Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Karburátor.

22.04.2017 21:48

Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

fejoz4
 Turista 

zdravým chalani chcem sa spýtať mám Kawasaky ZR7 je to bežné že ked niekde prídem a zastavým moto a po desiatich minútach ju naštartujem tak musím doladit volnobeh skrutkov


22.04.2017 23:28

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

passiv
 Turista 

Ikona

Re: fejoz4: neni.


23.04.2017 1:44

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

no ak myslis tu maticu na lanku plynu tak asi lanko odchadza do vecnych lovist bud pridavacie alebo zaklapacie


23.04.2017 7:03

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

pise skrutkou, nie maticou, takze logicky to lanka plynu nebudu, ale skrutka na nastavovanie volnobehu, ktora je na karburatore.


23.04.2017 9:57

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

fejoz4
 Turista 

je to skrutka volnobehu sktorov zdvýhaš šupatka na všetkých karbikoch naraz a neviem ci je to bežné doladovat volnobeh na starích klasických vzduchových motorov.Re: boombastic: Re: boombastic:


23.04.2017 10:14

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Ked je motor teply tak musi drzat volnobezne otacky rovnake. Palia ti urcite vsetky 4 valce ked ti klesnu otacky??


23.04.2017 12:03

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

Toman
 Skútrista 

Ikona

- na mojej ZR-7 je to takto:

- je to zavisle od teploty...
- ked nastartujem na sitic po minute ho dam dole a mam 1000rpm
- na skrutku nesaham lebo viem ze ked sa motor zahreje otacky stupnu na pozadovanich 1200
- skrutku mam nastavenu tak aby som mal 1200 na zohriatom motore
- obbilke v lete, ak je fakt horuco, tak volnobezne po zahiati vyletia na 1500, a musis to jemne doladit...

- ak mas problem tak skontroluj gumene priruby, zviknu po rokoch popraskat a saju falosny zvduch
- mne sroska drelo lanko sitica - stacilo premazat


23.04.2017 12:17

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

www.autorubik.sk/clanky/skrtiaca-klapka-spalovacieho-mo...


23.04.2017 13:57

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Staci ak jeden zo styroch karburatorov, ma upchaty niektory volnobezny kanal, alebo ma vymrvene tesnenie na ventile sytica /su tam 4 ventily, lebo 4 karburatory/ a je o zabavu postarane.
Skuska spravnosti je, ze ak zacnu kolisat otacky, prudko potahat za tiahlo sytica, hore dole, viac krat za sebou a pockat co sa udeje.
Ja si to pamatam na masine zephyr 1100
Pri podobnych problemoch obvykle sa to na chvilku unormalni.
Nepomoze aj tak nic, len kompletna rozborka vsetkych karburatorov, nasledne vycistenie, najlepsie ultrazvukom. Treba vybrat von aj supatka, vybrat von emulzne trubice z pod ihiel supatok a vsetky kanaly precistit mechanicky, najlepsie malinkym medzizubnym kartacikom, ktory sa musi koli dlzke nalisovat do injekcnej ihly.
Nakoniec dokladne prekontrolovat tesnost plunzrovych ventilov sytica a ich dosadacich gumiciek.
To bolo na starsich masinach.
..............
Na novsom type karburatorov, je elektronicky sytic, ovladany teplom. Funkcia sytica je nezavisla na ostatnych obvodoch, nema spatnu kontrolu a je autonomna.
Su tam tepelne patrony z el. ohrevom, ktore uzatvaraju sytic po urcitom case.
Ak jedna, alebo viac tych parton sa otahaju, alebo prestanu fungovat, je problem.
Je tam este aj teplotny senzor, ktory na jednom karburatore snima teplotu a podla toho reguluje stav zopnutia sytica a ohrev tych syticovych elementov.
Ku tomu je este zazracna krabicka, ktora to cele riadi.
Ak sa vyskytne problem niekde v kabelazi, krabicke, alebo senzoroch, tak je o zabavu postarane a prejavy su presne take, ako popisujes, ze po zohriati motora, zacnu nadmerne stupat otacky.

Riesenie je velmi jednoduche, zverit to odbornemu servisu.
Doma je to este jednoduchsie.
Vybrat von karburatory, krabicku aj kabelaz a urobit si pomocne prepojovacie kable, pripojit napatie 12V a chladenim, alebo ohrievanim senzora, skontrolovat spustanie a vypinanie ohrevu tych syticovych elementov.
vycistene karburatory bez benzinu, sa daju kontrolovat pomocou vysavaca, ci otvoria a zatvoria tie syticove elementy.
Pozri obrázok
www.kawasakioriginalparts.com/kawasaki_motorcycle_parts...

