Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Pridavam moju otazku, kupujem Keeway speed 125, vzduchom chladeny jednovalec, max ot je 10 000 rychlost 95km/h, viete mi poradit do kolko mam tocit v akom rozsahu ?stacia otacky, lebo 4t ktory ma taketo otacky som este nezabehaval a nemam ponatie, v predajni Honda mi len povedali nevytacaj na plny plyn prvych 1500 km a to bolo vsetko |
pridal by som jeden link, kde autor trvdi nieco ine, a to ze motor treba hned na zaciatku poriadne vytocit (s rozumom a nie narazovo) a hned vymenit olej (po 20 milach ). |
Čaute machri.. |
Ja som scooter zabehaval 300km a mam na nom 26 000km bez poruchy zatial |
Tu mate toto: |
a co odporucate na taky 2takt 80ku s novou piestnou sadou , ojnicnou sadou a vybrusom valca .. ako sa to dlho zabieha ? ako sa k tomu stpravat ? ... je to endurko HONDA MTX 80 R2 |
Zo začiatku žiadne veľké vytáčanie, ale môžeš bez problémov kľudne jazdiť koľko chceš, len to nežeň do max otáčiek a aj keď budeš jazdiť príliš pod otáčky viac tým tomu motoru uškodíš Upravené 1 krát. Naposledy upravil zdeno255 (09.03.2010 18:51) |
Takze, ako prve, ze treba dat viacej oleju. Tak normalne je asi 1dcl na 5l, tak daj teraz do benzinu trosku viacej 1.3dcl oleja . Ked nastartujes nechaj to 25 min bezat na volnobehu, nech to sadne pekne vsetko. Potom sa chod vozit, prvych 500km urcite zabudni na vozenie so spolujazdcom. Prvych 50 km si fakt davaj bacha na otacky motora nevytacaj to moc ale ani nechod pod otacky, najlepsie tak po rovinke sa v klude vozit. Ja ked som zabehaval new motor na simsona 70ccm, tak bolo citit kedy to ma moc otacok, take divne vybracie to malo, proste bolo citi e ten motor je surovy este. Takze treba pekne s citom a tak volne aby motor bezal Upravené 1 krát. Naposledy upravil Martin091 (09.03.2010 18:51) |
nooo budem davat bacha... tak ale kolko maximalne otacok a kolko najmenej ? tak aby som mu neublizil .. ? |
otackomer som v zivote na 2T nemal, Takze ja som sa spoliehal na sluch a cit Upravené 1 krát. Naposledy upravil Martin091 (09.03.2010 19:44) |
ani ja doteraz .. noo ale aj tak ... mam enduro na ktore otackomerove lanko este len idem kupit tak len pre zaujimavost .. |
martin091... presne dobry jazdec, ktory ma cit k motorom a vie co a ako funkuje tak ani otackomer nepotrebuje... |
ketera moto je lepsi -aprilia rs 125 alebo yamaha 125 podaba sa na tu rs newim kteru si mam kupit |
Ja sa chcem spýtať. V garáži mám ešte stále starý PUCH monza 50., tuším r.v. okolo 1974. Za svojich časov to bol trhač asfaltu na okruhoch xD No ale k veci menil som piest a teraz moto trochu klesol výkon a aj sa rýchlo zahrieva.Je potrebné na to ísť ako pri zábehu a v malých otáčkačh (nikdy som ju moc nevytáčal) alebo je niekde chyba. Vie mi niekto poradiť?? A ešte jedna vec, chcem kúpiť Apriliu RS 125 2006r.v. , a má najazdené 10500 Km. Čo myslíte je motor moc vybehaný alebo mi v kľude pri dobrej údržbe aj zopár rokov vydrží. Ja si myslím že to na cesťák veľa nie je ale potrebujem predsa radu od odborníkov. Díky |
ak som to z prekladu "gúgla" dobre pochopil, tak tu tiež niekto tvrdí, že motor treba zabiehať razantnejšie a s minerálnym olejom. Čo si o tom myslíte? Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (06.03.2011 23:18) |
Kúpil som si novú Hondu CB600f hornet 2011 a pri jazdený prvých km sa mi teplomer vyšplhal na 105C. Jazdil som len krátke trate na mojej ulici lebo ešte k tomu mi neposlali s Hondy papiere a nemám ŠPZty. Je toto prehrievanie motora normálne alebo chyba je niekde inde. |
Jezko: no neviem, tiež mám novú motorku a teplotu mi ukazuje na 5 miestnej stupnici iba 2 prípadne 3 paličky. Asi ti neotvára termostat |
ked jazdis kratke trate,tak je to v pohode. Mne sa to tiez stava a pohoda. Ked nejakzdis dlhsie ale len napr po meste ze casto cakas na semafore,alebo sa vlecies tak vzdy mam tu teplotu vacsiu ako ked jazdim normalne. |
Ahojte . Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kojotous (21.09.2011 14:23) |
