Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Cawte kolegovci. Mam problem s dobijanim na mojej klx 250 2009. Vcera sa mi pri jazde uplne vybila baterka a skapala. Po cca 2 hodinovom nabijani som ju cez nabijacku nastartoval, presiel som 10 km, zhasol a uz nenastartovala. Dnes som skusal voltmetrom ci dobija, baterka mala 12,5V, na volnobehu bolo napetie cca 13V a pri zvysovani otacok napetie klesalo asi na hodnotu baterie. Baterku mam gelovu asi 4-5 rocnu, tak som si pozical druhu a robi to to iste. V manuali od moto som nasiel ako premerat regulator/usmernovac no ten vypada byt v poriadku. Alternator som meral aj ohmicky cca 0,8 ohmu kazde vinutie a aj napetovo-tiez vyzera byt v poriadku. V com by mohla byt chyba? |
pokial nemas problem v niektorom konektore byvaju obcas zaoxidovane neskor aj obhorene alebo v kablovacke skus si vymenit regulator pozicat od niekoho,mozu byt totiz v nom diody v poriadku co sa da premerat ale ak je zly tyristor alebo nieco ine v nom nezistis to kym ho nevykuchas |
riadiacia jednotka nema nic spolocne s dobijanim ,teda aspon zatial som sa s tym nestretol |
mozem tam dat akykolvek 3 fazovy regulator? Upravené 1 krát. Naposledy upravil HonzoSK (11.05.2014 17:07) |
Maz tam tzv. "skratovy regulator" ktory pracuje na principe skratovania vinutia pri presiahnuti pracovneho napetia takze pokial je regulator pokazeny,moze skratovat vinutie pri nizsom napeti,takza tam nenameras vyssie napetie ako na vystupe. |
praveze som si to kontroloval aj podla toho navodu, vsetko sedi, dokonca mam v manualy navod ako skusit regler ci je dobry. este ma napadlo, nameral som medzi + a riadiacim pinom merakom prepnutym na test diod 0,7v. mozem tam dat hoci aky 3fazovy regulator? |
Nemôžeš , musí mať podobné parametre ako originál . Ja som kedysi na XTZ750 dal regulátor z XT600 a pošiel dosť skoro. XTZ mala silnejší - výkonnejší alternátor. |
ten spinac ti vlastne zopne plus 12v pre riadiaciu jednotku lebo na klx je napajane jednosmernym napätim ona zaroven spusti cerpadlo a zapalovanie ,cize ta dvojka je riadiacia jednotka.rehulator nemusis kupovat origo postaci hociaky ale kup si najlepsie aby mal sto watov a viac |
Veru,ked das na 90W alternator slabsi 75W regulator tak odide, ale opacne mozes dat. Cize silnejsi 90W regulator na 75W alternator ano. |
ale najskor by bolo dobre bud si pozicat ako som ti uz pisal alebo zmeraj si ake striedave napätie ti ide medzi fazami z cievok pri odpojenom konektore zo zltymi kablami,pri nastartovanom motore malo by byt uz pri mierne zvysenych otackach nad 15V ,,pokial sa ti nedostane na tu hodnotu bude zavitovy skrat na niektorej cievke. medzi vsetkymi fazami by ti malo ukazovat priblizne rovnaku hodnotu |
Skusim zopar info dat na poriadok. |
janoval ty si to riadne zaklincoval,, jedna sa skutocne o sktatovy regulator presnejsie odrezavanie casti polvlny ak neveris daj si do gogle schemu kopec tam toho najdes alebo si rozober niejaky pokazeny a ziaden vykonovy odpor v nom nenajdes kedysi som ich vela poopravoval ,,chladenie sluzi na odvod tepla z diod a tyristorov a pokial ma kostru vodicom vyvedenu nemusi byt vobec ukostreny byva casto aj na plaste uchyteny. a tych 0.8 ohmu slusnym rucickovym merakom sa da namerat |
