Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

vymena gripov za hrubsie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuvymena gripov za hrubsie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

17.05.2014 20:44

vymena gripov za hrubsie

mahroch
 Turista 

Caute,
na mojom Transalpe mam originalne rukatka-gripy, ktore mi pridu prilis tenke. Na starom skutri mam sirsie a ovela prijemnejsie sa to drzi. Nemate niekto skusenosti ako "zhrubsit" gripy, ked ta zakladna trubka riadidiel je klasicky tenka?
Pomohli by napr. vyhrievane gripy? Su hrubsie ako klasicke? (aj ked ja po pravde nerozumiem preco si niekto dava vyhrievane gripy, ale OK, asi niekto na to dovod ma ...)
DIk za rady.
M.


17.05.2014 20:50

Re: vymena gripov za hrubsie

123talis
 Turista 

Ikona

Vyhrievané gripy sú hrubšie, mám konkrétne Daytony, ale ak by som si mal teraz vybrať, šiel by som asi do Saito.
Dôvod - tomu ovládaniu na Daytonách celkom nerozumiem z hľadiska pohodlnosti (zapnúť do 1. polohy a ak sú dostatočne teplé, prepnúť do druhej - šetriacej... rozdiel - v prvej zahrieva každú rúčku osobitne, v druhej sú v sérii) - to tam mohli dať ledky na intenzitu ako to má Saito.

Ďalšia možnosť sú návleky a tiež existujú aj vyhrievané aj nie, ale do toho by som nešiel,

Vyhrievané gripy využiješ, ak by si jazdil diaľkové trasy, povedzme z dovolenky domov a začalo by husto pršať, prípadne ešte aj teplota by klesla... stalo sa mi to v Alpách a odvtedy na tie gripy nedám dopustiť, ale to treba zažiť hoci kolo domu a uvidíš.


17.05.2014 21:22

Re: vymena gripov za hrubsie

mahroch
 Turista 

moze byt, s vyhrievanymi som nikdy nejazdil. Oproti skutru, ktory nema chranice pred gripmi mi uz toto pride ako luxus, takze tie vyhrievane uz mi pridu zbytocne. ALe ako hovoris - mozno po dlhsej jazde v dazdi, alebo zime by som ocenil. No uvidime po nejakom case ... idem kuknut tie Saito co pises ...

Spat teda k mojej povodnej otazke - ak by som zatial nechcel vyhrievane gripy, je nejaky napad ako ich urobit hrubsie?


17.05.2014 21:58

Re: vymena gripov za hrubsie

Mishko
 Skútrista 

Ikona

www.kuryakyn.com/Products/736/Universal-Grips


17.05.2014 22:17

Re: vymena gripov za hrubsie

mahroch
 Turista 

dik.

inak je to docela ze pekna sumicka, za taku blbost. Ale aspon ma to nasmerovalo k tomu, ze existuju nejake "univerzalne" gripy, tak som kukol na bazos a hla:

motocykle.bazos.sk/inzerat/37631973/Gripy-rukovete.php

tak skusim zistit, ze aky maju vonkajsi priemer a podla toho uvidim, ci ma zmysel do toho ist ...


m.


17.05.2014 22:54

Re: vymena gripov za hrubsie

BikerTT
 Turista 

Ikona

Ak nechceš vyhrievanie, skús omotávku na tenisovú raketu, mne to kedysi pomohlo riešiť podobný problém.

Dnes mi to už je jedno, zvykol som si na tenšie rukoväte a neriešim to. Čo je mimochodom najlacnejšie riešenie :-).


18.05.2014 11:32

Re: vymena gripov za hrubsie

Menton
 Skútrista 

Ikona

Kup si penove gripy. Su urcite hrubsie, aj ked aj maksie, na endure sa s nimi super jazdi v terene, lebo dobre tlmia a ruky sa menej unavia...


18.05.2014 11:53

Re: vymena gripov za hrubsie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja mam zas radsej tensie, hlavne pri jazde v terene mam pocit, ze lepsie tu motorku drzim. Mozno len zvyk.
Ale presne na trandovi mam Oxford, vyhrievane a pouzivam to dost casto, ked je kosa alebo ked prsi. Su o dost hrubsie, zo zaciatku mi trvalo kym som si zvykol.

www.motosvet.sk/diely/vyhrievane-rukovete...

Staci si len vybrat. Ja mam tusim tie Original. Sport by mali byt tensie tensie.


