Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuČo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

30.10.2016 20:31

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

smirgel
 Turista 

Re: erbe: Ešte to tu čítam ale už som sa rozhodol ,, Yamaha,,


30.10.2016 19:09

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

erbe a čo chceš radiť ? Že sa nad pár km , ktoré má moto najazdené , ohŕňa nosom ?
Daj vedieť , keď tvoja moto nájazdom dobehne túto :-))) (teraz skončená dražba) www.ebay.de/itm/Suzuki-V-Strom-DL-650-ABS-Fahrbereit-Ab...

Pozri obrázok


30.10.2016 18:36

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Chudak smigel. Neverim ze to tu este cita... Chlapi skocte si radsej na pivo a vybavte si to tam. S motoporadnou to tu uz ma pramalo spolocne...

Mozno uz je cas aby to tu chytil do ruk nejaky moderator!


30.10.2016 18:22

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

:-D [dobre]


30.10.2016 18:01

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: brazel:
no a este daj vysvetlenie o tom tarani o terene, pretekoch, kde to prosim Ta je napisane???
Tebe v tej hlave ten hnoj asi rychlo hnije, mas to nejako pomotane :-D :-D :-D :-D


30.10.2016 17:59

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: Menton: to sestciferne cislo je ake?


30.10.2016 17:56

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: brazel: netrep picoviny prosim Ta, svoj nazor mozem na ESA napisat. A pri jazdenej moto satrej uz kludne aj dva roky nebude ESA v poriadku

Spytam sa Ta, podla teba je ESA bezproblemovy system na moto, ktora ma napriklad 30 tisic a neni sance ze sa len tak lahko pokazi?

No a ako citam z tvojich prispevkov ten hnoj mas v hlave pravdepodobne Ty

No a daj dalej to o tom zadnom tlmici co si spomenul o tom co Ty povazujes za vybavene, o com to prosim pekne taras


30.10.2016 15:32

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

copo , normálnemu je od začiatku témy jasné , že el.podvozok chce preto , lebo jazdí cestu a ty tu furt táraš o teréne , pretekoch a hnoji , kde rád jazdíš ty .
A na podvozku si nastavuješ zadný tlmič a tým to považuješ za vybavené , dobréé ... [dobre] :-)))


30.10.2016 14:30

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: Menton:
no mne sa zda ze Ty viac mudrujes ako jazdis uz len podla toho kolko pises. No a sme pri tom u teba jasny priklad obhajujes jedine co mas a preto je to najlepsie :-D :-D :-D :-D :-D

mudrovanie a prispievanie po forach to veru vies


30.10.2016 14:23

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: copo: takze skusenosti mas len o trochu viac ako Salli, ale to ti nebrani mudrovat. Na rozdiel od teba, ja som uz s ESA natocil sestciferne cislo km. Takze na rozdiel od teba, ja sa vyjadrujem len k tomu, kde mam skusenost...
A ten tvoj prispevok o mudrlantoch v kazdej teme beriem ako sebareflexiu, za to mas [dobre]

A ked ide o pocet prispevkov, nikdy som to nesledoval, je pravda, ze jazdim dost a tak aj skusenosti mam. Ale kadencia tvojich mudrovani je vysoka, do roka ma "das", do dalsieho Brazela a co potom? Aky si das ciel?


30.10.2016 14:11

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: Menton:
No, pojazdil som cosi, tisice nie a uz ani nemusim. Na moto po zaruke RJ KO v tlmici piestik KO. Oprava cez 3tis by stala. V terene na roletach to nestihalo, cele ESA je len na cesty. Moto ma uz klasicke tlmice a jazdi dalej a lepsie. Pri 40tis tisichran z motora KO, oprava cez liter. No preco sa predavaju tie GS po 3-4 rokoch, preventivne aby sa predislo investiciam. Nie je to vecne, hlavne nie ESA

A ako pisem, myslim ze to neni najlepsiea ja by som do toho nesiel. Skus si prosim Ta najskor cosi dobre precitat, porozmyslaj a potom pis tie tvoje zvasty.

Takze podla teba moto s el. podvozkom bude po par rokoch v poriadku?? A ked podvozok sa pokazi, tak myslis ze oprava bude tak ako u klasickeho?

No inak ako tak pozeram, vsade si uz bol, vsetko vies a tych rad co si dal :-D :-D :-D :-D
Počet príspevkov v diskusii pod loginom Menton: 6094

ale na mudrlanta Brazela este nemas

Počet príspevkov v diskusii pod loginom brazel: 8369

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D


30.10.2016 13:45

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: copo: kolko 1000km si najazdil s elektronickym podvozkom, ked sa vyjadrujes k jeho "spolahlivosti a vecnosti"? Ci len dalsie "zvasty od najmudrejsich"? 8-)


30.10.2016 13:15

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Ten motor na XTZ poznáš z TDM-ky a neviem ako ty ale ja som bol sním veľmi spokojný. Takže jednoznačne Yamahu. A tie GS vyzerajú už 100 rokov rovnako a rovnako ich je aj veľa na cestách.


30.10.2016 12:59

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: Farbo25:

tie vide su pekne, aj pekne obasnena kontrola trakcie, ale osobne nepoznam nikoho kto bud na yamahe, GS, KTM by vyuzil kontrolu trakcie v terene a ten co ju na moto ma, nepouziva uz len kvoly tomu ze klakne vykon a potom je to cele zle. Na prejazd v terene treba plny vykon a dokazat si motorku ovladat plynom a nie elektonikou. Skusal som yamahu na mokrej trave s kontrolou trakcie a tragedia, moto zastavovalo na rovinke a malicky kopcek ani nevysla. S vypnutou trakciu to islo.

Nechel by som zazit to, ze niekde na vyjazde po sutolinke v zatacke by mi moto obmedzila vykon, ved to nemoze dopadnut dobre ;-) ;-) ;-)


30.10.2016 12:54

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Pulinsky
 Kávičkár 

Ikona

Prispievat radou, pocul som od kamarata, by malo byt zakazane. Nech prispeje radsej kamarat, aspon ta informacia nebude dokrcena ako papier.

Re: salli: naco by ti taka statistika bola? Treba dohladit ego, ze ja som taky skvely, ze ja som to hovoril, ze nova je nova?
Motorky sa budu stale predavat prevazne jazdene, tak ako je to statisticky aj u aut. Zaplatis o tolko viac o kolko menej si schopny zhodnotit technicky stav pri testovacej jazde. Ale ked uz mas otvoreny excel tak si tam natukaj, kupoval som ked mala 20, po dvoch sezonach je to 45, vela som nenatocil, ja viem, ale investoval som do skrytych, resp. vobec nejakych poruch, 0 - slovom nula.



