Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

ZRX 1100 airbox - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZRX 1100 airbox - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

24.04.2016 12:58

ZRX 1100 airbox

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

motozdar,prosím Vás ak odstránim z boku airboxu tzv.snorkel čím sa do vzduchového filtra bude dostávat viac vzduchu pomôžem nejako mojej láske,alebo jej naopak nejako uškodím? nieto si aj vrta diery do skrinky na vzduchový filter,kôly váčšiemu prísunu vzduchu, má to podla Vás zmysel?www.google.sk/search?q=zrx1100+airbox+mod... ,,,za odpovede a vysvetlenie Vám vopred dakujem


24.04.2016 15:19

Re: ZRX 1100 airbox

Toman
 Skútrista 

Ikona

- ja to mam na ZR-7 velmi podobne, a co som cital na ZR fore tak to neodporucaju ufiknut....
- ak to ufiknes tak to chce vymenit trisky v karburatore...


24.04.2016 15:50

Re: ZRX 1100 airbox

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Každý zásah, ktorý zmení prietok vzduchu alebo paliva by sa mal riešiť nastavením karburátorov. Ak zväčšíš prietok vzduchu bude chudobnejšia zmes, tým pádom sa palivo spaluje pri vyššej teplote, čiže má motor vyššiu teplotu. To isté platí aj pri športových filtroch. Pri výmene by sa mali nastaviť aj karbce.

Dôvod úpravy: gramatika

Upravené 2 krát. Naposledy upravil RomanSVK (24.04.2016 15:52)


24.04.2016 18:08

Re: ZRX 1100 airbox

richard74
 Turista 

Roman poprosim ta o info: tomu vzduchu a diere to je jasne zmenis prudenie a je to airbox je to vymyslene koli zvacseniu tlaku vzduchu do valcu a vacsiemu vykonu.
ale mne nastavoval karburator a zdvihol hladinu = bohatsia zmes. motor sa prehrieval hned bola rucicka za polovicou len chvilu stal na mieste. okrem toho zacal tiect benzin do oleja, ale akonahle som znizil hladinu a ochudobnil ju tak motor drzi teplotu aj na mieste, co mi je trosku z rozporom ze by pri chudobenej zmesy mal pracovat pri vysej teplote. dokonca som chcel zmerat aka je bohatost a tak ju hodili chlapci na brzdu a zistili ze ma oproti pisanemu vykonu + 5 koni a asi 3 nm viacej. ?
ked by mal pri chudobnejsej zmesi pracovat pri vysej teplote nemala by sa ta teplota prenasat do chladiaceho media? vody? dik za info.
Vorman nerez nic nepomozes tomu a ak chces vysi vykon nepomozu Ti ani karburatory zo zzr 1100, potreboval by si aj vacky atd. a ine.


24.04.2016 18:16

Re: ZRX 1100 airbox

brazel
 Kávičkár 

Ikona

richard74 , na zvýšenie teploty plameňa sa pri autogéne pridáva acetylén , či kyslík ?


24.04.2016 21:10

Re: ZRX 1100 airbox

Toman
 Skútrista 

Ikona

ee, riso...... presne naopak.... priznaj si skratka ze ti fyzika a teoria o fungovani karburatora skratka vobec nejde.... (ja sa priznam ze mi nejde gramatika)

T. :-D


24.04.2016 21:44

Re: ZRX 1100 airbox

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Zdarec, nedalo sa mi odpísať skôr. Ale zhruba je to tak, že pri chudobnej zmesi horí palivo rýchlejšie a tým vzniká vyššia teplota.


24.04.2016 21:50

Re: ZRX 1100 airbox

RomanSVK
 Turista 

Ikona

A brazel má pravdu. Keď páliš železo máš na rezáku ventil na acetón a ventil na kyslík. Tými nastavíš základný plameň a ked sa začne taviť železo otvoríš tretí ventil, ktorým pridáš kyslík a páliš. Čiže pridaním kyslíku zvýšiš teplotu. V príspevku vyššie som napísal, že rýchlosť horenia je vyššia. Opravujem je pomalšia.

Dôvod úpravy: [ciel]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (24.04.2016 22:04)


24.04.2016 22:51

Re: ZRX 1100 airbox

brazel
 Kávičkár 

Ikona

RomanSVK , prvýkrát si mal pravdu . :-)

Rýchlejšie .