18.05.2014 11:57

Re: vymena gripov za hrubsie

dollomiteman
 Turista 

Ikona

namontuj si vyhrievane gripy a odstrihni z nich privodny kabel, ked uz silou mocou nechces vyhrievane


18.05.2014 12:16

Re: vymena gripov za hrubsie

mahroch
 Turista 

to nie je tak, ze by som tie vyhrievane nechcel silou mocou ... len ze som doteraz nerozumel tomu preco by som ich mal mat. ja mam TA asi 2 mesiace cize som toho este moc nepojazdil a teda som to nepotreboval. Ale ked uz chcem tie hrubsie rukatka tak to asi spojim jedno s druhym ...

ale dik za rady, uz tomu rozumiem :-)


18.05.2014 12:27

Re: vymena gripov za hrubsie

mahroch
 Turista 

tak uz som aj na bazosi nasiel chalana co predava pouzite Oxfordy za 10e, tak som hned aj objednal ... uvidime :-)


18.05.2014 14:21

Re: vymena gripov za hrubsie

Peter3P
 Skútrista 

janoval - oxfordy su vsetky rovnako hrube len sa lisia texturou povrchu. Sporty su takmer cele opichliacovane (alebo onobovane aleboakosatovola). Vdaka tym pichliacom asi budu najlepsie tlmit vibracie, aj ked urcite nie tak ako molitanove. A su najprijemnejsie na dotyk, citit to aj cez klokaniu kozu :-). Ale oxfordy su blbe v tom, ze maju prilis hrubu cast kde je pripojeny kabel takze ma jazdec o takmer cm dlane dalej od ovladacov. Viem ze sa tu v provom rade preberaju hrubsie a nie vyhrievane rukovate, ale nabuduce by som nesiel do vyhrievanych rukovati prave kvoli casti kde sa pripaja kabel ale radsej by som si dal vyhrievany element do riaditok. Akurat ich bude treba vrtat kvoli kablom, ak nemate tzv. ss riaditka.


18.05.2014 16:10

Re: vymena gripov za hrubsie

snowden
 Kávičkár 

Ikona

mahroch:
presne takto to býva. podarilo sa ti odstrániť problém s motorom (karburatorom), prichádzaš na nové výzvy, čo treba na moto uspôsobiť, prispôsobiť.
vyhrievane hefty su velmi dobra vec odhliadnuc ci mas chranice alebo nie, lebo pri dazdi+ nizkych teplotach ruka predsa len vychladne a nie je nad ten komfort mat ruky v teple. ked som kupil najeseň afriku, prvé čo som riešil boli práve hefty a stupačky (od novembra do apríla som najazdil 4000km), motor ide našťastie ako hodinky s neuveriteľnou spotrebou, o ktorej tu písať nebudem (minulotyždňový 200km offroad 6l).
mám oxfordy, hoci sa im dá mnohé vyčítať, predsa som rád, že sú hrubšie, možno preto, že som prerástol a lepšie mi takto sedí moto v rukách. ak jazdíš viac offroad, vyhrievanie nepotrebuješ, ale ak turistiku v horách sem tam nejaký dážď, tak to určite oceníš.
tak nech sa Ti podarí moto vyladiť, vyšperkovať, aby si mohol leto užívať. nakoniec vidím, že si zohnal oxfordy za 10 tak nech Ti slúžia a si spokojny.
hi.


18.05.2014 21:35

Re: vymena gripov za hrubsie

mahroch
 Turista 

:-))) no jo, ale bude to dlha cesta ... ten TA co som kupil ako neskuseny zaciatocnik ma vela km najazdenych ,cize vela problemov. postupne budem musiet vela menit. Ale to je OK, tak som to chcel - moto na ktorej sa naucim co a ako opravovat a jazdit. A potom si kupim nejaku novsiu a pojdem na nej okolo sveta :DDD


28.05.2014 22:24

Re: vymena gripov za hrubsie

mahroch
 Turista 

tak som vymenil gripy za tie co som kupil na bazosi za 10e :D Su to tie starsie, V.7, ale v pohode. Vsetko je OK az na par veci, s ktorymi by som vas poprosil o radu. Teraz neviem ci to nie je na ine vlakno, ale sak skusim ... v najhorsom skoprijuem inde:

1) na tomto obrazku scottmurray.theonlinehaven.com/files/PREMIUM%20WIRING_0... je napisane, ze sa to ma montovat rovno na baterku. Malo by to mat to inteligentne vypinanie, ze ked napatie na baterke klesne pod nejaku hranicu same sa vypnu. No ale ver tomu. V inych threadoch sa pise, ze je lepsie to zapojit tak, aby sa to zoplo len ked je zapnute zapalovanie. Tak co je teda lepsie? Nedava mi uplne zmysel mat ich zapnute ked je motor vypnuty, ale mozno na to dovod je.

