Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Versys neštartuje - HELP - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVersys neštartuje - HELP - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

12.06.2016 9:54

Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

Ahoj,
Mám tento problém :
[
Video: www.youtube.com/watch?v=3r_PKRcyebY ]

Jedná sa o Kawasaki Versys 650, rv 2010, KLE650D model s ABS.
Motorku som kúpil ako 2. majiteľ, aktuálne má 26.000 km. Servisovaná. Baterka nabitá.

K problému: Motorka jazdí super, nikdy som nemal žiadnu poruchu, priebeh výkonu, voľnobeh, štarty - všetko v poriadku. Ale, začalo to minulý rok 1x a tento rok asi 15x, postupne sa to zhusťuje. Motorka nechce naštartovať. Otočím kľúčikom, prebehne kontrola ECU, prebehne ručička, zavrčí škrtiaca klapka ale nepreblikne FI. Keď sa pokúšam štartovať, štartér točí, motorka nenaskočí a splašene bliká FI.
Pár krát zapnem/vypnem zapaľovanie a motorka naskočí ako by sa nechumelilo. Je jedno, či je to za studena alebo za tepla.

Ďalej nikdy sa mi nestalo, že by sa motorka vypla sama a rozsvietila sa kontrolka FI. Bol som aj na diagnostike v Kawa servise, žiadna aktuálna porucha sa na ECU neobjavila, všetky snímače a hodnoty v normále. V minulosti bola zaznamenaná jedna porucha serva škrtiacej klapky, ale tá sa viac neopakovala. Nasimulovali sme iné poruchy, tie ECU detekovala. Zaujímavosť - poruchy sa nám nepodarilo vymazať.

Tento rok sa chystám na dovolenku 8000 km a motorka ma trochu nezistila :-(
Ak máte skúsenosti alebo nápady, čo s tým - "bábo raď" :-)
Moja porucha nezapadá do štandartného správania sa ECU podľa tohto:

