Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Batéria vs. HID - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBatéria vs. HID - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

13.04.2016 8:19

Batéria vs. HID

Caute vsetci. Mám takoj otázku. Baterka, ktorú mam v strome má za studeného rána po niekoľkých dňoch v garáži so zapojenou nabíjačkou v zapaľovači (nič sa nenabíja ale to male svetielko tam predsalen svieti a niečo málinko žerie ) 12,4V. Naštartovaná mašina na voľnobehu dáva ak sa nemýlim 13,2V. Baterka tam je od novoti takže má 7 rokov. Problém ale je s tým, že vždy keď prehodím kľúč tak mi vynuluje scottoiler. Výhodou tej škatuľky za 200 eur je že nemá žiadnu pamať alebo batériu ktorá by udržala nastavenia ked na čo i len sekundu vypadne napájanie. V po každom štarte všetko nanovo nastavovať sa mi nechce. Tento problém som začal badať po zime, počas ktorej som mal batériu v byte a jediná zmena, ktorá sa stala bola montáž HID.

Moja otázka na niekoho kto s tým možno má skúsenosť - môže byť že tie blastre počas nabíjania tak stiahnu napätie, že by na napätie citlivá elektronika ako je Scott mohla vypadávať ? Doplním, že pokiaľ motorku vypnem len na chíľu a znova nahodím tak Scott nevypadne. Na farbe xenónu je ale vidieť že po tak krátkom zhasnutí motora má ale ešte stále vysokú teplotu.

Nedarí sa mi namerať na akú hodnotu napätie klesne počas štartu motora, resp. počas zapnutia kľúčika nakoľko to je ozaj že desatinka sekundy a ten multimeter čo mám na to nestihne zareagovať.

A čo s tým ? Možno bude stačiť taká istá baterka len nová ?
Prípadne kúpiť podobný typ ale s väčším vybíjacím prúdom ?
Alebo ešte ma napadá - neviem presne či sa to volá stabilizátor napätia ale je to niečo podobné - v podstate sa jedná o kondík, ktorý zapojíš do série na baterku a ten ti vykrýva výboje počas vysokej záťaže ako napríklad štart. Na severe to je obľúbený doplnok do áut kôli studeným štartom.

Ďakujem vopred za odpovede k téme aj ked sa asi budem musiet zmieriť s 3 - 4 príspevkami na tému na kieho oného montujem na motorku HID ;-)


13.04.2016 8:24

Re: Batéria vs. HID

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Paťo, HID sada pri štarte bere toľko energie, že to odpojí Scottoiler...na fotrovej moto dokonca po naštartovaní motorka zdochla, pretože (automatické rosvecovanie svetiel) HID si stiahla toľko energie, že motor skapal. Vyriešil to tzv. oneskorovačom (kúpiš v ktoromkoľvek lepšom autošope), prakticky niečo ako modul denného svietenia...po štarte čaká 10 sekúnd, až potom pustí šťavu do svetla..od tej chvíle sa problém neopakoval...

Dôvod úpravy:

ešte doplním, baterka v moto je úplne nová

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (13.04.2016 8:27)


13.04.2016 8:47

Re: Batéria vs. HID

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Inak to dobíjanie na 13,2V je dosť slabota mal by si mať ku 14,2V s vypnutými svetlami. takže podľa mňa už má aj baterka čo to za sebou [zle]


13.04.2016 9:21

Re: Batéria vs. HID

demmoo - dufal som ze odpovies ze s tym mas skusenost ked si spominal ze si tu sadu montoval viac krat - diky moc. Ten oneskorovac montoval otec do auta ked si robil denne svietenie a vobec ma nenapadlo ho pouzit.

jawa555 - na vstrome sa nedaju vypnut svetla - prehodis kluc a vsetko ide takze to napatie hlavne na volnobehu na studenej motorke asi nepojde o moc vyssie. V 5000 ot./min to je na 14V co si myslim, ze je celkom v pohode este.


