Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

BMW RT80 Cafe - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBMW RT80 Cafe - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Administratíva.

25.04.2016 20:49

BMW RT80 Cafe

vlasta
 Turista 

Ikona

dobrý deň páni (poprípade aj dámy)

presnorila som tu zopár diskusií na tému cafe, no všetky sa mi zdajú byť pochované v prachu. viete pls o niečom viac-menej aktuálnom? potrebovala by som pár tipov na náhradné diely a skúseností s úpravami

ďakovali ;-)


25.04.2016 22:24

Re: BMW RT80 Cafe

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Je to jednoduche.
Ak nemas masinu, tak bud na mobile DE, alebo skus drazbu dorotheum.at, kupis R80GS, alebo R100RT policajnu, pripadne inu, podla lubovole a mozes zacat.
Cena stavby, alebo prestavby, sa rata jednoducho, je to cena masiny, plus vsetko co tam nahadzes. Vysledna cena NAKLADOV sa zhruba pohybuje, ak to nema byt odflaknute, asi v urovni RnineT
Najlepsie ked sa skusis opytat tu na fore Francuza, ten staval Rkove vselico, na platforme R80 a R100.
Ale uprava tych masin na kafe, je v podstate tazka zrada.
R80S, R90S, pripadne R100S, su tvarovo vlastne hotove kaface, na ktore sa potom tvaruju ine masiny.
Najvatsia hroza je, ak sa taka prestavba nepodari a vyleze ti z toho v lepsom pripade apocalyptic bike, v horsom ratbike... :-)))


26.04.2016 7:54

Re: BMW RT80 Cafe

vlasta
 Turista 

Ikona

@Merlin00 diky moc za vyčerpávajúci koment =) mala som to ale evidentne špecifikovať

moto už mám doma a presne ako vravíš, ku cafíčku, aké chcem už vea nechýba, keďže ona sama je tak stavaná, preto som si vybrala práve tento typ.
predstavu mám v podstate jasnú, skôr ma zaujímajú rady typu, či vyrábať sedadlo na mieru alebo kúpiť hotové, kde zoženiem riadidlá (ideálne osobne... potrebujem si to ošahať, nechcem objednávať online...) a podobne ;-)


26.04.2016 8:34

Re: BMW RT80 Cafe

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No to netusim, kde v SR sa take masiny daju najst..
Ja som sa len tak kukol, na mobile DE, ako si stoja cenovo tie masiny z ktorych sa to obvykle vyrabalo..
Stoja adekvatne skrytej inflacii, trocha viac.
Ale na druhej strane, vdaka "zlepsujucej sa vykonnosti ekonomiky" v Slovakistane, si to mozeme dovolit..
Najlepsie je, si skocit dakde do Germanie, ozvat sa na inzerat, kde kto ma taku masinu, sadnut a poskusat. Je to asi najjednoducsia cesta. Pripadne sledovat fora Germanske, kde su nejake akcie a zrazy, podobne zameranych majitelov.

napriklad..
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=224619944...

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=225216715...

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=225390787...

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221543434...

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=223129939...

vsemozne hovadiny na upravu aj upravene tu...
suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?scopeId=MB...

.................
kedysi som mal v plane stavbu podobneho diela, bohuzial z toho zislo a nemam na to cas, ani chut.
Jazdim na neupravenej, modernejsej masine.
Mal som nachystanu z kamosom aj stolicu na uchytenie motorky typ R80, R100, koli narovnavaniu a upravam ramu, aby ta uprava a ukony okolo, neurobili z toho kriveho hada, ale ten pripravok sa stratil vdaka zberacom kovov a jedina masina, co stoho zisla dole, bola konvencna, nakoniec okapotovana R80RT.
Ku dalsej uprave a prestavbam nedoslo.
Jedine viem, kto to z tych co poznam, mal uspesne nejake dielo, bol tunajsi clen fora Francuz, inak motorkovy doktor v F moto.


p.s. v dobe, ked som sa stym zaoberal, to bez methody pokus-omyl neslo.
Ak mozem naozaj doporucit, bez isteho vydavku za cestovanie, to nejde vyriesit, ak si chces siahnut a poskusat podobne masiny.
Uprav a upravcov BMW nieje vela v SR, alebo ak aj su, niesu moc viditelny a znamy.
Je to z dovodu vyssej financnej narocnosti, koli znacke a pouzitym dielom.
Ako som uz pisal viac krat, od novsich motorov zo vstrekmi, pocnuc R850 vyssie, sa prakticky nejedna o BMW, ale motor Gilardoni, ktory je ovesany suciastkami v Mnichove.

