Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

2T olej - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu2T olej - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Olej.

30.03.2017 21:43

2T olej

Tripuce
 Stuntrajder 

Ikona

Dobre. Budem za kokota. Mam otazku, ktora vobec nie je podstatna, ale uz dlhsie sa nou vnutorne zaoberam. V hlave. Existuju 2t a 4t oleje. Ked niekomu poviem ze nalejem 4t olej do benzinu 2t motorky kazdy sa hned zjezi. Ze to sa nemoze. Ale ked sa opytam preco, nikto nepovie nic konkretne. Len take vseobecne zvasty. A ja, dusou badatel a telom vedec, to chcem zistit. Viete mi niekto vysvetlit odborne v ktorej faze procesu vyroby oleja sa rozhodne ci bude 2t alebo 4t a ako sa tento proces vola? Ja mam furt taky pocit ze je to len taky marketingovy tah ako ked deti ojebavame s Jeziskom aby boli cely rok dobre. [ciel]


30.03.2017 22:41

Re: 2T olej

Martins
 Bahniak 

Ikona

Re: Tripuce: Ja neviem. Len aby si vedel ;-)


30.03.2017 22:55

Re: 2T olej

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Uz som to dakde pisal, asi sa budem opakovat.
2t oleje maju vlastnosti rozne, tie stare, boli otrasne, najma M2T kedysi.
Oleje motorove do 4t vyhoveju viac menej rovnako, ako nejaky mineralny 2t olej strednej triedy.
Problem je, ze obsahuju spustu vselicoho, niektore aj stabilizatory, ktore vyletia vyfukom a znacne smrdia, malo co zhori a maju vysoku dymivost.
Problem je, do akeho 2t motora, budes davat nejaky 4t olej a akym sposobom.
Su motory, ktorym je srdecne jedno, cim a ako budu mazane, napriklad Jawa 350, alebo babeta, bude stastny motor, ked mu das nejaky M8AD do benalu, dobre sa miesa a nejaky karbon bude ale, bude stale menej, ako z nejakeho M2T.
Trocha dymu, trocha smradu a nepokazi sa nic.
Niektore vysokootackove motory mozu mat problem, najma motorove pily, ak sa da oleja malo, alebo prilis vela.
Problem je skor urcit spravny pomer oleja v benale a vediet nastavit zmes, aby sa motor nezadrel, koli chudobnej zmesi.
Skutre, alebo moto, ktore maju olejove cerpadlo, su na tom este lepsie, ale opat, treba rozmyslat. Ide najma o to, aby cerpadlo pracovalo spravne, teda davalo olej v spravnom pomere.
Na starych piaggio a pod. bola taka vtipna pomocka, namiesal sa olej z benzinom do malej nadrze a spustil sa motor, odpojil sa vstup do karburatora, na primes oleja a nastrcila sa mala injekcna striekacka a stopol sa cas, kolko bezal motor a kolko nacerpalo oleja. Meralo sa to minimalne v dvoch stavoch, volnobeh a skoro plne otacky.
Tak sa nastavovalo davkovanie a fungovalo to.
Motorovy olej, obvykle 15W40, alebo podobny, tomu neuskodil, ale zakarbonovaval sa dost vyfuk.
Moderne 2T oleje su trocha ine, ako starsie mineralne oleje, tam sa dba na kopu veci a najma na to, aby z toho nesiel strasny smrad, ako z nespaleneho oleja pre 4t motor. Ako to dosahuju neviem.
ale viem, ako vyrabali stary M2T
Mal klasifikaciu API TA, dodnes sa vyrabaju tieto oleje a dokazu mazat aj vykonne 2t motory v pilach a podobne, ale dost karbonuje.
Je to hnus, ale v podstate zodpoveda letnemu oleju SAE 40, alebo 50.
A tu je kdesi ten zakopany pes, ak sa pouzije dnesny olej M8AD a podobne, nebude to horsie, len to bude viac dymit, ale tiez viac mazat.
Chlapi co sli na Jawach do tramtarie, davali v rozumnom pomere "motornoje maslo" a nic nezadreli.
Asi celkom isto, nemali ani taky "kvalitny olej" ako sa da dnes kupit u nas, ako napr. M8AD 15W50, alebo 20W50.
Otazka je, svedomie a fundament.
Svedomie mnohym radi, aby pouzivali co najkvalitnejsi olej a podla moznosti co najdrahsi, lebo si vykupuju svedomie, alebo nieco podobne.
Fundament je viera vo vyrobcu, alebo v to, co presvedcuje reklama.
Pravda neexistuje a loz, aj ked ma kratke nohy, sa dnes vsade dostane, lebo mame bezbarierove pristupy.
Ja si myslim, ze ak niekto chape princip 2t motora a pripravu zmesi, tak si moze dovolit pouzivat aj metyesterovy repkovy olej.
Ale ma to svoje nevyhody najma usady dost lepia a zanasaju palivovu sustavu.
Dobry motorovy olej do 4T, alebo aspon sfiltrovany starsi olej zo 4t nemoze byt horsi, ako stary M2T.
Budu ma asi za to nenavidiet, ale je to moj nazor v praxi overeny, takze ja nemam problem.



