Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ako som uz spominal.Kupili sme manzelke GSR-ku od kamosa o ktorom vieme ze sa o tu masinu staral a vela na nej nenajazdil ale zistil som ze gumy na nej Dunlop su vyrobene v 2011tom.Su skoro ako nove ale bojim sa ci nebudu stvrdnute.Co myslite.Vymenit alebo nie? |
Re: Sulec0000: Príde na to, záleží, akú paľbu manželka jazdí, v akých vonkajších teplotách, keďže ste z Trebatíc asi, tak tu zásadne veľa hôr nemáme, kde by sa v lete držal chlad a vlhko. Mali sme na viragu 500 asi storčné gumy, ktoré boli ako kameň ale na pohodovú jazdu od 18 st.C s tým nebol problém. Ale ak jazdí ešte teraz, tak už to bohviečo nie je. |
gumy by som menil pri akejkolvek pochybnosti. uz len pre ten pocit sucha a cistoty. aby som si to vahanie (zgrlosenie) nevycital (aby ti to vahanie nevycitala), ked sa niekde vytrie. lebo aj ked na 99,9% casu to bude pre nu ok aj na starych, nieco sa moze zmenit v 0,01% useku. |
ja som kupil moto kde boli pneu s dot 2004 ... odjazdil som na nich dost a viac menej bez problemov.. ovsem hned ako sa dalo som ich menil - ako pise meloking pre pocit sucha a bezpecia |
Gumy majú 5 rokov a čo... Treba ich najprv zjazdiť a potom samozrejme vymeniť... |
Treba sa na tom odviezť /niekto skúsenejší, čo určí či sú už zjazdené, alebo kĺžu/, v kľude môžu dobre držať /na suchu/. Ale treba vyskúšať aj vodu, tam to môže byť starobou horšie. |
nevo - prosim ta povedz mi ako sa staroba gumy prejavuje na prilnavosti na vode |
no ano .. na tych mojich uz boli praskliny a to bol hlavny dovod pre ktory sli do pa .. ovsem boli aj tvrdsie a kym boli studene smykali trochen viac |
Raptor: Povedal by som, že čím su staršie a tvrdšie, tak pri chladnejšom daždi sa horšie zahrejú a šmýkajú. Môže podľa mňa z časti za to aj staroba, ale možno aj model výrobcu. Mne napr. zadná na vode šmýka /aj pri brzdení, aj pri prudkej akcelerácii a tá motorka má tak 60 koní/, má 4 roky a čo som čítal diskusie, tak moc ľudí si na ňu nesťažovalo, ale viem, že predný iný model toho istého výrobcu drží na vode dobre /na suchu necítim rozdiel, ale už viem limity/. |
5 rokov nie je nic dramaticke pokial na nich moc nejazdil tak moto bolo vacsinou v garazi a nesvietilo na nich slnko. Normalne dojazdit a nesetrit ich nech ich cim skor mozes vymenit. |
Kolko bude jazdit tvoja zena? Ak ich zjazdi buduce leto, tak OK. Inak by som vymenil za nove a stare este co najskor predal. Nebudes riskovat zbytocny pad na tvrdsej gume a optimalizujes si naklady... |
Šesť prípadov, keď treba vymeniť pneumatiky Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (27.10.2016 11:41) |
Pokial mas istotu, ze gumy boli dobre skladovane, ze neboli vystavene priamemu slnecnemu ziareniu a pod, tak ich kludne moze dojazdit. Asi tazko bude na zaciatok skusat limity gumy, nie? |
Ak budes jazdit z rozumom da sa. Ale mam velmi zle skusenosti z jazdenim na prestarnutych pneumatikach. Odporucam na jar vymenit |
nevo takze pri 30 stupnoch celzia a rovnakej jazde staru gumu rovnakej znacky a zmesi nezahrejes na teplotu na ktoru sa ti podari zahriat mladsia guma? |
raptor: a o zmes pneu ide? Podla mňa má vek vplyv aj na zmes (a teda zmes stráca svoje vlastnosti pribúdajúcim vekom..) a v tej chvíli už to má dopad aj na jazdné vlastnosti.. |
