Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim chlapci mam taku dilemu odišla mi baterka zrejme skratoval jeden z člankov cez zimu som ju samozrejme vybral nabil odložil aj tak odišla a teraz chcem kupit novu no neviem sa rozhodnut ci Vartu alebo Yuasu aky je vaš nazor - Varta ?- alebo Yuasa? Poradte dik |
No človiečik , keď si z BB , zaskoč si sem www.akumulator.sk/stranky/kontakt.htm , predáva tam člen tohto fóra Josi , určite ti odborne poradí , aj pomôže (aj možno nejakú lepšiu cenu) . |
Ked som kupoval v lete, tak mi ponukli v predajni presne tieto dve znacky, zobral som vartu a idem ju reklamovat,lebo odysla, za mna urcite yuasa |
Brazel dik , pozeral som na tej stranke co si my poslal maju tam aj do mojej asi tam skocim osobne ked je to v BB . |
Ja som ties vahal nad vartou ale neboli na sklade a predavac mi odporucil Exide o trosku drahsiu ale som spokojny |
varta sklama yuasa tiez ... 2-3 roky a nie moc setrne zachadzanie ... |
tak dúfam je každému jasné, že je to kus od kusu. yuasy nie sú to, čo yuasy v nových motorkách (mám info od predajcu aj bateriek) a odišlo mi už kadečo. kúp niečo za normálnu cenu, nad čím nebudeš plakat, ked to za 2 a pol roka skape, že načo si vyvalil 120 euro.. |
Vrele doporucujem, motobatt. |
yuasa ma sklamala, nevydržala ani dva roky na novej VFR 1200f, potom som nahodil exide za tretinovu cenu ako yuasa a fachčí doteraz /už tretí rok/. |
Mne raz Varta odišla asi po roku. Dosť sa mi ľúbia Fiamm. |
Ja zas na vartu nemozem povedat ani pol zleho slova v moto vydrzala 6 rokou-na nabijacke nebola ani raz a ani vyberana z moto na zimu.....v aute sice nejazdim na nom uz mam ho len tak ma ta baterka 9rokou a nabijam ju dnes 2krat ako ju mam aj to len pre to lebo skoro 2roky som z autom nepohol a prosim pekne napetie 11.24volta sam nechapem asi mam stastie na super kusi ale tak to je za mna varta jednoznacne |
vobec by som sa necudoval, keby sa varta aj yuasa vyrabali v jednej tovarni.... |
určite bude niečo pravdy na tom, čo napísal Chester. v tom prípade je zbytočné preplácať Yuasu. |
Re: Robo89: Máš ešte tie staré kvalitné, dnes je varta najhorší šit. |
Re: Plazivec: Nuž nehádam sa je to dosť možné a asi to tak aj bude nakoľko mám tiež dosť známich a hodne p.čujù na vartu ze ledva vydržala záruku alebo ani to preto mi je záhada že sa tak zopsuli teraz mam v motorke dáku mottobanner či čo je to za aušus je tam 3roky zatial no problem drží v zime nevyberám a ok v aute som mal do min.roka excide či také dačo odišla teraz už je to rok aj niečo čo mám dáku noname aj to len kôli cene 100A baterka mastný špás nemusím hovoriť že ale zatiaľ spokojnosť aj v zime v pohode neviem ale asi je to už jedno čo tam človek dá pri dnešnom prepchatom sortimente je ta kvalita zrejme viac či menej na jednej úrovni akurát že za známu dáš kôli značke o niekoľko evri viac ...... všetko na jedno kopyto |
Re: Robo89: No mne sa nevydarila ani posledná yuasa, tak som sa nasral a do auta kúpil hen obyčajnú akumu, kamoš to predáva v kráme a nevie si vynachváliť, aj zákaznící chvália, reklamácie 00 ništ. Čo sa týka tej varty, tak si myslím, že to začali srať tak ako aj ostatní, tenšie dosky apod. Keď sem príde merlin, vysvetlí to podrobne. |
