Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

klinec v zadnej pneumatike - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuklinec v zadnej pneumatike - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
25.07.2016 17:17

klinec v zadnej pneumatike

Jan Bagin - zsol1980
 Kávičkár 

Zdravim,vcera som vytahoval klinec zapichnuty sikmo v pneumatike asi 2cm.Tlak neklesa mam si to dat prezriet v pneuservise,alebo mozem jazdit dalej?Dakujem


25.07.2016 18:13

Re: klinec v zadnej pneumatike

RS955i
 Skútrista 

Ikona

jazdi


25.07.2016 20:23

Re: klinec v zadnej pneumatike

Natlac Ultraseal


25.07.2016 20:48

Re: klinec v zadnej pneumatike

happy
 Kávičkár 

Ikona

ja osobne by som to dal skontrolovat, a nedaval by som do pneu nieco ako Ultraseal pokial nemusim


25.07.2016 20:48

Re: klinec v zadnej pneumatike

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Je možné že neprepichol tú vnútornú vrstvu pneu. Ak ti neklesá tlak tak by som to neriešil. Tiež už som mal takto klinec ale na aute.


25.07.2016 21:19

Re: klinec v zadnej pneumatike

Saints
 Čoprák 

Ikona

Vykaslat sa na opravu - pneu sa zahreje + vonku bude 40°C = vyssi tlak a to oslabene miesto ti praskne akurat v zakrute alebo pri nabehnuti na vytlk kde sa este zvysi ten tlak. Vyssie zatazenie bude ked budete este 2,3,4 sediet na moto...

Pozri obrázok

Treba to vidiet, kde to je + kolko ma ta guma najazdene.
Horsie by to bolo na prednej gume a s autom sa to neda porovnavat.


25.07.2016 23:08

Re: klinec v zadnej pneumatike

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mne sa podobne stalo na metzeleroch, vytiahol som klinec, nefucalo. Bol zapichnuty sikmo.
Po case zacala pneu stracat tlak, tak po jarovej kupeli som nasiel tu dierku po klinci, kade brblali bublinky.
Nechcel som robit dieru vatsiu, a davat spagat, alebo davat dole pneu a davat hrib.
Tak som pouzil injekcnu striekacku a do nej nabral trocha lepidla na spagat z tuby, nasadil ihlu 0,8 mm a vypustil pneu, nasledne som tupou ihlou hladal ten povodny kanal vpichu a ked som dosiel asi 2cm do kanala, vytlacil som tam to lepidlo.
Pneu som dojazdil, kym nezmizli sloniky na okrajoch a dvojzmesova guma sa stala jednozmesovou, stred este bol dobry, ale v naklonoch to stalo za figu a tak som ich vyhodil.
Nikomu to neodporucam, ale mne to tak fungovalo.
Vraj sa dnes nemaju na motopneu lepit defekty spagatom a ani hribovat. Maju sa vymenit.


27.07.2016 11:17

Re: klinec v zadnej pneumatike

daniel301
 Turista 

Ako píše Merlin00, nie vraj, ale určite


27.07.2016 11:37

Re: klinec v zadnej pneumatike

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: daniel301: prečo? či zisky?


27.07.2016 12:28

Re: klinec v zadnej pneumatike

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Je to dane konstrukciou modernych motopneu, najma indexy rychlosti, su dnes uplne inde. Aj zmesi a vyztuze behuna, dokonca aj dynamika a pruznst plasta, je kompaktna len do tej miery, ked je neporusena vyztuz. Ak sa opravi defekt, hrozi porusenie vlakna, alebo bandaze v pneu a tym padom, je pneu uz nebezpecna.
Tak mi to bolo vysvetlene, tak to intepretujem.

Ale podla mna, pevne tursticke pneu, kotre maju zosilene vyztuze, relativne male rychlostne indexy, dezeny a tvary na cestovanie, aj mimo asfalt, by podla mna, nemali mat zo zalepenym defektom vazny problem. Musia odolat velkej zatazi a narazom, takze nejaky spagat, alebo hrib, tomu zas moc nemoze ublizit. To by potom bolo ako jazdit po sotoline, alebo kamenoch, na prezervative, omotanom hokejkovou paskou.
Na moju lahku moto, ktora ma nenalozena len 280kg, nemozem davat tenke sprcky na cestne blbnutie. Nalozena so mnou, plysakom a bagazou, ma aj cez 500kg
To je zas moj nazor. Nakolko "Mrtvy prd vi" nikto mi to este nevyvratil.
Ja si defekty opravujem spagatom. Az by som prestal pridavt prispevky dlhsi cas, je jasne, ze platila poucka, o vymene pneu.


27.07.2016 21:18

Re: klinec v zadnej pneumatike

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Re: Merlin00: Nie poucka o vymene pneu, ale o normalnej oprave - NIE SPAGATOM :-O
Na moto spagat tak na dojazd.


