Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

04.08.2016 18:49

Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Mrzo
 Čoprák 

Ikona

Zdravím vospolok.
Mám Yamahu XVS650 Drag Star a potreboval by som poradiť že s ktorým servisom na záhorý ( najlepšie okolie obce Sekule) máte dobré skúsenosti.
Problém mám následovný: Taví sa mi poistka na ohrev karburátorov. Neprepáli sa, ale taví sa tá umelá hmota na nej. Čo v podstate znamená, že mi tam niečo prebíja, ale nie je to nárazovo, inak by ju prepálilo. Takže to bude musieť niekto premerať asi po kábloch a zistiť kde sa to presne deje a odstrániť to.
Nerád by som to dal nejakým fušerom, ale niekomu u koho mám istotu že to spraví dobre a ma neodrbe. A najlepším vodítkom v tomto prípade sú asi vaše vlastné skúsenosti so servismi. Tak mi prosím poraďte. Aj keď teraz cez leto je to nepotrebné, aj tak chcem aby to bolo urobené a všetko bolo tip top. Veď sami viete že svoje milenky máme radi v poriadku. ;-)
Za ochotu a dobrú radu vopred ďakujem.


04.08.2016 20:34

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Nenapísal si to hlavné, a to je, že jak silná je tá poistka. Pokiaľ tam niekto jebol slabšiu, môže sa hriať. Kukni do manuálu, aká tam patrí.


04.08.2016 20:57

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Pokiaľ sa netaví vlákno v poistke ale jej plast, tak tam nič neprebíja, ale svedčí to o veľkom prechodovom odpore na kontaktoch samotnej poistky a zanedbanej údržbe. Vyčisti mechanicky kontakty na poistkovej pätici, nakonzervuj nejakým konzervačným prostriedkom a bude to OK.


04.08.2016 21:42

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

To záleží, kde sa mu to taví, ak pri kontaktoch, tak je tak, ako píšeš. Ak sa taví uprostred poistky, kde je najtenšie vlákno, tak sa rodí žiarovka :-D


04.08.2016 21:43

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Mrzo
 Čoprák 

Ikona

Re: Plazivec: Má tam byť 15A a bola tam 15A, to som pozeral hneď ako som to zistil.

Re: bacaono: Ja osobne som údržbu nezanedbal. Možno predošlí majitel. Za radu ďakujem. Skúsim a uvidím. Keď tak dám vedieť či to pomohlo.

Dôvod úpravy: Upresnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mrzo (04.08.2016 21:50)


04.08.2016 22:19

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Problem tych poistiek, byva casto podobny aj u aut, kde to robi po vymene poistiek.
Dovod je jednoduchy.
Sudruhovia v cine, vyrabaju poistky z hliniku, ktore potom zoxiduju na prechodoch kontaktov z fosforbronzu a pod. materialov a potom sa tie poistky tavia, prehrievaju a podobne.
Najlepsie je na vrakaci, vykuchat z nejakeho starsieho japonca, alebo hodne stareho Eu auta, ako BMW a podobne, poistky z poistkovej skrinky a pouzit tie, co su z Cu, alebo podobnych zliatin.
Spozna sa to tak, ze nozove vyvody poistky, ked sa na boku skrabnu nozom, tak je vidno nejaku zliatinu Cu, alebo aspon mosadz.
Dnes bezne predavane poistky su povatsinou z hlinika.
A to je na houno. Ked najdem link, kde predavaju nozove Cu poistky, tak dam sem do vlakna.


04.08.2016 22:30

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Mrzo
 Čoprák 

Ikona

Re: Merlin00: Za ten link budem rád. A keby tento spôsob náhodou nevyšiel, tak je to aspoň dobrá vylučovacia metóda.


04.08.2016 23:25

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Mrzo: Daj fotku tej poistky.