Dôvod úpravy: korektuura

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pulinsky (30.10.2016 12:56)


30.10.2016 12:50

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: smirgel:

ja osobne by som si jazdenu moto s el. podvozkom a po zaruke nekupoval, az take spolahlive a vecne to neni. Ak chcel elektorniku na podvozku, tak nova moto.
Inak si k jazdenej hned nechaj niekde rezervu 3-5tis keby ti to dako rychlo klaklo u jazdenej.

No a klasika tlmice??? Preco nie??? otakza prekliknutia na tlmici par sekund. Ja si nejden krat tlmice cez den aj 3 krat prestavujem a ze by mi to dako moc vadilo, neni problem. Ideme na dovolenke na daku sutolinu, zda sa mi podvozok tvrdy, zosadnem prekliknem a ficim dalej.
Co sa tyka tlmicov uz len kvoly rychlosti nastavenia hyperpro som dal, na nastavenie netreba ziadne naradie, len prst ktorym sa po otoci kolecko nastaveni. Take Tractive od Touratech uz treba na to naradie

Ked tak kup GS kvoly televeru ktory na ceste je neskutocny, kup hned novu sadu tlmicov hyperpro, Raptak ti urobi dobru cenu a mozes sa vozit kade chces.

moje stare GS na hyperpre v nastaveni off ma trakciu super, jazdil som na GS aj nejaku tu rally a neviem si predstavit ako by obstala elektronika, tej by asi drblo hned po prvom preteku

[
Video: www.youtube.com/watch?v=GuOiKdxVwOQ&spfreload=10 ]

[
Video: www.youtube.com/watch?v=LmsqWRbXnLc ]

[
Video: www.youtube.com/watch?v=SJSY5csULgM ]


30.10.2016 12:30

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: salli:
citujem ta: chlapi po jazdach hovorili :-~ :-~ :-~ :-~ to je super rada a prispevok !!

no mne sa nezda ze by stare GS netahalo, moje stare 1100 taha velmi dobre

a tu je videjko na jedneho starca 1150 a ani to este nevytoci, kludne by mohol o tisicku viac tocit

[
Video: www.youtube.com/watch?v=aAIB5sr3Dgg&spfreload=10 ]


30.10.2016 12:21

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

copo
 Edvenčr 

Ikona

ako inak zase same kokociny sa tu pisu, hento je dobre, hento napikacu. Klasika, pocul som, kamarat povedal.... je to traktor, netaha to, do terenu to neni ....
Ani som to neprecital cele, nema vyznam, zvasty tych istych najmudrejsich co vsetko vedia, maju a zbytocne zasieraju vlakna ;-) ;-) ;-)


Vies co urob, vydrb sa na oboje a kup si KTM 1190. No a mas supersport a aj enduro v jednej moto ;-) ;-) ;-) Ak si ju neskusal, tak urcite skus


[null www.autobazar.eu/ktm-adventure-1190-id9344204.html]


30.10.2016 12:01

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Magy
 Edvenčr 

Ikona

alebo sa po kúpe previezol na GS a zistil, že niekde urobil chybu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Magy (30.10.2016 12:02)


30.10.2016 11:38

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

salli
 Turista 

brazel ja som nenarazal na tvoj príspevok.ten hodnotim pozitivne .vyskerenyyyyyy dokonca aj zladeny :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil salli (30.10.2016 11:40)


30.10.2016 11:00

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To , dúfam , nemyslíš pri tej motorke vážne ? Slabší zrak ? Daj si preložiť Scheckheftgepflegt und Werksgarantie


Dôvod úpravy: Moja odpoveď bola pre Krakatau-a , ale platí všeobecne .

Inak si myslím , že si autor témy robí z verejnosti dobrý deň , lebo na inej stránke je už s 1200 teneré vyškerený 8-) www.supertenere.sk/jpg%20fotky/otomaszay...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (30.10.2016 11:13)


30.10.2016 10:59

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: brazel: to, ze ma moto malo km, rok vek a na fotkach je v pohode este neznamena, ze je v pohode aj naozaj. Aj prvy vylet po kupe sa moze skoncit vaznou nehodou, plasty pomenis, ohnute diely vyrovnas, oskrete prestriekas, ale napriklad ram uz zostane krivy, bude tahat na stranu a podobne. Myslim, ze ty to dobre vies a poznas...

Kazdopadne, si jeden z dvoch suverenne najvacsich diskuterov v tejto teme, tak hadam aspon ty spravis aj "kseft". Nech to nebolo zbytocne 8-)


30.10.2016 10:37

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

brazel: Ľudia sú "šikovní", to vieš určite aj ty. Aj za necelý rok a 6000 kilometrov sa dá všeličo "stihnúť" a ešte to aj zamaskovať. :-}


30.10.2016 10:28

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

salli , prosím ťa pekne , čo tu melieš nezmysly ???
Som hodil link na motorku , ktorá je december 2015 a má 6 550 km , skús prosím ťa , uviesť , čo tej motorke môže byť ?


30.10.2016 10:07

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Retaz necistim uz roky. Lebo pokrok...

A komu sa leni namazat raz za dva dni retaz sprejom = 30sekund, tak neviem.

Ale vlastne co sa cudujem, ludom sa uz nechce tankovat kazdych 300km


30.10.2016 8:38

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

salli
 Turista 

aj ja si myslim ze nova je nova.mozno by trebalo napisat kolko sme respektíve motorkary museli este investovat po kupe do motorky.myslim skryte vady tajomsva predavajucich :-D alebo povynne vymeni sposobene najazdenými kilometrami.myslim ze je jazdena motorka par rocna alebo aj viac.ceny originálov su neskutocne


29.10.2016 22:34

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

fazer600
 Turista 

Ikona

Nova je nova...ber yamahu


29.10.2016 10:12

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

smirgel , tu suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=232310264... máš XT 1200 ZE , ktorá je vyrobená ako pre teba , elektronický podvozok , znížené sedadlo , dobrý ročník (nebudeš sa pred "motor-kármi" hanbiť) a čo môže byť motorke so šesťapol tisícami kilometrov ?
Prešvihneš rozpočet len trochu , ale ako prémiu dostaneš aj navigáciu , tak nedriem !!! :-)

Ak nemá kto , tak ja ti ju po dohode doveziem .

Dôvod úpravy: Ale nie za naftu , ako mi niektorí myslitelia sem-tam navrhujú . Dokonca mi chcú nejakú "zachránenú" naftu aj dodať . [dobre] :-D
A telefónne číslo mám v profile , ty máš (podľa údajov v profile) 51 , ja 55 , to sme ešte z generácie , ktorá sa vie rozprávať a nie len vypisovať emaily . 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (29.10.2016 10:22)


28.10.2016 20:34

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Aj na GS a Africe je na brzdových kotúčoch napísané Licenced ... ?
Tak kde v riti ich pre tú XTZ 1200 mastia , keď na motorku za 12000 (!!!) v základe nie sú schopní (ochotní) dať nejakú originálnu prémiovú značku ?
A určite by sa takýchto cárašín (napodobenín) tam našlo viac .

Nerobí aj toto rozdiel v cene ???

