Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Kawaski ER5 Servis - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKawaski ER5 Servis - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Brzdy, Olej.

25.10.2014 13:32

Kawaski ER5 Servis

Severan
 Kávičkár 

Zdravim

Nedavno som kupil Kawu er5 a chystam sa na servis. Co som si nie isty su intervaly vymen. (zivotnost dielov)
Vedel by niekto, kto tuto moto mal poradit? Alebo aj vseobecne info.

Moto ma 36 000km a posledny zaznam so servisu je 24 000km (04/2011) s vymenou oleja, brzd. kvapaliny, chlad. kvapaliny a pod. (velky servis)

Otazka:

Ako casto sa menia spojkove lamely? (spojka funguje dobre, ale predsa...)
Zivotnost Brzdovej kvapaliny? (kilometre/ cas???)

Pri vymene brzdovej hadice za pancierovu, treba menit aj nieco ine okrem kvapaliny? (na co nezabudnut :-D )

Retaz: ako dlho by mal vydrzat retaz. kit? retaz samostatne a pod? alebo to radsej vymenit cele a mat pokoj?

Mozno vam tato tema pride ako vykrik do tmy, ale nemam toho este vela za sebou (opytam sa a budem blbec 5 minut, nespytam sa a budem blbcom cely zivot)

A kedze posledny majitel mal motorku dve sezony a cca 3000km, radsej zainvestujem a viem co mam, lebo panko len menil olej a dotahoval retaz


25.10.2014 13:49

Re: Kawaski ER5 Servis

ventYl
 Kávičkár 

zozen si servisny manual. v nom su vsetky intervaly popisane. najdes tam ako zistit, ci je retaz na odpis (ak hej, kup cely kit, cosi sa mi mari, ze fabricky vydrzi tak cca 30t, takze ak bude tvoja retaz po smrti, uz je na case riesit cely kit).

PS: vacsina intervalov je pocet km, alebo pocet mesiacov podla toho, co pride skor. na to netreba srat :-)


25.10.2014 13:59

Re: Kawaski ER5 Servis

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ak je moto 2002, tzn 12 rokov zdá sa mi 36000km málo, tomu by som neveril takže sa podľa toho neriaď. No ako môže sa stať že si mal práve TY šťastie a moto stála kdesi v kúte nevyužitá...

* Spojkové lamely sa menia keď je problém, ak ide spojka OK, nešmýka nemusíš riešiť.
* Brzdová kvapalina 2 roky.
* Pancierova hadica pri výmene vymeníš aj kvapalinu a odvzdušníš.
* reťaz záleží od starostlivosti. Vydrží 30 000km niekomu aj dvojnásobok ak často a dobre maže. Aj výkon moto a Štýl jazdy rozhoduje.

Awia


25.10.2014 18:03

Re: Kawaski ER5 Servis

HALU
 Kávičkár 

www.motorkari.cz/motokatalog/kawasaki/kawasaki-er-5.htm...
Inak niekedy dávno som mal túto moto, údržba je na nej jednoduchá.


26.10.2014 1:38

Re: Kawaski ER5 Servis

Severan
 Kávičkár 

Vďaka za rady páni. K niečomu som sa dostal.

Inak manuál mám ale životnosť spojky alebo retaze tam neni. Samozrejme, že "ak nefunguje treba vymeniť" tam je, ale to nepomáha.

Awia: kilometre sú skutočné, moto mala dvoch majiteľov, ten druhý ju mal len krátko.
Ako som si istý??? Žijem v Nórsku a tu sa také veci nerobia. Samozrejme za podmienky, že majiteľ bol Nór. S Poliakom alebo iným národom je to už na povazenie


26.10.2014 17:50

Re: Kawaski ER5 Servis

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

No v Nórsku je 3000km za sezónu možno OK :-) Potom OK. ;-)


26.10.2014 19:34

Re: Kawaski ER5 Servis

ventYl
 Kávičkár 

Awia: km moc neries. na mojej moto mam napriklad este viac rokov a este menej km a podla papierov, co som k nej dostal to vyzera, ze tak minimalne dekadu ju nikto nestacal (alebo ju zasa stacali pred kazdou stk?). ale zasa nebola kupovana na SK.

Severan: no spojka sa vacsinou riesi tak, ze sa cela rozoberie na prvocinitele a meria sa hrubka oblozenia. kde nesedi, tam sa vymeni cely kotuc. plus este napr u Jawy sa riesi deformacia spojkoveho kosa, ale to ti tak sfleku nepoviem, ci tym trpia aj ine moto. ja sa sice v strojoch vrtam rad, ale na toto by som asi nemal nerv a kym spojka nevykazuje znamky klzania, neriesil by som to.

pri retaziach sa typicky meria vzdialenost medzi presne danym poctom kolikov, ci je podlimitna, alebo nadliminta (pri plnom napnuti retaze a na viacerych miestach na retazi). ak je niektore mieso cez limit, tak sa retaz meni. ak nemas vedomost o tom, ze niekto v nedavnej minulosti menil cely retazovy kit a teraz bude hodne roztahana, tak by som siel rovno do celeho retazoveho kitu, lebo by sa ti mohlo stat, ze nova retaz si da ozubene kolecka na veceru a budes ich coskoro menit aj tak.


