Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ahojte blíži sa teplo a chcem vyriešiť môj stály problém. Keď nepoužívam dlhšie motorku ako 3-4 týždne alebo dlhšie, tak jednoducho neviem naštartovať motorku len štartovacím sprayom, čo asi nerobí vždy dobre pre motorku. Viem že sa vyparí palivo z karburátorov a potom mi nestačia valce nasať palivo z nádrže. Mám slabú kompresiu, alebo palivové čerpadlo, alebo ....neviem čo?Neexistuje ručná pumpa ako je aj na starších áut, na AC pumpe sa dalo aj ručne napumpovať palivo. Alebo mám ju naštartovať každý týždeň? (bohužiaľ nemám čas na ňu každý týždeň). Mám Suzuki VX 800 (intruder motor).92´.Díky za dobré rady. |
pussti na valce ohrievač s ventilátorom na polhodinku a malo by to štartnúť pokiaľ chceš zistiť presnú príčinu, to že asi nemáš dosť silnú kompresiu zistíš len tak, že vymeníš tesnenia, alebo valce. Na to sa vyser, je to úplne bežný problém, ktorý sa pri našich starších mašinách rieši buď ohrievačom, vyčistením sviečok, nabitím baterky alebo radikálne sprayom. Jednoducho tie mašiny nie sú stavané na kosu a preto musíš s ňou do tepla |
Skus vybrat sviecky, a startuj. Do karburatorov sa "nataha" benzin, zvetraly benzin sa dostane von... potom daj sviecky spat, a ... stastnu cestu Ked budes mat vonku sviecky pre baterku/starter to nebude taka zataz pri startovani, kedze tam nebude ziadna kompresia. Nebolo by zle trosku zohrait motor, ale hlavne zohrej sviecky (10-15min na radiatore |
Díky chlapci za dobré rady,ale ja ju nechcem teraz naštartovať,ale len na jar, keď už bude aspoň tých15stupňov..Inak ju mám v teplom garáži.I keď je 30stupňov aj vtedy mi to robý.Ale čo wrabec písal to nie je zlý nápad.Vybrať sviečky a takto naťahať benzín do karbesov a do valca. Vyberanie sviečok,tak to nemám rád vôbec, radšej rozoberiem celú sojku.Tak hlboko sú tie sviečky, že ich vôbec nevidieť.Doma som si dal vyrobiť taky špeciálny klúč,ktorým ich viem vybrať,ale aj tak je to rizkantné.Hlavne keď ich dám naspäť.Nestačí takáto alternatíva,že len káble odpojím od sviečky,dám ich dole a takto budem pár krát pustiť štarter a potom zapojím naspäť sviečky ? |
Zdravim vas, |
Junior, máš dobrú motorku, máš štastie.Tak ty ani nepoznáš ten skurvený pocit, keď stojís v garáži oblečený (nedajbože aj frajerku už máš v prilbe) a myslíš že sa ti naskočí na prvý alebo na druhý pokus tvoja mašinka.A potom sa začneš vyzliekať a .... .A nakoniec pomôže len sprayovať.Ja mám na moju najazdených 59tis km.Neviem či už je to pre ňu veľa,alebo treba niečo lepšie nastavovať alebo vymeniť(karbes,ventili,skruže)?Mám inak babetu 20 ročnú a tú na jar na prvý pokus viem naštartovať.Kamarát kúpil Jawu 250, ktorá 7 rokov nebola používaná a skoro na prvý šup naskočila. Takže nechápem ani ja tie japonské motorky. |
Simim, pri takom stave kilometrov, kedy si robil cistenie karburatorov, nastavovanie ventilov a podtlakov, menil vzduchovy filter a sviecky, meral kompresiu? To vsetko moze byt pricinou. |
peter RS955i Neregistrovaný |
Junior, naozaj dobra reklama- ale nenapisal si kolko za nu xces |
peter RS955i : uz je predana |
peter RS955i Neregistrovaný |
Kua Junior to je cvrkot! |
SIMM - nestaci odpojit sviecky. Musis ich vybrat.Inac sa ten zvetraly benzin von nedostane.A po dalsie,kedze tam bude kompresia, viac sa bude namahat starter + baterka. |