24.04.2016 23:04

Re: ZRX 1100 airbox

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Re: brazel: To som si myslel, ale nedalo mi a pozrel som nejaké stránky a dokonca niekde na wikipédii a ešte inde som sa dočítal, že bohatá zmes horí rýchlejšie ako chudobná. Tak som to radšej opravil, aby ma stým niekto hneď nekonfrontoval. Ale čo sa týka zvýšenia teploty motora pri chudobnej zmesi za tým si stojím.Ak to nájdem hodím to sem. Som na mobile tak to trochu potrvá. Ale dík za opravu. [dobre]


24.04.2016 23:16

Re: ZRX 1100 airbox

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Dokonca sa niečo podobné riešilo aj tu:

Moto poradňa: Transalp - strielanie do vyfuku&askMobile=1


25.04.2016 11:02

Re: ZRX 1100 airbox

richard74
 Turista 

Brazel, ako vždy a toman tiež, pýtal som sa prečo pri chudobnejsej zmesy sa mi motor nezohrieva a pri bohatsej hned ide do vetraku ked chudobnejsia zmes v motore hori pri vysej teplote?
ked ma ucili palit tak rezak som si otvaral preto aby mi vyfuklo odtaveny material a nesiel mi do horaku alebo som sa cez ten material prepalil ked bol hruby- aby odtaveny isiel preč a plamen sa dostal na celistvy material. neviem bolo to davno :-*
pS: Brazel vidim že si nevysichajuca studnica vedomosti , poprosim Ta jednoduchu odpoved na jednoduchu otazku: ked niečo hori pri vysej teplote malo by to do prostredia odovzdavat viacej tepla a hriat viacej motor, alebo je tam nejaky iny fyzikalny jav ktory tomu brani? nerozumiem tomu rad sa priucim, ja som clovek praxe, skusim a vidim - :-) ako karburator však Toman.


25.04.2016 12:00

Re: ZRX 1100 airbox

Toman
 Skútrista 

Ikona

R: ale tebe je skratka absolutne zbitocne nieco vysvetlovat, ty proste sustavne ignorujes fakty a nezastavitelne si hudies len to svoje svoje........ :-)


25.04.2016 12:32

Re: ZRX 1100 airbox

brazel
 Kávičkár 

Ikona

... prečo pri chudobnejsej zmesy sa mi motor nezohrieva a pri bohatsej hned ide do vetraku ...
To len tebe , lebo obvykle sa napr. pri vidlicových motoroch v motorkách chladí zadný valec bohatšou zmesou , teda on sa v podstate nechladí , len sa zámerne vyvoláva nedokonalé spaľovanie , pri ktorom sa nevyvíja také množstvo tepla .
Lebo existuje dokonalé a nedokonalé spaľovanie uhlíka obsiahnutom v uhľovodíkoch , myslím , že tieto reakcie boli popísané v chémii (horenie uhlia , čo je v podstate to isté) ôsmej triedy ZŠ , v BŠ je Chemická priemyslovka , tam by ti to mohli ozrejmiť , mne sa nechce to opisovať , ja za to nič nemám .

Skúsme teda ako prvý krok chemické reakcie spomenuté v odseku využitie : sk.wikipedia.org/wiki/Acetyl%C3%A9n

Neopisuje presne to , čo by bolo treba , chýba tam energetické vyjadrenie tých rovníc .

V skratke - nedokonalé spaľovanie uhlia prináša síce teplo dvakrát , prvýkrát pre horení uhlíka (C) na CO(kysličník uhoľnatý) a potom horením CO na kysličník uhličitý (CO2) a množstvo získaného tepla je vyššie , ako keby ten uhlík dokonalým spaľovaním zhorel hneď na CO2 , ale motor motorky a ani acetylénový horák nemá možnosť ďalšieho (druhého) spaľovania (a hlavne potrebuje energiu okamžite) , používa sa to akože v autách (primiešavanie výfukových lynov do spaľovania za účelom lepšieho prehorenia) , ale to je len ojeb na deklarované emisné normy a prináša dosť časté poruchy kurvítka , nazývaného EGR ventil .