Voľakedy dávno existoval Fiat 125 a Fiat 125p (poľská licencia) , ktorý bol a je cennejší ?
Fiat 124 - Vaz 2101 (Žiguli) , podobná otázka ...
Atď , atď ... Licencia je a bude vždy len licencia .


28.10.2016 19:04

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Frzer
 Turista 

Ikona

Re: raptor:

Raptor sak ty si napisal hned aj odpovede na svoje otazky 8-)

1. Chces mensi objem ako 1200 ? Kup si africu :-)

2. Bojis sa ze ti klakne kardan? Kup si africu :-)

3. Chces mat ruku na plyne pocas celeho dna ked potrebujes urobit aspon 950 km? Kup si africu :-)

Keby som si kupil africu napisem taku istu pozitivnu recenziu aj na nu. Kazdy si ru vychvaluje svoje :-)))


28.10.2016 16:43

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

2. zavisi od sposobu pouzivania v oboch pripadoch :-)


28.10.2016 16:39

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Thorien
 Turista 

Ikona

2. ako casto klakne kardan ? .. .ako casto treba cistit a mazat a menit retaz ?


28.10.2016 16:25

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Frzer

par otazok

1. objem 1200 oproti 1000, brutálne vyváženie hmotnosti, motor dole, brutálne jazdné vlastnosti, klopím viac ako na cesťáku :-)

1000 je malo? 1200 uz je ok? :-)
brutalne vyvazenie hmotnosti? afrika nevyvazena? alebo ako sa to prejavuje, resp brutalne prejavuje :-) lebo motor je iba nakloneny dopredu nic viac :-)

2. Kardan vs reťaz :-) Skončila éra čistenia a mazania reťaze. Síce som kardan nepoznal a nevedel som ako sa to správa ale je to brutalitka :-) terminátor na cestách :-)))

takmer dekadu jazdim na kardane ale take oslavne ody by som si spievat nedovolil, kazde technicke riesenie ma svoje plusy aj minusy. Ked sa ti niekde roztrhne retaz je to radovo mensi problem ako ked ti klakne kardan. A ako sa sprava kardan oproti retazi? Je menej pruzny vsak :-)))

3. Celkové prevedenie, kvalita spracovania, dvojdielne polohovateľné sedadlo - technika
afrika v niecom technicky zaostava? Jednodielne sedlo pri Afre viac pasuje na Adventure zameranie motorky ako dvojdielne. Opat sme pri tom ze kazda koncepcia sedla ma svoje klady aj zapory

4. Tempomat, kontrola trakcie, jazdné módy (šport, turist), slušná ponuka príslušenstva
tu je pravda ze afrika nema tempomat a palivove mapy. No poviem ti tragedia. Bez tychto dvoch veci radsej nechodit dalej od komína. :-))) Kontrolu trakcie pokial viem tam Afra má. A čo sa tyka slušnej ponuky prislušenstva tak dovolím si tvrdiť že vzhľadom na to ako krátko je Afrika na trhy je na tom vlastne lepšie.


28.10.2016 13:50

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Frzer - technická otázka - keď Ti na ňu sadne Biely orol, sú tlmiče na doraz ? :-)))


28.10.2016 11:58

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

jajjo
 Turista 

Frzer: s tou spotrebou si ma potesil [dobre] ja mam zatial dojazd nieco cez 300km

s tou skupinou okolo xt/xtz to nebol az tak zly napad


28.10.2016 11:25

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Frzer
 Turista 

Ikona

Re: smirgel:

Čaute, keďže túto dilemu som riešil tento rok v lete aj ja a podľa foto vidíte výsledok napíšem nejaké skúsenosti.

Internet je dobrý pomocník ale všetkého veľa škodí a veľa informácií ma ešte viac zmiatlo a už som nevedel čo chcem :-) Ešte, že som mal aj nejakých tých radcov okolo seba.

Tiež som riešil či jazdenú moto alebo novú, no po predošlých 3 jazdenkách, kde sa vždy ukázali po najazdení jednej sezóny vynútené investície a nemilé skutočnosti, ktoré pri predaji nezistíte, nechcel som to absolvovať znovu.
Rozhodol som sa preto pre novú, nastavil som si strop 12 000 EUR (keď som videl za koľko sa dá kúpiť nový V-strom 1000), potom som zistil, že bez príslušenstva na moto (padáky, kufor, tankvak a pod.) môžem ísť akurát na kávu do Trenčína a späť tak som zvýšil strop na 13 500 EUR.

GS je podla mňa skvelá mašina ale keďže som chcel novú a 20 000 EUR za moto nedám ostala mimo hľadáčika, i keď si myslím, že to je super mašina.

Rozhodoval som sa medzi Novým Stromíkom 1000, Novou Hondou Africa Twin 1000 (to bola skôr imidžovka - zrod legendy 8-) ) a YAMAHOU XT1200Z. Myslím, že z týchto mašín iná voľba ako YAMAHA nebola z viacerých dôvodov :

1. objem 1200 oproti 1000, brutálne vyváženie hmotnosti, motor dole, brutálne jazdné vlastnosti, klopím viac ako na cesťáku :-)
2. Kardan vs reťaz :-) Skončila éra čistenia a mazania reťaze. Síce som kardan nepoznal a nevedel som ako sa to správa ale je to brutalitka :-) terminátor na cestách :-)))
3. Celkové prevedenie, kvalita spracovania, dvojdielne polohovateľné sedadlo - technika
4. Tempomat, kontrola trakcie, jazdné módy (šport, turist), slušná ponuka príslušenstva

Nie je nad ten pocit keď si idete pre svoju prvú mašinu do predajne a stávate sa jej prvým hrdým majiteľom. :-) V auguste som ju kúpil a najazdil som niečo okolo 4 000 km.

Prvých 1000 km je prvá fáza zábehu motora, kde idete po 1000 km na garančku a potom medzi 1000 - 1600 km druhá. Túto etapu som sa zoznamoval s moto väčšinou po Slovensku a snažil som sa ju nepoložiť :-D
Po zábehu, ktorý utiekol ako voda som sa cítil už isto a vedel som ju ovládať na parádu :-) vybral som sa ju pokrstiť ešte v Septembri na rakúskych álp na Grossglockner, kde som nalepil na kufor svoju prvú nálepku :-) Motorka šlapala ako japonské hodinky bez najmenších problémov, radosť jazdiť. Príjemné prekvapenie bolo meranie dojazdu na nádrž po ceste domov kde som prešiel 425 km na nádrž a to som valil 200 km na Viedeň po diaľnici so zapnutým tempomatom na 150 :-) Doteraz, čo som prešiel mi tam tuším svieti priemerka 4,9 l/100 km.

