Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

obmedzovac krutiaceho momentu. - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuobmedzovac krutiaceho momentu. - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

15.06.2015 22:49

obmedzovac krutiaceho momentu.

guliverr
 Čoprák 

Ikona

Ma niekto skusenosti s obmedzovacom krutiaceho momentu na kawasaki VN 900 custom? Jedna sa o male ozubene koliesko v bloku motora. (Potrebujem vediet technické podrobnosti princípu funkcnosti).


16.06.2015 7:13

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Obmedzovač krútiaceho momentu ? To si kde vyčítal ? :-O
Na 903ccm je 79Nm až-až (strop) , určite nie je obmedzovaný .


16.06.2015 13:12

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

guliverr
 Čoprák 

Ikona

Re: brazel: Element sa vola Torque Limiter a jeho opis je v kapitole 9-22 strana 332 servisneho manualu.


16.06.2015 13:26

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

ventYl
 Kávičkár 

pozrel som sa do toho manualu a osobne si myslim, ze sa jedna (vzhladom k tomu, kde to je namontovane a ako sa skusa jeho funkcnost - to mas popisane o stranu skor v tom manuali) o volnobezku pre starter.

mechanicky obmedzovac tociveho momentu je volovina, obmedzovac back torque by uz pri 900vke zmysel mal (aby pri prudkom podradeni neflekovalo koleso) ale toto je namontovane v podstate na starteri, takze to urcite nebude ono aj keby nieco take na motorke bolo.

holt blby preklad.


16.06.2015 13:29

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Nemám ja prečo mať servisný manuál , skús napísať to slovné spojenie (+ Vulcan 900) teda do gúgla a hľa :


Video: www.youtube.com/watch?v=YKphFjzeuVM

A všeobecne je to tu :


Video: www.youtube.com/watch?v=_9628B2mh9I

Ja neviem po anglicky , ale na internete je fúra informácií a gúgl preloží .


16.06.2015 13:54

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

brazel
 Kávičkár 

Ikona

ventYl presne [dobre] , blbý preklad .
Ako som už uviedol , neviem po anglicky , ale nemecky je to Anlasserfreilauf - voľnobežka štartéra .
www.google.sk/webhp?sourceid=chrome-instant...

A ja sa tu trýznim , že Torque Limiter ... :-)


16.06.2015 15:26

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

guliverr
 Čoprák 

Ikona

Dnes sme to v praci preberali. Na zaklade nejakych indicii sme sa zhodli na tom, ze sa naozaj jedna asi o volnobezku startera. (Popripade obmedzvac krutiaceho momentu startera). Funkcionalita by mala pravdepodobne spocivat v tom , ze po nastartovani motora by tento "medziclanok" mal v podstate odpojit starter od motora (kedze starter nema vysuvny rotor a je "tudiz" na pevno. Teraz by ma zaujimalo len zopar veci. Su moje domnenky sprave? Ako to vlastne funguje? Preco sa to zadrhlo (ak sa to zadrhlo)? Su v tom nejake loziska? atd. atd. Prikladam odkaz na obrazok ako to vyzera. Pozri obrázok
Inak cena noveho je nad 100€


16.06.2015 15:45

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

ventYl
 Kávičkár 

v manuali je to rozkreslene, je tam pruzina, zrejme tanierova a budu tam nejake zuby. ak to nie je v oleji, je mozne, ze to zhnilo a zaseklo sa. krutiaci moment startera moc nechces obmedzovat, pretoze pri seriovom elektromotore je v momente rozbehu teoreticky nekonecny (obmedzeny len tvrdostou baterie ako zdroja el. energie a stratami vo vedeni/vinuti), takze ak by tam nejaky obmedzovac momentu startera bol, v momente by preskocil.

samozrejme volnobezku na starter potrebujes preto, preco si povedal. aby ho motor nepretocil. starter je voci motoru sprevodovany hodne do pomala (velke tocky startera, relativne nizke tocky motora) takze ak by sa motor tocil povedzme okolo 8-9 tisic otacok, na starteri by sa davno rozletelo vinutie rotora.

ak je to zaseknute (t.j. nepretaca sa volne po demontazi startera ani jednym smerom), tak asi nebude na skodu ho proste rozobrat a pozret sa, co je na draka. po dieloch to asi nezozenies, takze ak sa ho nepodari opravit, kupa noveho ta neminie. ale netusim, ci na nom je co opravovat.


16.06.2015 16:13

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

guliverr
 Čoprák 

Ikona

Re: ventYl: V navode pisu NEOPRAVOVAT!! To sa ani nechystam, len sa to dnes pokusim vybrat a vyskusat, ci sa to aspon na jednu stranu toci. Teraz ked je to v motore, tak to nejde otestovat. Problem je, ze je to pod dalsim ozubenzm kolesom, ktore neviem akou skrutkou je priskrutkovane. (Ci nahodou nema opacny zavit). Uvidime vecer. :-). Napisem ti tu odkaz na co som prisiel. (Inak dostat sa do toho bloku znamenalo rozobrat 1/2 motorky. (Este ze je zenina xixi)


16.06.2015 17:01

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

hlad
 Čoprák 

vyskúšal by som to namontované - ak sa dá! Ak tie kolesá sú pevne uchytené - čapy nevisia na jednej strane vo vzduchu - ale asi visia.

