Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
čaute. mám 530tku ZVMX-ku, v ocelovej farbe. ako kukám na reťaz, tak vidím, že ani hore, ani dole medzi rozetami sú neni osmičky pekne v rade. vykúkajú hore, či dole. tak som neska reťaz poriadne vyčistil. nepomohlo, tak som dal dole zadné koleso a niektoré články sa ledva dali ohnúť prstami. možno tretina ich bola takých zadrhnutých. skúšal som reťaz všelijako ohýbať, no nešlo to ľahko. a nevracali sa pri natiahnutí reťaze. tak som začal sprejom namazávať krúžok po krúžku a hovno pomohlo. |
Onéé, hotová katastróófa. |
Normalne retaz na vymenu - mazanie ti nepomoze - lebo tam uz doslo k uniku maziva a zrejme uz aj ku korozi v samotnych zapuzdrenych capoch za X-kruzkami. |
mozes ju namocit do oleja a nechat ju tam nejaky ten den a potom zacat kazdy clanook rozchodit. je to kopec roboty a potom treba mazat a cistit stale. |
"Zamrznuta retaz" Mne sa podarilo clanky rozhybat po tyzdennom kupeli retaze v petroleji, ale to skor len zo zvedavosti, ci sa este podari vzkriesit. Nespoliehal by som sa na nu, tych 100e za riziko roztrhnutia starej a poskodenia kartra nestoji, ale to uz je na tebe. Technicky petrolej maju na prengu v chemolaku, ten na svietenie je slaby |
dík za rady. už som objednal zlatú ZZZ a aj kolečká. mazal som ju všade, lebo suché mazanie nechráni tak proti korozii. to je tak, ked má človek leštené falce na kolesách a nechce ich mať furt zajebané, tak maže na sucho. valčeky vnútri reťaze sa hýbu normálne a ľahúčko. ja by som to tiež tipol na únik vnútorného maziva pod krúžkami a tie sú suché. otázka krátkeho času až sa potrhajú a celá reťaz pôjde do psej matere. dať ju dole na týžden nemám ako, je znitovaná. |
Ja som ju menil presne pre to iste-predchadzajuci majitel asi lubil cistit retaz wapkou zaroven s masinou. Vymenil som rovno cely kit nech je do buducna pokoj.. |
no a zabil si ju tym suchym mazivom,ja som to len tak zo zvedavosti |
vraciam sa k normálnemu asi. lebo takto to nejde. kit za 200 euro. ten další, čo budem mať, bude ešte drahší. |
Čiže podľa Vás suché mazanie PTFE vôbec? Mne práve prišiel taký sprej, že idem vyskúšať po dlhodobom užívaní Motulu, že aké to bude. Ale keď čítam. |
Ja zopakujem. Ta retaz odisla v zapuzdrenej casti za X-kruzkami kam sa mazivo nedostane. Tym padom mazivo na to nema vplyv - pokial teda neposkodzuje tie X-kruzky. |
jojkoz - tie krúžky držia. nie su prasknuté, nevidel som, že by boli suché. budú to X-krúžky. kam to mazivo išlo? a ako sa dostalo preč? |
Suzuki21 kludne to použi, mne reťaz vydržala 48tkm z toho posledných 40tkm používal suché mazivo a polovicu z toho tú z Lidla . Reťaz bola v poriadku, zničené boli sekundárne koliesko a rozeta, tak som vymenil celý kit, zatiaľ 15tkm a všetko OK. |
2 ChesterTT |
No jasne, to sa stáva, keď naďabím, na takých pár článkov, tak to poriadne prečistím a rozhýbem v prstoch. Asi to bude špinou, hrdzou a aj opotrebením. To sa stane na každej reťazi, hocčím mazaná. |
Samozrejme že sú bezúdržbové: |
egres2 Oblasti použitia - ... - Rovnomerný náhon, žiadne záťažové špičky. |
reťaz nevapkujem. nastriekam rozprašovačom čistič, pretrem kefou na reťaz, prestreknem ju hadicou, prefúknem ju kompresorom a potom namažem. nikde nepoužívam hrubý tlak. zadná rozeta aj tak končí život, ale serie ma to, že neviem, čo konkrétne sa tej reťazi stalo. takých 25 tkm ju mažem suchým mazaním. |
Prepáčte, vlastne všetky sú bezúdržbové, potom je to len otázka, koľko ktorá vydrží, jednemu 15000 km, inému 50000 km . Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (23.06.2014 12:42) |
