Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ma niekto skusenosti s obmedzovacom krutiaceho momentu na kawasaki VN 900 custom? Jedna sa o male ozubene koliesko v bloku motora. (Potrebujem vediet technické podrobnosti princípu funkcnosti). |
Obmedzovač krútiaceho momentu ? To si kde vyčítal ? |
Re: brazel: Element sa vola Torque Limiter a jeho opis je v kapitole 9-22 strana 332 servisneho manualu. |
pozrel som sa do toho manualu a osobne si myslim, ze sa jedna (vzhladom k tomu, kde to je namontovane a ako sa skusa jeho funkcnost - to mas popisane o stranu skor v tom manuali) o volnobezku pre starter. |
Nemám ja prečo mať servisný manuál , skús napísať to slovné spojenie (+ Vulcan 900) teda do gúgla a hľa : |
ventYl presne , blbý preklad . |
Dnes sme to v praci preberali. Na zaklade nejakych indicii sme sa zhodli na tom, ze sa naozaj jedna asi o volnobezku startera. (Popripade obmedzvac krutiaceho momentu startera). Funkcionalita by mala pravdepodobne spocivat v tom , ze po nastartovani motora by tento "medziclanok" mal v podstate odpojit starter od motora (kedze starter nema vysuvny rotor a je "tudiz" na pevno. Teraz by ma zaujimalo len zopar veci. Su moje domnenky sprave? Ako to vlastne funguje? Preco sa to zadrhlo (ak sa to zadrhlo)? Su v tom nejake loziska? atd. atd. Prikladam odkaz na obrazok ako to vyzera. Pozri obrázok |
v manuali je to rozkreslene, je tam pruzina, zrejme tanierova a budu tam nejake zuby. ak to nie je v oleji, je mozne, ze to zhnilo a zaseklo sa. krutiaci moment startera moc nechces obmedzovat, pretoze pri seriovom elektromotore je v momente rozbehu teoreticky nekonecny (obmedzeny len tvrdostou baterie ako zdroja el. energie a stratami vo vedeni/vinuti), takze ak by tam nejaky obmedzovac momentu startera bol, v momente by preskocil. |
Re: ventYl: V navode pisu NEOPRAVOVAT!! To sa ani nechystam, len sa to dnes pokusim vybrat a vyskusat, ci sa to aspon na jednu stranu toci. Teraz ked je to v motore, tak to nejde otestovat. Problem je, ze je to pod dalsim ozubenzm kolesom, ktore neviem akou skrutkou je priskrutkovane. (Ci nahodou nema opacny zavit). Uvidime vecer. . Napisem ti tu odkaz na co som prisiel. (Inak dostat sa do toho bloku znamenalo rozobrat 1/2 motorky. (Este ze je zenina xixi) |
vyskúšal by som to namontované - ak sa dá! Ak tie kolesá sú pevne uchytené - čapy nevisia na jednej strane vo vzduchu - ale asi visia. |
načo chceš krotit točák? a ešte k tomu slabých 80 Nm? zapráhni za to táčky plné štrku |
Čester - Na zdraviéééééé Upravené 2 krát. Naposledy upravil hlad (16.06.2015 17:14) |
a ešte k tomu skúšaniu - podľa mňa na tom nevyskúšaš nič. Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (16.06.2015 17:32) |
No tak dik. Fakt ste mi pomohli . Ako sa ale vraví, od každého je čosi pravda. Tak, či onak to musím demontovat. (Kedže to po naštartovaní nezdravo pisti). Cize to pýta výmenu. Teraz som už naozaj presvedčený, ze je to ozaj zaseknute a štartér nie je po naštartovaní cez túto volnobežku uvoľnený. Aby nevznikli nejake pohyby, tak motor je OK- nie je pridretý. |
treba to rozobrať a pozrieť. Upravené 2 krát. Naposledy upravil hlad (16.06.2015 18:53) |
Tak od začiatku. Isli sme cca 100 km v tiahlom kopci na 4ke. Keď sme zastavili na prestávku, tak som to prvý krát počul. Bolo to piskanie na pravej strane bloku motora. Vrátili sme sa preto domov a nechal som moto vychladnúť. Následne som znovu skúsil naštartovať, ale piskanie neprestalo. Zobral som "fonendoskop" a pokúsil sa identifikovať miesto piskotu. Následne na to som zavolal kamaráta, aby mi potvrdil miesto, kde je na väčší piskot. ( nezávislé na mojom poznatku označil to isté miesto). Aby som mal minimálne s miestom poruchy istotu, zaviezol som moto do servisu ku kamarátom, kde mi profesionáli potvrdili "moje" miesto, avšak nikdy sa s takým nestretli a preto mi nevedeli povedať čo to spôsobuje. Z týchto dôvodov som si na 100% istý odkiaľ vychádza piskot. Už mi to stačí len potvrdiť demontážou a nejakým testom. Teraz to tu uz pisem len preto, lebo sa s tym možno niekto stretol a vymenili by sme si poznatky. Dakujem však všetkým čo reagujú. Tomu sa hovorí "brejnstormink" . |
no tak to ti nezávidím. |
tak aby som nebol za chuja (akých sú tu mraky), aj ja som začal od začiatku. Upravené 3 krát. Naposledy upravil hlad (17.06.2015 8:52) |
|
Vcera vecer som to konecne cele rozobral. ... Priznam sa, ze som nenasiel viditelnu zavadu.. Rozrobil som dokonca aj tu "volnobezku" a nic. Jedno je iste. Nad volnobezkou je velke koleso ktore sa naozaj toci iba jednym smerom.(Predpokladam, a stotoznujem sa s vami, ze v zabere je ozaj iba pri starte). Volnobezka ako taka nema ziadne loziska a je to len kus draheho zeleza zaujimavej konstrukcie. Idem to natocit a dam vam odkaz na video. Dam na svoj usudok a zariskujem tym, ze ju zajtra objednam a ked pride tak ju namontujem a budem sa modlit..... |
|
Vsetky uvahy zle. Asi som nasiel pricinu piskotu. Za par dni sa presvedcima potom to zverejnim. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 113196 | Včera: 119074