Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Chlapi technicka otazka aky olej do kardanu na volusiu ? v manualy je pisane PP 90 GL5 hypoidny ale ako hladam nejak presne taky nenachadzam .Alebo je Gl 4 alebo nie hypoidny.. |
Pre hypoidné prevody je GL 5 a kludne tam nalej 80W-90 , 75W-90 , ... , ale vždy s normou API GL 5 . Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (01.05.2017 10:32) |
Hypoid je len oznacenie, nieje to ziadna trieda ani klasifikacia. |
Re: Ja som len vychadzal z manualu ze taky je tam pisany a ked som hladal na nete tak som tie 3 udaje PP 90 GL5 A do hypoidnych nenasiel ale nie som servisak tak radsej sa spytam |
Komko podla na hypoidny je "klasifikacia" minimalne v tom vyzname slova ze je urceny pre hypoidne prevodovk (súkolia) |
eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531414314 Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (01.05.2017 11:07) |
Ja by som dal toto: |
alexa7 a do motora Stelvia leješ toto ? www.motul.com/sk/sk/products/7100-4t-10w60 |
Re: brazel: Ano, to je super olej, aj do WR 250F to dávam. |
A načo do Stelvia so suchou spojkou a oddelenou prevodovkou ? Jáj ... na tom netreba šetriť . |
hypoid musí byť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (01.05.2017 21:45) |
a co tak gogle ha ? 10 sekund mi trvalo Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (02.05.2017 1:46) |
Re: brazel: To je téma na dlho , keby som bol dôsledný a dal tam ten čo preferuje MG Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (02.05.2017 8:27) |
Naozaj nechcem , ale v Moto Guzzi Stelvio (Norge , Breva , Griso , ...) spomínať , že ... lebo spojka ? Aká spojka ? |
Mne to je jasné, stačí mi aj automobilový olej. Myslel som že si začal tu debatu, že motul my je zbytočný a drahý práve pre "prísady" pre spojku.A Agip nie je drahý dá sa dostať aj za 7,50€. |
prisady pre spojku keby tam nejake boli ktore zvysuju trenie tak by ti zadreli motor ak by ich uz predtym neodfiltroval filter oleja lebo nic take co by zvysovalo trenie oblozenia spojky a sucasne nezvysovalo trenie piestu vo valci nemoze existovat ale verit mozes akejkolvek hluposti napriklad Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (02.05.2017 11:57) |
alexa do tvojho stelvia ti musi ist motorovy olej baj d oko asi aj rovnaky ako nam do boxerov tzn 15w50 alebo 20w50 Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.05.2017 16:17) |
A zase ... bez prísad pre mokrú spojku ... |
Aj ja teda splechnem do velkeho nocnika, nieco, aby vlakno nestalo. |
Re: raptor: Máš pravdu, určite by som tomu neublížil. Ako som už písal dávam to aj |
brazel priznavam sa ze neviem do hlbky co su po chemickej stranke prisady ktore sa davaju do olejov kde je spojka v oleji. Predpokladam ze ako dochadza k oteru spojkovych lamiel tak tento material sa uvolnuje do oleja a tak ho degraduje a dalej predpokladam ze takato prisada tuto degradaciu nejakym sposobom spomaluje. |
Re: brazel: Motul dam do stelvia aj do WR. Chceš povedať že ten Shell olej čo dáva raptor do BMW a teda aj ja možem dať Stelvia môžem kludne naliať do WR ? A pri extrémnej |
alexa7 , ja neviem , ktorý Shell 15W-50 raptor leje do svojho bavora , lebo Shell 15W-50 vyrába aj ako olej do áut , s označením Helix 5 a aj s normou JASO MA (motooleje Shell označuje názvom Advance) , AX5 , AX7 a Advance Ultra . |
v poslednom case davam SHELL Advance 4T Ultra 15W-50 |
zaujimava debata |
Guzzi predpisuje 10w-60. Na počiatku 2005/2006 mali v Breva/Norge/Griso predpísané 5w-40, čo sa ale nepáčilo vačke. Na rýchlo to poriešili olejom v vyššou viskozitou pri vysokých teplotách a predpísali 10w-60 a popri tom riešili reklamácie na zodraté vačky. |
svisto , tu máš podľa teba "ťažko zohnateľný" 10W-60 : oleje-a-maziva.heureka.sk/f:14052:7953809;q:10W-60... |
na ktm lc4 adventrure r motorex po 1000km na rally je len mastna voda, motul este vyzera ako olej. Odvtedy len motul. Dalsi postreh 10w60 na motule sa masina o dost menej prehrieva, na motorexe mi stale isiel ventilator na rally |
Re: brazel: nevylučujem, že existujú aj iné oleje s viskozitou 10w-60 ale nie každý e-shop, ktorý ho deklaruje, ho aj reálne má, čo je moja osobná skúsenosť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil svisto (04.05.2017 15:42) |
"Nie som ochotný šetriť na takej veci, akou je výmena oleja a filtrov" ... to je zľudovelá obhajoba , keď nie sú skutočné argumenty . |
alexa7 - tak aj ked sa pozeram na cenu nie je to pre mna najpodstatnejsi parameter.. ak by som mal liat do BMW automobilove oleje (co by v zasade nebol problem) tak este by sa dala cosi usetrit ... ale odtial potial |