2) v sade chybala poistka (ani nejdem riesit preco) a tak to neviem ani vyskusat ci to vlastne funguje. Nikde som ale nenasiel aka poistka tam ma ist. Nekuknete mi niekto na to, pls? Ja by som tipol nejakych 5A ale to len tak z brucha.

3) na TA mi to vyslo tak, ze tie spajacie diely plastove od rukatok k tej riadiacej jednotke su niekde v tom zvazku pod uchytenim riaditok, inde mi to nedociahlo. Cize za dazda budu mokre a kedze nie su nijako izolovane, tak sa mi to zda dost zvlastne mat ich tak. Vy ste to ako riesili? Zaizolovali ste ich, alebo ste dajako predlzovali kable, aby sa to dalo skryt niekam pod kapotaz?

Dik za pomoc


29.05.2014 7:40

Re: vymena gripov za hrubsie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

1) Ano ochranu to ma, ale nejaku cinsku. Mne sa uz podarilo nechat Oxfordy zapnute. Mam ich priamo na baterku. Bol som cely den v praci. Motorka uz nenastartovala. No nastastie sa moj trando da velmi lahko roztlacit.

Priamo na baterku sa napajaju preto, aby si nepretazoval kabelaz na motorke. Ak si ich chces zapojit az za spinaciu skrinku, tak pouzij relatko a zo spinacky/svetiel/parkovacky.... zober len ovladacie napatie pre relatko.

2) 5 sekund googlenia:
Pozri obrázok

3) Ja som neizoloval, skrat tam nebude, kedze tie kontakty su od seba daleko. Najazdil som s tym uz celkom dost km a ani mi to nezoxidovalo. No ale ak velmi chces, tak si to omotaj izolackou, alebo pouzij na to zmrstovacku.
Tiez si to prichyt niekde k ramu, aby si si tie kable riaditkami neprecvikol.


29.05.2014 9:22

Re: vymena gripov za hrubsie

mahroch
 Turista 

1) hmmm, tak urobim cez to relatko - nasiel som o tom pekny navod - aj s moznostou pripadneho pripojenia dalsich pristrojov ... www.canyonchasers.net/shop/generic/relay.php

2) jaaj, slepy som, ten obrazok som nasiel, ved podla tohjo som pre istotu studoval ako sa to zapaja, aj ked je to dost blbovzdorne ... ale som si to nevsimol :D

3) zmrstovacka je dobry napad ... kurna, viem o tom ze to mam doma a ako to funguje, ale nenapadne ma to na to pouzit, ked som to pouzival predtym na uplne ine veci :D

Dik


29.05.2014 15:07

Re: vymena gripov za hrubsie

1. mas starsi model asi s takymto ovladacom:
Pozri obrázok

ten nema to "inteligentne" riadenie, pekne si davaj bacha a vypinaj to podstivo, alebo sprav cez rele. modernejsi oxford sleduje zvlnenie napatia od alternatora a vypina, ak je napatie prilis "hladke".

2. novsie oxfordy maju vykon cca 42W, teda beru trvalo skoro 4A. starsie mali viac. neviem presne o kolko, ale v clanku o novych oxfordoch to bolo spominane, ze znizili vykon o kusok a dali o kusok tensiu gumu, cize teplotne je to zhruba tak isto. 5A musi stacit, navyse, nepojdes stale na 100% vykonu, lebo by sa ti uvarila krv v rukach :-)))

3. ja som to neizoloval.
a) 12V je male napatie, voda zas tak vodiva nie je pri takomto napati
b) konektory su s plastovymi prepazkami, neviem ako by to tam muselo natiect, aby to skratlo, ale zas plati, ze voda je nevodiva pri takomto napati
c) ked to omoces paskou, akurat tym sposobis, ze voda, ktora sa tam dostane, tam aj zostane a nevypari sa a spoj bude oxidovat.

dalo by sa to spravit tak, ze tie plastove konektory zrusit a spravit lisovany spoj a so zmrstovackou to spravit dokonale, ale kto by sa s tym je*al? ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 28965 | Včera: 192616