Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor.

22.08.2015 21:20

Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum

Nautilus17
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte
Mám problém s výkonom motora na Keeway arn 125. Nastavoval som vole ventilov, malo to byt uz 2x urobene ale na garanckach mi to servis neurobil tak som si to nastavoval sam. Pokial boli vole ventilov velke motor slapal, siel realnych 112km/h. Výrobca udáva 0,08mm na kazdy ventil tak som to tak nastavil.
V ten den som menil aj vadne tesnenie na plavákovej komore a od tohoto dna je problem. Pred tymto vsetkym bola sviecka pekne hnedo zafarbena cize motor palil dobre. Teraz mám taký problém ze sviecka je cierna a ide to max 95km/h.
Volnobeh za studena je pravidelny, ked je motor zohriaty a dojdem na krizovatku motor ma tendenciu sa zadusit ale ked ho podrzim na plyne tak sa to ukludni a ide pravidelne. pri rozbehu ide motor pekne za plynom a taha pekne len ta maximalka uz nie je taka aka bola. karburator som mal znova rozobraty a znova riadne vycisteny a dal som si zalezat hlavne na ventile plaváka, mal som podozrenie ze ventil nezatvara a stale presytuje zmes. no ani to nepomohlo.
vedel by mi niekto prosím poradit na co by som sa mohol este zamerat? Skuter ma 3 roky a nabehanych 7000km. kompresiu som nedaval merat. Vzduchovy filter je povodny ale je viac krat za sezonu vyfukavany kompresorom. Mohlo by toto robit problem ze filter sa uz neda vycistit ani vzduchom? nie je spinavy a ma peknu cervenu farbu. Sviecka je taktiez povodna, neviem aku ma ta sviecka zivotnost ale mohol by byt aj tam problem?
Cely problem nastal prave po zakroku tak neviem ci doslo k nejakej nahode alebo som niekde nieco zle urobil a neviem co. Inak dnes sa mistala taka vec ze nastartovany skuter som oprel o bocny stojan ( nemam tam prerusovac) a ked sa to naklonilo tak motor sa zacal dusit, napadla ma plavakova komora, ale co sa tam vted ymohlo stat pri nakloneni? FAKT UZ NEVIEM :'( Za kazdu radu dakujem.


23.08.2015 7:55

Re: Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum

ventYl
 Kávičkár 

ventilove vole by na to vplyv mat nemali. motor od toho moze drncat, moze ist slabsie, ale nemala by sa nejako zasadne zmenit zmes.

muselo byt do karburatora pri tom zasahu posahane, je spravne nastavena hladina? su vsetky gumene O-kruzky v karburatore tesne?

cierna sviecka znamena prilis bohatu zmes, ktora sa v otackach obohati tak, ze je na hranici zapalenia, preto to netaha tolko, kolko predtym. ak to ma CV karburator, tak dovodom na prilis bohatu zmes moze byt laborovanie s ihlou (ak ma viac drazok na aretaciu), laborovanie s Pilot screw, alebo prilis vysoka hladina v karburatore. Tam je bud hladina nastavena zle, alebo sa benzin do komory dostava aj ked by sa uz nemal.

edit: jo a ano, vzduchovy filter moze tiez sposobit, ze sa to bude prechlastavat. farba filtra je +- irelevantna, zapchaju sa pory vovnutri a filter moze byt aj pekny nezadrbany od oleja, ale bude sposobovat velke tlakove straty a karburator bude grcat vela benzinu. to by sa ti ale prejavilo uz skor, nie po zostelovani ventilov. ak manual pise, ze sa ma menit, tak ho men, ak pise, ze ho staci vyfukat, tak az nejazdis po prachu, malo by stacit ho vyfukat. sviecka ma nominalnu zivotnost obvykle tak 2 servisne intervaly, ratam, ze okolo 10-15t by mala dat. cize u teba by este nemala byt na vymenu.

Dôvod úpravy: edit hore

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (23.08.2015 7:58)


23.08.2015 9:32

Re: Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum

Nautilus17
 Kávičkár 

Ikona

jasne viem ze nastavenie ventilov nema vplyv len som chcel povedat ze robilo sa naraz viac zasahov vtedy. po nastaveni ma motor krajsi chod a lepsi zvuk.

s nastavenim karburatora by sa nemalo prakticky nic stat. hlavna tryska sa nemenila, ihla je napevno v šupátku s membranou a volnobeh sa nastavuje polohovacim šrobom na škrtiacej klapke spolu so vzdušnikom. to je v povodom stave aj ked som skusal so vzdušnikom hybat ale ked nepomohlo tak som ho vratil tak ako bol. mam tam trojicu "O" kruzkov a tie by mali byt v poriakdu nie su pretlacene a tesnia prirubu pre ihlu automatického sytiča.