Myslím, že to je výborná kúpa a budeš spokojný. Mňa už chytá absťák lebo som sa nestihol vyjazdiť :-)

napadlo ma, že by sme mohli založiť nejakú skupinu na FB a podeliť sa o skúsenosti poprípade niekde vyraziť. Ak je tu niekto so Super tenérkou 1200 napíšte na lukas.capa@gmail.com a dáme niečo dokopy. :-)


27.10.2016 10:55

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

BorisF800
 Turista 

Ikona

K tomu motoru F800. Ja mam F800ST na tachometri vyše 70000km a jediny problem v motore čo som mal bol zhorany alternator pri 50000km. Inač žadny problem. A to mam ročnik 2006. A k teme, jazdil som na kamošovom R1200GS r.v.2007 a bol som velmi prekvapeny z ovladatelnosti a hravosti stroja. Ten podvozek je neskutočny. Paradna moto na jazdu v Alpskych passoch. Ani sa nečudujem že ich je na cestach mrte. Keby som bol vyššy a chcel bych enduro na cestovani tak bych asi skorej šel do F800GS. 1200 mi dojde moc obrovske. Ten motor F800 je genialny. Na šestku krasne taha od 2500ot. Kedže ja sem skorej do cestaku a mat rozpočet 12000 euro tak bych určite šel do F800GT ve full vybave :-)))

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BorisF800 (27.10.2016 11:03)


27.10.2016 10:32

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tak ako pise erbe, problemove boli opat prve rocniku... zvykla sa pomiesat voda s olejom (dost fuckup) ale po 2010 by som sa uz F 800 GS nebal...

... ale sme riadne odskocili od temy 8-)


27.10.2016 10:04

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

erbe
 Edvenčr 

Ikona

ad 800ka: Mala problemy s motorom prve 2 roky, cize 2008 a 2009. Niektore zo zaciatku 2010. Staci sa pozriet do inzercie, drviva vacsina su tieto rocniky. Nasledne uz 800ka bola vychytana a nema ziadny znamy opakujuci sa problem.


27.10.2016 9:05

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Menton: 800 ku r.v.08 som jednu sezonu mal vtedy som to trocha sledoval.Až také klebety to nie su.
www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?thread_id=12257


27.10.2016 7:34

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

PetoDL
 Turista 

Ikona

ja nemám žiadne a to som na nich už niečo nabehal ;-)
ale nemám nič proti tomu, aby sme pokecali ... konečne 8-)


26.10.2016 23:21

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

dzefe
 Edvenčr 

Ikona

PetoDL - nemylim, mam s tou vodou dve neprijemne skusenosti a vzdy s jedným podtonom v tom istom probleme..nechcem to tu rozoberat, lebo by sa to zvrhlo k boju... :-~ v jednom pripade mam k tomu aj svedkov a poznas ich moc dobre ;-) mozno ti niekedy poviem osobne :-O ;-)


26.10.2016 16:55

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

PetoDL
 Turista 

Ikona

dzefe: s tým motorom sa mýliš ;-) málo si pojazdil :-D


26.10.2016 14:36

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: dreamer: diabol sa ukryva v detailoch. Alebo inak, sirit neoverene klebety je tu narodny sport. A ked je tema BMW, tak to je hned za viac bodov... ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (26.10.2016 14:39)


26.10.2016 14:23

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@Menton: Aha, OK, podrobnosti som necital, na bmwgs fore o tom bola len strucna zmienka. Ale to zadieranie sa tam preberalo aj v inych suvislostiach, nepamatam sa uz presne o co slo, problem s mazanim tusim. Je mozne ze sa to tykalo len starsich modelov.


26.10.2016 13:27

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

rgw
 Skútrista 

Zaujimava ponuka?www.kepesmotor.hu/bmw-tura_sporttura/p1692646


26.10.2016 9:46

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: janoval: jedno ma, druhe nema, alebo len ja o tom neviem...

Re: dreamer: On zadrel prevodovku po vyse 2000km tahania na lane a to uz mal vyse 150k km najazdene v podmienkach, kde sa bezne nase moto nikdy nedostanu. Tato jazdila turistiku a ziadny problem. Kazdopadne, nemozes porovnavat jazdu, ked moto dostanes na test a ked si na nu musis sam zarobit...


26.10.2016 9:37

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Stowasser
 Turista 

Ikona

Re: Romanka: niekto vie urobit konstruktivne hodnotenie aj po menej kilometroch, niekto ani po par tisic, zavisi to najma od toho, na kolko percent viem dany "sportovy nastroj" vyuzit a ci viem postrehnut a vysvetlit spravanie sa motorky za urcitych okolnosti

Re: dzefe: mam 800ku so scottoilerom a jedinu vec co robim je, ze obcas pridam mazanie retaze a to ju vycisti od prachu, retaz som menil po 44tkm a viac to bolo kvoli velkemu servisu, ako z nutnosti


26.10.2016 9:19

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

dreamer
 Skútrista 

Ikona

A uz sa im motory nezadieraju? Tusim aj Sima s tym mal problem pri dlhodobom teste.


26.10.2016 9:13

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

nema to cukrikove 700GS uz nahodou novu majitelku?


26.10.2016 9:05

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: dzefe: no viem o jednom cukrikovom 700GS, ked sa ti to povozenie tak pacilo a idu tie vianoce ;-)


26.10.2016 9:00

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

jajjo
 Turista 

romanka: ved som az tak nemudroval, ci? 8-)


25.10.2016 22:43

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

dzefe
 Edvenčr 

Ikona

moj nazor:

po skusenosti na jednej akcii vyskusat si par moto by som to opisal asi takto...

Keby som mohol a mal tu moc, tak by som skusil taku skladacku...

XTZ....zaujal ma kardan a posed. Ten kardan je podla mna na Yamoske celkom dobre porieseny, mozno je to koncepciou motora alebo jeho prejavom, ten kardan nie je nic nove a prevratne, ale v celku to "hra" prijemným dojmom a odozvou ako celku - ziadne buchoty, hluche miesta a podobne nesvarosti.......z celej Yamosky bol prave tento prvok to, co ma najviac zaujalo. Posed ok, u mna taky standard, motor hluchota a nesadol mi ale vobec....aj ked verim, ze svojich priaznivcov urcite ma a nie je to zla varianta. V istych castiach cesty som si kladol otazku pod prilbou, kde si motorcek, ked ta necitim........Yamoska je fajn ale u mna z nej len ten kardan a jeho prejav [dobre] - nic viac ..... :-)

BMW LC...v tomto ma asi vela ludi zotrie a bude protirecit. Po presadnuti na tuto masinu a vyskusaní na tej istej ceste poviem za mna jednoznacne a utrhnite mi aj oblicku, ale podla mna BMW poriesilo omnoho lepsie podvozok v ramci posunu toho stroja do modernejsej doby ako koncepciu motora. Ano ma vykon, ale mna skor viac zaujal prave ten podvozok a jeho prejav ako motor a osobne mam dojem, ze prave toto je to, co posunulo vodnika dalej a koncepcne vyssie ako jeho vecne opisovaný motor a vykon.