Ja nemam co vysvetlovat. |
...mne drží yuasa už ôsmy rok... |
Re: woodoo15: Už to tu raz vyplynulo z diskusie, že staršie baterky sú niečo iné, ako včera kúpené. Ja mám v HD 8 ročnú HD baterku a neviem o nej. Keď príde čas, kúpim si HD baterku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (17.08.2016 23:12) |
Tas som sa popytoval a Varta sa už vyrába v čine Yuasa do new moto Japan Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterYAMAHA (17.08.2016 23:44) |
aj Taiwan je cina.... aj ked teda keby tu bol teraz nejaky taiwanec, tak ma do gul nakope |
PeterYamaha - to kolko vydrzi baterka zalezi predovsetkym od starostlivosti az potom od znacky. |
Treba jazdiť a nie len štartovať. Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (18.08.2016 8:29) |
cize egres nam to pravnicky vysvetlil: ak nam baterka vydrzi menej ako 8 rokov, tak sme kokoti a nemame na motorke co hladat. |
Ja napisem asi tolko, ze dolezite je, aby bateria v moto, kde je baterka celkom mala, znasala startovacie prudy vyssie. Cim vyssie startovacie prudy znesie, tym ma pravdepodobne pevnejsie elektrody. |
matus: |
Re: matus: Originál baterka v Suzuki GSX1400 K7 od roku 2007 šlape dodnes nikdy nebola nabíjaná... |
8814: Je to tak, originál proste držia. Aj brat má v XT od 2005, nabíjaná nebola, raz cez zimu preštartované a ide to. |
Re: egres2: A čo toto: Pred 11 rokmi som kúpil auto kde bola Rombat (romania bateries) a jazdil som do práce 3,5 roka po 2.2km teraz jazdim 7,5 roka po 3km pretože ešte musim prejsť most a ona toci jak diva... vikendy a mimo prace jazdim 15 a 18 km trasy sem tam dlhšie, ale dialnicu asi 20x šlo ďalej nakupujem v hypacoch kazdy 2 deň autom po 1 alebo 0,5km... v živote nebola dobíjaná len som čistil kontakty a žiadne mazanie vazelínou |
Re: egres2: Tak zovšeobecnené pekne... ale asi si nikdy nejazdil v teréne, kde niekedy na 100m štartuješ 10x ak je nejaký problém Takže asi tak, baterka je tam od toho aby moto naštartovala... Mám v moto baterku, ktorá nestála veľa, lebo "oficiálne" nieje do moto, mám ju tam už viac ako 5 rokov, nešetrím ju, lebo jazdy v teréne... V Kľačanoch mala už druhý deň trochu problémy ale dala to. Nie je to ani Varta ani Yuasa tie moto sa mi neosvedčili vydržali prd, boli kyselinové, pri páde moto mi i kyselina vytiekla cez hadičku na prevodovku... Takže v mojom prípade som to takto poriešil... a to tam mám 19Ah obrovskú bat na moto pomery. Ale nedá sa to do každej moto takto spraviť... |
awia pre inšpirációóó pre nás GSkárov daj link na tú baterku čo si tam vopchal... |
Mne tiez Varta odisla asi po troch rokoch, ale posledne dva roky viac stala ako isla. Momentalne jazdim na povodnej Yuase. A to tak, ze som si z baterky vyviedol von konektor na ktory pri starte pripojim trojclankovu Lipol baterku, 25 C (nemoze tam byt pripojena stale, kedze 14,4 V by tu 3S Lipol-ku veeelmi rychlo poslalo do prec). Transalp nastartuje na brnk, po starte Lipolku odpojim a moto ide akoby nic na staru Yuasu. Kedze momentalne jazdim tak raz za mesiac na cca 100 km, bolo by mi zbytocne kupovat novu baterku. Ale ked bude zasa moto pouzivana asi pojdem do Exide. Chcel som sice zasa Vartu, ale kolega nedavno kupoval do auta a nezavislo v dvoch e-shopoch mu povedali, ze Varta ma o dost horsi nejaky akoby reklamacny koeficiet. (teda pocet predanych ku prijatym reklamaciam) asi tak. |