27.10.2014 19:57

Re: Kawaski ER5 Servis

Severan
 Kávičkár 

ventYl napisal si to super, spojku teda necham na pokoji (zatial) a retaz vymenim komplet.

Awia viem, ze km vyzeraju podozrivo, ale su ok.
Motorka je zo severu (sezona 5 mesiacov max) a ak na tom chlap chodi len do roboty ako vacsina, tak jej vela nenatoci.

Minuly rok som do prace pouzival skuter a urobil som na nom 1200km (april- koniec novembra)

Ale este by som sa spytal...

Neda sa mi vlozit foto >:-) , no nevadi skusim vysvetlit.
Na prednej vidle, kryte chladica a spodku motora je nieco ako korozia :'( ( ocernuty hlinik alebo striebro). da sa to nejako vycistit? ak ano ako?

Obrazky mozem poslat mailom

Za rady vam vopred dakujem, Jakub


28.10.2014 15:59

Re: Kawaski ER5 Servis

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Severan foto nahraj napr sem postimage.org/ a potom sem vlož link.


28.10.2014 21:27

Re: Kawaski ER5 Servis

Severan
 Kávičkár 

Tu su tie obrazky awia, dufam, ze to pojde


[url=postimg.org/image/gzci3vpmj/]Pozri obrázok[/url]

[url=postimg.org/image/5e6x9wtiz/]Pozri obrázok[/url]

[url=postimg.org/image/w0jdyvxq3/]Pozri obrázok[/url]


29.10.2014 8:48

Re: Kawaski ER5 Servis

ventYl
 Kávičkár 

prve 2 su sice dost neostre, ale co to sa z toho da vypozorovat.

hej je to korozia. znamena to, ze motorka bola dlho skladovana v studenej vlhkej garazi, alebo na mieste, kde na nej kondenzovala vzdusna vlhkost. ze obhnil dekel na motore ma neudivuje (bol skrabnuty od padu?), ze obhnila ta vec na poslednej foto (moc velky detail, nevidim, co to je) ma tiez neudivuje, zliezol z toho lak. ale ze obhnila TAKTO vidla, to je divne.

pokial to nie su cinne klzne plochy, nebal by som sa toho. hlinik koroduje vacsinou "pozitivne", t.j. oxidy hlinika su tvrdsie ako samotny hlinik a kym sa korozia neolupe, nejde do hlbky. vycistit by to malo ist akymikolvek lestiacimi pastami na kovy (na slovensku napr. silchrom), ale to ti samo o sebe nepomoze. musis motorku parkovat na suchom mieste, po jazde osusit ak je vonku chladno, alebo dat do teplej garaze. co sa tyka tej vidly, tak tu by som ja osetril tak, ze odhrdzit, obrusit a prelakovat. vidla nema co hnit a z vyroby by nalakovana byt mala. dekel motora by mal byt lakovany tiez, ale ked bola moto hoc aj lahko padnuta a lak opryskal, tak to chytit lisku mohlo. pripadne je to rozpoctovka a nejako moc lak (farbu) neriesili. ta vec na poslednej fotke zjavne lakovana bola, ale kamienky (cokolvek ine) lak obili a na tych miestach to zacalo korodovat.


29.10.2014 9:35

Re: Kawaski ER5 Servis

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Severan , veľa sa s tým nedá robiť , lebo ak by si to chcel poriadne vyleštiť , musel by si ísť do veľkej hĺbky a zostanu ti priehlbinky po tom odbrúsenom hliníku , to nestojí za tú robotu , trochu sa s tým pozabávaj (len tak naľahko) a jazdi , moto vyzerá ako od mora ...
Na poslednej fotke je okrasný bočný kryt chladiča , tiež pôvodne lakovaný hliník , lak porušený (možno od soli) a hliník zčerniety (skorodovaný) .


29.10.2014 10:53

Re: Kawaski ER5 Servis

ventYl
 Kávičkár 

nesuhlasim tak uplne. ak to len prelesti, vrati sa to, lebo to nema povrchovu upravu. tlmic a dekle by aj tak mali byt lakovane (hocakou farbou ktora z toho od tepla nezlezie a vydrzi kamienky) a ten okrasny hlinikovy kryt by slo fixnut upravou na styl "brushed". nejaka makka drotena kefa do brusky, obrusit a nalakovat priesvitnym povrchovym lakom na hlinik.

mozno to bude naraz viac roboty, ale zaruci si, ze ak mu niekde motorka zvhlne, nebude to musiet riesit zas. na to, aby to chytilo lisku netreba zas tak vela. mne v jednej prietrzi mracien zmoklo hlinikove sanie na motore na aute a teraz vyzera ako keby stalo 10 rokov dakde v mociari.


29.10.2014 12:38

Re: Kawaski ER5 Servis

DAEG
 Kávičkár 

Ikona

kawa-er5-forum.hustej.net/


05.11.2014 16:17

Re: Kawaski ER5 Servis

Severan
 Kávičkár 

Brazel pradu máš, moto žije pri mori a parkovanie tiež nebolo u predošlého majiteľa extra dobré.
No a ja na novej garáži tiež len robím. Ale spravím, ako vravíš. Pohladkám pastou, len tak jemne a uvidím ako bude. A ak nebude, tak to asi pojde na ručný zbrus a dostane to aj lak.

Veď zima bude dlhá, aspoň ma nuda nebude atakovať ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 176872 | Včera: 197807