Mozem to porovnat so vzduchacom, pretoze som ho jazdil a viem si tie dve motorky aj porovnat...

Ked by som to mal zhrnut v celku....Mat moznost si vybrat, tak si poskladam motorku do tejto varianty..

--- kardan Yamoska --- podovzok BMW LC ADV --- motor BMW vzduchac ;-)
bol by som urcite vcelku spokojny, nepotrebujem velky vykon na cestovanie, radsej mam krutak, podvozok z LC ADV u mna zabodoval vcelku dost vysoko no a ten kardan radsej od Yamosky ako od BMW, mozno by to nehralo cele dohromady, ale mozno by to bolo to prave orechove s velkym prekvapenim ;-)

a teraz totalne z druheho sudka...po celodennom jazdeni vseliakych moto na mna najviac zabralo male BMW GS 700. Ta motorka je podla mna nedocenena. Je to lahke moto, na santenie a lietanie po klukatych cestach super hracka. Mozno pre niektore telesne proporcie jazdcov to bude male a na dlhe cesty pre niekoho neadekvatne pohodlie, ale podla mna je ta moto nedocenena a zatracovana. A mozno keby jej vacsia sestra 800 GS mala kardan, tak vela a dlho mozno ani nerozmyslam a siahnem prave po takej verzii a strojovni na santenie,blbnutie a cestovanie.... :-*


25.10.2016 19:54

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Jajjo, chápem Tvoje nadšenie, ale dávať rozumy po 700 najazdených km mi príde rovnako efektívne, ako pýtať sa v banke na hypoteku po prvej výplate.
Želám ti veľa šťastných km bez nehody a nielen okolo komína ;-)


25.10.2016 15:14

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

passiv
 Turista 

Ikona

ok kasli na mna, ja nic neviem... ale tu asi v polovici stranky mas zaujimavu tabulku a porovnane nejake zakladne parametre aj GS aj tenerky www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xtz1200%2...

ale nedaj na rady - prevez sa a mozno usetris velke prachy ;)


25.10.2016 15:13

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

jajjo
 Turista 

sedel som na mt-09, este predtym ako som sadol na xtz. mt-09 sa mi vobec ergonomicky nepacila. sedlo ma rezalo do vnutornej strany stehien, stupacky som hladal nohami...ale zadanie bolo ine, takze o mt09 inokedy

ked sme pri tej vyske, xtz sa mi pre 170cm cloveka tiez nevidi vhodna volba, na gs som nesedel...
ale zas pri tej vyske bude smirgel za seriovym plexi krochtat blahom a este ked si pusti vyhrievanie rukoviatok...
inak treti - najvyssi stupen vyhrievania pri 7 stupnoch okolia ma zacianal po chvili palit a dvojka bola malo, takze som jazdil rezimom 3minuty na trojke a desat minut na dvojke


25.10.2016 15:00

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Pulinsky tak teda k veci. Najlepšie pojazdit n oboch a potom sa rozhodnúť. Hovorím to z vlastnej skúsenosti, samému mi srdce pistalo po XTZ1200, na GSku som jazdil len zo zvedavosti (no neoslovila ma). Stále som chcel Yamahu. Az pokiaľ.....som neskúsil KTM. Z toho na čo sa pýtal by som mu doporučil Yamahu.

Brazel (klidek ;-) -nemusis s hneď zavzdusnovat). Ano citam. Mam 171cm a KTM 990 Rkovu verziu-nechcel som ABS. Hneď po dodaní na predajňu ju predajca rozhadzal, vnútornosti prednych tlmicov spravili oni,zadny tlmič šiel aj s pruzinou zo štandardnej verzie do firmy co robí tlmice,novy kratší bočný a hlavný stojan a z motorky pekne dociahnem na zem.Vsetky diely mam nove doma,keby som ju raz predával (o com pochybujem) tak si z nej nový majiteľ moz sam urobiť znova o 5cm vyššie Rko


25.10.2016 14:55

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: passiv: chalan sniva o elektrickom podvozku a ty mu tu capnes 1050, na ktorej nensatavis ani srubovakom?

Re: brazel: 1190 klasicka bez R-ka nie je az taka vysoka koza a mierne jazdenu by za 12 zohnal... 990tky boli tiez viac verzii v roznych vyskach s ABS nizsie, bez ABS vyssie... ale ci pre 170cm, to uz neviem.

Ale pravda je, ze tema nie je o KTM. BMW-cko ma uz znizene... yamaha mi prisla skor nizsia ako vysoka...


25.10.2016 14:43

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: passiv: MT 09 Tracer som pojazdil a podla mna je jedna z top picovin na trhu.
Lacný rýchlokvas "turista" z naháča A to som fanušikom značky, novu WR mam doma.


25.10.2016 14:28

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Pulinsky
 Kávičkár 

Ikona

Chlap sa opyta na dve konkretne motorky, ale ako je na modromrajde zvykom, dostane 100 dalsich odporucani, ktore mu nepomozu.


25.10.2016 14:14

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

passiv
 Turista 

Ikona

Re: brazel:

ved ale znizit sa da, tak isto ako GS, ne?


25.10.2016 14:08

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

RadoR6 , čítaš ty vôbec ? Myslíš , že 990/1190 Adventure sú určite vhodné pre človeka s výškou 170 cm ???

Dôvod úpravy: passiv je ďaľší :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (25.10.2016 14:11)


25.10.2016 14:04

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

passiv
 Turista 

Ikona

co tak Yamaha MT-09 Tracer ? kupis ju novu za 10litrov, za 2 litre si ju vytunis podla seba (kupis si gps, padaky, kufre)

KTM vyslovene nechces? toto nevyzera zle : motocykle.bazos.sk/inzerat/65706038/KTM-1050-Adventure-...


25.10.2016 13:43

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

m.mobile.de/motorrad-inserat/ktm-1190-adventure-r-akrap...örlitz-ot-wörlitz/234560356.html


25.10.2016 13:36

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: smirgel: nezabudni ešte raz ďalšieho kandidáta. Dá sa kúpiť zachovala,s dovozom , prihlásením za slušnú cenu cenu ešte aj na doplnky pripadne benzín a servis na sezónu ci dve zostane ;-)
m.ebay.co.uk/itm/KTM-990-ADVENTURE-/252563826443...
m.ebay.co.uk/itm/KTM-ADVENTURE-R-990-2013-...

Ak novší model tak m.mobile.de/motorrad-inserat/ktm-1190-adventure-r-akrap...örlitz-ot-wörlitz/234560356.html a stále sa aj s prihlásením vojdes do tych 12tis eur

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (25.10.2016 13:39)


25.10.2016 13:27

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Tu raptorovu 2010 v plnke som uz aj ja obzeral (len v inzerate zatial). Myslim, ze cena dobra vzhladom na vybavu a stav a aj ked nie som velmi BMW pozitivny, ak by k tomu malo dojst, v klude by som ju zobral. Nove GS LC bez vybavy = 15 litrov. A ta raptorova je este poctivy olej/vzduchac, co moze byt pre niekoho dalsia vyhoda. A ostane este aj na cestu minimalne okolo Europy.