No tak ako zataz tam nemas vykonovy odpor ale bipolarne polovodice, na ktorych mas stratu 0,6v. Nie je to za jedno? Tu energiu musis nejako premenit na teplo a to teplo odvadzat, inak by si prehrieval droty, vinutue... |
0.8 ohmu sa da namerat aj tesco digitalnym merakom, ale bezny clovek ani nebude vediet co nameral, ci zaoxidovany, spinavy kontakt, alebo naozaj odpor vinutia. |
nie urcite to nieje za jedno ako aj strata na polovodicoch ktoru udavas s tym nic nema pozri si niekde princip a funkciu ,nechce sa mi to rozpisovat |
dik chalani za info, ozaj to vypada na ten regulator. ci tam mozem dat hoci aky (samozrejme ze 3 fazovy z motorky na 12V) som sa pytal preto, lebo kamarat ma duke 125 a ze ci na vyskusanie tam mozem dat ten jeho. ten moj ma 6 vodicov a nic nieje vyvedene na kostru, ma zvlast -. ak by to islo tak si kupim original pre moju moto. odpor vinutia som meral lepsim digitalnym ohmetrom nameral som 1ohm, potom som spojil meracie koliky-odmeral som odpor samych meracich kablov a bol 0,2 ohmu 1,0-0,2=0,8. ten alternator som meral v zapojenom stave a aj naprazdno, v zapojenom stave to nepresiahlo 12v v celom rozsahu otacok a naprazdno pri volnobehu to dava 12V a 41V to dava pri 4000 otacok. Upravené 1 krát. Naposledy upravil HonzoSK (12.05.2014 10:23) |
v podstate si spravne opisal funkciu regulatora no nikdy vlastne natvrdo nesratne cievky ale cast kazdej prichadzajucej polvlny ktora presiahne napätie zenerky na vystupe.na vyskusanie mozes kludne pouzit ten z duke no zbytocne to nenaduvaj ak je slabsi nech nemusis potom kupovat dva.rozobrat sa ta teplozdusnou pistolou a velkou davkou trpezlivosti ,no nie kazdy ide opravit zalezi ci je robeny klasickymi suciastkami alebo na keramickej doske.pricina jeho smrti byva najcastejsie zlym kontaktom s baterkou ,kostrou,starou baterkou ked uz ostane "mäka" a hlavne u cinskych bateriek sa stava ze otrasmi sa prerusi spoj mezi clankami ,vtedy po kratkej chvili ide regulator do vecnych lovist hned za nou |
Nemal som velmi cas, ale ako na ten regulator pozeram, ci z prava, ci z lava, tak vzdy mi to vychadza len tak, ze prebytocny vykon meni na teplo. |
A ty honzo nebud lenivy, zhod dole kryt alternatora a aspon vizualne skontroluj cievky. Je to robota na 10 minut a maximalne ta to bude stat jedno nove tesnenie ak stare poskodis, alebo ak tam mas nejake kanaliky v ktorych je tlak vody, ci oleja. Vtedy treba to tesnenie urcite nove. |
vecer ked bude cas skusim vymenit ten regler a ked nepomoze zhodim aj kryt. |
mam tu jednu taku klx pozrel som ti to aspon zvonku ,rozoberat sa mi to nechce ,voda tam nieje a nevyzera ze by tam boli kanale na olej tak trochu opatrnosti koli tesneniu a smelo do toho ono na japoncoch casto byva plechove -pogumovane tak aj ked sa trochu poskodi vrstva na nom silikon to zachrani. hlavne ako ti janoval povedal nebud lenivy |
skusal som to s tim reglerom z duke a bolo to naozaj v regleri. ten regler si nahrieval teplovzdusnou a srobovakom skrkal ten sajrajt? |
Ideš do extrémov osciloskop atď.. Fakt stačilo ohmicky premerať vinutie Alternátora medzi sebou a proti kostre. |
Takze regler a baterka objednana. A to s tim osciloskopom som chcel skusit na tom pokazenom reglery aby som zistil jak to funguje |
janoval - pozri tu je aj znázornená schéma, kadiaľ tečú prúdy: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 38255 | Včera: 129551