

To MoS2 sa dá kúpiť aj osobitne a primiešať si ho , do čoho chceš .

Dôvod úpravy: A nielen Jaguáre ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (07.05.2017 15:35)


07.05.2017 15:40

Re: olej do kardanu

RomanSVK
 Turista 

Ikona

forum-liqui-moly.de/index.php/forum/motorenoele...

Niekde som to už písal: do auta dávam asi 8-9 rokov olej s prísadou MoS2 a motor ide,, ale raz som prísadu kúpil v malej tube , určenú pre mokré spojky do moto a na Suzuki DR BIG 750 mi začala šmýkať spojka.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (07.05.2017 15:45)


07.05.2017 16:01

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: nema sa kde usadit , naspodku sa to vypušta a mieša statočne :-)

jedna vec je kupiť si tu prísadu a mať ju v kupenom oleji. Mne sa to nechce študovať že kolko do čoho a kde . Ja tomu nerozumien, mne ide len o to ten motul to má tak a hotovo a neviem ktorá konkuroncia to má tiež.
Českí kolegovia to inak kupuju samostatne a dávaju si to do oleja a maju kardany so 180tis km a v pohode a ja to tam mám ..lebo Motul :-)


Dôvod úpravy: í

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (07.05.2017 16:03)


07.05.2017 16:14

Re: olej do kardanu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

alexa7 , čo myslíš , prečo je "vazelína" do homokinetických kĺbov čierna ?

Áno na spodku , kde inde by sa mala , keď je ťažšia ako olej .
Veď ti píšem , že to je pevná prísada , nereaguje chemicky , nezmieša sa s olejom , iba sa v ňom rozptýli (no a keď má dostatok času , tak zase usadí) .

Píšeš , Ja tomu nerozumiem ... , ale doc. Jánošíka by si na konfrontáciu vyzvať neváhal . [dobre] :-)))
A on sa to pritom snažil podať metódou ľudového rozprávača , aby tomu rozumeli aj tí , čo sa do toho nerozumejú .
Mohol to aj odborne , to by veľa ľudí malo v hlave včelín . :-D


08.05.2017 18:13

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: Mne to je fuk či to je pevná , kvapalná alebo maková prísada . Kupim krabicu oleja a v jednej to je a v druhej neni takže su rozdielne :-) JánošíkneJánošík :-) Pri dlhodobom teste musia byť rozdielne.


08.05.2017 21:33

Re: olej do kardanu

karburator
 Turista 

Ikona

Castrol Syntrax Limited Slip 75W/140
mam ho v rozvodovke na GSe uz 90000km. Lozisko aj sukolie bez znamok opotrebenia


09.05.2017 13:00

Re: olej do kardanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

karburator - na zivotnost rozvodovky na GS ma IMHO najvacsi vplyv pravidelna + skratena vymena tych 1,8 deci oleja nez jeho znacka a vlastnosti (hoci tiez si myslim ze 75w140 je lepsia volba ako viskozita co predpisuje BMW)


10.10.2020 21:07

Re: olej do kardanu

SteweTT
 Turista 

Ikona

Zdravím, oživím túto tému a nadviažem na otázku autora- Olej do kardanu Suzuki Intruder 800 2017. Špecifikácie výrobcu: Hypoidný prevodový olej SAE90 API GL-5. Pôvodne som tam chcel naliať MOTUL GEARBOX 80W-90 www.motul.com/sk/sk/products/gearbox-80w90
Olej je obohatený MOS2 ktorý som si všimol že usadáva na dne nádoby čo asi nebude ideálne keď bude uležaný v rozvodovke pri ďalšej výmene.(neviem či sa dostatočne pri jazde rozvíri) Plus je to olej MINERÁLNY.
Zvažujem radšej MOTUL GEAR 300 LS 75W-90 www.motul.com/sk/sk/products/gear-300-ls-75w90 ktorý je SYNTETICKÝ.
Požíva niekto? Príp.vie niekto čo bolo v kardane použité originál? Vďaka za pomoc


10.10.2020 22:01

Re: olej do kardanu

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

V prvom rade, tam ide olej pre hypoidne sukolie.
Ked tam nalejes najlacnejsi hykomol K od slovnaftu, 80W90 HD, nic sa nestane.
SAE90 je stara norma, takze vsetko co slo do zetoru, a je oznacene SAE90H, vratane V3S a ich finaldrive, reduktorov, je priamo pouzitelne. ale ja by som tam nedaval OAPP9H, ten ma specifikaciu len API GL-4, lebo norma ho poznala uz v roku 1958.

a preco tam chces davat synetetiku?
Ved to je koncovy prevod a tam ked das olej klasicky mineral, vymenis ho idelane pri kazdej vymene oleja motoroveho, nic nepokazis.


10.10.2020 22:13

Re: olej do kardanu

SteweTT
 Turista 

Ikona

Áno oba by mali byť pre hypoidné prevody, ten syntetický pre "lepší" pocit(je GL-5) a je bez toho MOS2 ... Či nemám mať obavu z toho že sa tam to MOS2 "usadí?"


11.10.2020 0:26

Re: olej do kardanu

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: SteweTT: Nikdy sa mi to neusadilo , pouzival som to do MG Stelvia. Len to treba pred aplikovanim dobre roztrepat. Vo flaske to usadene je. Guzisti to kupovali zvlast
a pridavali do predpisaneho mineralneho oleja. Za mna mineralny Motul .


11.10.2020 0:42

Re: olej do kardanu

SteweTT
 Turista 

Ikona

Vďaka za info, na stránkach motulu som pozrel mazací plán pre mojho intrudera a okrem Gearboxu je ešte HD 80w-90 čo je tiež minerál bez prímesi mos2 s takmer rovnakými vlastnosťami a aj s 90 PA. Ten silikon tam nieje tak nebudem špekulovať...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 372 | Včera: 331609