Ale su aj ine alternativy v triede okolo 12K evri, co tak nova KTM 1090 ADV? Jediny problem je, ze na nase pomery je uz aj to trochu exotika, rovnako ako Triumph, ci Ducati, lebo treba mysliet aj na to, ze kde, ako a za kolko to bude clovek servisovat.


25.10.2016 13:18

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: "tak kolko km by vlastne mala mat"

Ty nepoznas to magicke cislo 35.000?

Necitas inzerciu. Endura z 90tych rokov maju vsetky od 30 do 40 tisic. Aj ja som jedno take kedysi kupil, od vtedy terennu motorku radsej novu.

Cestneho endura by som sa nebal jazdeneho. Aj tranda som kupil jazdeneho a dobre sluzil a pokial viem, tak aj Jurovi, co som ho predal, tak dobre sluzi. Obcas sa mi za nim aj cnie, ale len do casu, kym KTM nevytocim nad 6 tisic >:-)


25.10.2016 13:18

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jajjo podla mna co si sem v noci postol malo hlavu a patu az na ten "zadubeny zaver" ako napisal matus


25.10.2016 12:12

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

oolo
 Edvenčr 

Ikona

Poskusaj si aj nove alternativy -> novy V strom 2017, stary bol v tejto cene aj s vybavou, pripadne afriku bez cingrlatiek ak chces viacej offroad...


25.10.2016 11:45

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Pokial ja viem na BMW nie je tak jednoduché pretočiť km.

Keby so teraz v garáži nič nemal na cestu, tak by som tu raptorovu bral.

Nové si kupujem len krosky. Nevidím žiadny dovod kupovat velkoobjemového cestovatela
výlučne nového. Nie je problém kupiť tieto nie lacné stroje s jasným servisným pozadím a po tom o čo fakt ide?







25.10.2016 11:35

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

jajjo
 Turista 

PetoDL: ok, najdu sa aj vinimky ;-)

Dôvod úpravy: raptor: na jednej musis stocit, na druhej natocit 8-)

chcem este tento vikend trochu pojazdit, ak bude cas a nebude moc prstat, potom sa budem snazit napisat o motorke trochu viac. uznavam, ze to co som tu v noci postol stoji za hovno.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jajjo (25.10.2016 11:45)


25.10.2016 11:14

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

oprava ta druha GS 1200 je 2011


25.10.2016 10:47

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jajjo - GS predavanych po roku, dvoch, troch, styroch su tony

ta motorka tak trocha "trpi" tym ze sa stala modnym trendom, to znamena ze si ju kupuju ludia ako doplnok, rovnako ako drahe hodinky, vodny skuter a pod.. potom co nadsenie opadne zistia ze vlastne nejazdia sa ju rozhodnu predat lebo kamarati si teraz vsetci napriklad nakupili pracovne stvorkolky

petoDL je krasny priklad toho ze kupi novu motorku, najazdi na nej za tri roky 80tkm a potom ju predava... a nie je na tom nic smrdlave rovnako ako aj v pripadoch kedy panko za 5 rokov najazdil 20tkm

anyway iba sa utvrdzujem v tom ze slovakovi s km skratka nevyhovies

mam moju GS 2010 ktora ma 81tkm a za ktoru dam po dvoch rokoch co ju jazdim ruku do ohna... s vynimkou jednej rucky ktora mi ku koncu tejto sezony prestala hriat absolutne bezproblemovy technicky stav... resume, tazko predajna lebo "vela" km

potom mam druhu GS 2010 ktora ma 20tkm a tam su km opat problem lebo "malo" km

tak kolko km by vlastne mala mat 6 rocna motorka aby sa predala bez toho ze zaujemca bude nejakym sposobom komentovat km? :-~


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (25.10.2016 10:50)


25.10.2016 10:05

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Jajjo napisal zaujimavy prispevok, skoda toho zadubeneho zaveru.


25.10.2016 9:55

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

PetoDL
 Turista 

Ikona

jajjo: všetky GS ( zatiaľ 4 ) som predal do 3 rokov ... a iba jedna bola búraná, čo kupujúci aj vedel ;-) doteraz všetci spokojne jazdia ... a navyše spolu vychádzame výborne >:-)


25.10.2016 7:06

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

joscu
 Kávičkár 

Re: Pulinsky: máš pravdu ale ja ju neplánujem predávať ;-) ...
Re: raptor: na teba nereagujem lebo škoda ty si taký svojský a máš svoj svet :-}


25.10.2016 0:37

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

jajjo
 Turista 

smirgel: kludne mi napis spravu, pred mesiacom som si urobil vianoce a kupil novu xtz, rad Ti pomozem...ale aj tak by som bol radsej keby si kupil GS, nech nebeha vela XTZ po cestach >:-)

mal som strop najskor 9000eur, precital som cely internet a zistil, ze za tu cenu kupim hovno. dvihol som strop na 12000eur, to uz bol strop na povale. precital som zas cely internet a nasiel som tigra 800-vku s tempomatom a povedal som si, ze to by sa mi mohlo zist. neraz som pri jazde o tempomate snival. honda ma nezaujala, suzuki ani nehovorim, bmw - 20000eur za motorku nedam.
uz som mal skoro vybraneho tigra, ked som si spomenul, ze vzdy ked striekam retaz si nadavam, ze preco som zas kupil motorku z retazou. tak dobre, tiger teda nie.
precital som zas cely internet a padlo konecne rozhodnutie, tento rok este vydrzim s tym co mam...o tyzden som mal doma xt1200ze - ani vo sne by ma to nenapadlo.
par info, mozno to pomoze:
na manipulaciu na mieste je to velka krava, ale v momente ako sa pohne sa vaha niekam strati.
mne sa na nej sedi velmi pohodlne, sedlo som mal najskor v nizsej polohe, ale nemal som kam dat lekarnicku, tak som ho musel zdvihnut. na zem stale v pohode dociahnem(184cm).
nikdy som nejazdil s drive by wire plynom. mam pocit, ze pri rozbiehani si motorka niekedy sama reguluje plyn podla toho, ako pustam spojku. trchu som sa musel ucit podradzovat, ale to bude asi sposobene tym ze predtym som mal 4valce a retaz. Po par cviceniach je to uz bez cukania. v podstate podradzovat vela netreba, motorka taha krasne od spodu, zatial som nezistil pokial, pretoze mam zatial len 700km. zakruty su radost jazdit, skoro ako na bicykli
motorka mi sedi, este nikdy som nebol tak spokojny jazdec a radost sa kazdym kilometrom stupnuje.
prve kilometre (cca. 100km) na 2-valci boli hrozne. ked som zosadol, mal som pocit, ze som robil zo zbijackou. sametovy chod styroch valcov mi zrazu zacal cybat, ale potom som si uvedomil, ze nejazdim sam, ze ta motorka zije, citim ju v rukach, nohach...v celom tele. pozitivne vibracie ako pri mantre om.
taha ako dizlova lokomotiva odspodu, to som pri styroch valcoch nepoznal. musel som motorku vzdy vytocit nad 6500, aby sa zacalo nieco diat, co mi trochu vadilo, mam radsej nizsie otacky, mozno zlozvyk s turbo motorov.