05.08.2016 9:12

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

baca aj merlin ti dobre radia s tym prechodovym odporom a spinavymi kontaktmi

Mna len napada otazka, ci ten ohrev karbecov naozaj potrebujes....?


05.08.2016 9:51

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Mrzo
 Čoprák 

Ikona

Re: Plazivec: No fotku už asi neurobím. Obe poistky som zahodil. Prvá bola menej roztavená. To bolo hneď po kúpe, keď som si to doma všimol. A druhá, čo som tam dal ja, tam bola cca 2 týždne a tá mala ten plast úple roztečený. Musel som ju doslova jemne vypáčiť.

Re: janoval: Hej. Teraz cez leto ju tam nepotrebujem. Tak teraz tam tú poistku radšej nemám. Ide to tak isto aj bez nej a nevykazuje mi ani nijakú chybu motora. Myslím kontrolka diagnostiky motora. Ono to vlastne slúži na predhrev paliva v karbecoch a je to vlastne účinné, až keď je chladnejšie počasie. Ale zatial som sa nikde nedočítal pod jakú teplotu musí byť presne chladno aby to malo zmysel. Ale aj tak by som to mal rád na poriadku. A to čo radil merlin a baca vyskúšam. Snáď to zaberie.

A na servis som sa pýtal aj preto, lebo som menil aj výfuky a potrbejem teda naladiť podtlaky. Plus ešte som vlastne zistil, že čo sú tam prídavné dialkové, tak sú napojené napriamo na dialkové svetlo a to vraj nie je dobré. Vraj to musí ísť cez nejaké relé, bo inak mi to odpáli spínač na dialkové. A aj keđ po mechanickej stránke som dosť zručný, priznávam že do elektriky sa nevyznám. Tak preto som chcel servis kde budem vedieť, že mi moju mašinku spravia dobre.
Predošlí majitel bol asi trocha kajdák. Ale motoricky, aj dizajnovo je tá dračica super. Všetko tip top. Len tieto dve chybičky. Tá poistka a tie dialkové. A pozeral som aj čo sa týka tých dialkových a zisťoval a to na ten ohrev nemá žiadny vpliv, takže tým to nie je.

Takže asi tak.


05.08.2016 12:05

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Poistky nozove, vid dole na obrazku, su povatsinou vyrobene tak, ze vodiva cast, je vyseknuta z jedneho kusku hlinikoveho plechu.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6...
Poistka ma vyhodu, ze ma kontakty aj na vrchu, takze sa da merat jej pripadna porucha aj bez vybratia a vytiahnutia z pozicie.
Kvalitnejsie a obvykle, ale nemusi to byt dnes pravidlom, su poistky v tomto prevedeni, kde je poistkova cast, vyseknuta z mosadze, alebo z Cu plechu, vyvody su niklovane.
www.svetziaroviek.sk/svetziaroviek-sk/eshop...
Obvykle je treba ale aspon jednu poistku, kontrolne oskrabat a skontrolovat, ci to nieje tiez z hliniku.
Rovnako je dobre, vycistit a skontrolovat kontakty konektora poistiek, lebo sa moze stat, ze sa vyzihali a nasledne sa bude problem opakovat a prenasat aj na dobre poistky.
Ak su kontakty vyzihane, stracaju pruznost a je celkom sranda, podobne problemy riesit, pretoze moze byt poskodeny plast aj na poistkovej skrinke a ked sa nam kontakty podari aj vypinovat a mame kontakty nahradne, nemusi sa to podarit zase poskladat.

