Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Sklamanie a zároveň dilema - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSklamanie a zároveň dilema - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

28.04.2015 16:48

Sklamanie a zároveň dilema

Zdravím Vás. Véééľmo dlho som tu nebol. Rozhodol som sa to napraviť aj preto, lebo by ma zaujímali Vaše názory rady postrehy odporúčania atď... :-) Pôjdem pekne po poriadku. Staré Kymco Agility 4T 50 je už minulosťou. Cťou jej ostáva, že ma ešte doviezla domov, a až potom dodýchala. Jednoducho už to nešlo natočiť štartér sa síce snažil, ale motor už bol kaput. Mal som tento zázrak z Tajwanu sedem rokov a nabehal na ňom skoro 40.000 km... Predané za zostatkovú hodnotu - 140,- € na orgány. Následne som kúpil za liter a pol SYM Jet4 125-ku. Kúpená 7.9.2013 v Boldogu /čo som neskôr oľutoval/, a po prvej garančke a zlej skúsenosti aj s reklamáciou som prešiel inam. O tom tu ale nechcem, rozoberať presonálno-obchodné vzťahy. Ide o to, že s touto mašinou bola spokojnosť až doposiaľ.. Napriek poctivému chodeniu na garančky do súčasného servisu /kde som spokojný/, došlo k pridretiu. Následok toho bol, že to začalo žrať olej jak kotná sviňa! Tak som to 9.4. odlifroval do spomínaného servisu, kde je ešte zatiaľ žiaľ stále. Ako mal som v pláne tak či tak dôjsť. Na výmenu prednej pneu, plus olej a tak. Tak okrem týchto sersamov sa bude musieť meniť aj hlava piest krúžky, plus vario remeň. Za nejaký čas budú nejaké prašule, a z toho mne sa ujde 3.000. Drahá mi vraví, aby som si kúpil väčšiu moto. Nie však kubíkmi, ale postavou.. No a zas majiteľ servisu a zároveň predajca mi odporučil kúpu novej moto, napríklad SYM JoyMAX Evo i čo je 300-ka za nejakých 3.300 tak nejak čo by som dačo doložil. Síce by to chcelo aj upgrade vodičáku, no že na moju váhu by to bolo isto lepšie, ako trýzniť takto 125-ku.. Tak teraz neviem. Ísť touto cestou? Alebo sedlať ďalej 125-ky. S tým, že už by som ale nešiel do funglovice. Že radšej kúpiť nejakú jazdenku /nie stočenku samozrejme/, po prvom majiteľovi, seriózny človek aby to bol skrátka, aby to malo servisku s históriou, no a hlavne aby to bol nejaký ostrieľaný brand. Trebárs Suzuki, Honda, najradšej nejaký japonec ako inak, no nevylučujem ani iné značky. Lebo - čo človek navráža mrte prachov do garančiek a ten stres kolo toho ako fakt už nemám chuť znova to absolvovať! Ani novú plechovku by sme už určo nekúpili, keby na to došlo. Nie! Pekne niečo, čo bolo jazdené dva tri roky, a jazdil na tom normálny jedinec, nie nejaký neandertálec. Tak, dávam slovo Vám, a zároveň aj ďakujem všetkým, čo si nájdete čas a poradíte popíšete. ;)

Dôvod úpravy: píšem jak mongol preklepy a tak :p

Upravené 3 krát. Naposledy upravil golem71 (28.04.2015 17:00)


28.04.2015 17:09

Re: Sklamanie a zároveň dilema

jazdenku, nie stocenku - utopik :-))) ale nie.. da sa kupit. Len nemozes chciet za malo penazi vela muziky.

Povedz mi. Ze si zacal jazdit na 125ke az ked si to mohol karovat s "B" ckom ? Podla roku 2013 tipujem, ze hej. To znamena ze nebol problem vysypat 1500 eur za skuter ale 120€ za vodicak na vacsiu to uz ano ? Nebud smiesny prosim ta.