demo - nevo pisal o tom ze treba vyskusat jazdu na vode, ze tam to moze byt starobou horsie Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.10.2016 13:05) |
Samozrejme jej kup nové lebo bezpečnosť. |
Re: raptor: |
raptor, nedefinovaný: na mokrej vozovke (nie stojatá voda) je zmes dôležitejšia, ako samotný tvar dezénu..preto som hore tvrdil, že pokiaľ pneu zostárla (a tým zmenila vlastnosti aj zmes??), tak to bude poznať na jazdných vlastnostiach gumy.. |
Undefined: preco by som ta mal za iny nazor zakopavat pod ciernu zem... |
My jazdime od 10 stupnov.Aj vcera sme boli a je mi luto menit tie gumy lebo vobec neprejavuju ziene znaky ruarnutia.Nesmykaju,neklzu a neni na nich ani jedna prasklinka.Len kamos mi to navrhol ze by to bolo vhodne ich vymenit tak som sa chcel radsej spytat. |
Re: Sulec0000: |
Tým gumám nemusí byť vôbec nič, záleží na tom, ako boli jazdené a kde a ako motorka stála v zime. Myslím, že manželka sa na limity gúm tak ľahko nedostane, ak samozreme netrénuje na SKringu. |
Na 5ročných slikoch som jazdil o pár desatín horšie časy ako na novej gume. Pravda, dlhšie sa zahrievali, za studena viac šmýkali, ale pokiaľ sa dostali na svoju prevádzkovú teplotu, fungovali veľmi dobre. |
Plazivec: nie je pravda. Na limity gúm sa môže dostať na hociktorej križovatke, keď bude musieť brzdiť a uhýbať sa zároveň o 106 |
5 rokov pri turistickej gume nie je problém, pri jazde v daždi ( mám na mysli dlhotrvajúci dážď a dlhý presun ) úplne postačí decentne podhustiť 2 desatinky, to isté platí pre sneh Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (27.10.2016 16:43) |
Re: raptor: Taka Matador MP41 by Ti vedela porozpravat ako dolezity je tvar dezenu a nie dolezita zmes gumy... |
Feror a co take by mi matador mp41 povedala? obuvas ju na transalpku? |
Ja si myslim, ze dolezity bude stav tej pneu v zmysle, ci nie su viditelne praskliny, ci uz nie je zjazdena do valca, ci sa dezen neblizi ku koncu a vek, ten zohra rolu zrejme vtedy, ked ta moto bude stale vonku, tak ako som to videl napr. v Irsku, kde takto niektori zazimuvavaju v zime na ulicy, doslovne. |
Precital som celu temu a o5 ako vacsinou su tu dva tabory-za a proti,(to sa aj dalo cakat).Kazdy ma dvovody preco obhajuje svoj nazor.Niektore su odborne ine menej.V kazdom pripade je konecne rozhodnutie na vlastnikovi,(Sulec0000) aj s dvosledkami.Tak pripojim aj ja svoj nazor. Upravené 1 krát. Naposledy upravil gawner (27.10.2016 23:54) |
Na R6 mam pneu ktore mali na jar 6 rokov a cca 2000km. Nebola na nich jedina prasklina,vyzerali ako nove. Ked som sa bol na jar myslim v Aprili previezt tak som sa desil ako sa smykali (tlak ako mal byt,ziadne extremne vyjazdy zo zataciek). Bolo vtedy trocha chladnejsie-cca 17C tak som myslel ze to mohlo byt tym (aj ked samozrejme viac som bol presvedceny ze to bude vekom pneu). O nieco neskor ked uz bolo teplejsie sa bol previezt kamarat, predtym som ho upozornil nech dava pozor a vsima si spravanie pneu. Len som chcel vediet ci niekto iny bude mat rovnaku skusenost. Bolo mi povedane za sa smykali. V Auguste som na nich este s trocha miernejsim tlakom vzduchu otocll DE a na jar pojdu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (28.10.2016 0:24) |
Gawner a zaručí ti niekto pri novej pneu že je ok? |
