Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Piaggio Sfera 50 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPiaggio Sfera 50 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

16.02.2017 21:22

Piaggio Sfera 50

Mikoo
 Skútrista 

Zdravím,

Mám menši problem zo skútrom, a to taky že keď vyberem sviečku dám hu do fajky a oprem hu o valec. Štartujem a elektrika v sviečke ide 5 sekund a potom nejde aj hodinu/dve. Bol by som rád za každu radu.


17.02.2017 17:03

Re: Piaggio Sfera 50

Mikoo
 Skútrista 

Vie mi niekdo stím pomôcť?


17.02.2017 22:06

Re: Piaggio Sfera 50

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Cez internet tazko.
Ale ked si zrucny, ale len neznaly, tak skusim.
Skontroluj niekolko veci.
V prvom rade, pozri instalaciu a nasledovne miesta.
Spinacia skrinka, alebo klucik, ma v zadu prepinac, ktory zapina okruh svetiel atd..
Jeden kontakt je specialne na zapalovanie, je nezavisle od baterioveho okruhu, aj osvetlenia, teda zapalovaci obvod sa pri vypnuti motora skratuje tymto kontaktom vo vypnutej polohe klucika.
Je to obvykle pre upresnenie kabel, ktory ide od cievky, ktora vytvori spustaci impulz na jednu otacku. Cievka je z vonku magnetta. Od tejto cievky ide kabel bud do zapalovacej jednotky, alebo do zapalovacej cievky, ktora ma integrovanu zapalovaciu tyristorovu jednotku a tento kabel dalej pokracuje az do spinacej skrinky.
V polohe ked je zapnuty klucik, tak tento vodic nesmie byt ukostreny, zmerias to lahko.
Skontroluj, ci nieje niekde predraty kabel a nedotyka sa kostry, kdesi v kablovom zvazku.
Druha vec je, a na to budes potrebovat najlepsie dutnavku, alebo nejaky multimeter, ktory meria striedave napatie, do 500V, skontroluj, ci ked prestane ist iskra, tak magnetto dava napatie na zapalovaciu jednotku, obvykle to su dva vodice, niekedy len jeden, druhy je kostra.
V pripade, ze napatie vysoke ide do zapalovania, aj ked iskru nedava, chybaju impulzy.
Skontroluj aj konektor, ktory byva na kablovom zvazku od magnetta, smerom ku hlavnemu kablovemu zvazku.
Castokrat ani nieje problem v samotnom konektore, ale byvaju rozpadnute izolacie v buzirke od statora veduce, ku tomu konektoru.

Najdolezitejsie miesto a najcastejsie poruchove, byva zapalovacia jednotka, ak rokmi sa vystarne zalievacia hmota, tak cez prasklinu sa dostane vlhkost a zapalovacia jednotka zacne blbnut. Ked sa zohreje, tak prestane ist. Niekedy je to aj prkotina, ze ukostrovaci kablik, nema kontakt, pod zahrdzavenym sroubom.
Da sa to odmerat, pri toceni motora starterom, /dobre vybrat sviecku/cievka ktora dava vyssie napatie pre zapalovanie, ma okolo 80-120V a impulzna dava okolo 30V a pulzujuce napatie raz za otacku.
Vygoogli si schemu a podla moznosti farebnu, kde su aj farby kablov farebne a vytlac si to, lepsie sa hlada v kablovych zvazkoch potom co je kde a kam to ide.
Ak najdes len schemu obycajnu, tak si tie farby vytiahni farebnymi ceruzkami, aspon tie, ktore sa tykaju zapalovania, ktore teraz riesis.
Mne sa napriklad stalo, na piaggio free, ze vsetko bolo v poriadku a obcas motor zdochol a nesiel nastartovat.
Problem bol v impuznej cievke, resp. v plechu na ktorom je priskrutkovana, lebo zhrdzavel a nasledne stracal kontakt. Hnusna zavada, lebo sa nedala odmerat, vzdy bolo pri merani vsetko v poriadku.
Vela zdaru!


18.02.2017 9:17

Re: Piaggio Sfera 50

Mikoo
 Skútrista 

Díky... Pozrem sa nato.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 133040 | Včera: 191558