Chod do autoskoly, upgraduj na A2 - cez cestne prehlasenie to mas za 5 korun obrazne pvoedane (tusim 80 - 120 eur podla autoskoly ale niesom isty, niekde sa to tu riesilo nedavno) a nasledne si kup neico poriadne. Pises o hmotnosti, mozno o velkosti. Budes mat "zbytocnych" 3000.. Pozri si moj clanok o tom piaggio bv350 co jazdi moj otec. Kym som prechadzal zo 125ky na velku motorku tak to bolo nieco nenormalne co ten skuter robil. A to ja mam zdravych 115kg/190cm. Nevravim, ze si musis kupit zrovna to piaggio, ale za 3000 kupis solidny skutrik 250 - 350ccm, ktory zerie o decko viacej mozno ako 125ka, ale uz sa na tom mozes so zenou posadit a odbehnut si 80 km k jazeru, ci si dat 100 - 200km trip len tak na vyvetranie halvy a nemusis sa bat, ze ta ludia zramuju za to ze chodis pomaly po kraji cesty..

Moj nazor je, ze v mestach kde sa jazdi ako z divych vajec a na cestach mimo obce a to hlavne v kopcovitom terene, je 125ccm ruska ruleta. po skusenosti s tou 350kou by som uz do 125 nesiel ani za pana (ak by som nemal 16 rokov samozrejme :-) )


28.04.2015 17:40

Re: Sklamanie a zároveň dilema

Re: ziskop:

Hej, keď sa ľady pohli a mohol som aj s B-čkom. Vtedy som šiel do tejto 125-ky. Smiešny nemám v pláne byť neboj. :-))) Nejde mi o to kilo či koľko za vyššiu skupinu. Skôr ma odrádza SVK klasika samá byrokracia a iný stres kolo toho. Ale ak to je taká brnkačka, tak ok rád sa dám na to. Mne dal vizitku predajca na autoškolu Schulo. Btw, ja mám výšku stejnú jak Ty len tá váha... :-( O dákych 40 viác minimál.. Článok si pozriem dík za tip! Apropó, ja som nemal problém s zavadzaním skôr ja som sa potkýnal o plecháče, tá mašina je svižná. Potkýňali sa o mňa iní, keď som mal poldecové Kymco. Necítil som sa ale s touto Jetkou ako pri ruskej rulete nikdy, to zas nie. Dík, idem pozrieť ten článok.


28.04.2015 18:08

Re: Sklamanie a zároveň dilema

Zalezi od toho co od toho skutra chces. ale podla toho co pises by som sa urcite obzeral o niecom pevnejsiom. Mozno trepem ale podla mojho nazoru nieje 125ka dimenzovana na vysoku neustalu zataz. Skormam z tych skutrov pocit, ze druhy jazdec tam ma byt len vynimocne. Videl som to sam na spojke Dylana. To ako sla dole ked som zacal jazdit aj s ladvinkou spolu bolo poznat. A podla toho co pises tak sme spolu nemali o vela viac ako ty sam.
Takze podla mojho nazoru aj vzhladom na to, ze od toho ocakavas nejaky vykon (teraz myslim spolahlivost pocas nejakeho dlhsiueho obdobia) tak by som siel do niecoho vacsieho a pevnejsieho.