Inak vtipna rada, ako si prisposobit rajdy, je kupit elektrikarsku chranicku 22mm z PVC, fenom nahriat a vytvarovat, nasadit lacne gripy, vyvesit rajdy povodne, do okularu primontovat "muster" a skusat optimalny tvar. Znamy to robil pomocou pokrutenej zaclonovej tyce.
A nasledne hladat niekoho kto to vyrobi a naohyba z ocelovej trubky, pripadne najst nejake hotove z podobnym tvarom.



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Merlin00 (26.04.2016 8:48)


26.04.2016 9:06

Re: BMW RT80 Cafe

otyc
 Geriatrik 

opravdicky cafe racer nemmoze miet predsa boxer motor. te je nm zvratena predstava fabriky bmw. a prosim neurazajte sa skrzeva muj skromny prispievek k temie. nechcem nikoho osobne kritizovat ani odradzat


26.04.2016 9:39

Re: BMW RT80 Cafe

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ale mohol..
Samozrejme anglican moto, je to prave orechove.
Ale ked uz v Albione zacali v 70tych davat japonce a pripadne HD motory do kafacov, tak BMW, je len jedna z moznosti.
Podla mna, to zacalo u modrej vrtule z R90S, ked onen moturek i koncepcia, posunula garazove patlanice na komercnu uroven, alebo lepsie na konvencnu uroven, fabrickej hotovej stavby.
Vtedy, tak ako uz aj u nas dnes, nieje pri beznom sposobe zivota /robota, spanok, robota, oddych/ cas byt zalezeny v garazi. Doba, ked sme sa z motorkami onanovali v garazi, minula z nasou mladostou, pravom na pracu a sposobom obzivy i odstranenim ohrady v ktorej sme zili. Predtym sme museli zhanat a vyrabat vsetko, co sme nemali. Cudovali sme sa, kolko co stoji vonku za ohradou. Mi nehovor, drahy Otyc, ze si si v roku 1974, mohol kupit R90S, alebo Nortona. V pripade, ze by si si ho naklikal v onej dobe telegramom, poslal telex do fabriky a oni by ti ho poslali v bedni sem... Nejde o luzu komunistickeho lumpenproletariatu, ktory nam to neumoznovali legislativne, ale financie, ktore vtedy pracujuca trieda, v ohrade z plnym valovom, proste nemala..

Pre tych, co chceli mat stylovu motorku, "vtedy na zapade", stacilo mat, ako uz i dnes "na vychode", vo vychodnych koloniach EU, "len peniaze".
Preto fabriky, robia dnes scramblery, kafe racer, retro style a ine, lebo sa snazia pokryvat trhovy segment, ktory bol odsudeny na spinu v garazach a neustale prerabanie, nikdy nedokonceneho, pripadne opravovanie velmi stareho..
No tak mnohe znacky dnes, ak este existuju, ci uz Britske, v rukach indianov z indie, tlacia retro Royal enfield, alebo aj Japonci , ci BMW, alebo Motoguzzovia, vseliake retra, ktore sa stavaju sucastou ery retro.
Co je skutocny kafe racer, si myslim, ze nedokaze dnes nikto z istotou povedat.
Rovnako ako co je skutocny "chopper", alebo scrambler, bobber, pripadne "seriovka z vizazou garazovky"..
Vatsina tychto motoriek v dobe vzniku, bola vyrobena v miestach, kde sa vyskytoval potencial materialu na stavbu v hojnom mnozstve. Podla toho boli urobene aj upravy a vznikali trendy, ktore pretrvali dodnes.
Neustalym miesanim a pohlavnou aktivitou, tvorcov, vznikaju potom rozne rasovo neciste fuzie.
Ale podla mna, je to len prirodzenym vyvojom.
V pripade cafe racera, je to asi ako hladat rasovo cisteho "praveho mulata".