How to read your FI Light
By: Sdewolfe
The DFI used features a FI light on the Speedometer face. This light has three
modes of operation; User Mode, Diagnostic Mode 1, Diagnostic Mode 2.
USER MODE
At KEY ON the ECU completes a self test and then checks sensors and actuators. During this
time the FI light will be lit. While the FI light is ON you will hear the fuel pump run and the
sub-throttle servos move. The tachometer needle swings full scale and back. At the end of
the testing (about 3 seconds), the oil pressure light will come on indicating a normal KEY ON,
ENGINE OFF event.
If the ECU detects any actuator feedback or sensor input OUT OF RANGE, the FI light will be
set ON. It should be noted that the FI light can be set to a false ON state by radio
interference, though in practice it would take a very strong local signal to do so. The ECU
continues to monitor all sensors as long as the key is ON. If any signal is detected as OUT OF
RANGE, the FI light is set ON. The FI light will remain lit as long as the defect is present.
One of two things will happen when the FI light is ON; either the ECU will go into LIMP mode
or the ECU will prevent fuel injection, ignition, and/or starter circuit operation until the fault is
cleared. The severity of the fault will determine which of the two will happen. For instance, if
the ECU cannot detect crank position, it will prevent engine operation altogether. On the
other hand, if the ECU cannot determine Intake Air Temperature, it will initiate LIMP mode
(Kawasaki calls it FAIL-SAFE mode), assume an IAT temperature of 40C (104F), and allow the
engine to operate at that parameter.
The FI light will go OFF after repair or if the sensor comes back into range for any reason. The
ECU will resume normal operation. However, the event is memorized.
The FI light will blink continuously to indicate the vehicle-down sensor is active. When
detected, the ECU will shut-off the fuel pump, fuel injectors, starter and ignition. The FI light
will remain flashing and the motorcycle will not start until the vehicle-down sensor goes
inactive and the ECU is reset by cycling the key OFF.
ON at KEY ON, then OFF
OFF = normal operation
ON = fault detected
BLINK = vehicle down
DIAGNOSTIC MODE 1
Under the seat, along the right sub-frame rail is an orange/black wire with a bullet connector.
This is the self-diagnosis terminal. In order to read out the CURRENT Service Codes, ground
that wire with the KEY ON. The FI light will begin to flash codes. There will be a 5 second
delay and then the codes begin. The first flash is always a LONG (1 sec) followed by either
LONG or SHORT (0.5 sec) flashes. LONG flashes indicate TENS and short flashes ONES. One
LONG followed by two SHORT = 12. Two LONG, one SHORT = 21. Three LONG, two short =
32, etc. There is an interval of 1.5 seconds between TENS and ONES. There is a 3 second
interval between codes.
A ? Shorting Wire
B - Orange/Black Wire with a Bullet Connector
C ? Battery Negative Terminal
NOTES
For multiple codes, the codes will readout from lowest numerical value to highest. A low
battery will cause the light to flash slowly or not at all.
DIAGNOSTIC MODE 2
To recover codes set in memory; KEY ON, touch the self-diagnosis terminal rapidly to ground
more than 5 times within 2 seconds. The lead must remain grounded (after 5 groundings) for
the remainder of the diagnostic session. The codes will readout exactly as in MODE 1.
CODE Malfunction
11_______ Main throttle sensor
12_______ Inlet air pressure sensor
13_______ Inlet air temperature sensor
14_______ Water temperature sensor
21_______ Crankshaft sensor
24 & 25___Speed sensor (24 then 25, repeatedly)
31_______Vehicle-down sensor
32_______Subthrottle sensor
33_______Oxygen sensor inactive (Europe)
51_______Ignition Coil #1
52_______Ignition Coil #2
56_______Radiator Fan Relay
62_______Subthrottle valve actuator (sensor in range but not responding)
64_______Air switching valve
67_______Oxygen sensor heater (Europe)
94_______Oxygen sensor out-of-range
To clear codes from the ECU, enter MODE 2, pull the clutch in for more than 5 seconds.
Things the ECU cannot detect:
FI light
Fuel Pump
Fuel Pump Relay
DFI Main Relay
ECU Power and Ground
Fuel Injectors


12.06.2016 10:24

Re: Versys neštartuje - HELP

stano1977
 Kávičkár 

Re: mzetz150: skúsil by som pozrieť spínačku,či to nebude nejaký zlý kontakt,rozobrať ak sa dá alebo aspoň prestriekať sprejom na kontakty


12.06.2016 10:39

Re: Versys neštartuje - HELP

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mna ako prve napadlo, ci nemas imobilizer. Hondy toto obcas robia.

Alek ked som cital te anglicky text, tak ma napadlo, ci ti nezlosti naklonovy senzor.

The FI light will blink continuously to indicate the vehicle-down sensor is active. When
detected, the ECU will shut-off the fuel pump, fuel injectors, starter and ignition. The FI light
will remain flashing and the motorcycle will not start until the vehicle-down sensor goes
inactive and the ECU is reset by cycling the key OFF.
ON at KEY ON, then OFF


12.06.2016 10:49

Re: Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

stano1977 : Spínačku som ešte neskúšal, ale díky za tip. Uvidím, či sa dostanem dnu.

janoval : Versysy vraj nemajú imobilizér. Ani v servisnom manuáli sa o ňom nič nepíše ani na internete.
Náklonový senzor som tiež podozrieval, ale nakoniec som ho vylúčil. Pretože by sa to stávalo aj za jazdy, nie len pri štarte. Navyše ECU by nedovolila točiť štartérom - ja točím v pohode.


12.06.2016 10:56

Re: Versys neštartuje - HELP

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Stava sa ti to len pri stratovani po tom co motorka dlsie stala (par dni) alebo aj za tepla.