13.04.2016 9:59

Re: Batéria vs. HID

Woozie
 Edvenčr 

Ikona

jawa555 má pravdu, bez inej záťaže (okrem svetiel) by aj na voľnobehu mal Strom dobíjať okolo 13,7-14V. Má to myslím 400W alternátor?
Že dáva 14V pri 5000 je známka toho že regulátor pracuje správne :-)

Na tvojom mieste by som vymenil baterku a hlavne vyhodil HID sadu.
1) Predpokladám že máš nejaký čínsky zázrak z ebay-u.
2) Ten akože xenon rozhodne nepatrí do parabolického reflektoru, namiesto H4ky.


13.04.2016 10:13

Re: Batéria vs. HID

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

woozie: o používaní HID-ky hovoriť nechcel, zas by sme sa len pohádali (aj ja to mám v parabole a je to super, nikoho to neoslepuje, dobre to svieti, pekne to vyzerá..)

Paťo, použi to, tu u nás to napr. stojí 17 € a jedno pivo (auto/moto)elektrikárovi, aby to zapojil..primitívne riešenie, a funguje..


13.04.2016 17:49

Re: Batéria vs. HID

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

kondenzator paralelne k scootoileru a pred neho do serie diodu, aby ti ostatne spotrebice kondik nevycucali. Ak ti ide teda len o ten sccotoiler.

Tu HID kokotinu neschvalujem ani ja. Ale tema nie je o tom, len ked ti pojde oproti oranzova motorka s dialkovymi, tak sa na mna nehnevaj.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (13.04.2016 17:50)


14.04.2016 12:37

Re: Batéria vs. HID

V pohode.. teraz to chvilku vydrzim bez scotta a o nejake dva tyzdne idem do rodneho kraja, kde planujem zhodit vsetky plasty a prekablovat to.. Uz su tam hot gripy, scott, tie svetla, zapalovac, gipro a kazde bolo montovane len tak ledabolo. Chcem to vsetko pekne zozipsovat a upratat .. a vtedy si nahodim aj ten oneskorovac.


14.04.2016 13:57

Re: Batéria vs. HID

ja som to mal riesene tak (motorka to bola suzuki), ze som mal urobeny zvlast vypinac stretavacieho svetla, kedze sa zapinalo spolu so zapalovanim a pocas startovania to robilo sarapatu v kombinacii s xenonom...ten blikal, vacsinou pocas startovania zhasol a uz sa nechytil (a niekedy som si to ani nevsimol)...takze som svetlo najprv vypol, potom nastartoval a ked sa motor rozbehol, potom som svedlo zapol...vlastne taky manualny oneskorovac (ktory som ale niekedy zabudol zapnut, cize dalsia nevyhoda)...xenon som mal aj v dialkovej parabole a to zas niekedy (nie vzdy) blblo takym sposobom, ze ked som zapol dialkove, tak rucicka palivomera a teploty motora vyskocila uplne do maximalnej hornej polohy a do normalu sa popravila az ked som vypol a znovu zapol motor...

tie xenony tam uz boli, ale osobne by som si to na moto nedaval...


22.04.2016 14:32

Re: Batéria vs. HID

Takze pani problem vyrieseny Modulom SE 085 pre automaticke ovladanie...
Cena 18 euri v cobra tuningu. V podstate to pozera na napatie na baterke, ktore ak stupne nad hodnotu ( ktora sa da nastavit ) tak zapne svetla. Od vyroby to je nastavene na 13.1V takze sa to zopne az ked nabehne altik. To je dokonale riesenie pre mna. V pripade ze mas vypinac svetiel manualny tak toto ho vie obist a funkcia ovladaca sa tym nemeni. Ak mas svetla hned na spinacke tak im prerusis napatie a tuto krabicku das ako medzikus. Instalacia 5 min.
Inak da sa to pripojit aj na parkovacky a podsvietenie palubovky.

A pre tych co buy mrncali ze to je dalsia vec co sa moze pokazit tak je to ciste analogove riesenie ktore prezije aj moje vnucence.. A ak nie tak otazka zapojenia povodneho riesenia je v mojom pripade 2 minuty.