Á čo , na jar kúpiš za 150€ nové a vec je vybavená . |
Raptor: Ešte úplne hore, písal som o jazde za mokra a studenšom počasí, pri zahrievaní tych gúm. Vychádzal som len zo svojho poznatku, kde na XJ mám nejaké gumy od kúpy, viem, že zadná je 4 roky stará. Obe sú Dunlop ale iný model. Na suchu v pohode. Na mokru, keď som mal horší pocit, tak som z 30 km/h prudšie zabrzdil, predná všetko pekne pobrala, bez šmyku, zadná /ináč Arrowmax GT501/ v polovici dráhy brzdovej páky začala šmýkať, to isté aj pri prudšom pridaní /a to nie je výkonná motorka/, predná pri prudšom pridaní nešmýka |
mal som voľakedy ContiForce, šmýkali vždy a všade aj ako úplne nové aj ako jazdené, ideálne pneu na drifty |
Re: raptor: Samozrejme ze mi nikto nezaruci ze je ok,ale mam na nu zaruku a viem ze nie je stara a tym padom pasivne amortizovana. |
Taká možnosť spáliť starú pneu a nevyužiť ju |
Ja som raz súrne pred ukrajinským tripom zháňal zadný stuplovy plast, v jednej celoslovenskej sietí našli na sklade posledný kus Metzeler Karoo za cenu 42€ (namiesto radosti z nízkej ceny, som mal spozornieť, prečo nestojí 100€, žiaľ kvôli cestovnej horúčke som úplne zabudol pozrieť DOT), prešiel som len pár kilometrov, potom som položil moto pri banalnom zatoceni, našťastie bez väčších škôd, deň predtým som montoval sklapaciu radicku.. Pneu vydržala strašne malo, vtedy som sa zaprisahal, že uz nikdy si nedám na moto staršiu pneu, ta Karoo bola 5 ročná.. |
Položiť moto a prisúdiť za to vinu 5 ročnej pneumatike? Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (31.10.2016 18:23) |
Bacaono: všetko záleží od skladovania /ale mohla to byť aj chyba naolejovanej vrstvy v prípade stowassera/. Dal si pekné linky, ale sa týkajú pneu na auto, kde prejdem aj na ráfkoch a nič sa nedeje /auto nespadne, neprevráti sa/, chcem vidieť ako by si na ráfkoch išiel na moto. Predsa len moto pneu má iný tvar, sú len v jednej priamke. A tam sú tie roky iné, čítal som do 2 rokov SS gumy, do 5 rokov turistika, do 7 rokov čoper. |
Nech si každý verí čomu chce. |
Re: bacaono: nebola to moja prva karoo a mastnu vrstvu som sa snazil dat dole hned pred servisom, tato konkretna guma bola ovela tvrdsia, prilnavost mala velmi slabu, akekolvek prudsie brzdenie, alebo vacsia akceleracia znamenali pre mna novy zazitok. Bohvie kde ju mali 5 rokov hodenu. V zhone som sa rozhodol pre taketo riesenie kupy pneu, urobil som chybu, nastastie bez nasledkov, takze mam ponaucenie. Guma vydrzala len vylet na Zakarpatsku Rus, nejakych 2500km, cestou domov bol stred ako galuska, vela stuplov bolo nadtrhnutych. |
stowasser - jazdil som aj tusim sestrocnu karoo a nemal som ziaden problem, guma mala normalny grip a naopak dlhsie vydrzala ako ten isty vzor len bola cerstva pomaly este z pece.... ta cerstva sla po 6tkm doprdele, ta 6ročná vydržala 10tkm |
Re: raptor: Ako "spravny otec rodiny" som detom nechcel od ust odtrhat a kupil som za fakt "dobru"cenu dve stare funglovky D 220ST.No a kým som ich zodral tak nejak som si zvykol že "už to nie je jak zamlada".Celkom ma "ukludnili". |
www.facebook.com/Continental-Motorcycle-Tires-Slovakia-... |
Re: RS955i: to nebude vekom pneu ale tým, že na jednych je na začiatnu "D" a na druhých "P" |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 149970 | Včera: 209350