Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte. |
Tie články 18650 poznám - mám to v čelovke sú fajn ale neviem ako to vydrží v moto, vcelku zaujímavý nápad, rozhodne ma to zaujíma. Či budú 3 stačiť? To má tuším 3,7V nie? |
Re: Awia: |
Pozri sa v datasheete tych baterii na max. vybijaci prud. Na mojom jednovalci 600ccm sa pri vonkasej teplote 10C pohyboval pri startovani prud medzi 65-85A (vypnute svetlo). |
3 clanky v serii je malo. 3 x 4,2 = 12,6V - samozrejme ak berieme do uvahy "nove" clanky. Klasicka olovena bateria sa povazuje za plne nabitu pri cca 14,4V. |
Re: Dudun: |
Veľa čítania a dobrých rád. |
Re: najSleps1: |
Re: bacaono: Ano toto video uz som videl. |
Re: Nuno: Re: Nuno: |
Re: altan: |
@bacaono: To ze nie nieco na youtube neznamena ze je to spravne. Ten clovek co nahral to video je masochista. Letovat clanky a lepit ich tavnou pistolou, to uz chce davku odvahy. |
Re: najSleps1: Nikde som nenapísal že všetkému verím, ale ak má letovaný spoj dostatočnú plochu aby sa neprehrial, tak by problém nemal byť. |
Re: najSleps1: Ok. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nuno (07.03.2017 13:51) |
@bacaono: problemom je uz samotne tepelne namahanie clankov pri letovani, ktore je niekolkonasobne vyssie ako pri bodovom zvarani. |
Je to možné. Ale pochybujem že českí bratia z diskusie z odkazu to bodovo zvárajú a problémy tohoto druhu tam za 2,5 roka vôbec nespomínajú. |
Kde je Merlin?!!! Meeerliiiiiiiiin!!! |
Merlin je tu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (07.03.2017 20:18) |
techbox.dennikn.sk/temy/94-rocny-vynalezca-li-ion-bater... |
Sam som zvedavy ako to dopadne. Napatie 12,6 z 3 clankov by podla mna mohlo stacit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (08.03.2017 7:39) |
Re: Merlin00: Pekne a vycerpavajuce informacie. Dakujem. |
Re: janoval: |
asi ti unikla podstatna veta z mojho prispevku: "na startovacie rele mozes pripojit priamo vystup seriovo-paralelnej kombinacie clankov" |
Ono je to asi tak, ze ak na moto, alebo auto, dat dnes nejaku modernu a vydrzou lepsiu bateriu, staci aj jediny clanok 18650, ktory musi mat system menicov, na vlastne nabijanie a vybijanie a za tymto systemom, staci bateria superkapacitorov, ktore preklenu a zhromazduju energiu pre start a prudove spickove odbery, alebo poklesy napatia. |
Re: Merlin00: Tvoje príspevky dajú niekedy hodne zabrať. |
Re: bacaono: neviem si predstavit, ze by niekto pustil do obehu Li...hocico akumulator poskladany z viacerych clanokov bez balancera. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (08.03.2017 9:48) |
Re: janoval: |
baca, vyzera to tak, ze oni tie akumulatory ozaj vyrabaju bez balancerov a inych ochran Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (08.03.2017 10:10) |
Re: Merlin00: Vycerpavajuce a hodnotne prispevky. Dakujem. |
janoval ja si to predstaviť viem. |
Re: tryskac: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nuno (08.03.2017 10:32) |
Inak velmi hodnotna diskusia. Kedysi som uvazoval o Shorai baterke do motorky aj ja. To som este netusil, ze mam spalene vinutie na alternatore. Dobijalo, ale veeelmi slabucko. Dnes uz by som si ju tam asi nedal |
Podobne ako iny som uvazoval/uvazujem nad nahradenim 3.5Kg olovennej baterie niecim lahsim. |
No myslim ze tymto trpia takmer vsetky baterie (hlboke podbitie pre ne nieje prospesne - prosim nekamenovat ak sa moc mylim |
Re: Dudun: Olovenej baterke tiez neprospieva hlboke vybitie, ani ked ju nechas dlhsi cas "len" vybitu. |
Najvatsi problem je, ak sa vybije pod urcitu hodnotu clanok na baze Li, tak sa moze stat nasledovne. |
Chlapi, dakujem za zaujimave info |
Uz som to pisal. |
