|
Cez internet tazko.
Ale ked si zrucny, ale len neznaly, tak skusim.
Skontroluj niekolko veci.
V prvom rade, pozri instalaciu a nasledovne miesta.
Spinacia skrinka, alebo klucik, ma v zadu prepinac, ktory zapina okruh svetiel atd..
Jeden kontakt je specialne na zapalovanie, je nezavisle od baterioveho okruhu, aj osvetlenia, teda zapalovaci obvod sa pri vypnuti motora skratuje tymto kontaktom vo vypnutej polohe klucika.
Je to obvykle pre upresnenie kabel, ktory ide od cievky, ktora vytvori spustaci impulz na jednu otacku. Cievka je z vonku magnetta. Od tejto cievky ide kabel bud do zapalovacej jednotky, alebo do zapalovacej cievky, ktora ma integrovanu zapalovaciu tyristorovu jednotku a tento kabel dalej pokracuje az do spinacej skrinky.
V polohe ked je zapnuty klucik, tak tento vodic nesmie byt ukostreny, zmerias to lahko.
Skontroluj, ci nieje niekde predraty kabel a nedotyka sa kostry, kdesi v kablovom zvazku.
Druha vec je, a na to budes potrebovat najlepsie dutnavku, alebo nejaky multimeter, ktory meria striedave napatie, do 500V, skontroluj, ci ked prestane ist iskra, tak magnetto dava napatie na zapalovaciu jednotku, obvykle to su dva vodice, niekedy len jeden, druhy je kostra.
V pripade, ze napatie vysoke ide do zapalovania, aj ked iskru nedava, chybaju impulzy.
Skontroluj aj konektor, ktory byva na kablovom zvazku od magnetta, smerom ku hlavnemu kablovemu zvazku.
Castokrat ani nieje problem v samotnom konektore, ale byvaju rozpadnute izolacie v buzirke od statora veduce, ku tomu konektoru.
Najdolezitejsie miesto a najcastejsie poruchove, byva zapalovacia jednotka, ak rokmi sa vystarne zalievacia hmota, tak cez prasklinu sa dostane vlhkost a zapalovacia jednotka zacne blbnut. Ked sa zohreje, tak prestane ist. Niekedy je to aj prkotina, ze ukostrovaci kablik, nema kontakt, pod zahrdzavenym sroubom.
Da sa to odmerat, pri toceni motora starterom, /dobre vybrat sviecku/cievka ktora dava vyssie napatie pre zapalovanie, ma okolo 80-120V a impulzna dava okolo 30V a pulzujuce napatie raz za otacku.
Vygoogli si schemu a podla moznosti farebnu, kde su aj farby kablov farebne a vytlac si to, lepsie sa hlada v kablovych zvazkoch potom co je kde a kam to ide.
Ak najdes len schemu obycajnu, tak si tie farby vytiahni farebnymi ceruzkami, aspon tie, ktore sa tykaju zapalovania, ktore teraz riesis.
Mne sa napriklad stalo, na piaggio free, ze vsetko bolo v poriadku a obcas motor zdochol a nesiel nastartovat.
Problem bol v impuznej cievke, resp. v plechu na ktorom je priskrutkovana, lebo zhrdzavel a nasledne stracal kontakt. Hnusna zavada, lebo sa nedala odmerat, vzdy bolo pri merani vsetko v poriadku.
Vela zdaru!
|