2 nevo |
jojkoz: |
2 egres2 Upravené 1 krát. Naposledy upravil jojkoz (23.06.2014 14:06) |
jojkoz: |
Lenze kym sadne do toho udolia - tak sa na boku zuba vonkajsi valcek pootaca po vnutornom valceku. Upravené 2 krát. Naposledy upravil jojkoz (23.06.2014 14:25) |
Prepružením sa nemení poloha valčekov v ozubení. Prichádza jedine k previsu reťaze. |
Ja som cital tu diskusiu o retaziach z pred 4 rokov. ;) Upravené 2 krát. Naposledy upravil jojkoz (23.06.2014 14:54) |
Výrobcovia bezmazných reťazí nedoporučujú mazanie. |
Ak ti na tie strojne retaze prsi, su vystavene prachu, zmene teplot a casto sa meni rychlost retaze a vzdialenost ozubenych kolies - tak potom to mozes porovnavat - maju tie iste podmienky. |
jojkoz: |
nevo - ja že reťaz neodmastím? niekde sme sa zle pochopili. ja ju nastriekam degreaserom, nechám ho účinkovať a potom ju celú aj za zaradenej jednotky čistím kefou na reťaz zo všetkých strán a ešte dalej sprejujem degreaser. vystriekam reťaz slabším prúdom vody, utrem handrou a je čistá a suchá. potom mažem. inak to suché mazanie sa podla výrobcu čistiť nemusí, stačí len znova streknúť. narozdiel od toho klasického sa suché prepojí a premieša, takže sa nové dostane aj na reťaz. |
Jaj, ja že to len prebehneš vodou a kefkou /bez zubnej pasty /, keď dávaš nejakú chemikáliu, tak to potom odmastí. Už to bude len starobou, prípadne zahrdzovanie, ak sem tam človek prejde aj v daždi. Keď som bol v Anglicku a každý deň jazda v mokru, tak som aj ja len striekal, voda a dážď reťaz umyli . |
chester: mozno trosku mimo temu, ale ked chces mazat olejom a nechces mat zafrkany rafik. Tak nanes olej alebo nastiekaj sprej na retaz, tak ako pise navod, alebo ako chces. Nechaj uschnut. Potom zober handru a retaz normalne poutieraj. Nie so zaradenou jednotkou a nastartovanym motorom, lebo ti prsty oseka, ale normalne rucne. Bez chemie olej uplne nezotries, zostane ho tam dost na to aby retaz nebola sucha, nebude ti frkat na koleso a navyse ked tam nebudes mat zbytocne vela maziva, tak ani ten prach nebude tak chytat. |
uz 45tis km mazem iba suchym sprejom. Najprv drahym PDL, teraz tymi lidlackymi. Prva retaz vydrzala 32tis km, z toho sa dost kupala v blate, prachu a aj v piesku. |
janoval - normálne mazanie je lepkavé. to handrou neutrieš. reťaz z vonku hrdzavela - to priznávam. ale po čistení na nej hrdza neostane. nie tak, aby som ju videl. lidlacke spreje nedávam. za dažda nejazdím, len ked ma stihne, tak čo už. no a motorka je pod plachtou, neni garážovaná. reťaz striekam aj zvnútra, aj zvonku aj zo strán. neviem aká je stará. ja ju mám tretí rok. bola na mašine, ked som ju kupoval |
zalezi aky sprej, ja davam obcas aj obycajny olej olejnickou, ten nelepi a ked uleti, tak so sebou zoberie aj spinu. |
jano: |
ja "nehandrujem" reťaz so zaradenou jednotkou. len kefujem. |
mazat treba aj valceky - dotykaju sa ozubenych koleciek |
A výrobcovia bezúdržbových reťazí chytajú infarkty, že na čo vymýšľali O, Z, X krúžky. |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (24.06.2014 13:02) |
a skláři nebudou mít co žrát... |
2 egres2 Upravené 2 krát. Naposledy upravil jojkoz (24.06.2014 13:11) |
To sú jednoducho bludy: |
Napis do ČZ Řetězy s r.o., ze su debili, ze to vies lepsie - ze vedia hofno o tom ake vyrabaju -viny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jojkoz (24.06.2014 13:34) |
jojkoz: |
Vies co ? Uz ma to nebavi - myslim ze som tu popisal dost. |