Ja som vam to pisal. |
Re: ChesterTT: Plne súhlasím s tým, že v nových mašinách aj autách sú batérie najkvalitnejšie. V Hyundai mi vydržala origo batéria 8 rokov! Čo vylezie z fabriky, tak ten diel vydrží najdlhšie. Pred mnohými rokmi bola Varta líder v oblasti batérií. Potom začali przniť malé AA nabíjacie, a tak to šlo dole kopcom so všetkým. Ostal im iba prím v oblasti veľkých trakčných batérií. Ale už aj to je koniec. A prečo? Každý tlačí dole náklady. A aby uživili tú haldu ľudí, čo tam pracuje, MUSIA mať také ceny. Lenže dnes je trend kúpiť značku, dať si to vyrobiť v nejakej fabrike na nočnej smene a potom to predávať ako prémiovú kvalitu. Žiaden vývoj, žiadna prebujnená administratíva, dobrý nápad, marketingová stratégia a takíto šikovní ľudia sú schopní potopiť kolos, akým Varta bola. A čo musí urobiť Varta, aby bola konkurencieschopná? Znížiť cenu. Ale na úkor kvality, lebo má vysoké náklady. A sme tam kde hovoríme o kedysi svetoznámych značkách. Dnes už nepredáva tradícia, ale cena,. Takže ako Chester vraví, kúp si nejaký normálny lacák, vydrží ti to dva roky a aspoň budeš pokojný, keď ti odíde niečo za tretinovú cenu ako Yuasa, čo stála o dve tretiny viac. Stále však platí, ako sa o batériu staráš, tak sa ti odvďačí. Ak natrafíš na dobrý kus a nenecháš ju v zime vymlátiť, ale udržuješ ju, vydrží. Upravené 2 krát. Naposledy upravil EdoX11 (30.08.2016 23:55) |
dotaz na váš názor. |
Re: raptor: No a nejaké údaje nemáš? Napríklad také napätie, to by sa lepšie rozmýšľalo. |
Otazka znie inak, nabijas ju odpojenu, alebo pripojenu do palubnej siete motocykla? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (03.09.2016 22:49) |
+ - k veci od veci... vartu uz nikdy ani jedna mi nevydrzala viac ako 2 az 5 mesiacov po zaruke Upravené 1 krát. Naposledy upravil jawa350632 (03.09.2016 23:12) |
Kupil som Yuasu YTX14-BS, nalial elektrolyt, pockal hodinu, vlozil do moto a od vtedy jazdim a vobec sa o nu nestaram. Zatial dva roky a vyzera ze vydrzi aj 3x tolko. Totiz, ked po tuningu dobijania(Vape reg. + vystrihane konektory troj fazoveho vedenia) do nej ladujem nonstop 14,7V , tak tu baterku neznicim ani keby som chcel. Cez zimu nedobijam, na jar startuje na brnk. |
No ano, ale to mas na jawasaki, kde nieje elektrostarter, takze baterka sluzi len na vyrovnavanie poklesu napatia, pre blinkre, alebo podobne veci.\ |
Merlin nevidim dovod odpajat baterku od motorky pri nabijani. V zivote som ziadnu neodpajal a kazdu mi ta nabijacka nabila. Skusim na to este pustit Optimate a uvidime. |