Vidicon: údržbu som robil pri 50tis.km (výmena oleja, filtra, vzduchových filtrov, sviečok, nastavovanie a čistenie karburátorov) Kompressiu sa mi ešte nepodarilo merať (nemám taký prístroj ktorý sa tam zmestí (otom potom v servise). Na ventily v servise mi hovorili pri 55tis.km že ich netreba nastavovať, moto ide super (to bolo v roku 2003) Minulý rok veľmi málo som ju používal. Ale na jar pôjdem znova do servisu, aby mi to nastavovali. |
peter RS955i Neregistrovaný |
Kamos ma na xt600 podtlakom ovladanu membranovu pumpu, a aj ked je na kohute to sitko raz zacas treba tu pumpu rozobrat a vycistit. A este jedno sitko byva priamo pred ihlovym ventilom privodu paliva do plavakovej komory. Vsetko to vycisti!Kompresne tlaky nemusis zistovat ak ten motor ma tolko kompresie ze nastartuje vyrobi dost podtlaku na ovladanie cerpadla. A ked ta ta pumpa bude moc srat daj tam elektricke membranove cerpadlo/napr zo starej sanitky S1203/ |
Peter RS955i, ja som nemyslel na to, ze ak klesne kompresia, tak nebude cerpadlo tahat benzin. Z vlastnej skusenosti viem, ze ak klesne kompresia, tak motor nema ten spravny beh a klesnu otacky na volnobehu, co sucasne sposobi tazsi start. |
Simim. Pokial je marauder vybaveny rovnako ako intruder palivovim cerpadlom tak by o tom slaba komresia nemala moc rozhodovat. Skor podtlakovy ventil nadrze. Skusis to tak ze odpojis vystupnu hadicu z nadrze a zastartujes. Ked zacne tiect benzin (do flasky) tak tam problem nebude. Ked ano tak membrana vo ventile alebo rozozrata podtlakova hadicka. Dalsi test je cerpadlo. Odpoj hadicu z cerpadla do kerbesov a zastartuj. Ked tecie tak je dobre a problem bude v karbesoch. Ked netecie nefunguje pumpa alebo mas zapchatu cestu od nadrze cez pumpu do karbesu. Este je ina moznost, ze sa ti ako si pisal odpari benzin. Neviaem ako to ma marauder ale na intruderi zacne cerpadlo fungovat az zatocis so starterom. Mozno mu to dlhsie trva a ty nechces tak dlho tocit z baterky. Jedna finta je urobit si vypinac na privodny kabel do startovacieho rele. Pozor!!! Na nevykonovu stranu rele. Ked ten vypinac vypnes tak stlacenim starteru zapnes iba palivovu pumpu a nic ine. Pockas az zmlkne vtedy sa zavrel karbes a ma plnu komoru. Prepnes naspat a normalne nastartujes. |
frog: ja mám VX s intruder motorom92´ a je vňom vákuové - podtlakové čerpadlo, takže kompressia motora stým podľa mňa veľmi súvisí.Takže ja nemôžem to relé prepojiť. Ten ventil ešte vyskúšam a vyčistím aj sitko v nádrži.Díky za rady.LEn nie v tejto zime dneska bolo -10C. Toto je uz nenormálne. |
Neviem ako na VXkach, ale na Banditoch ma ventil na nadrzi tri polohy. Horna je rezerva, spodna poloha je bezna prevadzkova a prostredna poloha (pri) je poloha, ktora sa pouziva pred nastartovanim stroja, ktory dlhsiu dobu stal. Otvori sa totiz privod paliva do karburatorov aj bez toho, aby bol stroj nastartovany. V tejto polohe mas chvilu pockat a potom startovat. ...aspon tak si to ja pamatam z manualu. Mozno ma ale rada starsich opravi... |
Agressor: mas pravdu je to tak, ale na cruisri som to este nevidel... Mozno to je myslene iba pre radove motory nie V-cka. No ale intruderovska 800 to urcite nema lebo to konstrukcia karburatorov urcite nedovoli.... |
Agresor - to funguje iba na moto so samospadom. On tam ma cerpadlo. |
Frog - my sme sa uz videli - raz za Polusom som sa previezol na Tvojej motorke. Ten Ixil ma nieco do seba |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 64578 | Včera: 161085