Mohla by to byt aj stara baterka, ze uz ma vyssi vnutorny odpor a pri starte jej klesne napatie na tolko, ze nestaci ani krmit elektroniku (rj, senzory, vstreky). Ale preco nepreblikne FI po otoceni kluca...???
Pumpu pocujes ako natlakuje system, ked otocis klucom? Mozno nejake relatko na tej pumpe, alebo samotna pumpa zlosti...


12.06.2016 11:02

Re: Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

Za studena sa mi to stalo asi 2x. Väčšinou za tepla. Vypnem motorku, o pár minút chcem naštartovať a h..., h... zlatá rybka.

Rozmýšľal som aj nad baterku, mám ju nabitú a štartér frčí v pohode. Keby mala zvýšený vnútorný odpor, tak by to bolo cítiť aj na štartéri. Navyše presne ako píšeš, kontrolka nepreblikne už pri otočení kľúčom, vtedy má jednotka ešte plné napätie z baterky.

Rozmýšľam ešte nad tou pumpou/relátkom. Citujem návod:

○If the problem is with the following parts, the ECU cannot memorize these problems, the FI indicator
light (LED) doesn’t go on, and no service codes can be displayed.
FI Indicator Light (LED)
Fuel Pump
Fuel Pump Relay
ECU Main Relay
ECU Power Source


Len či by to vysvetľovalo to splašené blikanie ...


12.06.2016 11:12

Re: Versys neštartuje - HELP

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mozno sa ti tam stretli dve chyby. Problem s pumpou a problem s napajanim RJ. Nemas tam pri ECU este mejaky kondenzator?

Urcite skus aspon preventivne porozpajat kable k tej pumpe, ci nieco niekde nie je zaoxidovane. Preventivne by som vymeli aj relatko pumpy, to nemoze byt drahe.

A este taka somarina. Skus este raz poriadne dotiahnut kontakty na baterke.

To splasene blikanie moze byt prave tym nizkym napatim, kedy nefunguje dobre riadiacajednotka, alebo neni dostatocne napatie pre spravnu cinnost snimacov.


12.06.2016 11:44

Re: Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

Vonku nie je žiadny, možno bude na vstupe v krabičke ECU.

Skúsim sa pohrať s tým obvodom pumpy, jediné čo ma serie, že to musím zvládnuť sám s plnou nádržou. Pumpa, konektory a relátka sú pod nádržou. Pozn. Všetky relátka sú v jednej nerozmontovatelnej krabici, ktorá sa musí meniť celá.

Kontakty na baterke sú vyčistené dotiahnuté [dobre]

Skúsim ešte vyčistit konektory na ECU. Neporadíš nejaký kontakt sprej, ale aby mi to nepoškodilo tie konektory?


12.06.2016 12:47

Re: Versys neštartuje - HELP

Erikg3
 Turista 

Ahoj.
Mam tiez versysa. Obcas sa ni stalo presne to co ty si ukazal na videu. Tak som vytiahol kluc , zasunul spät a nastartoval. niekedy na druhy krat inokedy na 5. Nebolo to pravidelne. Naposledy som motorku nenastartoval vôbec.
Tym ako som motorku umyval vapkou , som dostal dnu nejaku vodu \ striekal som zbliska zo silným prudom vody, moja chyba\
nejaka voda bola tusim v air boxe a dostala sa k palivovemu senzoru.
Ked jej tam uz bolo vela motorka uz nenakopla a pri otoceni klucom ten senzor vydaval taky trhany , prerusovany zvuk. \ ked je ten senzor ok tak pocujes ako pekne plynule zavrci, natiahne palivo\
v servise odstranili vodu z toho airboxu .... vymenili senzor a motorka je ako nova.
S tymto obcasnym problemom som najazdil asi okolo 20000km
Po vymene palivoveho senzora som spravil priblizne 2000km ale uz bez problemu.
Cena za ten senzor 84eur
Tak skus skontrolovat ten polivovy senzor.
vela stastia


12.06.2016 12:53

Re: Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

Re: Erikg3: Ahoj, ďakujem za reakciu ! Ale som trošku zmätený, Versys má palivové snímače len 2. Jeden ukazuje množstvo paliva v nádrži a druhý upozorňuje na rezervu. Nič iné s palivom v systéme nie je. Keď hovorí o AirBoxe - na spodku by mali byť otvory, aby voda vytiekla. Inak sú tam senzory teploty nasávaneho vzduchu, tlaku nasávaného vzduchu, a potom na škrtiacich klapkách.