Problem pridavnych svetiel, nemusi byt v tom, ze nemaju rele.
Problem moze byt najma v tom, ze svetlo hlavne, je spinane priamo cez kontakty spinacieho klucika, ktore nesu celu zataz vsetkeho zapinaneho na "ACC"
Svetlo na moto, bere okolo 5A maximalne. Problem je, obvykle cez kontakt spinacky, ide aj vsetko ostatne. Celkovy prud, moze byt okolo 15a viac amper.
Pridanim svetiel a dlasieho balastu, stupne prud aj na 20, alebo 25 A trvale a to uz nemusi vydrzat ten kontakt v spinacke.
Podobne je na tom aj kontakt v prepinaci svetiel -dialkove/stretavacie.
Rele ak sa ma priradit, nejake dalsie svetla do systemu, tak je dobre to spravit tak, ze sa vezme z povodneho kontaktu v prepinaci, vystup len pre cievku rele a priamo z baterie sa prida dalsia poistka, ktorou sa isti vystup cez kontakty pomocneho rele, na pridavne svetla.
Je to dolezite, koli tomu, aby sa nezatazovali povodne okruhy, kable, konektory, spinacka a prepinac svetiel, vyssim prudom.
Druha otazka je, ci bude stacit v pripade pouzitia pridavnych svetiel prud magnetta, alebo alternatora, ci to zvladne regulator. Nie kazda moto, ma autoalternator 60A..
Co som sa stretol u motoriek z klasickym magnetoalternatorom, ktory ma regulator skratovaci, tak prud je obmedzeny pre alternator poistkou "Main Fuse" ktora je zvlast obvykle na rele startera a ma hodnotu maximalne 30A. To je obvykle najvyssi mozny prud, ktory je schopny dodavat po nastartovani alternator, cez regulator. A nieje to prud trvaly!

Pred par rokmi, som takto pri Tesco Lamac v BA, startoval komusi, akysi chopper, ktory mal spravene pridavne svetla, ktore sa zapli po zapnuti klucika a nasledne to sice startovalo, ale napatie nestacilo pre zapalovanie. Svetla sa nedali samozrejme vypnut, ako to byva dnes moderne, na vatsine motoriek. Ani to nema hlupu ficurku, ako napriklad BMW, kde pri zapnuti startera, sa vypne hlavne svetlo.
Na motorke vsetko zo vsetkym suvisi, niektore zasahy do instalacie a zvysovanie, ale aj znizovanie vykonu svetiel, moze viest ku zradnym zavadam.

Je dobre, ak tomu clovek rozumie aspon trocha, si kupenu moto od niekoho, preliezt a skontrolvat, co bolo napachane, nielen na elektroinstalacii a vychytat doprijebnute riesenia, inak v lepsom pripade to skonci skrabanim sa za uchom, preco to nejde, alebo v pripade najhorsom, nejakym fireball efektom, pocas jazdy, niekde na dialnici prinajmensom v tuneli.. Lebo zakon schvalnosti vatsinou funguje proti nam.

Poistky z hlinikoveho plechu, niesu az taky problem u aut, kde su vatsinou schovane a dobre zakrytovane.
Staci ale trocha vody v kontaktoch, vlhkost a oxidacia dokona dielo skazy, ktore nebolo nevyhnutne.
Vatsinou sto skonci prehrievanim poistky a roztavenim puzdra poistky, ale niekedy to napacha vatsie skody, najma na poistkovej skrinke.


05.08.2016 12:34

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Múdro vravíš Merlin00 .
Ja som z elektriky blbý , ale 2 a 2 si spočítať viem , no a výkon alternátora na XVS 650 je podľa meraní iných borcov (max. output) 210W pri 3500ot/min. , takže tam priestor na svetelné rampy nie je , iba použiť silnejší alternátor (275W) , má označenie ESG652 , kto chce si ho nájde.