29.04.2015 8:30

Re: Sklamanie a zároveň dilema

peters3
 Kávičkár 

Re: ziskop: Re: ziskop:
a) Jasom si nie isty, ze to s tym vodicakom je tak jednoduche. Podla mna si nedostal A1 ale iba nejake povolenie eventualne vyznacene vo vodicaku, ze mozes jazdit na skutri do 125 ccm, aj to podla zakona iba na Slovensku.
A1 je vodicak na KAZDU motorku (teda aj taku co radi manualne) do 125 ccm. Preto si myslim, ze ak chces A2 tak na to treba novy vodicak.
b) ja mam momentalne Yamahu YBR 125 custom. Na to, na co som ju chcel, t.j. na kratke vybehavacky, tam kde sa mi neoplati tahat dvojlitroveho passata, mi to staci. Na tu radost z jazdenia mi to v podstate staci tiez, malo to zerie (okolo 2 litre). Na druhej strane, ten vykon niekedy chyba, jazdim s tym tak 60 - 70 km/h a chcelo by to viac, kvoli bezpecnosti. Ale chodil som na tom hlavne cez vikendy, vtedy premavka nie je taka strasna. Dvaja sme na tom sli len vynimocne, ked som syna ucil jazdit na motorke. Rozmyslam nad niecim okolo 300 ccm, ale mozno to necham tak, v mojom veku.... Ak si mlady kupi vlastnu motorku, ja uz asi dojazdim na tejto


29.04.2015 10:25

Re: Sklamanie a zároveň dilema

Re: ziskop: Čo od toho chcem? No hlavne aby sa to neku***lo ako opice v ZOO. A nie nejaký luxus bežný štandard. Moto je v mojom prípade určená hlavne na cestovanie do roboty. Čo predstavuje tých 80-90% celkového nájazdu. Na tejto mašine som väčší trip spravil vlani v lete. To som šiel po diaľnici pozrieť syna do letného tábora v Kubrici /rekreačná oblasť kúsok od TN/. Inak len do roboty nazad a tak. Pričom do roboty chodím väčší kus cesty po obchvate, kde tomu naložím plný kotol a idem tých 90-100 niekedy aj 105 sa podarí. Veď aj pre toto chcem niečo, čo by malo tých 250 kubíkov a hlavne nech to má väčšie kolá a je to robustnejšie. Tak dúfam sa zadarí dačo...


29.04.2015 10:34

Re: Sklamanie a zároveň dilema

ventYl
 Kávičkár 

pocuj, ak uvazujes o vodicaku na normalnu moto (co by pre teba po skusenostiach zo skutra mala byt v podstate len formalita), trebars A2 do 35kW, tak by som sa poohliadol napr. po Suzuki GS500. To je motorka tzv. commuter, cize urcena na dochadzanie do prace. Uz podla tvojho vkusu budes bud zhanat obycajne E-cko bez kapotaze, alebo ked si si na kapotaz zvykol, tak si zozenies F verziu (pripadne si kapotaz dokupis k dobremu E-cku). Su to vydarene motorky s betelnym motorom, ktory nevyzaduje brutalne vela udrzby.

Je to sice 500vka, ale je to "len" 33kW, takze na A2 v pohode aj pomerom vykon / hmotnost. Nikto ta nebude nutit ho pouzivat a ked ho bude treba (trebars pri predbiehani), tak bude k dispozicii. Pri kludnej predpisovej jazde v ramci predpisov sa so spotrebou budes hybat niekde okolo 3l.

Robili sa vela rokov, takze si budes moct vybrat vek, stav aj cenu.


29.04.2015 10:34

Re: Sklamanie a zároveň dilema

Re: peters3: Máš pravdu, ja nemám A1. Len B, B1 a AM.Čiže síce môžem podľa novely jazdiť aj 125-ky a nemusím to mať v papieroch, ale.. V tomto prípade to práveže nesmie mať šaltpáku. Inak tú spotrebu na tej Yame Ti závidím samozrejme v dobrom. Lebo táto moja zožuvá tých 3,8.. Ak sa jej pravda nenakladá, dá sa behať aj za tri litre. Zas ale moc rýchle to nie je tá Tvoja. Môj junior má ešte na moto čas, bude mať len 12 za nedlho. :-)


29.04.2015 19:29

Re: Sklamanie a zároveň dilema

peters3
 Kávičkár 

Tak ak budes roit novy vodicak asi sa Ti oplati robit rovna A, cenovy rozdiel je uz minimalny. Mozem odporucat autoskolu Valusek-Bosak v Dubravke, vynikajuci pristup a jazdis aj po meste a to poctivo, ja som tam robil tiez. Mozno su trochu drahsi ako ini ale oplati sa to



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 186051 | Včera: 118277