28.07.2016 11:31

Re: klinec v zadnej pneumatike

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ono je to asi tak, si myslim..
Ak mam dat dolu pneu z rafu, vulkanizovat zaplatu, nahodit a vyvazit a stale nieje istota, co sa stalo z vyztuzou, je lepsie nahodit novu pneu, vyvazit a nieriesit.
Problem nieje v tom, ze by pneu na moto boli drahe, ale u nas malo zarabame.
Ked clovek riesi ten dojazd..
Moze sa povazovat za dojazd 1000km?
Potom sa za dojazd, moze povazovat aj 2000km.
Aj 5000km, lebo aj take sa moze stat...
5000 km je cela sezona u niekoho, u niekoho mesiac. U niekoho tyzden.
Motopneu starnu rychlejsie, ako napriklad zimne gumy.
Motopneu, aspon moja skusenost je, ze po 4roch rokoch, sa vyrazne zhorsuju vlastnosti zmesi, lebo starne. Ale aj 8 rokov stara pneu, sa da jazdit, pri malom najazde km. Ale nieje to ono.
Niekto ma na moto 15 rocne gumy, neriesi. Jazdi len malo a nema potrebu, menit.
Niekto dojazdi gumu na platno, ma tam 6 zalepenych dier spagatom a este ked uz ma platno vonku, tak pred pneuservisom spravi poriadny burn out.

Otazka je, ci zvonka prestrkovaci hrib, zo spickou, ktora ostane potom kotulat sa v pneu, nieje invazivnejsia metoda, ako spagat.

Ked sa motopneu pred nahodenim nova, dobre umyje od separatora z formy, napusti sa po nahodeni ultrasealom, tak drobne dierky, po klincoch, alebo drotoch, sa nemusia ani spagatovat.
Vsetko ma svoje pre a proti.
Najlepsie je, aj tak vymenit pneu za novu, ak sa jedna o cca 3 rocnu pneu, ktora ma sice este dostatocnu hrubku dezenu, ale moze uz mat problem zo zmesou.
Skoda, ze pneumatiky, niesu ako vino, alebo palenka...


28.07.2016 13:59

Re: klinec v zadnej pneumatike

Re: happy: ultraseal sa nedava do pneu ked sa musi, ale kludne aj do novej, keby sa nahodou neskor nieco stalo, takze to neni zly napad...ale nikdy som to v pneu nemal...

na jednej motorke som dostal klincovy defekt v takmer novej zadnej pneumatike, opravili mi to klasickym knotom a tu pneu som normalne dojazdil az na draty...


28.07.2016 15:13

Re: klinec v zadnej pneumatike

joscu
 Kávičkár 

Re: sinky: ale gumy sa nemaju zjazdovat az na droty to by si mal vediet ;-)


29.07.2016 19:09

Re: klinec v zadnej pneumatike

Re: joscu: to som veru nevedel...opat obrazne povedane...


30.07.2016 0:22

Re: klinec v zadnej pneumatike

Ultraseal pouzivam od prvej motorky a nikdy som nemal defekt len koleso sa najskor musi vyvazit az potom davat ultraseal naopak sa to neda ultraseal do oboch pneu stoji 35 euro na videu je konec 6 mm vrtakom ale armadny ultraseal ktory je ale podstatne drahsi zalepi dieru az do 1,5 cm

Video: Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (30.07.2016 0:27)


30.07.2016 11:11

Re: klinec v zadnej pneumatike

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pirates suhlasim a dodavam...
Pred naplnenim ultraseal-u treba dokladne umyt a vysusit novu pneumatiku.
Je to velmi dolezite, lebo niektore separatory formy na pneu, ktore sa po vyrobe neodstranuju z pneu, neumoznia, ak sa zmiesaju v malom mnozstve z utrasealom, jeho spravnu funkciu a potom cez dierku vystrieka von.
Mne bolo vysvetlene, ze idelane na pouzitie podobnych veci, ako utraseal, je okrem umytia a vydrhnutia pneu z vnutra, este zriedenym pripravkom z vodou, zvutra tu pneu umyt.
Ked sa to necha ususit, skontroluje sa, ci to naozaj vulkanizuje, alebo ostava vlhke, nasledne sa to musi inak znova vydrhnut.
Ja mam vyborne skusenosti z ultraseal-om.
Ale vyzaduje si to istu torturu, pred nahodenim.
Inak vysledok je neisty.


03.08.2016 8:37

Re: klinec v zadnej pneumatike

daniel301
 Turista 

Re: ChesterTT: nie zisky, vyrobca to neodporúča, nie pre zisky, pre bezpečnosť, ak klinec vojde 2 cm do pneu, veľmi pravdepodobne došlo k poškodeniu kordu, Ak si všimneš ako sa deformuje pneu za jazdy, može dojť k dalšiemu poškodzovaniu kordu. prípadne separácii gumy od kordu.

Zabiť sa kvoli ca 140 € za novú gumu .....?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 5598 | Včera: 237937