Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Cavte, som tu novy, momentalne bez masinky. Chcem kupit moto, vratit sa k tomu, co som zboznoval pred takmer 10 rokmi, kedy som jazdil na jawe 350 po zapadoslovenskom kraji. Bol som sa popytat v yamahe na MT07 a samozrejme ako som predpokladal, su vypredane. Tak som rozmyslal ze aku moto a lepsia volba bude jazdenka, predsa je to dlhsia doba ktoru som stravil na 4 kolesach. Pozeram po niecom inom, prevazne japonskom a hlavne niecom starsom, na com by som si dobre jednu, alebo 2 sezony zajazdil kym si kupim novu moto... Mal by to byt nahac, pokial mozno ciastocne kapotovany, ako napr S od SV-cka, do uvahy pripadaju moto ako Hornet, SV650, Fazer, pripadne aj Ducatka. Rozne som cital o km najazde u tychto moto, kedze sa najazd jazdeniek dost lisi, dajme tomu, ze sa jedna o najazd 50tis.km, co nieje nic neobvykle ak sa jedna o 10rocnu motorku. Je to vela? Samozrejme ze zalezi o style jazdy a servise. Najdu sa aj tu majitelia moto ktory maju vyssi najazd? Viem ze napr masinky ako boxer od BMW toho znesie vela, alebo stara neznicitelna VFR 750 ktoru by som nenormalne chcel, akurat ma odradza ten vek... Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (08.09.2014 21:29) |
Varadero 125 - predal som ju kamarátovi, keď ju on predával, mala cez 40 000 km a nežrala olej (motor ide stále od 10 do 12 tisíc otáčok kvôli nízkemu výkonu) |
Mal som Bandita 600 N rv 2003 bol to dovoz. |
Velky Varan 2005, k dnesnemu dnu 73250km - len vymena napinakov na rozvodoch.. |
maly strom, kupoval som jazdeny s 27, teraz ma cez 90 a no problemo, len klasicka udrzba. takze ak to nebude daky vyhoneny kusok, nemas sa coho bat ze by sa ti to pri 50k rozpadlo pod zadkom |
Toho maleho varana od Varana mám ja. Teraz na tom jazdí syn. Má 70000 a žiaden problém. Samozrejme pravidelná údržba a kontrola. |
Dikes, tak potom sa neni coho obavt, hlavne dobre prezriet stroj, ci vsetko funguje, ci to nieje pokrivene, netaha pri jazde. Hor sa do kupovania |
Dovolím si ťa upozorniť , že motorka nie je len motor a práveže ten (motor) sa v prípade potreby dá zohnať lacnejšie , ako by vyšlo tunajších 70-80 tisícových borcov (ktorí za vrcholný servisný zákrok považujú výmenu oleja) naozajstné zoservisovanie ich mašiny , lebo len podvozok by ich mohol stáť 500-1500 Euro , takže sa za 40 Euro vymení motorový olej a ide sa spať s pocitom , že veď jej dávam to najlepšie . Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (09.09.2014 8:23) |
Tak tak. Servis neni len olej a napínace... Čo taká retas? Gumy, brzdy, filer.... |
no to je pravda, motor ma natocenych a aj vsetko ostatne... takze to bude chciet poriadne pokukat... Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (09.09.2014 8:32) |
xrv 750 rv93 116500km olej nemizne nedymí nove kotúče dosky sviečky filtre olej termostat retazová sada repas prednej vidly loziská v kolesach nove kontakty v palivovom čerpadle ale moto šlape jak hodinky pri kupe staršej mašine sa toho fakt môže vela nazbierať ale ked ju miluješ tak nieje čo riešiť |
skusim pozriet na kotucoch, zoberiem aj subleru so sebou. Chcel by som ist pozriet jednu SV, je to sice liter, co je silne, mozno az trosku moc. Zatial len kuknut, aby som mal predstavu, ako mozu vyzerat ojazdene moto. Ma to pan, po hlase starsi, vlastni ju 6 rokov, moto je povodne dovoz a ma natocene cez 50tis. Polozena na lavu stranu v malej rychlosti, vraj 30km/h, ostali skrabance na nej po tom pade, tak som zvedavy ako bude vyzerat. |
Tak som nasiel, minimalna hrubka brzdoveho kotuca je 4,5mm. Jedina moznost ako to najst, su obrazky, kde su kotuce vyobrazene. Tam je vidiet popis na kotucoch. Inac predajcovia minimalnu hrubku neudavaju... |
Len , majomi , jeden predný kotúč na Africu kúpiš tak za cca 90 Euro a na Hornet-a (aj SV 1000) za 200-250 ... Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (09.09.2014 9:28) |