kojotus caff : poskúsim sa to vysvetliť, hoci ide už o staršiu tému, No niektoré príspevky fakt stáli zato. Takže, každý skúsený motorkár ti potvrdí, že "podtočený" motor môže byť rovnako nebezpečný ako "vytočený" až do červených políčok. Napríklad ideš z kopca, máš tam zaradený vyšší rýchlostný stupeň. Potom sa situ zmení a začne stúpanie. Je potrebné preradiť, aby sa motor menej namáhal a naberal otáčky rýchlo a svižne. Ak to jazdec neurobí a pokračuje v pridávaní plynu pri zaradenom vyššom rýchlostnom stupni ako je potrebné (otáčky klesajú-pri každom moto,rozhoduje aj kubatúra... je to iné, motor sa začne vzpierať, upozorňuje, že nevládze a pod.), v tej chvíli dochádza k nadmerej záťaži rôznych komponentov. Napr. doslova trpia ložiská kľukového hriadeľa, o prevodovke nehovoriac, veľké dynamické sily pôsobia na ďalšie pohyblivé časti rozvodového mechanizmu, na reťaz (kardanový prevod) a pod.. až môže niečo aj "rupnúť" a nasledovať i pád. |
je potrebné zabehávať každú novú motorku? to mi pripadá také zbytočné.... |
Wawa - Dakujem za rady! |
to sa neda takto urcit na papieri, to musis citit. |
Devill63: je to potrebne. A odvdaci sa ti dobrou spotrebou aj vykonovymi parametrami. Aj ked aj po zabehu nie je dobre podtacat, ani pretacat.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (21.09.2011 18:06) |
brazel mi o tom nepovedal ani slovo, sadol som na novú motorku a naháňal som ho z Čeladnej až domov....., ciko jeden, že odborník...... Upravené 1 krát. Naposledy upravil devill63 (21.09.2011 18:08) |
Dakujem za pomoc, |
Tiež som riešil podobný problém, na akých min. otáčkach "držať motor". |
Chlapi, to podtocenie budete citit a pocut, motor bude akoby nekludny, zacne triast, vynecha odpaly az pri extremne nizkych otackach s poriadnym kopnutim zastane. To chce prax a naucit sa vnimat motor a vlastne cely stroj. Na pochopenie je aj dobre rozumiet procesom, co sa v nom deju. Fakt sa neriadte len otackomerom, lebo budete jazdit jak robot a neuzijete si jazdu. CBF napriklad 3000 otacok zvlada uplne v pohode, samozrejme je patricne leniva, ale ked zabudnes 6 v obci, tak bude poslusne tahat na hranici MPR. Problem je skor dlhodobe podtacanie, co robia vodici casto z lenivosti, ze sa im nechce radit, alebo si myslia, ze tak si vylepsia spotrebu. Stratia vsak radost z jazdy a spotreba v najnizsich otackach zas stupa. Staci, ked si zvyknete, ze uz pred obcou idete minimalne do 5, radsej 4. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (22.09.2011 10:05) |
presne tak ako napisal matus, to musis citit. Motoru sa musi ist lahucko, vtedy sa motor tesi a nie len pri zabehu Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (22.09.2011 10:32) |
no je to zábavné, niektoré motocykle už pri 3000 ot dávajú 80% krutiaceho momentu takže tu by som to ako probblém nevidel.... napr. GSF 1250 alebo CBF 1000..... |
Menton> dakujem |
kojotous ... neboj, nie je to až také ťažké, pochopíš a "chytíš cit" pre heft a otáčky motora veľmi rýchlo, už podľa zvuku a ťahu... ani na otáčkomer nebudeš musieš stále hádzať oko, nooo, nie je to až taká zábava ako po zábehu...ale dá sa...ešte 1x neboj ! ... to zvládneš Upravené 2 krát. Naposledy upravil wawa (23.09.2011 15:02) |
načo to potom robia, práve to, že krútiaci moment je v nízkych otáčkach sa uvádza ako výhoda, že nie je potrebné motor vytáčať aby ťahal a ty ma tu presviedčaš o opaku, čo tým inžinierom jebe alebo nevedia o týchto tvojich poznaniach....... Upravené 1 krát. Naposledy upravil devill63 (23.09.2011 16:33) |
Devill63: prave preto som ja uviedol rozsah otacok pre zabeh v percentach. Ty mas "nizkootackovy" motor, takze 3000 otacok je uplne v pohode. Otacky nie su vsetko, dolezite je aj mnozstvo paliva, lebo mozes ist rovnake otacky na plny plyn do kopca a zaroven na minimalny plyn po rovine, ci dole kopcom. Bez pridania plynu ten max. krutiaci moment nebudes mat, takze ziaden problem pre motor. V zabehu staci mat "lahku" ruku a bude to bez problemov a extremnej zataze. Rozumies mi ? |
však som si aj myslel, že tí nemci by nepustili do sveta nejaký hadraplám však ich to odviezlo až pred Moskvu........ , ani neviem, či som mal viac ako 5500 ot/min. asi pri 180km/hod........ |
Devill63: mudro pises bobar... Ale zas neboj sa ho obcas potiahnut do otacok na nizsich prevodoch, treba spravit vietor vo vyfuku a roztancovat ventily... Ja som na ceste isiel snad max. 160 aj to len kratkodobo pri predbiehani, uz sa nepotrebujeme chvastat pred babami... |
načo to potom robia, práve to, že krútiaci moment je v nízkych otáčkach sa uvádza ako výhoda, že nie je potrebné motor vytáčať aby ťahal a ty ma tu presviedčaš o opaku, čo tým inžinierom jebe alebo nevedia o týchto tvojich poznaniach....... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 155315 | Včera: 229456