Re: brazel: |
chápem správne že do "archaického" motora MG treba "špičkový" Motul |
svisto , nechytaj sa počtu sviečok , to bolo na vysvetlenie cenovej nenáročnosti bežnej údržby tvojej motorky . |
Re: raptor: |
Re: raptor: by si sa divil ale na tej viskozite 10w60 a hlavne na tej 60 ke MG trvá. |
Re: brazel: |
primárny cieľ je čo najlepšie chrániť motor a udržiavať ho v dobrej kondícií Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (05.05.2017 0:31) |
Re: pirates: |
svisto viskozita oleja je podla mna najma o tom ci motorka jazdí v Palerme alebo v Tromsø |
Tak to zaujíma aj mňa, ak mám 28 ročného vzducháča, nemám teplomer ani ventilátor, kilometrov na strach sem-tam ho aj nešetrím, nepoužívam olej, ktorý najlepšie odvádza teplo a motor ešte žije. A ako vlastne na nej zistím, ktorý by bol pre ňu najlepší |
Re: raptor: po lopate jednoducho napisane motorex sa viac hreje ako motul, po opotrebeni je motorex ako mastna voda, motul vyzera este fajne, ma podobu oleja. Motorex sa skorsie znici ako motul a tym padom pravdepodobne straca svoje vlastnosti a prehrieva sa viac. CHladiaci system nestiha motor vychladit. |
Re: raptor: |
Re: raptor: S tým teplom by som nesuhlasil. Predsa ked už ten olej tak nemaže tak sa to musí meniť na teplo. Je to extrem, ale zažil som to s autom. Po výmene oleja,teda toho šmejdu, zrazu som mal nižšiu spotrebu a vyšší výkon teda menej tepla. |
Re: barlac: a kde ma MOTUL rafineriu ? Ja len preto, aby som nekupil nekupil nejaky iny olej dochuteny v hale motulu. Musia byt minimalne 2 dobre oleje. |
motor nevie citat tak mu je znacka u prdele jemu staci ak ho maze a to vie aj M6ADS3 |
Dá sa určiť, ktorý olej na našom trhu je najlepší? Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (07.05.2017 2:57) |
Re: pirates: |
svisto , asi by si bol rád , keby si mohol tento posledný príspevok vymazať , lebo to si zarúbal veľmi vysoko , docent Jánošík je predsa len trochu iná kapacitka . ... a nároky na životnosť sa museli posunúť ďalej . Presne , ale to aby tie vaše šlendriánske výrobky vydržali aspoň polovicu toho , čo pred tridsiatimi-štyridsiatimi rokmi . |
Re: brazel: Ja do kardanu používam Motul 80w90 s prísadou bisulfid molybdénu. Treba ho dobre rozmixovať lebo je usadený na spodku. Mal som olej s tou istou špecifikáciou a ten bol uplne iný číri a nič v nom nepláva. Tak ako môžu byť uplne rovnaké ? Ked aj zloženie maju iné? Aj na pohlad vyzaraju uplne inak. Ten olej nový totiž vyzerá tak ako starý maglajz. Položil by som tu otázku aj pánovi Jánošíkovi. |
Nepopierateľným faktom je, že kedysi sa vyrábalo z kvalitnejších materiálov. |
Hej . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (07.05.2017 15:35) |
forum-liqui-moly.de/index.php/forum/motorenoele... Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (07.05.2017 15:45) |
Re: brazel: nema sa kde usadit , naspodku sa to vypušta a mieša statočne Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (07.05.2017 16:03) |
alexa7 , čo myslíš , prečo je "vazelína" do homokinetických kĺbov čierna ? |
Re: brazel: Mne to je fuk či to je pevná , kvapalná alebo maková prísada . Kupim krabicu oleja a v jednej to je a v druhej neni takže su rozdielne JánošíkneJánošík Pri dlhodobom teste musia byť rozdielne. |
Castrol Syntrax Limited Slip 75W/140 |
karburator - na zivotnost rozvodovky na GS ma IMHO najvacsi vplyv pravidelna + skratena vymena tych 1,8 deci oleja nez jeho znacka a vlastnosti (hoci tiez si myslim ze 75w140 je lepsia volba ako viskozita co predpisuje BMW) |
Zdravím, oživím túto tému a nadviažem na otázku autora- Olej do kardanu Suzuki Intruder 800 2017. Špecifikácie výrobcu: Hypoidný prevodový olej SAE90 API GL-5. Pôvodne som tam chcel naliať MOTUL GEARBOX 80W-90 www.motul.com/sk/sk/products/gearbox-80w90 |
V prvom rade, tam ide olej pre hypoidne sukolie. |
Áno oba by mali byť pre hypoidné prevody, ten syntetický pre "lepší" pocit(je GL-5) a je bez toho MOS2 ... Či nemám mať obavu z toho že sa tam to MOS2 "usadí?" |
Re: SteweTT: Nikdy sa mi to neusadilo , pouzival som to do MG Stelvia. Len to treba pred aplikovanim dobre roztrepat. Vo flaske to usadene je. Guzisti to kupovali zvlast |
Vďaka za info, na stránkach motulu som pozrel mazací plán pre mojho intrudera a okrem Gearboxu je ešte HD 80w-90 čo je tiež minerál bez prímesi mos2 s takmer rovnakými vlastnosťami a aj s 90 PA. Ten silikon tam nieje tak nebudem špekulovať... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 372 | Včera: 331609