05.08.2016 12:54

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Dve otazky (aby sa vylucili ine moznosti) :
Kedy sa ti to naposledy stalo?(bola zima/teplo)
Nemas pri poistke iny zdroj tepla?(nemam sajnu kde su poistky na tvojej moto)


05.08.2016 14:18

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No povatsinou na moto, existuju nejake alternativy a magnetto alternatory z vyssim vykonom, koli svetlam a podobnemu, ale obvykle nestaci vymenit stator z cievkami, ale obvykle aj rotor z magnetmi. Nasledne treba aj iny regulator, lebo povodny, to nemusi prezit.
Prave to je problem u systemov zo skratovacim regulatorom, ze vsetko by malo byt v "nirvane" ak je zataz mala, tak vsetok prybytocny vykon, musi sa stracat v teple, bud na regulatore, alebo na cievkach. Starsie motorky, ktore mali moznost trvaleho vypnutia svetiel aj pocas jazdy, obvykle mali prisposobeny system na tuto alternativu. Ked je vykon spotrebovany v spotrebicoch, je vsetko v poriadku. Ked je vykon spotrebovavany na hranici, alebo za hranicou moznosti alternatora a regulatora, obvykle sa to prejavi tak, ze zacne haprovat dobijanie, respektive nedobija to optimane a zacnu problemy zo startovanim.
Najma za studena.
Blbo sa urcuje pricina, lebo obvykle vymena baterie, to zas na chvilu zachrani, ale nic nevyriesi.
Idealne je mat moznost merat prudy a napatie, ktore idu do baterie, pocas behu motora, aspon v dielni. Na orientaciu dibijania, postaci aj blby voltmeter digitalny.
Pre komplexnejsie meranie, najma pridanych spotrebicov, pomoze ficurka, vyrobena z nozovej poistky, alebo sa to hadam aj da niekde kupit a multimeter, ktory vie merat aspon 20A bocnikom.
Main fuse, sa nahradi tou prepojkou a multimetrom sa da potom merat odber spotrebicov, pripadne aj dobijanie pri roznych otackach.
Rovnako sa da merat na inych poistkach, co sa deje na jednotlivych vetvach istenych.
Bez podrobnej analyzy, treba vychadzat z toho faktu, ze poistka, ktora je v manuale, musi byt spravna, pokial tomu niekto neurobil nejaku upravu.
Dalsia podstatna vec je, popreliezat kabelaz, co je niekedy pekne hnusna robota, ci nieje niekde predreta izolacia, alebo opaleny kabel z dovodu nejakeho nadprudu, pripadne niesu vyzihane konektory a podobne.


05.08.2016 15:03

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Trochu som si zamatematikoval.
210W dáva pri 14V....... 15A
Dajme tomu, že behám pri nízkych otáčkach pod max. výkonom alternátora, tresknem 140W.
140W/14V=10A
Mám teda 10A k dispozícii.
Hl. svetlomet + parkovačky 55+5+5W=65W/14=4,64A
Smerovky 4x 5W=20/14=1,4A to ak blikám naraz pri výstražnom blikaní.
Brzda 21W/14=1,5A
Osvetlenie palubovky odhadujem na 5w/14=0,35
Spočítané=7,46A
Zostáva rezerva cca 2A na zapaľovanie, dobíjanie a prídavné svelomety.
Ale to je ovšem prípad, keď dajme tomu stojím, držím brzdu a blikám všekými 4mi.
Prídavné svetlá zoberú 7,8W. Takže vlastne všetko pohasne a idem na baterku.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (05.08.2016 15:06)


05.08.2016 16:16

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Presne tak to je, ako pises, drahy Plazivec.
Na motorke sa pocita z tym, ze vsetka palubna elektricka energia bezo zvysku, sa musi spotrebovat a pokial na moto nieje klasicky rotorom a vinutim budeny alternator, tak vsetka energia, ktora sa nespotrebuje, sa strati v podobe tepla.
Je to preto, ze ten magnettoalternator, je regulovany pomocou skratu.
V podstate od nastratovania motora, bez ohladu na to, ci je nieco pripojene, alebo nieje, stale cast vykonu motora je spotrebovavana tym obvodom magnettoalternatora a regulatora. Ked mas cca 210W magnetto, tak okolo 250W trvale zatazuje ten motor.
Postupnym pripojovanim roznej zataze, ako su svetla, zapalovanie, blinkre, sa dostavas az na hranicu, kedy odoberas, skoro vsetok vykon z toho magnetta.
V pripade, ze ten spotrebovany vykon je vatsi, ako vykon magnetta, tak to taha baterka.
Ale nieje to "ON OFF" je to spojity proces.
V principe ti pri prekroceni spotreby, len poklesne napatie na baterii.
Magnetto, pri klesajucom napati, pod 11V dodava viac, ako 210W. Bateria sa ale nedobija optimalne. To sa prejavi az potom, ked treba znova nastartovat.