30.03.2017 23:13

Re: 2T olej

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , veľa a nič (hlavne zbytočne veľa o M2T , to už hádam nemieša žiadny spotrebiteľ) .
Principiálny rozdiel je ten , že 2T olej je určený na spálenie a 4T olej nie , čiže 2T olej musí dobre a rýchlo zhorieť .


30.03.2017 23:35

Re: 2T olej

sokol1
 Geriatrik 

Pred rokmi som do Pionierov pouzival M2T.Teraz uz nemam motorku 2-taktnu,ale do hobby pily na zahradu,pripravu dreva do pece atd.pouzivam M2T,niekolko rokov a v pohode zatial,samozrejme to je pila a nie motorka,ktora moze byt v kazdodennej prevadzke a zatazi...


31.03.2017 1:41

Re: 2T olej

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ono je to podla mna tak, ze motorovy olej, pokial ma co najmenej aditiv a co najmenej prisad, neuskodi, lebo cast zhori a nieco vyleti vyfukom.
Tak ako aj vatsina paliva v 2t motore.
Prisady a aditiva, ktore sa nespalia, alebo popol a pevne castice z toho oleja pre 4T motory, vytvori popol a karbonove usady.
Mnozstvo popola a nespalenych casti, je uvadzane obvykle v specifikacii olejov.
Oleje velmi malo aditivovane, alebo neaditivovane, sa dnes obvykle objavuju bud velmi drahe, alebo ich uz dnes nikto nepozna.
Su to obvykle oleje letne a zimne, dnes prakticky nepouzivane, alebo oleje celosezonne, velmi starej specifikacie API CC a podobne, urcene napriklad na mazanie motorov dieselovych dvojtaktnych, kde cast oleja, sa nedokaze zotriet kruzkami a dostava sa do spalovacieho priestoru.
To su idealne oleje, ktorymi sa da uspesne nahradit a velmi lacno, olej do 2t benzinovych motorov.
Nakolko su to vatsinou priemyselne oleje a pouzivane vo velkom objeme, ich cena je minimalna a schopnosti mazania vynikajuce, pre ucel zmesi do 2t motorov.
Tychto olejov je uz dnes ale malo, su tazko dostupne, aplikacii stale menej, takze pomaly miznu.
Kedysi ich bolo vela a dali sa zohnat takmer zadarmo. Obvykle sa vyskytovali v armadnych skladoch a podobne.

Ja vidim jeden problem, ktory maju dnesne 2t oleje, najma synteticke.
Vatsina olejov, ktore su miesatelne z benzinom, sa po kratkom case niekolkych mesiacov zacne usadzovat a vytvarat gumove usady.Takze olej pomiesany z benzinom, po kratkom case a odstavke, vlastne z velkej casti nemoze mazat, lebo je vyzrazany v nadrzi. Na to upozornuju najma vyrobcovia pil, krovinorezov a ineho podobneho naradia, pretoze vatsinou "stara zmes" zabije motor.
Oleje mineralne, pre 4t mtory, ak sa pomiesaju z benzinom, tak vatsinou tento problem nemaju. Mozno za to moze benzin, lebo je v nom lieh, ale robilo to aj pred 20 rokmi, priklad castrol TTS.
Takze ono je to na povazenie, vsetko ma svoje vyhody a nevyhody.
Jednoznacne je mozne dlhodobo pouzivat aj nejaky 4T olej v zmesi paliva 2t motora, ale ma to svoje ale.


31.03.2017 9:27

Re: 2T olej

Tripuce
 Stuntrajder 

Ikona

Re: Merlin00: Mudro vravis, dakujem. [shake]


31.03.2017 9:39

Re: 2T olej

Tripuce
 Stuntrajder 

Ikona

Priznam sa vam, priatelia. Mam teraz jawu 350 a mam doma asi 5 l 4t oleja, do auta ho nedam lebo mam diesel s vyse 300 tisic km /cize davam hustejsi olej/ a hento je olej Castrol Power 1 Racing 4T 10W-40, zas vyhodit mi je to luto, tak to asi budem liat jawe do nadrze, mozno si aj odgrgne.


31.03.2017 11:02

Re: 2T olej

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kedysi v dobe davno nedavnej, sa robila skuska home made, na olej tak, ze sa vzala skumavka, do skumavky sa nakvapkal skusany olej a plamenom, alebo kahanom sa vyskvaril a vypalil do stratena.
Tak sa urcilo, ci olej nema prilis vela aditiv a ci bude z neho po spaleni len skvrna popola, alebo ostanu aj nejake tazke dehty, pripadne skvara a ine specene zvysky.