Hladina v plavakovej komore by mala byt OK, mal som rozobraty ventil plaváka a chodí dobre. skusal som hybat s plavakom a fukat do privodu, ci prepusti vzduch. a teda karbec som vycistil poriadne cisticom brzd a vzduchom.
no zameram sa na ten filter a sviecku a uvidim ci sa nieco zmeni, mohla sa stat nejaka nahoda ze akurat po tom zasahu do motora a karburatora nieco uz prestalo sluzit ako ma.
co sa prasnosti tyka, jazdim len po asfaltkach ale aj tak ked mam k dispozicii kompresor tak to vyfukam, no je mozne ze aj ked nie je spinavy, je uz zapchaty.

zatial dakujem, dam potom vediet ako som dopadol. zajtra kupim novu sviecku a pojdem jazdit :-)


23.08.2015 10:52

Re: Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum

ventYl
 Kávičkár 

ako je konstruovany prenos sily z plavaka na ihlu? ma to ihlu na fest v plavaku (ako stare jawy), alebo je vyska hladiny nastaveitelna jazyckom na plavaku? on ten jazycek je dost jemny a pri manipulacii s karburatorom ak sa nechtiac zatlaci na plavak, moze sa jeho nastavenie rozhodit.

to co popisujes su bezne sucasti karburatora, ale chyba mi tam pilot screw (nastavenie bohatosti zmesi pri malom zdvihu supatka = volnobeh a 1/4 az 1/8 zdvihu plynu). asi ho nepopisujes, lebo na novych strojoch je vacsinou zaslepeny, aby sa donho nesahalo. ak si ho nenasiel, tak je ok, pretoze to znamena, ze od vyroby donho nikto nesahal a v nom to nebude.


23.08.2015 12:04

Re: Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum

Nautilus17
 Kávičkár 

Ikona

plavak s ventilom je rieseny tak ze ventil je kolík s priemerom asi 3mm dlhy asi 7mm a na konci ma nasadenu gumenu špičku. plavak je dvojity plastovy odliatok a v strede medzi bubienkami je navolno osadeny ventil. ked sa zdvihne hladina tak gumený špic ventila zacpe kanalik do ktoreho je vsunuty. neda sa tu nastavovat hladina ako napriklad na Jawe 21 ze sa ohne pliesok. pokial sa mechanicky neposkodi plavak alebo gumený špic ventilu tak tam nie je čo ovplyvniť. Prikladám link aby si si mohol pozriet casti mojho karburatora a cely karburator:
www.autom.cz/fotky46045/fotos/_vyr_622zv3001_a.jpg
www.buggymasters.com/forum/picture.php?albumid=235...

pilot screw mam nastaveny na 1,5 otáčky, je na hrdle tesne za skrtiacou klapkou


23.08.2015 15:18

Re: Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum

ventYl
 Kávičkár 

viem ako funguje plavak :-) len niektore karburatory primitivnejsieho razu maju ihlu napevno na plavaku (napr. stare jawy / cz a mozno niektore starsie skutre). ja tu vidim pliesok, ktory ohnut ide (rovnake plavaky mam u seba) a tym sa hladina nastavit da. je to ten kovovy nosik na plavaku do ktoreho sa vsuva ihla.


23.08.2015 15:36

Re: Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum

Nautilus17
 Kávičkár 

Ikona

heh jasne, ja som ti len chcel detailne popisat ako to tam vyzera :-) no konkretne tento plavak nemam, mam tam tento typ ale pliesok tam nie je. cele je to plastove. tam nemam co ohnut. ihla ma akurat na druhej strane taku pruznu stopku, ale ta je tam asi preto aby to lepsie sedelo v tom plavaku.


23.08.2015 19:14

Re: Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum

ventYl
 Kávičkár 

pruzna stopka je tam zrejme kvoli vibraciam. plavak zatlaci na gulicku, ta este trocha dovoli odtiect benzinu kym sa nenapruzi pruzinka a potom uz nepovoli ani kusok, ihla zostane zavreta aj ked plavak cca 1mm poskoci.

ak nie je co ohnut, tak neviem. pride mi to podivne. servisny manual sa nenasiel / nehovori o tom, ako sa ma hladina nastavovat?


24.08.2015 7:08

Re: Zmena bohatosti zmesi alebo iný problém- motor nedosahuje maximum

Nautilus17
 Kávičkár 

Ikona

Manual mam od toho ale len ako navod na pouzitie, co sa poruch tyka tak problemy su odkazane na odborny servis no a na youtube su aj videa ako karbes nastavit ale za hladinu v komore tam nie je nic a ani nikde na forach som nevycital. Podla mna to je nemenne v tomto karburatori, maximalne by to islo ovplyvnit velkostou ihly. Ja sa skusim este pohrat s nastavenim pilot screw, pred tym som menil tesnenie plavakovej komory, mozno tam bola nejaka minimalna netesnost a prisavanie. Teraz to je ok tak mozno by to chcelo trosku ubrat. Znie to mozno divne no nenapada ma uz nic lebo s plavakom sa nic nerobilo zaobchadzam s tym opatrne.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 208602 | Včera: 203164