Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
nazdar páni...známy mi povedal že mali školenie ohľadom uskladňovania kosačiek, píl a podobne,kde sa dozvedel, že cez zimu,kedy motor stojí 1 a viac mesiacov,aj keď s občasným preštartovaním, že biozložka ktorá je v palive obsiahnutá spôsobuje že sa usádza na časti motora, a teda ak človek "po starom" naplní nádrž do maxima pri zazimovaní zložka robí potom šarapatu v sitku, v karburátore a proste v častiach kde sa benzín nachádza a prechádza...je to nejaké lepkavé svinstvo EMISIE FOREVER |
Nerob si s tym hlavu, za tych par mesiacov to az tak nezdegraduje |
nuz dovolim si s panom misom nesuhlasit. ja mam na rekreacne jazdenie v teplom pocasi Skodu Rapid. bezne stoji povedzme 6 mesiacov cez zimu a prve jazdy na jar so starym benzinom, nez sa vyjazdi ma motor citelne zly tah, netaha, nepali a vsetko sa to skokovo zmeni, ked natankujem prvu nadrz noveho benzinu. |
Napisal som "az tak" tzn ze nastartujes, vyjazdis a doplnis nove. Ziadna veda sa nekona |
Miso, nemas pravdu. Etanol v benzine je pekne svinstvo,moze (a aj poskodzuje) plastove nadrze(deformacie), tym ze viaze na seba vodu tak sposobuje koroziu- o vplyve na vnutro karburatora,trysiek ci palivoveho cerpadla netrena hovorit. Mas dve moznosti. Bud natankovat palivo bez alkoholu,alebo pridat stabilizator paliva na paliva s obsahom alkoholu(stabilizator je dobre dat tiez do benzinu bez alkoholu,udrzi palivo bez degradacie az na dobu dvoch rokov-zima tak dlho netrva ). |
a ako to je s karburatorom?vytahat benzin z nadrze a nechat kym sama "chcipne"?...chcem vediet radu odbornika na motory a stav motocykla aby ovedal ako presne zazimovat alebo je to len maskarada tzn. ze staci zaparkovat,natankovat,prikryt,vybrat bateriu a na jar nastartovat |
Nejdem sa hadat, neviem o tom ani prd, ale na druhu stranu som to ani nikdy neriesil a ani som s tym nikdy nemal problem. Preto som reagoval ako reagoval. |
Natankuj po hrdlo daj na hlavny stojan....raz za mesiac pripoj nabijacku...na jar startujes... netreba z toho robit vedu |
V pohode Miso ze si to nikdy neriesil.Problem je ze par rokov dozadu sa nam o alkohole v benzine ani nesnivalo a za par rokov iny budeme mat problem kupit -lebo trotli v Bruseli. |
Na zimu: |
- na zimu natankovat doplna aby sa v nadrzi nezrazala voda |
Pridavam sa k tym co to nikdy neriesili a ani s tym nikdy nemali problem. Netreba byt az taky utlocitny, ved su to stroje co nieco vydrzia |
karburatory najma starsieho data vyroby v ktorych nikdy neboli menene gumove casti silne neodporucam odkalovakom vysusit. mohli by ste potom narazit na jar na neprijemny problem s preschnutymi tesneniami a O-kruzkami, ktore budu chcat benzin z kazdej spary a to tak, ze celkom dost. |
Ako píše ventyl do karbca radšej cez zimu benzín sem tam pripustiť ako ho nechať na sucho. |
zhrniem to: |
Názor uznávaného odborníka, ktorému som tu zveril svojho bavoráka: naštartovávanie v zime je zlo, nerob to. Buď sa normálne prebehni 20-30 km, nech sa poriadne zohreje, alebo radšej neštartuj vôbec. Kondenzovaná voda robí zlotu. |
Co sa tyka benzinu po zime - do vestroma dal byvaly majitel minuly rok v novembri(!) 2014 klasiku 95ku a ked som na nom behal na jar (rozumej koniec februara - zaciatok marca 2015) mi neustale vyhadzovalo na displeji chybu palivoveho systemu. Uz neviem ktory C-kod to bol presne. Vsetko sa vyriesilo ked som dotankoval dostatok noveho benzinu - pre istotu premium 100oktan od musliakov. Kym som ale nevyvozil vacsinu nadrze tak to stale obcas haprovalo. |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (12.10.2015 20:30) |
aleluja...ak skombinujem vsetky tri "k veci" odpovede tak vysledok bude az na sezonu uz sa tesim ci to zaberie....nestartovat,vydrzat ,priliat "medicinu" , vyliat starinu naliat novotu 2:1 aaaaaaa tesit sa na sezonu...diky hosi tuto zimu varianta c. 1 schvalena |
Re: step1: obcasne nastartovanie je v podstate zlo. zbytocne vyslehavas baterku (kor ak mas denne svietenie, ktore nevies vypnut), pretoze start z baterky cucne dost stavy, ktora sa pri behu na volnobeznych otackach nevrati nazad, pretoze alternator je LTT schopny zasobovat stavou spotrebice, ktore bezia normalne (spickovy vykon alternatora je obvykle nejake desiatky, maximalne stovky W vyssi, ako maximalny odber vsetkych spotrebicov - na motorke netreba mat rezervu na nejaku sialenu vybavu navyse - vyhrievane bary a 12V zasuvka max?). |
- a pred prvym startom po dlhej dobe vypustit karburatory vypustacim sroubom (ku ktoremu je pristup za milion...) |
raz za mesiac natocit,prebehnut aspon okolo garaze, kedze rokmi sa teploty aj v zime zvysuju, mesiac je hadam maximum co sa nejdem prebehnut |
je to hrôza. |
Re: HoGo80:presne tak...ak ju nemas riadne zahriat tak nevrcat s nou....iba urobis kondnez....je to sprostost!!! |
Ospravedlňujem sa za narušenie témy , ale má zaujíma ako je to s olejom. Môžem nechať motorku 2-3 mesiace úplne bez oleja? |
Môžeš. Ale nezabudni vybrať baterku. |
Re: axel99: Dik, dilemu nemám, ja vždy na jeseň a vypínam kľúčikom a mam textil. V suchu a teple je stále. Nejde len o ten zavit ale idem aj striekat niektoré časti motora a to bude na dlhšie. |
Re: Martins: A zabudol som, baterku nevyberám nikdy. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112381 | Včera: 119074