Klasicky alternator z cudzim budenim, ma vela inych nevyhod. Jednou z nich, je napriklad potreba prevdovat otacky motora na ovela vyssie, inak to nebude pracovat. V tych prevodoch su zas straty. Ale rezervny vykon klasickeho alternatora je daleko vatsi, avsak ja jeho hmota, ktora sa musi otacat...
V motorkach sa preto pouziva magnetto, lebo pracuje v ovela sirsom rozsahu pracovnych otacok. Navyse rotor z magnetmi, sluzi zaroven ako zotrvacnik kluky.
Vykon ktory sa nespotrebuje, odchadza v podobe tepla.

Na kontrolu palubneho napatia, postaci ako som pisal, obyc. voltmeter, alebo hotovy modul. napr..
www.banggood.com/0_28-Inch-2_5V-30V-Mini-Digital-Voltme...
www.banggood.com/12V-24V-Motorcycle-Car-LED-Digital-Vol...
www.banggood.com/12V-4_2A-Dual-USB-Charger-LED-Voltmete...
www.banggood.com/search/voltmeter.html

Principom je, ze nabita a odstata bateria 12V, by mala mat naprazdno, nezatazena, okolo 12,2V az 12,6V
Pro behu motora, by nemala mat menej, ako 13,2V a napatie by nemalo trvale klesat pod 11V v zatazi, ak tak len kratkodobo. Naopak bateria by nemala mat vatsie napatie na svorkach, ako 14,5V potom zacina plynovat a to je mozne len pri nabijani a kontrole baterie. Keby plynovala trvale, tak by rychlo uschla, vplyvom starty elektrolytu.

Cim vatsi by bol rezervovany vykon magnettoalternatora, tym vatsie straty by boli v regulacii, pri nevyuziti vykonu.
Problem opacny, je, ked niekto nahradi klasicke svetlo ziarovky, za LED, ktora bere namiesto 55W, len 10, kontrolky a brzdove svetlo tiez za ledky a v konecnom dosledku, vsetok nadbytok vykonu, sa musi vyhriat v regulatore. Takze ziaden vykon sa vobec neusetri.
Je to cudne, ale je to tak.
Pretoze blinkre a brzdove svetlo, svietia iba obcas, netreba to riesit dramaticky.
Ak je na moto pridavne svetlo, trvale svietiace, staci znizit vykon hlavnej ziarovky. Da sa kupit napriklad H4 12V ako 45W/45W alebo 35/35W. Rovnako aj BA20d v roznych vykonovych rozsahoch od 15/15W po 45/45W.
Taktiez blinkrove ziarovky, sa nemusia pouzit 21W, ale existuju aj 15W, alebo male halogenove 14W, ktore maju vyssi svetelny tok, ako klasicka 21W ziarovka..
A uz som sa zasa rozpisal az moc.


05.08.2016 16:48

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

sak oproti kubinovi (pekarni), tam, kde predavaju palivove drevo je daky servis a manik, co sa vyzna do motoriek...osobnu skusenost nemam, ale raz sme tam kamosovho simsona viezli, ale jak to dopadlo neviem...