fiiha, ked to porovnam s autom, tak na aute je normalne, ze kotuc zoderies o 5mm a je stale v norme, tu je norma tak 0,5mm. Pozeram, ze vacsina kotucov je nerezovych. Tu sa to cele stavia na platnickach? Deru sa platnicky a kotuc ostava cely? |
suzuki-sv.autobazar.eu/1000-s-id5782332.html |
Motorka je drahá zábavka . |
Braňo, ktorí výrobcovia majú tých 0,8mm? čistá zvedavosť |
demmoo , oslovuj ma nickom , už som ti to raz písal . |
to si nepisal mne .. Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (09.09.2014 10:00) |
trochu od veci, ale jak casto ste museli menit ziarovky v svetlomete? minule mi napadlo ze pokial viem, tak od novoty mam tie iste (7 rokov, cez 90.000km nasvietenych). ne ze by som sa stazoval, len by som v dnesnej dobe neratal, ze to tolko vydrzi. |
Trochu z druhej strany - kazda cast moto ma urcitu zivotnost, pokial by sa mne na moto s 100+ tis. km majitel hrdil ze do toho len lial olej benzin a maximalne vymenil nejaku jednu vec, asi by som zacal byt veeelmi opatrny. Znamenalo by to ze uz presluhujuce casti by som musel menit ja. |
Všetko záleží od starostlivosti a štýle jazdenia. Určite viac vydrží nejaká cestovná motorka ako 600 ccm superšport, ktorý sa točí do obmedzovača. Ja mám na moje VFR 800 Vtec najazdených 60 tisíc km a zatiaľ bez poruchy. Samozrejme robím si poctivo servis, ktorý nieje zrovna lacná záležitosť (okrem banalít ako sú náplne, servis rozvodovej reťaze, sviečky, napínaky, štelovanie ventilov hlavne tých Vtec je zábavná vec). Jeden chalan v ČR si robí denníček tejto istej VFR od kúpy. Zatiaľ mý za 7 rokov najazdených cez 110 tísíc km. Nedá sa povedať žeby to bolo úplne bez porúch, ale sú to všetko veci ktoré treba po čase meniť (napínaky, rozvodové reťaze, alternátor, regulátor atď). Podstatné je že motorka mu ide a motor nežerie olej. |
VFR nema rozvodovu retaz, myslel si hnaciu nie? |
dasto nemusis sa nicoho bat, na km kupis vsetky motorky kludne aj 20rocne zasadne s maximalne 20 000km, takze km najazdu sa bat nemusis, ved na SR nikto nejazdi, dokonca aj tie IT dovozy co na SR vozia ti poctivi predajci su vzdy poctive maximalne 16 000km motorky... |
navrhujem ti kupit moto od brazela, pretoze my ostatni sme len borci, co menia olej a k tomu kludne spavaju... |
dvenohy - to je sarkazmus alebo mas na mysli ozaj poctivych predajcov a ozaj realne kilometre ? Neviem to nejak z toho prispevku vycitat |
ziskop: samozrejme ze sarkazmus preboha, plus maly hint na nas narodny sport - stacanie km. A ano, asi bude rozdiel XXX km turistiky a XXX na okruhu/Pezinskej atd. Samozrejme zase aplikovat rozum. |
mikulec: gumy, platničky, filtre, reťaz a olej ani nespomínam, to je predsa spotrebný materiál, meniaci sa ročne alebo aj niekoľkokrát ročne. |
Tiež mám staršiu s najazdenými 85000km. Nákupná cena veľmi výhodná. No počas prípravy na sezónu om začal objavovať závady, prichádzajúce vekom. Určite sa nevyhneš, ako bolo spomínané, kotúčom, ložiskám, reťazovej sade, možno tesniace sady brzdového systému (obvykle po výmene kvapaliny niečo pustí ), rozvodovej sade, tu záleží na Tebe, čo vymeníš, vidlica, a na čo si nespomenieš, že treba vymeniť sa Ti určite pripomenie samo. A v ten najnevhodnejší okamih. Olej a gumy sa nerátajú,to je spotrebný materiál. |
Wpalino , ja som mu nič neponúkol . |
dasto- kupoval som 11 rocnu cagivu navigator so 70.000 km na tachaci. Stav sa mi pozdaval, bolo o nu starane. Ale pocitaj s vecami, ktore nemusis hned zbadat. |
klidek , píšeš ... repas tlmicov v predu ... , nedá mi sa neopýtať . A zadok bol (je) ešte dobrý ??? Neverím ! |
pravda je taka, ze sa s motorkami rad hram, ani jedna co som mal, sa nezaobisla bez oprav, alebo uprav. Vybrus a kluka sa nerobila jedine na 175ke, 350 ktora je na foto tak ta si presla najvacsimi, jednu zimu som ju komplet odstrojil a islo sa, ram novy nastrek, plechy a kapotaze to iste, motor kompletna GO, kluka, vybrus, loziska a aj v prevodovke. Dalsie leto som jazdil a zacal problem s prevodovkou, tiez som to opravil, bol to dosledok mojej snahy, aby malo vsetko co najmensie vole, hold, prevodovky v jawach a CZ ich potrebuju, inak to skonci zlomenim vidlicky a ohnutou oskou na ktorej sa pohybuju... |
