Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Keďže je tu zrejme kopa skúsenejších endurákov, ako ja (zrejme každý, kto má nejaké enduro dlhšie), zišlo by sa mi pár rád a možno by aj iný rád čítal odpovede. |
V stupačkách vždy, hlavne na veľkej ťažkej krave. Keď to nejde tak treba do stupačiek... |
Awia, na tych stupackach mas vystrete nohy alebo mierne pokrcene ? Ja ked idem na moto a na stupackach uplne vystriem nohy tak sa musim dost ohnut v pase, ako keby mi bola ta moto "mala" A pri tom niesom velmi vysoky, mam 188 cm. A to uz nehovorim o tom ze nedokazem v takej polohe radit. |
Awia: dík za rady, na tú eškolu som myslel, už sa teším, ale na všetko ani tam nebude čas, chcem jazdiť aj do vtedy a určite sa nájde niekto, kto tu rady ešte prečíta a poteší sa. |
Na takmer každom cestovnom endure sú riaditka v sérii nízko na pohodlnú jazdu v stupačkách. Treba zvýšiť nadstavcami. 188 si už dosť vysoký... tak sa v stupačkách jazdí naozaj zle. |
Napadla ma ďalšia vec, čo ma dnes dosť spomalilo (ustál som to, ale prešiel krokom): ostrá vracačka s hlbokým prachom. |
HoGo80: na nete najdes kopec kvalifikovanych rad od skutocnych Panov motokrosarov. Na niektorych weboch si mozes objednat aj sadu DVD, alebo pozriet videa zadarmo, napriklad tu: www.gsmxs.com/category/free-mx-riding-tips |
HoGo80 - v podstate princípy ovládania ľahkej MX alebo EN motorky platia aj na ťažkej. Len ich musíš prispôsobiť oveľa vyššej hmotnosti stroja a nie všetko ti fyzika dovolí. Napríklad otočka okolo nohy s 200+ kg motorkou nie je najlepší nápad . Na youtube nájdeš veľa MX a EN škôl, kde sú podrobne vysvetlené prejazdy zákrut, držanie tela, nastavenie ovládacích prvkov motorky atď.... |
Vela veci, na ktore som prichadzal sam a o ktorych som si myslel, ze by to tak malo fungovat som potom objavil trebars tu www.youtube.com/results?search_query=BERRT+Allroad+Trai... |
Videí som videl kopu, ale toto akurát nie, díky. Bez nich by som asi Piliscsév neprešiel, pre amatéra ako ja to bol poriadny zaberák :D. |
A co tak sem k "nasim"? www.enduropark-hechlingen.de/en/enduro-training... Asi by som sa tiez pridal... Kamos bol a chvalil... Podobne ma aj KTM... |
Video: Škola jazdy: Techniques of enduro bikes (anglicky) |
Menton: "a už som si obzeral aj ten bmw tréning, ale ten je dosť drahý" |
Dnes som skúšal zákruty štýlom blokujem zadné koleso a zbytok otáčky dokončím driftom - prudšie pridám plyn. Všetko bolo v pohode, kým som sa otáčal doľava. Nastal zaujímavý problém, keď som skúsil prvý krát na pravú stranu: ak vyložím nohu dopredu ako sa má, s čím dupnem na zadnú brzdu ? |
HoGo: toto som riesil aj ja, ale rychlosti, v ktorych driftujes (zrejme nie 0-10km/h), ti tam ta noha aj tak a hlavne pri stvrttonovej motorke ale vobec nepomoze ak by si ju chcel pouzit na odrazenie v pripade straty prilnavosti (a o presune vahy ani nemoze byt rec, ak teda nemas 50 kilovu nohu). Takze nohy pekne na stupackach |
noha k prednému kolesu je hlavne na zmenu ťažiska a na dotlačenie väčšej hmotnosti na predné koleso. Pri driftovaní dávaj nohu na zem jak plochodráška |
Tak to odrazenie na prekvapenie celkom funguje aj na mojej, tiež som to nečakal. Samozrejme nie keď je už na ceste dole, treba včas zareagovať. |