Druha vec, ale to by sa prejavovalo inak, je TPS senzor, ktory tento system karburatorov pouzival. Ale to by v pripade poruchy senzora robilo to, ze po pridani plynu, by masina mala tendenciu nejst za plynom, ale kuckala by, pripadne po ubrati plynu, by motor siel veelmi pomaly z otacok dole, alebo vobec.

Podla obrazka, aby si to nemusel dlho hladat, je senzor natocenia uhlu klapiek cislo 21176A
Senzor teploty je 21176, vyhrevne elementy sytica su 21197.

Z dovodu nepochopenia systemu, sa castokrat robilo to, ze sa do masiny osadzali starsie karburatory zo zephyra, ktore nemali ten system elektronickeho tepelneho ovladania sytica.

Vo vatsine pripadov ale pomohlo dokladne precistenie a nastavenie karburatorov, plus skontrolovanie tych tepelnych patron a senzora teploty.
Masina je z obdobia, ked sa este nosili karburatory, ale museli sa riesit emisie. system je komplikovany a uzivatelsky domacemu servisu nie moc nakloneny.


23.04.2017 16:07

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

fejoz4
 Turista 

Re:díky za radu ale aj ja mám podozrenie na senzori teploty,TPS senzor je v poriatku to som skúšal ako prvé.Ešte odtestujem senzory lebo majú vyšiu omyckú hodnotu ako majú mat.


23.04.2017 16:47

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tiez si myslim, ze to nebude TPS, chyba toho sa prejavuje inak.

Senzor teploty je tam jedne jediny na tych karburatoroch.
Tepelne patrony, su obvykle nie z "nejakym odporom" vyhrievane, ale maju v sebe tzv. PTC topne teliesko.
To znamena, ze ako sa zvysuje ich teplota ohrevom, stupa aj ich merny odpor.
Vyzkusat sa to da jednoducho, musis to vybrat von a pomocou trebars sondy ku multimeru, zabalit do nejakej flanelovej handry a merat ako sa sprava to teliesko po pripojeni napatia.

ten PTC system je tam preto, ze ak sa dosiahne urcita teplota, tak sa znizi podstatne prud.
Tepelne cidlo, snima to, ci je nutne pripojit ten ohrev, alebo nie.

Inak malo kedy sa to pokazilo tak, ze by sa to nedalo opravit. Vatsinou bud blby kontakt, alebo nejaka zrada v konektore, to nejak rozhodili.
Ale plati celkom isto, ze je dolezite mat v 100% stave karburatory a najma ciste kanaly volnobehu a vsetko okolo toho.
Ak je tam svinstvo, tak vsetky poucky o nejakych elektrickych zavadach, su irelevantne, pretoze system riadenia sytica navazuje na to, ze tie karburatory su v poriadku.
Dnesny benzin stoji za figu, odparovanim sa tvoria usady, ktore to spolahlivo zaseru rychlejsie, ako by si japonsky konstrukter predstavoval.


Dôvod úpravy: doplnenenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (23.04.2017 16:53)


23.04.2017 20:37

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

fejoz4
 Turista 

Re: Merlin00: Karburátory sú skontrolované vyčistené všetko OK.Senzor teploty je ok da sa to jednoducho merat je nato tabulka pri akej teplote máš mat odpor.Tepelné patrony majú mat podla výrobcu odpor 7-12 omov a moje majú 17-19omov.


23.04.2017 22:18

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

Toman
 Skútrista 

Ikona

tak odpoj ten konektor vyhrievania, ci to ma vpliv


23.04.2017 22:24

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

fejoz4
 Turista 

rozmýšlam aj nad tým čo to urobý lebo USA to verzia nemá a moto funguje


24.04.2017 10:02

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

Toman
 Skútrista 

Ikona

sluzi to na vyhrievanie v zime, na testovanie to mozes kludne vypojit,


26.04.2017 12:44

Re: Kawasaki ZR7 - kolíšu otáčky voľnobehu

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Synchronizácie karburátorov, či?

Také vyhrievanie karbošov mám aj na XJ. Jazdil som na jeseň bez toho a nič. Dáva sa to, aby náhodou nezamŕzal benzín v karburátoroch, ak sa motka používa v zime /alebo sa motky predávali pre severské krajiny/. Manuál píše pod 10 st, ale v kľude by som povedal pod 5, aj to ešte nemrzne /prízemný mráz tak pri 3 st./.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156324 | Včera: 185127