Nemáš presný záznam akú súčiastku vymenili? Diky


12.06.2016 15:11

Re: Versys neštartuje - HELP

Erikg3
 Turista 

Áno. Máš v airboxe hadičku ktorou ti ide von voda co sa ti tam nejak dostane.prilozim ti tu fotku na ktorej som označil 1 a 2 . Je to na ľavej strane motora. Tesne pod plastom. Palivový senzor by mal byť tuším to číslo 1. Priložím ti aj video zo zvukom ako znie keď ťahá ten benzín správne. Keď bol ten senzor poškodený tak mal prerusovany zvuk. Cvakalo to .
Neviem ako to sem vložiť. Posli mi svoj email a dám ti tam tu fotku a video.


12.06.2016 15:13

Re: Versys neštartuje - HELP

Erikg3
 Turista 

Už mám tvoj email z profilu. Tak si ho pozri.


12.06.2016 19:58

Re: Versys neštartuje - HELP

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Pokial tie k9ntakty nie su viditelne zatecene a zaoxidovane, tak by som ich nechal na pokoji. Mne sa uz podarilo rozleptat tu tesniacu gumicku nejakym sprejom.


12.06.2016 21:48

Re: Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

No práve, preto som sa pýtal, až nenarobím viac škody ako osohu na tých kontaktoch.

Inak poslal som ti kus schémy, vylučovacou metódou to vyzerá na kontakty na ECU, ECU napájacie relé alebo relé palivového čerpadla.
ECU je napájaná z 2 vodičov, jeden je ovládaný cez relé. Možno to relé má opálené kontakty a funguje nespoľahlivo. Mám taký pocit, ale neviem to na 100%, že keď sa mi objavila táto chyba, tak som nepočul palivové čerpadlo. To by nahrávalo teórii pokazeného relé, pretože čerpadlo je v sérii za týmto relé.

Každopádne dnes som zapnul a vypnul zapaľovanie tak 50x, aby sa objavila porucha a všetko OK. Niekto si robí zo mňa dobrý deň :D


02.07.2016 20:50

Re: Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

Aktuálne info:
1) Spínaciu skrinku som vystriekal kontakt-sprejom, nevedel som ju rozobrať.
2) Po x hodinách som sa dostal k riadiacej jednotke, konektory i piny na jednotke boli ukážkovo čisté, bez oxidov. Vystriekal som ju stlačeným vzduchom na počítačové dosky.
3) Vymenil som krabicu s relé (tu som predpokladal hlavný problém). Motorka štartuje - ale to robila aj predtým :-) .

Pozri obrázok

Prechádzam do fázy 3-týždňového pozorovania. Ak bude problém pretrvávať ozvem sa.


03.07.2016 0:26

Re: Versys neštartuje - HELP

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Škrtiacu klapku keď pozrieš, tak ide?
Nejako nepočujem servo škrtiacej klapky ani pumpu.

Dôvod úpravy: doplnenie...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil axel99 (03.07.2016 0:28)


03.07.2016 19:21

Re: Versys neštartuje - HELP

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Alebo neskúsil si premerať baterku pri tej záťaži? Možno to bude len banalita-baterka dáva málo ampér
Dal si tam baterku čo tam má byť, alebo len nejakú novú lacnú a zrazu málo ampér?
Alebo pôvodná baterka 6 ročná? Najvyšší čas vymeniť.
Baterka vie robiť divy s elektronikou.