Egres, mas pravdu v tom, ze pomalobezne retaze nie je treba mazat. Tam naozaj tesniaci kruzok funguje 100%tne. |
aj do DID treba napisat: |
egres, prosím odpovedz mi na ozázku ohľadom hluku od reťaze...naozaj ma to zaujíma...diky |
nehádajte sa tu. otázka celý čas je KDE SOM UROBIL CHYBU? inak kefujem kefami na to určenými. a krúžky sa mi nezdajú byť nijako poškodené. |
podla mna si chybu neurobil. |
este by som chcel dodat, ze suche mazanie podla mna mierne znizuje zivotnost retaze a mierne zvysuje spotrebu, pretoze odpor retaze je vacsi ako pri mazani beznymi sprejmi. |
demmoo: |
B je spravne. Alebo ju mas prepatu. |
no a už to je dôkaz, že mazanie pomáha. ked reťaz hrkoce, tak niečo neni dobre. čím menší hrkot, tým menší odpor, tým menšie namáhanie |
matus: |
egreš - ja ked som robil údržbu o reťaz, tak som mal moto na stojánkoch a pri zaradenej rýchlosti robil. bolo počuť rozdiel vo vydávaní zvukov pred a po čistení a namazaní. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (24.06.2014 15:30) |
Chester: |
ale ved egres to velmi dobre vie, len nas trošku skúša, však? |
Ja to vidim tak - su len dve moznosti. |
Chester: mas motorku so 150Nm a pytas sa, preco je po 30tkm v prdeli? |
Varanko - to by bola otázka zbytočná, keby tá jednasedmička tú reťaz vyťahá. to by ma neprekvapovalo a nič by som neriešil. ale reťaz nie je vyťahaná, len sa neohýbajú články. a čo si myslíš, ako často ja naozaj využívam tú silu tej motorky? ja nie som závodník. tá reťaz pri normálnej ceste po okreskách tých 150 nm necíti ani zdaleka |
Tych 150Nm mas v nizkych ot., takze by si musel jazdit na 10% plynu, aby to necitila. 30 tkm je aj tak viac nez dost na tu moto. |
ale už je nová na ceste. len som ešte nepočul, aby reťaz hentak odišla. to mi je novinka. PRE MNA |
kukajte a plačte Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (27.06.2014 13:45) |
Hmm zalezi na cene. |
chybné URL? |
dakujem janoval. |
jojkoz , ale V-Strom 650 môže mať krúťák takých 60Nm (odhad , nechce sa mi hľadať) , Chesterova mašina má 150Nm , čo je ku.va rozdiel . |
Preto ma 530 retaz a nie 525. |
Nó , iba 20% , ako DPH . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.06.2014 15:23) |
No ale to pisem o 525 vs. 530 - kazdopadne je to necelych 17%. |
48,9 deleno 40,6 je koľko ? Jééé ... 1,2044 , čiže je o 20% silnejšia (ak sa chceme hrať s číslami) |
Lenze to je porovnanie najvyssej rady ENUMO a strednej triedy CZ ;) Upravené 2 krát. Naposledy upravil jojkoz (27.06.2014 15:48) |
Pozri sa , ja som nie obchodník s reťazami , ani motovecami , ja som mu raz napísal ZZZ a Chester si ju kúpil. |
Základná hodnota je 0. |
Zakladna hodnota z ktorej sa pocita nejako percento musi byt nenulova ;) |
myslené tak, že prvá najbližšia hodnota od nuly je 100% |
cena? vysoká. reťaz stála rovné dve kilečká. ale ked je na tri roky, tak v poho |
najvyššia rada čz stojí cca 110 euro. pevnosť v ťahu som našiel o trocha nižšiu. ale ZZZ má také recenzie, že dovi dopo. |
Pekne si si nadelil,30€ hore dole,keď do pekla,tak na peknej kobyle |
Ako dlho si vŕtal tie odľahčovacie dierky do každého jedného článku ? |
tie dierky našťastie za mna vrtal jeden malý japonec. šponovanie? ešte som neriešil. takto to došlo z BCS, len pred barák som s tým došiel. šponovanie budem riešiť za hodku |
No pekná sada čester. A neurob chybu zas tým suchým mazaním, aby to po 30t neodniesla, podľa mňa taká najvyššia rada by mala vydržať aj 50t km /v každom turistickom počasí, nielen ako sa kopa vozí len po suchu/. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 147323 | Včera: 226980