26.04.2016 11:25

Re: BMW RT80 Cafe

GTR1400
 Turista 

Ikona

No nedá mi nereagovať na výrok: "V pripade cafe racera, je to asi ako hladat rasovo cisteho "praveho mulata". " Rasovo čistý je Triumph či už cafe racer alebo scrambler. Robiť stavbu z BMW je také čudné, ale každému podľa jeho chuti, vôbec Ťa neodhováram, stavba sa dá robiť z čohokoľvek. V Nemecku je BMW prestavieb plno. Skôr by som siahol po Moto Guzzi, to je druhý "rasovo čistý" výrobca, teda bol aj v minulosti a je aj v súčasnosti.


26.04.2016 12:26

Re: BMW RT80 Cafe

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mna nemusis odhovarat od stavby, mne to uz ani svedomie nedovoli.
:-)))
Ale rad sa pokocham peknou stavbou.
Co sa tyka cafe racer style, to britsky styl.
Zo zaciatku, stavali z toho, co bolo doma, jazdili na tom preto, lebo ine nemali tak dostupne.
Ale v Britanii mali modu aj skutrovu, vela svetiel, zrkadiel a pod.
V podstate islo o to, napodobnit alebo byt originalny a vynimocny, bez velkych investicii a nakladov.
To iste bolo aj u nas v dobe pionierovo-jawovej, sposobenej izolaciou CSSR.
V neskorsej dobe olietanych japoncov, stavali aj z toho.
Nam stale vladli komanci a pomaly dochadzali napady...
Aj zrnkova kava..
V Britanii Scramblery, boli pre tych, kto na vidieku nezohnal nahradu za blatnik[y a nevadilo mu, ze mu sem tam pristalo na hlave kravske lajno, alebo mu ovcie bobky vytvorili na usmeve pircing.
To ale uz nebolo povodne, ale okukane "osekavanie" masin, ktore boli doma.
Mohol za to najma film Little Fauss and Big Halsy.
A potom sa uz nedalo hovorit o tom, co je co, lebo Japonci zareagovali velmi pruzne a zacali chrlit uplne vsetko, co sa potom vo velkom upravovalo, lebo to bolo lacne a stale lacnejsie.




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (26.04.2016 12:35)


29.04.2016 23:07

Re: BMW RT80 Cafe

vlasta
 Turista 

Ikona

=) oki v prvom rade ďakujem za pre aj proti

čo sa týka výberu typu, značky, nejdem mudrovať, jazdila som doteraz úplne odlišné typy (katanu z 93 poupravovanú na streetfightera a po nej sériovú gsr-u 2007)

stará ostala ako súčasť nábytku a mladá, keď dostanem chuť na svižnejšiu jazdu. bavor mi padol do rany za výbornú cenu v super stave, na cafe som mala zálusk už dlhšie a po pár radách a prerábkach, ktoré som videla, som sa rozhodla pro. netvrdím, že to je originál cafe ani nič podobné, ak by som namiesto bmw narazila za rovnakých okolností na angličana, asi neodmietnem. takže pokiaľ to niekoho vynáša zo stoličky, poďme to nazvať 30 ročnou motorkou, ktorú chcem upraviť na niečo v štýle cafe.

najväčšiu dilemu mám s riadidlami. som dosť vysoká a snažím sa nájsť to najadekvátnejšie riešenie. neplánujem s tým objazdiť európu, no ani trpieť kríže pri každej kratšej jazde. zadok mám viac menej poriešený, chýbajú mi ešte pneu podľa mojich predstáv a zopár detailov, ktoré zvládnem aj za chodu, podľa toho, ako budú financie a chuť modifikovať

v podstate som sem hodila otázku z čistej zvedavosti, či sa niekto náhodou v tejto téme pohybuje intenzívnejšie, keďže ako Merlin sám povedal, na SVK táto téma v súvislosti s bavormi nie je zrovna terna

v každom prípade díky za tipy a subjektívny pohľad =)


12.05.2016 10:29

Re: BMW RT80 Cafe

Francuz
 Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok


12.05.2016 10:30

Re: BMW RT80 Cafe

Francuz
 Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok


12.05.2016 10:31

Re: BMW RT80 Cafe

Francuz
 Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok


12.05.2016 13:35

Re: BMW RT80 Cafe

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Francuzovu stavbu som videl nazivo. [dobre] [dobre] [dobre]


12.05.2016 13:55

Re: BMW RT80 Cafe

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Francuz: fotky tvojich stavieb by mali byt zakazane! Ved to je cista provokacia a utok na nakupne pudy :-D [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 220909 | Včera: 134780