Presne ako píšeš Merlin00, raz budeme možno zhánať klasické Pb baterky. Tiež sa trošku rýpem v tejto tematike, a ako som písal už v inom vlákne, ja som som zasa použil klasické Li-pol modelárske baterky na štartovanie. Nechcel som v starom roku, kôli pár štartom kupovať novú baterku, tak som si zo starej vyviedol konektor, na ktorý som pri štartovaní napojil 3S-kovú Li-pol ku 25C, a môj Transalp chytil na brnk. Ale to som používal len na štartovanie. Hneď po štarte som ju odpojil, strčil do vačku a išiel. Myslím, že úplne v pohode by sa tak dalo fungovať, pripojiť na takúto Li-polku nejaké BMSko a namiesto pár kilovej olovenej baterky stačí pár sto gramová Li-polka (samozrejme aspoň v nejakom safety bagu). |
bublifuk zaujímalo by ma akými káblami a konektormi si to pri štartovaní pripájal. |
Re: tryskac: Použil som káble 10 AWG, cca 5,2 m2, majú síce prúdovú záťaž písanú do 30 A, ale skúsil som to. Na TA nič, bez známok ohriatia, keď som ale štartoval Astru, tam už boli kúsok asi 5 trošku teplejšie, typujem tak 50-60 stupnov. Ku Li-pol kám, boli káble pripojené cez štandardný T konektor, ku baterke v aute som to pripájal klasickými krokosvorkami. V TA som mal vyvedené káble priamo od baterky ukončené T-konektorom, na ktorý som rovno pripojil Li-polku. Keby mali mať tie káble 2 m, asi by sa hriali hodne viac, ale kedže to celé nemá ani 50 cm, tak som to skúsil. Krízové riešenie, ale pomohlo. Keď prídem domov, hádam ich ešte nájdem a dám sem foto. |
Ale ono sa da aj z 18650 clankov zlozit bateria, ktora vydrzi aj samostatne startovaci prud 100A, aj 150A a staci zlozit 3 clanky paralelne a takto 3-4 do serie. |
www.zive.sk/clanok/123688/tvorca-li-ion-baterii-pracuje... |
Ja to vidim tak, ze sa vymysla a je to dobre. |
Zletoval som 4 lifepo4 články. Motorku TT600 to štartuje v pohode aj viac krát za sebou. |
Ak veris multimetru, tak je postup asi nasledovny. |
Nesiel mi upravit prispevok, musim pridat dalsi. |
Never chlapi, aj ked technologia v litiovych bateriach sla velmi dopredu, stale by som sa bal. Je na moju chut dost pripadov ked sa baterie vznietili. Pred casom som cital vlakno na advrider ked chalanovi vyhorelo KTM Super Enduro aj s dalsou motorkou a celym zariadenim garaze. Vlakno som dnes nasiel, ale folky tam uz neboli. |
Skus regler z inej motorky. Ale ak ti ten tvoj tlaci viac ako 14,7 tak to uz ani pre olovenu baterku nie je uplne ono. Tolko tlacia niektore nabijacky, ale krmit permanentne baterku takym napatim, neviem ci je dobre. Mne motorky davaju zhruba 14,1 ~ 14,3 |
Re: RadoR6: tento vikend ma vyrocie v pilisceve aj Radove SuperEnduro s Li....baterkou. ale tam bol problem, ze zvody prehrievali hoc aku baterku, len ta Li... to asi horsie znasala. |
No ja si myslim, ze je dobre si o tom daco nastudovat a je mozne, aj podomacky vyrobit celkom slusne baterie a ich nahrady. nieje to zas az zaka veda. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (06.05.2017 11:03) |
Merlin ´dakujem za informácie. Hej na internete sa dá toho hodne študovať, len nikdy nevieš či nečítaš len internetové kecy. Napr. v tomto odkaze čo si dal www.battery-import.sk/balancni-a-ochranny-system-pre-li...má ochranný obvod hmotnosť JEDEN KG |
oprava, ten balancér stačí jeden lebo je pre 4 články. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (08.05.2017 0:36) |
Re: tryskac: pozrel som si schemu regulatora. Nemal by mat odpor za reglerom vplyv na vystupne napatie. Asi sa mi to poplietlo s nejakym linearnym stabilizatorom, bol som po tazkej noci |
Obavam sa, ze regulator z nastavenim napatia som ja osobne este nevidel, teda na moto urcite nie. Existovalo na alternatory cosi, co bol regler, ktory mal referencny vystup, ktory ak sa prepojil zo zemou, tak sa zvysilo napatie na regulatore. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (08.05.2017 10:02) |
zdravim, nenasiel som ziadnu inu diskusio k Li-Ion bateriam a novu zakladat nejdem, tu je toho dost popisaneho Upravené 2 krát. Naposledy upravil MartinBee (07.12.2019 23:19) |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 200743 | Včera: 227275