Asi to bude "vylepšená" voľnobežka. Zrejme pridali funkciu, že keď ide motor veľmi ztuha (napr. zadretý, zaradený kvalt, ...) aby nespálilo štartér, tak to prekĺzne.

Voľnobežku skontroluješ ľahko. Keď štartuješ, buď sa "zahryzne" a točí motorom, alebo prešmykuje.

Ak si nevedel štartovať (štaRTéR točil, ale motor sa netočil), alebo chrastenie pri štartovaní (a nie sú niekde vylámané zuby) tak bude chyba na 99,99% v hentom.


Zažil som raz trápenie so zlým štartérom na aute - po ixtom rozobratí a zložení sa zistilo, že ozubenie preklzovalo na pastorku


16.06.2015 17:07

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

načo chceš krotit točák? a ešte k tomu slabých 80 Nm? :-O :-O :-O zapráhni za to táčky plné štrku :-D

nékemu je aj 79 na špici vela :-D podradovat so spojkou a je pokoj. šak ten točák je tam na to, aby tá motorka bola kultivovanejšia a neskapínala a ťahala.


16.06.2015 17:08

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

hlad
 Čoprák 

Čester - Na zdraviéééééé


teraz pozerám, že voľnobežka môže byť aj pod tým veľkým kolesom.
To by celú vec komplikovalo. Môže byť zlá aj tá, aj hento.


Takže zmena.
Ako tak na to pozerám, voľnobežka bude pod tým veľkým kolesom.
Lebo inak by sa to veľké koleso stále točilo, bolo v zábere, a tie malé kolieska by sa celý čas točili ukrutnou rýchlosťou.

Takže problém bude 50-50.
Záleží, ako to blblo, predtým než si to rozobral.


Dôvod úpravy: najlepšie nápady prichádzajú na koniec

Upravené 2 krát. Naposledy upravil hlad (16.06.2015 17:14)


16.06.2015 17:28

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

hlad
 Čoprák 

a ešte k tomu skúšaniu - podľa mňa na tom nevyskúšaš nič.
Štandardne by to malo držať po kope. Pri veľkom momente to prekĺzne.
Ale keď zoberiem do úvahy, aký moment má štartér plus sprevodovanie,
Tak by si to musel chytiť za jednu stranu do zveráka a druhú hasákom pretočiť.
Ale aj keď sa ti to podarí, nebudeš vedieť či je to málo, alebo veľa.

Ibaže by si to pretočil aj v ruke, a potom je to určite na prd.


Keď budeš mať šťastie, bude iba povolená voľnobežka

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (16.06.2015 17:32)


16.06.2015 18:14

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

guliverr
 Čoprák 

Ikona

No tak dik. Fakt ste mi pomohli :-) . Ako sa ale vraví, od každého je čosi pravda. Tak, či onak to musím demontovat. (Kedže to po naštartovaní nezdravo pisti). Cize to pýta výmenu. Teraz som už naozaj presvedčený, ze je to ozaj zaseknute a štartér nie je po naštartovaní cez túto volnobežku uvoľnený. Aby nevznikli nejake pohyby, tak motor je OK- nie je pridretý.


16.06.2015 18:41

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

hlad
 Čoprák 

treba to rozobrať a pozrieť.
Podľa mňa, hento by sa už po naštartovaní točiť nemalo.
Ešte by sa dalo vybrať sviečky, aby sa dalo hýbať motorom a skúsiť pohnúť motorom (za zadné koleso, po zaradení kvaltu), že kde je volnobezka a či sa točí na prázdno, alebo je zahryznutá.

Ak je voľnobežka medzi tým veľkým kolesom a motorom, tak s ním (tým veľkým kolesom) pôjde pohnúť jedným smerom (ak vyberieš niektoré koliesko - napr. štartér).



Dôvod úpravy:


Po naštartovaní to môže pišťať kvôli hoci čomu.
Prečo typuješ práve hento ??? Či len nevieš na čo to je ?
Potom naše odpovede vôbec nemusia riešiť tvoj problém ?

Nenapíšeš čo tomu je - potom sa nečuduj že diskutujeme o niečom inom.
Ja som myslel, že ti to "chrastí" pri štartovaní.