občas si prečítam diskusné fórum a všimol som si že prispievateľ BRAZEL je asi hlavným povolaním TRUHLÍK |
dnes som bol kupit prilbu, nakoniec to skoncilo ze mam prilbu, boty a rukavice. Bunda a gate mi este chybaju, akurat rozmyslam, ze si kupim komplet chranice na nohy a hrudnik+lakte a bundu doriesim nejaku obyc... |
DDD452 znicil si posledne zbytky mojej viery. A zase to na co sa pytam je logicke.. uplne blby niesom, len som cakal ze mi niekto napiseze medzi jogurtom a nahacom j e- nieje rozdiel atp.... |
brazel- zadok je ok, 98.000 by original asi nevydrzal, predpokladam, ze bol meneny pred mojou kupou. Keby nebol, tak je uz vymeneny, jazdim vo dvojici dlhsie streky a pre zaujimavost som odvazil mna, batoztek, komplet oblecenie, obutie, prilby, 3kufre plus tank vak a je to zaujimave cislo 230 kg. Uznas, ze ak by bol zadny tlmic ko, tak neurobim ani kilometer. A ze si truhlik nesuhlasim, to len zavistlivci pod...avaju |
klidek , veď práve , lebo výrobcovia tlmičov unisono uvádzajú , že tak 50000km (samozrejme +-) a tlmič(e) je na výmenu/repas , no a 230kg , to struna až kvíli . |
ja len na margo toho stacania starych moto... stryko kupil velke varadero 99, v roku 2004 ktore malo najazdene cca 3000 po mrtvom motorkarovi ktory sa zabil v UK na druhej moto, kedze mal vela roboty a za rok najazdil asi 500km, teraz ma najazdene mozno 10000km, tento rok sa mu dokonca za jazdy po dialnici rozpadli stuple na metzeleroch este z vyroby, ked |
brazel mudro pise. |
tak od tej SV 1000 som upustil, nejako sa jej vnutorne bojim a aj tak mi srdce pisti po r4. Pozeram po nejakych banditoch, 600 starsich modeloch ktore sa hybu okolo 2tis.€ na AB je ich niekolko v cene 2000 a 2200 tak som zvedavy ake budu, dohodnem stretko a pojdem kuknut. Co som tu od vas vsetkych precital, tak budem pozerat najprv kotuce, ak neboli menene napovedia o pribliznom najazde a stave moto, tlmenie, ci nezadrhava pri prepruzeni, chyby a oderky na rame, okuliaroch, ulozenie predku, vole v kolesach a castiach kde sa nachadzaju tlmice, celkovu vizualnu stranku, oderky na kapotazach, motore, netesnosti motora, samozrejme prejav motora, aky ho ma, retaz v akom je stave, rozety ci niesu vyslahane, pneu . Myslim ze to je tak vsetko co vizualne a na stojacom motocykli clovek postrehne. Za jazdy zasa snahu moto tahat do strany a prejav motora v zabere, pripadne celkovo kultivovanost chodu. Este som na nieco zabudol? |
Moje Varadero má 80 000 km, dokonalý servis a ešte aj úkony naviac, žiadne poruchy, známky nadmerného opotrebenia a pod. A keď príde nejaký mudrlant a žačne kecať nezmysly o tom, že 30 tis.km na moto je už moc a musí byť vylágrovaný motor a pod. posielam ho do preč. Poznám slušne servisované Varadera, čo majú 150-200 000 km a dajú ešte raz to isté, v pohode. Všetko záleží na tom, kto tu motorku mal, či dostala všetko podla servis. knihy a skúseností zodpovedných majiteľov. |
moja prva honda cb900 bol dor - 120000 + km, 5.9.2014 ma dedo so zadu aj s motorkou zatlacil pod a na fabiu, v podstate zabrzdil o mna. VTRka mala 107000km a isla bez problemov. je po smrti, ja chvalabohu nie ale liecenie potrva 2 - 3 mesiace. KM boli skutocne len 3ja majitelia. brala troch olej. |
...."chalani mám preventívne niečo vymeniť ?,ked mám po roku 10 000 km od novoti".... |
Tak dnes bola obhliadka prvej moto. Nakoniec som ju nekupil, bola zanedbana a vyzadovala vela oprav. Ako sa poznam, nalial by som do nej kopec penazi aby som bol spokojny. Najprv som pozeral, co vsetko by bolo treba opravovat, potom prislo hladanie dielov a ked som zistil, ze uz som na tom cez 1tis. € len na zaciatocnej investicii aby som mohol s kludnym svedomim jazdit, tak som sa rozhodol, ze to necham tak. Hladam dalej... |