aby som len nechvalil:
- od 100km/h mi zacina dost fukat na prilbu, takze na jar budem musiet poriesit ochranu pred vetrom
- cena motorky. za posledne peniaze som si kupil 20litrov benzinu a presiel som skoro 330km. vyzobral som si peniaze na dalsich 20litrov aby som sa vedel vratit domov. ale na pumpe som natankoval menej aby som si mohol kupit aj cigy. domov som sa dostal v pohode. z toho mi vychadza, ze motorka kazdym kilometrom zerie menej benzinu, co je fasa, pretoze z vreckoveho od mamy mi po natankovani zostane na cigy a mozno aj na nove gumy.
____________________

NIKDY by som nekupil jazdenu motorku, aj keby bola zo zlata...
GS predavana po troch rokoch, uz len ten uvod SMRDI. taka motorka sa po troch rokoch nepredava, iba ak by bola "nepadnuta".
radsej by som jazdil na 300-vke, 500-vke ale novej(to bola tiez jedna z moznosti pri rozhodovani - osprosteny rozum), ako na jazdenej a na kazdom kilometri rozmyslal, kedy sa mi nieco pokazi. To je len moj nazor, nikoho nepresviedcam, aby sme si rozumeli.

koho nieco zaujima, kludne sa pytajte.


25.10.2016 0:33

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ono ja si myslim a myslim stale, ze by sa malo troska nahliadat do historie.
Pred 26 rokmi, by clovek, zijuci v ohrade, bol rad, ze ma jawu a nieco do huby, ak vystoji frontu a v nedelu mu neskyslo mlieko v sacku.
Od tej doby, sa zmenilo nieco a nic. Len na rozdiel od vtedy, sa tu otvorilo kopa "hrackarstiev" a da sa cestovat. A clovek moze siahnut po uveroch, precerpat kontokorent, platime eurom a dostavame vyplaty v eurach.
V Germanii je minimalna mzda okolo 9 eur-hodinu. U nas je to nie celkom bezna hodinova sadzba a ak ju niekto ma, plati z nej nemale odvody a dane.
Obrovsku vyhodu mame v tom, ze napriek tomu, ze mnohy nemame plat Germanskej upratovacky a nemame ku tomu bonusy, ako socialne byvanie, alebo balicky socialne vyradenych prezivajucich na minimalke 9 eur-hodinu, riesime co si kupime za motorku. Najlepsie novu a ked nie, tak z elektronickym podvozkom.
Vzdy si treba uvedomit, kolko na tej moto najazdime, aby sme amortizovali jej hodnotu a nebolel nas vydaj v podobe nakupu motorky. Netvrdim ze niesu dolezitejsie veci, ktore treba, alebo netreba kupit, ale motorka patri medzi zabavno sportove predmety, sezonne vyuzitelne, podobne ako lyze, zahradna hojdacka, alebo gril, pripadne krovinorez, alebo kosacka na travu.
Isty cas ostava nevyuzita, lebo je chladno, alebo aj sneh, pripadne siu nasolene cesty, smyka sa a jazda nieje pohodlna, lebo prsi studeny dazd.
Samozrejme ak motorku vyuziva niekto na pastvu dobytka, alebo dojazd na samotu v lese, kde byva, tak si ku nej kupi aj zimne doplnky a pripadne sa nauci vrhat aj laso, lebo na rozdiel od kona, staci jej benzin.
Ale v praktickom zivote, je to stale predmet sezonnej zabavy. V panelaku si asi malo kto kupuje krovinorez, alebo motorovu pilu, alebo vysavac psich hovien, ak nema zahradu, nieje spravca parku a nieje pevne presvedceny, ze prave toto, mu sposobi najvatsiu radost. Rovnako vlastnik zahradky niekolko arovej, si nekupi traktor, kombajn, alebo bager, hoci by mu podobny stroj mohol sposobovat velke potesenie, aj ked sa snim v zahradke ani neotoci. Podobne striedmo by mal uvazovat aj kupujuci, ktory sa rozhodol pre nakup motocykla, ci je to CE, alebo jogurt, pripadne cokolvek. Dolezita je vyuzitelnost, pripadne cas, ktory je mozne "niekde ist".. Je to vecny kolobeh hovna v prirode. Rozpory patria k dialektike. Z rozporu sa rodi pokrok...

Video: www.youtube.com/watch?v=dAn4M0Qk7iQ



24.10.2016 23:58

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Súhlasím s Brazelom, že z tých dvoch je najlepšia Multistrada 😉 a dá sa s ňou aj do terénu, synovia Boba Marleya o tom natočili roadtrip na pokračovanie . Ak by som nemal prerastenu postavičku, rozhodne by som bral Ducatku

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (24.10.2016 23:59)


24.10.2016 23:21

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Jožko podľa mňa zasa raz trepeš o niečom o čom nemáš anung. Dokonca začínam mať pocit že občas trepeš len aby si trepal..


24.10.2016 23:10

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Pulinsky
 Kávičkár 

Ikona

Re: joscu: mal by si setrit sv-cku, lebo ak tolko jazdis kolko melies, tak bude coskoro kvoli vysokemu poctu km nepredajna ;-)


24.10.2016 22:24

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

joscu
 Kávičkár 

Hmmm 5 rocne bmw gs v "plnej" výbave kvôli 4 000 km rocne čo nieje interval ani na výmenu oleja tak to bude riadny fajnšmeker ;-)


24.10.2016 21:34

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Re: smirgel: satos 24.10.2016 19:11
Takze by mal vyberat srdcom a nie rozumom.


24.10.2016 21:30

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

smirgel
 Turista 

Re: satos: Keby som mal vyberať rozumom tak si nekúpim žiadnu motorku.


24.10.2016 21:18

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

PetoDL
 Turista 

Ikona

skús sa ešte popozerať ... napríklad:
www.autobazar.eu/bmw-r-1200-gs-id9196321.html
www.autobazar.eu/bmw-r-1200-gs-lc12-id9233157.html
www.autobazar.eu/bmw-r-1200-gs-lc12-id9135206.html
www.autobazar.eu/bmw-r-1200-gs-lc-adventue12-id9371746....