Ták ešte raz, keďže LC4 má papiere v nedohľadne a možno sa u mňa ani veľmi nezohreje ešte stále cvičím na GS . |
táto téma zaujíma aj mňa...tiež mám mrochtu cez 200kg, naviac s nie moc vhodným podvozkom a ani obutím (K60 Scout)..ale predsa, chcel by som sa dočítať viac..ak by sa niekomu chcelo spraviť taký menší obkec o tom, ako to robiť s ťažkou mašinou, privítal by som... Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (17.03.2015 19:19) |
Presne k tejto téme nedávno v Čechách vyšiel časopis ENDURO TRÉNINK. U nás som ho nezohnal, tak som si kúpil elektronickú verziu: cs.publero.com/title/endurotrenink/special-2015 |
Stacilo by v klude prist na nejaku XL enduro akciu, ktore byvaju zverejnovane aj tu a v pohode si pojazdit, co to sa naucit nove... Kecami cez net sa nic poriadne nenaucite. A niekde za mestom na rovnej polnej ceste,ktoru niektori ludia povazuju za teren, detto. Ved nikto z nikoho neodkusne na tych akciach a mozte mat aj jazdenie, aj opekacku, stanovacku, pivecko pripadne aj nejake to palenô |
Trénovanie je samozrejmé, ale dobrá rada sa tiež zíde a aj takto cez net pomôže |
Vonku nahovno počasie, namiesto Brezna idem na svadbu, lc8 bez špz, tento týždeň som už zmokol 4x na ceste na Slovensko a naspäť, tak si čakanie krátim s teoretizovaním. Koho to nebaví, ten to aj tak zatvorí. |
hogo-ak ides na asfalte vaha na prednom kolese pomaha v riaditelnosti - predstav si traktor s vleckou co ide po oracine zatoci dolava a ked nema pritlak na naprave ide rovno---riadena naprava nema vahu na prenos sily a dojde k smyku...jazda v stupackach je na to aby si rychle useky presiel tak ze tazisko tela je v strede motorky, to neznamena ze aj cela sustava motorka clovek ma tazisko tam kde stojis....aked si v tych stupackach dokazes inak filtrovat jamy napriklad alebo prechadzat z kolaje do kolaje ako keby si sedel, a v zakrute si tak mozes dopredu vyrobit smyk ktory korigujes ty sam a smykom ides zakrutu, ale pokial mas na asfalte blato, skor naloz vajcia co najblizsie ku krku riadenia a noha ti moze pomoct-nemusis ju suchat ale ked ta mrdne do strany uz tam je a usetris cas, kdezto na kroske by si sa o nu vylozene oprel ..tak ako pise mikulec, jazda v stupackach z praktickeho vyznamu je potrebna, ale nie vzdy a vsade, naopak v istych pasazach velmi zatazuje predlaktia a nohy-napr vyjazd da sa ist aj tak aj tak, niekde je ziaduce ist vyjazd v stupackach, ale vseobecne je horekopcom lepsie ist sediacky a stiskat masinu stehnami a odlahcit tak ruky a tie drzat vystrete-kdesi na countrycross.sk je nejaky clanok, vyskusaj si to-usetris vela sily a kondicky Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (20.08.2015 13:11) |
hogo tym celym som chcel povedat na priklade, ze nema zmysel ist na stuploch v zakrute do stupaciek na asfalte, na asfalte jazdi ako na asfalte na cestaku, maximalne tam priprav nohu a sklop ked tak motorku dovnutra zakruty a telo von,ziadne stupacky,skor mrdnes vplyvom vysokeho taziska...to ze sa nam zda ze na stuploch placneme na zem je z velkej miery v nasej hlave, |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 36274 | Včera: 207988