Ak to po naštartovaní piští - pišťať môže hoci čo - aký koľvek prevod - napr. rozvody.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil hlad (16.06.2015 18:53)


16.06.2015 20:56

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

guliverr
 Čoprák 

Ikona

Tak od začiatku. Isli sme cca 100 km v tiahlom kopci na 4ke. Keď sme zastavili na prestávku, tak som to prvý krát počul. Bolo to piskanie na pravej strane bloku motora. Vrátili sme sa preto domov a nechal som moto vychladnúť. Následne som znovu skúsil naštartovať, ale piskanie neprestalo. Zobral som "fonendoskop" a pokúsil sa identifikovať miesto piskotu. Následne na to som zavolal kamaráta, aby mi potvrdil miesto, kde je na väčší piskot. ( nezávislé na mojom poznatku označil to isté miesto). Aby som mal minimálne s miestom poruchy istotu, zaviezol som moto do servisu ku kamarátom, kde mi profesionáli potvrdili "moje" miesto, avšak nikdy sa s takým nestretli a preto mi nevedeli povedať čo to spôsobuje. Z týchto dôvodov som si na 100% istý odkiaľ vychádza piskot. Už mi to stačí len potvrdiť demontážou a nejakým testom. Teraz to tu uz pisem len preto, lebo sa s tym možno niekto stretol a vymenili by sme si poznatky. Dakujem však všetkým čo reagujú. Tomu sa hovorí "brejnstormink" :-))) .


17.06.2015 8:22

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

hlad
 Čoprák 

no tak to ti nezávidím.
VN nemám, skúsenosti s ním tiež.
Ale podľa toho čo o moto viem, tak tie kolesá by sa točiť pri behu motora nemali.
Napr. na autách zvykla pískať vodná pumpa - ale moto nie je auto.


17.06.2015 8:44

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

hlad
 Čoprák 

tak aby som nebol za chuja (akých sú tu mraky), aj ja som začal od začiatku.
Nemám viac, ako to video čo tu už niekto postol.

V 45 sekunde je obrázok:
To veľké koleso je Starter Motor Clutch - teda spojka štartéra - po našom voľnobežka. Ktorá je typujem nasadená pod ním. Ak vyberieš štartér, tak tým kolesom pôjde do jednej strany pohnúť, do druhej nie - ak je dobrá voľnobežka.

Ešte sa tam pletie do toho Right Balancer - tak tipujem, že je to nasadené na pravom vyvažovacom hriadeli (ale to len tipujem).

Ešte som nevidel všetko, ale ak je problém s voľnobežkou, tak skôr taký, že dobre "nezahryzne" a pri štartovaní prešmykuje. Teoreticky by mohol byť aj opačný, že nepovolí, to veľké koleso sa točí po naštartovaní - ale ja som taký prípad ešte nevidel.

Ešte by sa to dalo vyskúšať (aj keď si nemyslím, že chyba je vo voľnobežke) takto.
Štartér nechať namontovaný, vybrať sviečky, zaradiť kvalt, potočiť zadným kolesom a teda aj motorom. Veľké koleso sa nesmie točiť (odpor štartéra ho musí udržať zastavené), hriadeľ za ním áno = preklzuje to vo voľnobežke.


Už to veľké koleso by sa pri bežiacom motore (ak je v poriadku voľnobežka) nemalo točiť, a ani tie ostatné medzi ním a štartérom.

Tu popisuje, čo to robilo, keď bol zlý ten obmedzovač krútiaceho momentu

Video: www.youtube.com/watch?v=UfFMbzzAg5M
Evidentne nevie naštartovať, ten obmedzovač preklzuje.

Ale to nebude tvoj problém

Podľa toho obrázka ten obmedzovač, to nie je nič viac, len dve kolesá "spojené" tanierovou pružinou.


To pískanie naznačuje skôr že sa niekde niečo točí tak ako by nemalo, zadiera, ......

Neviem ti zodpovedne poradiť


Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil hlad (17.06.2015 8:52)


17.06.2015 9:00

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

hlad
 Čoprák 


Posledný post k danej veci:

www.google.sk/#q=chirping+vn900



vyberám najlepšiu odpoveď


Everyone who owns a 900 gets a free dozen hidden chirping birds with each delivery... :-)


18.06.2015 19:57

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

guliverr
 Čoprák 

Ikona

Vcera vecer som to konecne cele rozobral. ... Priznam sa, ze som nenasiel viditelnu zavadu.. Rozrobil som dokonca aj tu "volnobezku" a nic. Jedno je iste. Nad volnobezkou je velke koleso ktore sa naozaj toci iba jednym smerom.(Predpokladam, a stotoznujem sa s vami, ze v zabere je ozaj iba pri starte). Volnobezka ako taka nema ziadne loziska a je to len kus draheho zeleza zaujimavej konstrukcie. Idem to natocit a dam vam odkaz na video. Dam na svoj usudok a zariskujem tym, ze ju zajtra objednam a ked pride tak ju namontujem a budem sa modlit.....


18.06.2015 20:51

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

guliverr
 Čoprák 

Ikona


Video: youtu.be/UF9mY0U6uks

...tu som na rychlo nieco nahral... (Skoda ze som nenahral ten zvuk ked bezi motor).


20.06.2015 16:26

Re: obmedzovac krutiaceho momentu.

guliverr
 Čoprák 

Ikona

Vsetky uvahy zle. Asi som nasiel pricinu piskotu. Za par dni sa presvedcima potom to zverejnim.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 113196 | Včera: 119074