22.04.2016 17:33

Re: Batéria vs. HID

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Jednu nevýhodu to má, až by ti ruplo v noci dobíjanie, tak už nikam nejdeš, rozkladáš stan :-D


10.06.2016 22:14

Re: Batéria vs. HID

Inak len nakoniec ozivim vlastnu temu.
Nic z hore uvedeneho nepomohlo. Za urcitych okolnosti sa scott resetoval aj po tom, co svetla nabiehali uz za chodu motora.
Tak som skusil vystrelit z motyky a lala...
Napisal som na forum na stranke scottoiler, ti mi po case odpisali, ze tento problem vedia vyriesit. Zhodil som teda riadiacu jednotku scotta, rozumej display a poslal do skotska, odkial to uz vraj cestuje spat ku mne upravene tak aby sa to nenulovalo. Osobne si myslim, ze mi tam bud priondiali nejaky kondik, alebo poslali novy model, ktory uz je takto upraveny.

Dam vediet ked to dorazi postou domov, ci to funguje...


11.06.2016 2:24

Re: Batéria vs. HID

ja len k tomu dobijaniu ,nabijacka nabija bateriu na 13,5 V alternator dava 14,4 V mam Voltmeter priamo na pristrojovke namontovany lebo na Introsi mi odisiel regulator napetia asi jak sa zahrial tak sa vypol a kontrolka dobijania ale zostala zhasnuta a zostal som v januari v meste s tak vyslahanou baterkou ze nesla natocit ani cez kable z auta

za namontovany scottoiler by ti spravne mali zobrat technicak za znecistovanie olejom preto sa robia specialne mazacie spreje aby ten tuk na tej retazi drzal


11.06.2016 3:01

Re: Batéria vs. HID

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Problem HID, dodatocne montovanej, nieje jej odber, ale startovanie.
HID ani neodobera nejak velky prud pri startovani, ale pri startovani vznika VF a VN rusenie, ktore rado zblbne elektroniku okolo. Je to EMI impulz, ktory ak elektroinstalacia, nieje na to usposobena, sa vie vyzurit na vsetkom okolo.
Dokaze poskodit, pri nespravnej instalacii aj mobil, alebo navigaciu, pripadne poskodit riadiacu jednotku zapalovania, alebo vstrekovania a pod.
To rusenie sa siri po elektroinstalacii, je to celkom zaujimavy proces.
Vatsinou je ohrozena, dodatocne montovana elektronika.
Nakolko na motorke, je elektroinstalacia vedena hola, nie ako v aute, kde je skryta v kovovej karoserii a tienena, kde sa rusenie impulzov pohlcuje, sa dodatocne montovane HID, prejavia skor.
Napriklad pri startovani, ked sa HID nahodne vypne, koli poklesu napatia v palubnej sieti, znovu startujuca HID, zblbne snimace zapalovania, alebo vstrekovania a motor vynecha, alebo zdochne.
Maloktora motorka ma tienene a odrusovane privody tych snimacov, alebo halovych sond.
Prejavuje sa to aj na miestach, ako je snimanie hladiny paliva, je to otvoreny obvod, kde naindukovane napatie, zblbne vstup snimaca, alebo sondu tachometra digitalneho, rovnako aj otackomer a dalsie.
Odstranovanie zavad a nasledkov, je dan za pouzitie dodatocne montovanej HID.
Kto tieto problemy nema, vyhral v loterii osudu, male bezvyznamne plus.


06.08.2016 12:43

Re: Batéria vs. HID

2kip2
 Jogurťák 

Ahojte mam problem s xenonom. Mám GSXR 1000 k4 a xenon v dialkovom svietil pekne, a znicoho nic idem jazdit a uz nesvietil. ked som ho zapol, len blikol a hned zhasol, a v tom momente zacalo na novo tahat cerpadlo v nadrzi. podotykam robí to takto pri vypnutom motore, no aj pri zapnutom,.. ked ešte šiel, v pohode som ho zapol aj pri vypnutom motore, pekne svietil, a cerpadlo v nadrzi nebolo vobec pocut tahat na novo.. čo to može byť? Díky


07.08.2016 8:36

Re: Batéria vs. HID

vyser sa na to, dialkove svetlo ti je na hovno a na mytus, ako ta potom lepsie vidno zabudni...ked zacnu vsetci nepretrzite svietit dialkovymi pochopis, ake je to voci ostatnym neprijemne...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 153139 | Včera: 248792