Dnesne oleje motorove, su na tom uplne inak, ako stare oleje typu SAE50, co sa liali do dieselovych lokomotiv, 2t naftovych motorov elektrocentral, lokomotiv, multikar, buldozerov a podobnych strojov.

Chalani co boli na jawach, liali do benalu "motornoje maslo" 10W40 a tisice kilometrov v stalej zatazi nemali problem. Karbon a ine sragory, riesili priebezne.
Tu sa to da najst a pripadne sa opytat aj hlavnych akterov, pachatelov toho podujatia.
Najväčší motovýlet roka 2016? Stredná Ázia - Mongolsko - Vladivostok
Ako je to smiesne, ale preco nie. Ked skratka nieje iny olej, zrazu je mozne vsetko.
Pisal to aj typek, co siel na jawe okolo sveta, proste to funguje.
Nezadreli, karbon cistili a jazdili.
Ani skusky na popol nerobili.
:-)))


31.03.2017 11:02

Re: 2T olej

tie stare, boli otrasne, najma M2T kedysi :-D zaujimave ze to nikdy netvrdil majitel Trabantu alebo Wartburgu

racingovy olej nieje vhodny do beznej motorky nemozes ho dat ani do auta pretoze to potrebuje iny olej a diesel pouziva zase iny olej
racingovy olej a zrejme ma aj JASO MA2 je urceny vyhradne do pretekarskych motocyklov na okruh v beznej premavke ho motor nedokaze zohriat na spravnu teplotu a moze preklzovat spojka

do 2 taktu sa nesmie davat olej urceny pre 4 takt ale musi davat vylucne olej pre 2 takt olej ked neviete preco tu mate clanok od konkurencie
motocykel.sk/clanok.php?id=100&title=Oleje%20pre%20dvoj...


31.03.2017 12:45

Re: 2T olej

Tripuce
 Stuntrajder 

Ikona

Re: Merlin00: Ten cestopis je topka!! Dik za tip. 8-)


31.03.2017 15:23

Re: 2T olej

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tripuce, styry puce, 5puc do puce. Mas ten olej v orginal baleniach, este nerozbaleny? Je pred datumom spotreby? Je to pre motorky a ma prisady pre mokru spojku? A nie je to polska napodobenina motoroveho oleja...

Ak ano, za nejaku rozumnu cenu ta zbavim tej ekologickej zataze. Je to presne predpisany olej do mojej husky. Sice tam lievam 7100vku od motulu. Ale to len len pre tu jeho neodolatelnu malinovu vonu. Inak je jedno co tam dam....samozrejme ak to splna specifikacie.


31.03.2017 18:23

Re: 2T olej

Biri
 Veteránista 

Ikona

Haló !

>> Tripuce

Ja by som to strelil niekomu, kto by z toho oleja mal väčší pôžitok, ako napr. Janoval, keď už má záujem.
Niežeby Jawu nepremazal, ale trošku zbytočne ho tam páliť, predsa pôvodne je 4T...


31.03.2017 19:50

Re: 2T olej

Tripuce
 Stuntrajder 

Ikona

Re: janoval: Ahoj Janoval. Ja nie som kseftar, to uz by som ti to radsej daroval, alebo vymenil za nejaku drobnost. Ale riesit to cez pol republiky kvoli pár šušnom? Nahodou sa ti z toho zadre motor a este ja budem za pičúza. Ja som to mal nachystane pre moju vfr, ale predal som ju. Prinajhorsom si na tom vysmazim rezne.


31.03.2017 19:58

Re: 2T olej

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Preco by sa mal zadriet? Lieval som Castrol power 1 racing do toho od nova, od kedy som tu motorku kupil. Len potom som presiel na motul... Tomu motoru je jedno aky olej mu das, hlavne vcas, kedze ho tam ide len liter...

V piatok idem na (inej) moto smer velky krtis, v Nedelu asi naspat... No ako chces, oleja mam dost, len ak sa toho chces zbavit, ma napadla taka moznost...


31.03.2017 22:06

Re: 2T olej

Tripuce
 Stuntrajder 

Ikona

Re: janoval: Ja neviem odkial si a kade ti vedie cesta do Krtisa. :-~ Ja byvam blizko Vrabel. To je take mestecko blizko Nitry. Nitra je take mestecko blizko Bratislavy. Bratislava je take mestecko blizko Viedne. :'(


31.03.2017 22:17

Re: 2T olej

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

jaj kua, to som nenapisal. Idem z BA....

Ale nemusis to brat vazne. To som len tak dal ako taky napad. Ako s tym olejom nalozit lepsie, ako ho (ne)spalit v dvojtakte :-D


01.04.2017 13:28

Re: 2T olej

Tripuce
 Stuntrajder 

Ikona

Re: janoval: a kedy ides cez vrable?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 139110 | Včera: 191558