09.08.2016 13:34

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Mrzo
 Čoprák 

Ikona

No pekne ste ma zahltili chlapi.
Každopádne ďakujem za každú radu. Takže takto. Prečistil som všetky kontakty od tých výhrevov na karburátoroch, cez konektory po dráhe vedenia, až po poistku. Aj tie piny som prebrúsil a prečistil do ktorých sa vkladá poistka. Sú vyberatelné. Stačí len prísť na to kde majú poistku na uvolnenie.
Výsledok: Prešiel som zhruba 300km od kedy som to robil a poistka drží. A to tam je AL, nie CU a aj tak drží. Netaví sa. Tak snáď to tak aj ostane. Takže ďakujem za rady.

Ďalej: Po tom čo písal Plazivec o tých výpočtoch, stále rozmýšlam nad tým. A stále mi vychádza teda, že aj keď je spustené pomali všetko naraz a pri nižšom výkone motora, takže slabom dobíjaní, tak aj tak je tam stále rezerva. Teda keď tam nie je žiadna elektronika navyše. A vlastne keď tak uvažujem, tak vlastne aj keď by som išiel v obci (nízke otáčky, nízky výkon) a práve brzdil a mal zapnuté dialkové a smerovku že idem odbáčať, tak to brzdenie a blinker je aj tak pár sekundová záležitosť. Takže aj keby ten odber bol na doraz a v tej chvíli alternátor dobíjať nestíhal, tak je to iba na pár sekúnd a vlastne vzápetí potom, keď sa tak velký odber stratí, tak už zasa dobíja v pohode. Tak ak to dobre chápem, tak by to batérku nejak ničiť nemalo. A ďalšia vec, stále tam vyšla rezerva. Tak ma tak napadlo..... Čím menej wattov, tým menej Ampérov. Takže teraz tam mám v prídavných svetlometoch 25W žiarovky. Takže 2x 25W Navyše. Takže keby som dal do tých prídavných 10W žiarovky malo by to podla jeho výpočtov spraviť 1,4A naviac. To je stále neúnosné? Či? A to aby to bolo cez relé budem asi aj tak musieť riešiť. Či? Aby sa neodpálil ten spínač na prepínanie dialkových a stretávačiek. Chápem že on tam dal hrubý príklad a asi to nie je podla toho ako to má drag star 650.
Inak ja mám model z roku 1999 a čo sa teda týka štartovamia. Tak ja mám tú možnosť mať vypnuté svetlá pri štarte a aj tak štartujem. Lebo už z dlhoročnej šoférskej praxe viem, že štartovať so svetlami ničí alternátor.

Ďalšia vec: Čo ten servis. S tým mi asi nikto neporadí. Bo oproti Kubinovi sú dva servisi, oba na autá. A Sinky sám napísal, že nevie ako to dopadlo. Pýtal som sa kamaráta, čo robí s tým drevom a on povedal že čo je tam ten servis tý mladý chalani, tak že ten asi majitel vraj chcel mať pôvodne servis na motorky, ale nakoniec si založil autoservis, lebo že čo mimo sezónu?! Každopádne za to sa ho ísť spýtať nič nedám. Ale ako referencia či je spolahlivý a dobrý v tom mi to moc nepomohlo. A tie podtlaky si fakt sám nenaštelujem. A chcel som to aj pre prípad, že keď budem mať nejaký problém v budúcnosti, ktorý si nebudem môcť vyriešiť sám. Takže aj tak by sa zišli nejaké referencie na dobré servisi na moto v okolí. Ďakujem za pochopenie.

P.S.: Čo mi poviete, prípadne poradíte ohladne vysvietenia motora LEDkami. Viem! Niekto povie ďalší cirkusant na ceste. Ale po pravde poviem. Áno, páči sa mi to na moto. Vyzerá to dobre. Ale nejde iba o to. Z mojej cca 12ročnej praxe vodiča z povolania, po odjazdených za život cca 1 800 000km viem že veci čo vás zviditelnia na ceste napomáhajú aj bezpečnosti. Čím ste viditelnejší, tým z nižujete viac riziko že vás niekto prehliadne a v páli do vás. A toto mi asi nik nepoprie. Aj keď som si vedomí, že vždy sa môže nájsť niekto (nejaký blbec, či pipka) pri ktorých ani toto nepomôže. A vlastne preto by som si rád ponechal aj tie prídavné dialkové. Dajte názor, prípadne radu. Ďakujem.