Dôvod úpravy: preklepy (a možno aj tak sa ešte nájdu)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (25.04.2016 12:34)


25.04.2016 14:00

Re: ZRX 1100 airbox

richard74
 Turista 

to mas pravdu Toman hlavne od Teba to sedi - :-) vid tvoj prispevok hore: cital som na fore - :-)
ozaj Brazel utvrdil som sa v tom co sa tyka teorie si uzasny uplne vo vsetkom ako som si cital tvoje prispevky, akurat ta prax.
Stale neviem ako si svojim malym mozgom mam dat do kopy dvojvalec, horenie uhlia, a nedokonale spalovanie do kopy stym ze ked je chudobna zmes a hori pri vyssich stupnoch a teda by mala vytvorit viacej tepla, a chladenie motora sa mi sprava opacne. pytam sa na jednoduche vysvetlenie. Vies ja nie som ING. ako Ty ani nie som tak neskutocne nabyti informaciami z teorie ako ty, ja som praktik a preto ma to zaujima, ved vies medzera vo vzdelani - :-) nemam vystudovanu chemicku.
vies mne pri uceni palenia bolo podstatne aby mi dobre odfuklo material a aby som mal pekny rez, k tomu aku ma teplotu a ako zvysit teplotu plamena sme sa uz nedostali, stacilo ze som si nastavil na zaciatku dobry plamen aby rezal a potom kyslik aby vyfukol - :-)
a comu uz vobec nerozumiem ako si sa od odovzdavania tepla na motorke dostal k ERG ventilu? a za to ze tu nic nemas za pisanie tu mas hodne prispevkov - :-)

PS: Brazel ked hodim do ohna 1 dcl. benzinu a potom 2 dl. benzinu je ohen vacsi? nemal by byt mensi ked je chudobnejsia zmes :-* :-* :-* :-* [dobre]
prepač nedalo mi to [shake]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil richard74 (25.04.2016 14:02)


25.04.2016 14:08

Re: ZRX 1100 airbox

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Skrátka ak chce niekto robit diery do airboxu alebo meniť sériový filter za športový nech tak urobí. Ale patrí sa aj nastaviť karburátor/y. Je to len pre jeho dobro. A extra pri vzduchom chladenom motore. Chudobná zmes zvyšuje teplotu motora. :-~


25.04.2016 14:14

Re: ZRX 1100 airbox

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Som ti napísal na otázku ... prečo pri chudobnejsej zmesy sa mi motor nezohrieva a pri bohatsej hned ide do vetraku ...

To len tebe


U teba sa aj autogén správa opačne , takže pomáhať ti niečo objasniť je naozaj škoda času :'( :-)

Dôvod úpravy: Vzdávam sa toho .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (25.04.2016 14:16)


25.04.2016 17:00

Re: ZRX 1100 airbox

richard74
 Turista 

to mozes, hlavne s tym autogenom, myslim si ze si ho ani nikdy nemal v ruke - :-)

PS: ten ohen a benzin bola pomocka: neviem nemam vystudovane vsetky odbory ako Ty, ale skusim z mojho mala vedomosti, nie je to otom ze aj ked chudobnejsia zmes hory pri vysej teplote je tam toho benzinu menej a tym padom pri jednom odpale nevyprodukuje sa tolko tepla? nie je to o odovzdavani J tepla? nefunguje to preto tak nahodou opacne u mna, ja neviem ty mas prebehnutu celu vikipediu a Toman vsetky fora, tak som si chcel doplnit medzery vo vzdelani :-* :-* :-*
PS: a to som sa este nedostal k teorii relativity horenia uhlia za pomoci upravneho erg ventilu - :-) :-P :-P :-P :-P


25.04.2016 17:55

Re: ZRX 1100 airbox

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

chlapci diky za podnety,odborné články a názory,,,,,nechávam lásku v pôvodnom nastavení od japonských mechanikov,,,,,, dakujem Vám wšetkým ktorý ste prispeli k mojej otázke [dobre],,,Richard príd pojazdit 8-)


25.04.2016 18:14

Re: ZRX 1100 airbox

richard74
 Turista 

dakujem Ti velmi pekne, volal som z krsnym tak to mam naplanovane a pridem na dlhsie - :-)vecer pri nealku dame debatku - :-) dobre si sa rozhodol je to krasny kus este poctivej roboty [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 78601 | Včera: 134184