Obvykle je problem len v spine v tom ventile.
Keby bola prasknuta membrana, pojde benzin aj cez hadicku podtlaku.
Inak to nieje uplne ventil, ale skor pumpa.
Niekedy sa stava, ze za membranou, je pruzinka, ktora sa rozpadne a membrana a ventil, nieje tlacena do sedla. Pri pulzujucom podtlaku pracuje vsetko ako ma, ale ventil bez podtlaku neuzatvori a plavakz v karburatoroch, neutesnia uplne pri plnej hladine a benzin po istom case, zacne kvapkat cez preplaveny karburator.
Vela ludi ma dojem, ze to je ventil, alebo len ventil, ale je to v skutocnosti membranova pulzacna pumpa.
Jeden ventil je pod membranou a druhy venti,l tvoria ventily na plavakoch v karburatoroch.
Niektore ventily maju "pumpovanie" otvaranie podtlakom na "ON" a na rezervu, palivo len preteka, mimo onen ventil.
Niektore "kohutiky" maju tri polohy. Rezerva aj horna hladina su pumpovane a na zaplavenie sluzi tretia poloha.
Obvykle, najcastejsi problem je, ze O-kruzok na valceku ventilu popraska, alebo sa uplne rozpadne.
Druhy problem byva, ze v polohe rezervy, sa usadeniny, kaly a bordel, dostanu do ventilu na polohe rezervy a rezerva prestane fungovat.
Niektore ventily, maju este pod vystupom do hadicky karburatorov, aj pomocny odkalovac.
Test toho ventilu sa robi tak, ze sa pripoji na podtlak jedna hadicka zo striekackou, aspon 20ml a hadicka palivova sa strci do flase.
Pri potiahnuti za striekacku na podtlaku, nesmie ist do striekacky palivo, ma vytekat cez hadicku do flase.
Rovnako aj rezerva, ak ide cez ventil.
v polohe zaplavovania musi ist benal aj bez podtlaku.
Inak po kazdej dlhsej odstavke moto, by sa mal ten ventil vycistit a skontrolovat.
Rovnako aspon vyplachnut usady v karburatore v plavakovej komore a pripadne skontrolovat hladinu paliva, ci nepretekaju plavakove ventily.
Usady v benzine sa tvoria aj tak, ale jazdou sa premiesavaju, usadzaju sa len v najnizssich miestach systemu, kde je najmensi prietok a pohyb paliva.
Teda dole v nadrzi vo vypsti rezervy, alebo plavakovych komorach karburatorov.
Na to nepomaha ziaden filter, usady vznikaju gumovatenim, smolnatenim a odparovanim prisad v benzinoch.
Ventil a vanicky plavakovych komor, sa najlepsie cistia v saponate a horucej vode, rovnako aj tesnenia.
Niekedy je lacnejsie vymenit cely ventil, nakolko vyjde lacnejsie, ako reparacna sada gumicek a membran.
www.banggood.com/search/fuel-valve.html
Nedavno som sa s kamosom trapil na EN 500 z ventilom a riesili sme nahradu...
www.banggood.com/87-06-Suzuki-LT80-Fuel-Gas-Petcock-Val...
problem bol typicky cinsky, napisy na dekli tocky, su naopak vyrazene.
Ale potom sme dosli ku zisteniu, ze ak sa namontuje ten dekel z popismi naopak, tak pri nakloneni sa hlavou dole, je logicky citatelny..
Vsetkemu sa da predist vcasnou kontrolou, pred sezonnou pripravou.
Dôvod úpravy:
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (14.05.2016 14:34)
|