Zatím. S pozdravom Ja. :-D


09.08.2016 15:26

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Nerob prepočty hore-dole , je to zbytočné , výkon je vždy výkon a ten je vo Wattoch , jednoducho si spočítaj odbery jednotlivých spotrebičov a fertig , ak si nad , tak si sa zmenil na elektromobil a si práve moderný , domov to už aj dotlačíš . [dobre] :-D

Ibaže koľko moto míňa na svoj vlastný beh asi nezistíš , ale riadiačky , sviečky , atď , tiež nefungujú ako Perpetuum mobile .


09.08.2016 16:30

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Existuje jednoducha metoda, ako sa da zistit, kolko rezervy je v alternatore, alebo skor magnettoalternatore.
Staci na to nejaky digitalny, ale aspon trocha presny voltmeter, niekolko trebars starsich ziaroviek, H4, ktore uz maju odpalene vlakno stretavacie, pripadne par kuskov 21W ziaroviek.
Naletuju, alebo sa prisroubuju na tie ziarovky kable, aby sa dali postupne pripajat paralelne.
Na bateriu sa pripoji ten voltmeter a nastartuje sa moto, zapnu sa svetla a kontroluje sa napatie na baterii, vzdy po pridani plynu, by sa malo dostat na zhruba 13,8-14V.
Pripoji sa prva ziarovka.... prida sa plyn, druha ziarovka... prida sa plyn...
Kolko ziaroviek dokaze navyse utiahnut ten system a dobijat aspon na 13,2V je maximalne maximum rezervy vykonu.
Pri volnobehu to uz asi nebude stihat, ale zalezi velmi od toho, na ake otacky je navrhnuty ten magnettoalternator.
Niektore jogurty, nemaju problem, ani tak z dobijanim v otackach strednych, ale najma v maxime otacok, okolo 12.000 a viac.

Uplne maximum odberu, nie vsak schopnost dobijat, je urcena poistkou Main Fuse, kadial ide do baterie od regulatora napatie a vsetok prud dobijania
www.manualslib.com/manual/612318/Yamaha-Xvs650.html...
Poistka je zvlast, umiestnena na rele startera, nie v skrinke poistiek.
Maximalny nabijaci prud toho magnetta je okolo 20-23A, pri optimalnych otackach, maximalnom odbere.
Co bere na moto zapalovanie, ohrev karburatorov a co ja viem co este, nemam vobec tucha.
Niektore motorky, alebo skutre, maju napajanie zapalovania zvlast, niektore nie.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (09.08.2016 16:32)


09.08.2016 18:14

Re: Yamaha XVS650 Drag Star - ohrev karburátorov

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Mrzo: Nerob si z toho hlavu, ak tam máš 25W prídavné svetlá, je to dokopy 50W, ja som montoval na moje virago 750 klasické H4 55/65. Je síce pravda, že cez deň som ich nemával zapnuté, ale v noci áno, lebo hlavný svetlomet bol akýsi impotentný. Presne ako píšeš, tá maximálna spotreba je pár sekúnd pri bežnej jazde.
Čo sa týka podtlakov, ak nie si poleno, tak si ich spravíš aj sám, podmienka ale je vyčistené karbce, zohriaty motor. Ja som si sám vyrobil komparačný podtlakomer z dvoch spojených nádob, ale mňa to bavilo. Akurát teraz mám motorku s jedným karbcom na dva 600ccm hrnce a meradlo sa mi doma váľa.
A referencie sú naprd, jeden napíše super, druhý že sú to mrdalové.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 122328 | Včera: 113919