03.07.2016 19:30

Re: Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

Ahoj, primárna škrtiaca klapka je mechanicky ovládaná - tá je v poriadku. Tá sekundárna je ovládaná servom a pri zapnutí kľúča prebehne krajné polohy.

Baterku som meral, tá je OK. Baterka je pôvodná. Riadiace jednotka už nenabehne pri otočení kľúčom, keď je záťaž skoro nulová.


03.07.2016 19:55

Re: Versys neštartuje - HELP

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Mne keď vypovedala baterka ani spínačku mi neudržalo. Iba sem tam všetko prebehlo a pri stlačení štartéra zhasla. To isté keď som to chcel radšej roztlačiť, tak všetko zhaslo. A pri meraní baterky len V ti neukáže koľko dáva ampér. Nože povedz ako si myslíš že baterku si premeral a je ok.
6 ročnú baterku bez váhania vymeň. Hlavne ak chceš ísť na dlhšiu cestu. Ušetríš si kopec starostí.
A tipujem že aj problémy zrazu pominú.


03.07.2016 20:01

Re: Versys neštartuje - HELP

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Daj merák na beterku otoč kľúčom a uvidíš pravdepodobne ako tí pekne padnú aj Volty. Je to baterka!
Nemáš za čo a šťastnú cestu. :-D


03.07.2016 21:37

Re: Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

Ahoj, asi si dobre nečítal celú diskusiu. Baterka je v pohode, napätie som meral pred štartom, pri štarte a pri chode motora. Myslím že pod 10V pri štarte nepadlo.
štartér točí svižne. Problém s jednotkou začína PRED štartovaním, keď nie je zaťažená baterka.


03.07.2016 22:09

Re: Versys neštartuje - HELP

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Veď skús teda rozobrať najprv pol motorky keď myslíš. :-D

Akonáhle otočíš kľúčom baterka dostane dosť zabrať.

Er6 a tá tvoja má tuším skoro rovnaké motory mimochodom...

Tiež som si myslel, že keď mi bude odchádzať baterka, tak budem počuť, že štartér pôjde ťažšie.
Ak dobre vidím, píšeš, že ti nenabehne riadiaca jednotka. To ako palubovka už?
Lebo ak áno, tak presne tak som skončil s baterkou, že mi nezoplo-nerozsvietilo už ani palubovku.
Hádam nebudeš moc v strate, keď vymeníš 6 rokov starú baterku. Alebo to radšej celé rozoberieš?
Pokles na 10 V je na nič podľa mňa. Ale keď chceš chodiť po servisoch, tak choď do najbližšieho obchodu s baterkami a premerajú ti záťažovým merákom.



03.07.2016 22:38

Re: Versys neštartuje - HELP

axel99
 Kávičkár 

Ikona


www.image-share.com/ijpg-3273-244.html

Máš aspoň tých 12,8 V keď tú baterku tak šetríš?

Dôvod úpravy: Na pizzu vkladanie obrázkov...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil axel99 (03.07.2016 22:42)


26.07.2016 13:59

Re: Versys neštartuje - HELP

mzetz150
 Turista 

Ikona

Zhrnutie po 10.000 km. Po výmene relé sa problém neobjavil asi 10 dní. Potom zas sa objavil 4-5x v priebehu 2 dní a zvyšok cesty znovu v poriadku.

Ešte som vypozoroval. Problém začal na jar, po inštalácií 12V zásuvky s relé. V zásuvke mám spínaný zdroj www.moto-oblecenie.sk/podsviceny-dvojity-usb-adapter-vo.... Problém nastával iba v prípade, že som mal tento zdroj bez záťaže pripojený v zásuvke. Domnienka - EM rušenie v palubnej 12V sieti?


26.07.2016 21:54

Re: Versys neštartuje - HELP

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Slabá baterka = pokles napätia = nespína relé...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 239676 | Včera: 237354