24.10.2016 21:11

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Re: brazel: Neviem Brazel. Chces povedat, ze toto stoji u XTZ 4000€? Som zil v tom, ze "cista" XTZ bez el. podvozku je hlavne asfaltova zalezitost a ze tych +4000€ za el.podvozok jej dava slusnu off-road vyhodu.
(brat si na XTZ trocha brusi zuby, tak som mierne v obraze bol. Ale asi mu preposlem raptorov inzerat)


24.10.2016 20:49

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: satos: A čo si čakal jasné že na asfalt. Ved terén aj tak potrebuje brut široký rozsah. Piesok , blato, kamene , skoky to všetko potrebuje uplne iné nastavenie. Ešte aj to
sa inak nastavuje, že jak rýchlo chceš ísť.


24.10.2016 20:43

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ale kdeže , prispôsobí sa akurát-tak ho.no . Ale nemusíš zliezať z motorky a maturovať s nastavením mechanicky .
To je ako s počítačom , ten ti dá výsledok len toho algoritmu , čo si si tam predtým sám vložil .


24.10.2016 20:11

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Re: brazel: Vidis, zas som sa nieco naucil. Povodne som si myslel, ze el. podvozok je na CE koli tomu, ze z asfaltu prejdem na sotolinu, alebo este na nieco menej "pohodlne" a podvozok sa mi automacicky prisposobi...
A ono to je na asfalt!(?)


24.10.2016 19:24

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To , že (asi) chce jazdiť asfalt bolo jasné z toho , že hľadá moto s el.podvozkom .
To , že na asfalt nepotrebuje CE* je blud , lebo na naše (a nielen naše) povrchy asfaltových ciest je CE jednoducho najlepšia (najuniverzálnejšia) voľba .
No a aj preto sa výrobcovia predbiehajú , kto dodá CE s čo najluxusnejšou výbavou .
A okrem toho , čo dá také RT , to dá aj CE , ale to , čo dá CE , to RT už dať nemusí .

Dôvod úpravy: *CE - cestovné enduro

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (24.10.2016 19:25)


24.10.2016 19:11

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Re: brazel: Duchaplna otazka to teda bola. Lebo z jeho odpovede vidiet, ze cestovne enduro vobec nepotrebuje, len ho chce. A chce len XTZ alebo GS. Tak je teda uplne jedno, co si kupi a ci to bude mat 200, alebo 300 kil. Myslim, ze ani v jednom pripade nespravi zle. Takze by mal vyberat srdcom a nie rozumom.

Uz mu len treba poradit, ze bez elektronickeho podvozku sa po asfalte jazdit urcite neda a este je nevyhnutne automaticke dofukovanie pneu a automaticke zapinanie a vypinanie smeroviek a mozno este asi 20 dalsich automatickych zapinani a vypinani.


24.10.2016 18:32

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

adventure
 Turista 

Najprv som mal možnosť zajazdiť na XTZ ,asi hoďku a pol ,po cestách ktoré poznám naspamäť.Mal som pocit ,že ju urobili pre mňa,veľká spokojnosť.

Ale GS ma držalo za srdce už oveľa skôr,len neboli financie.Chcel som motorku ,kde je motor vidno a má kardan,takže GS,alebo Stelvio ... to že je BMW mraky má tú výhodu,že zoženieš množstvo doplnkov za lepšiu cenu ako v obchode a aj skúseností s týmto strojom je kopec.

Chlapi ti radia dobre ,vyskúšaj obe a uvidíš.Sedadlo je nastaviteľné u oboch a kúpiš aj znížené.

Prajem dobrú voľbu [dobre]


24.10.2016 18:12

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

salli
 Turista 

brazel.teraz si mu dal uz bol rozhodnuty:DDDDDD :-D :-D :-D :-D


24.10.2016 18:12

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Smirgel len na doplnenie ťa moja je po pánovi čo nemal viac ako 170cm (znížené sedlo, priblizene rajdy, znížené stupačky.

ESU nemá.
A km? .... nemám problém ju vziať ku Francuzovi na diagnostiku. Aj keď je to kamarát nikdy by koli mne neodrbaval a ja by som to hlavne od neho ani nechcel.


24.10.2016 17:40

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

smirgel , za 12000 by si mal mať GS s cca 20 000 km a aj s ESA podvozkom !!!


24.10.2016 16:54

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

smirgel
 Turista 

Aby som upresnil moja výška no nič moc 170 cm. Jazda prevažne asfalt, ale nezľaknem sa terénu. Jazda vo dvojici 98%. Trasy HR;RO;IT;A;PL;CZ;nič mimo civilizáciu. Viem, že na tento druh cestovania su aj iné než GS alebo XTZ ale srdcu nerozkážeš.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil smirgel (24.10.2016 16:57)


24.10.2016 16:11

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Otazka je presne tam, kde ju postavil matus. Co chce dotycny jazdit. Tak to sú naozaj duchaplné otázky ... 8-)

No čo asi chce dotyčný jazdiť , keď hľadá moto s elektronicky nastaviteľným podvozkom ? Žeby freestyle ???

A na cestu môže rovno kúpiť Multistradu 1200 S , na ceste sa na ňu tie dve nechytajú ani náhodou a do 12000 ju kúpi kilometrami len mierne líznutú , s kuframi a aj s elektr. podvozkom .


24.10.2016 15:58

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: satos:

Preto som hneď v prvom príspevku napísal, citujem

"Sám by som bol zvedavý, koľko váži to GS teraz"


Tým som bez irónie myslel, že by som chcel vydieť tu GS s plnou nádržou na váhe a porovnať to z XTZ tkou tiež doplnenou o bežné doplnky :-) Lebo GS je podla katalogu lahsie o 28 KG, GSA len o 2 kg.

Sám sa chystám niekedy s Varanom na váhu, nech som v obraze, koľko naozaj váži ...


24.10.2016 15:44

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Re: Undefined: Znova som si pozrel tu raptorovu GSu a ak by som ju kupil ja, nedam z nej dole nic. Nemalo by to zmysel. To, co by som vyhodil by vazilo tak 1-1,5 kg.
Tie ramy na kufre su tam obludne a predpokladam, ze u XTZ by tam neboli. Predpokladam podla toho, ze kufre na XTZ1200 su tusim identicke ako na XT660Z no a drziaky tam mam (XT660Z) "minimalisticke".
Tak zeby sa potom tych 30kg vyrovnalo???

Otazka je presne tam, kde ju postavil matus. Co chce dotycny jazdit. Pretoze ak sa jedna o asfaltove tripy a dokonca vo dvojici, tak tie GS ramy budu len + ako ochrana pri pade.


24.10.2016 15:34

Re: Čo si vybrať GS 1200 ; XTZ 1200

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: Menton:

Ja s týmto výrokom plne súhlasím ... Len mi je potom smiešne, ak taký majiteľ rieši rozdiel vo váhe menší ako 30 kg, hoc si ich tam +- navešia v podobe rôznych doplnkov ... To, že nakoniec do terénu v podstate vôbec nechodí, je už na inú debatu ... To samozrejme nie je raptorov prípad, aby bolo jasné ... Preto som v prvom príspevku riešil, na čo vôbec chlapík tú moto potrebuje ...


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 23340 | Včera: 133347