a mám ju od dnes som novým majiteľom moto Kawasaki ZR7F. Moto je skvelá, modrá metalíza, natočených 45tis.km, celkový stav viac než dobrý. Má pôvodný lak, plexištít a kufor ktorý pravdepodobne bude väčšinu času dole. Čo som postrehol z obhliadky pred kúpou: potrebuje vymeniť príruby karburátor/hlava, sú popraskané, zatiaľ nie durch, ale aj to príde, tak to vymením skôr ako falš ovplivní chod motora bude potrebovať zoštelovať podtlaky karburátora, ventily. prejav nieje taký ako by som očakával, určite vymeniť sviečky, olej/filter + vzduchový. Zajtra pozrem ako na tom ten vzducháč je a naštelujem spojku, na môj vkus zaberá v strede, takže pri stlačení dvoma prstami nieje odpojená a radenie nieje také hladké ako by malo byť. Ináč som z nej hotový, nemal som možnosť pojazdiť viac, všetko sa bude odohrávať zajtra... |
S tou spojkou opatrne, aby si ju priliz nenapol a aby ti nesmykla. Vola na konci packy by mala zostat cca 1cm. |
dasto , aj s červenými pásikmi na kolesách ? |
z fotiek vyzera celkom pekne, ked porobis tie ukony co si opisal, este ti ostane pozriet sa na podvozok a brzdy. |
- ma ties ZR7 a ties mi z vidli vypadavaju sroby, odftedy ako som ich zakvapol lepidlom na zavit je pokoj. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (17.09.2014 9:56) |
brazel: ano je to ona. je doma v garazi... Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (17.09.2014 11:21) |
zdravím :D mám SS 2007 ročník nabehané 51 000km som 3 majitel motor ide nenormálne dobre výkonovo sa rovnám 1000ccm naháčom a každý mi hovorí že treba niečo meniť v motore ? prečo si to každý myslí? fakt nerozumiem |
možno ti tam niečo bohove nahlas hrká a každému to uši píli |
Takze je za mnou par dni spoznavania masiny. cca 400km natocenych po okoli, mam silny respekt, hlavne v zakrutach. Ked ju naklapam do zakruty, ide to lahko, bez odporu, nejakeho priecenia alebo vahania. Jediny kto vaha som ja, zatial si na nu len zvykam. Bolo uz aj zopar zaujimavych situacii, ked to oprotiiduci typan strihol do lava na vedlajsiu, alebo ked zacal dalsi cuvat a vycuval komplet do jazdneho pruhu a podobne. Nastastie, mam stale v hlave to, ze na motorke clovek nikdy nema prednost a hlavne zbytocne nepokusam. Ale k motorke, jazdi to skvele, ochotne za plynom. Ak toto ma 56kW a ide to ako gula, co potom musia robit stroje s 2x takym vykonom? |
Momentálny nájazd moto cini 47tis.km, dal som jej skoro 2tis odkedy som ju kupil.... |
Takze obnovujem. Olej v tlmicoch vymeneny, bola to rozborka predku, celkom sranda, vcera som menil priruby na karbecoch, ako to bola cista gynekologia to vybrat, je chladno tak je vsetko stuhnute. Nazad podobne. Je to vymenene, tak som spokojny, este naladit podtlaky a bohatost a je vsetko ready. Na jar idu nove pneu, prednu som dal dole z lavej strany, zadna je sice este ok, no je stara a nejako jej neverim. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (21.12.2014 20:20) |
- na ZR7 sa dostat ku karburatorom... to je robota za trest |
Moja Yamaha má okolo 75 000 km nežere olej, žiaden problem, je to 2003ka, a servis robím jedine cez zimu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil vladin (22.12.2014 0:41) |
poslem, musim skocit do garage pofotit, nemam ju pri baraku. Ono popraskane to bolo dost viditelne a ked som ich po vybrati skusal ohybat, ci je niekde prasknuta durch, tak to vyzeralo ze boli vsetky OK, praskliny na povrchu az do stredu, nie celkom. Nuz, mozno by ma to cakalo po case, taketo veci by mali byt v poriadku, inac sa moze z nicoho nic zacat moto inac chovat a potom je to zistovanie poruchy... |
nemám nič proti navrhovaným odporúčaniam ale motorku treba aj počúvat a hlavne sa dívat kontrolovat nečakat len na výmenu oleja poprípade ked ti začnnú platničky pískat/ už kov na kov/. Ked budeš mat prehlad o mototrke o jej tech . stave sám budeš vediat čo treba menit , ale bežné servisné intervaly samozrejme treba dodržat |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 138945 | Včera: 231379