Re: raptor: Raptor, ja by som sa tiež priklonil k Merlinovi. Záleží akej konštrukcie a inteligencie je tá nabíjačka a keď má procák nastavený na určité prahy a priebehy, ktoré pri nabíjaní nedosiahne, tak je z toho potom zmätená, keď práve pod tou malou záťažou z palubky nedosiahne svoje napätia, pri ktorom prepne na udržiavanie, tak láduje do blba. Logicky to sedí, záleží aká je prax. To zmeranie napätí a mrknutie do manuálu nabíjačky by nebolo fakt od veci. |
No ja som videl odkureny regulator, vdaka nabijacke. |
Merlin vdaka za rady, vidim ze do problematiky vidis tak hlboko ze ja sa pri citani priznavam stracam |
Niektore baterie, sa musia, bez ohladu na konstrukciu, pred uvedenim do prevadzky naformovat. Oni sa sformuju aj beznou prevadzkou, ale lepsie je, ked sa pred pripojenim, najprv nabiju pomaly na plne svorkove napatie, ako urcuje vyrobca. |
merlin - update k mojmu prispevku z 03.09.2016 19:48 |
Aspoň niekto všíma svet okolo seba a vzdeláva sa , dreamer Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (14.12.2016 8:33) |
@brazel: Honda CN 250 Helix r.v. 1996, v marci mala 128470 km a bud uz skoncila, alebo ju majitel predal Ale sluzila mu verne a spolahlivo 15 rokov podla jeho poznamok, kupil ju jazdenu ked mala 12660 km za 2300 evri Upravené 2 krát. Naposledy upravil dreamer (14.12.2016 8:42) |
Akumulátor zo skútra nevyberám, to by som ošedivel, toľko plastov treba odstrojiť. (Yamaha X-MAX400). Na svorky som trvalo priskrutkoval káblik s konektorom ktorý bol ako príslušensvo k Optimate 4. Zatiaľ mi nabíjačka akumulátor vždy nabila. |
Poslednykrat mi otec do husky kupil baterku prvu, co v predajni mali. Tolko si pamatam, ze je zlta a uz tam drzi nejaky ten piatok. Asi je to prave ten motobatt, co merlin spominal... |
Re: dreamer: V tých rokoch asi naozaj dobré. |
Doteraz som žil v naivnom presvedčení, že regulátor napätia je aktívny člen a funguje, len keď má napájanie z batérie (zapnutý kľúčik). Navyše skratuje cez tyristory len časť usmerňovača v zápornej vetve a kladná polovica (tri diódy smerom k baterke) úspešne oddeľuje batériu od alternátora. Veď to by bola iná sranda, keby skratoval batériu.... |
Piaggio free 50, Piaggio liberty 200, piaggio 125, Honda 125, nepamatam si typ, Kawa EN 500, Aprilia Mana, vodny skuter typ neznamy, lodny motor yamaha 10k, honda 600ccm, nepamatam si typ, honda varadero, Deauvile, ATV niekolko polarisom pocnuc.. |
Aby som nezabudol.. |
Z tohto poznám len EN 500, Varadero a Deauvile a tam je poškodenie regulátora týmto spôsobom technicky nemožné. Regulátor neskratuje výstupné napätie (ťažko predstaviteľné), ale REGULUJE VÝKON ALTERNÁTORA skratovaním polovice usmerňovača. Z batérie si berie len referenčné napätie, ktoré porovnáva s prednastaveným. Verím, že regulátory mohli zhorieť, ale určite to nebolo z nabíjačky. Túto možnosť som ochotný pripustiť len na jednofázových generátoroch typu Vape. Nič v zlom .... |
Ale s tým zdrojom to vyskúšam a ak to bude regulovať osobne sa ospravedlním, budem si trhať vlasy a sypať si na hlavu popol .... |
Ale mne to tiez logiku nedava, ja som jednofazove aj trojfazove regulatory vyrabal, nahradzal nimi odprasknute regulatory a viem ako ten reglulator funguje. |
Re: Merlin00: Dakujem za obsiahle vysvetlenie problematiky |
vatsinou pricina bola identifikovana tak, ze bola mrtva baterka |
Ano, v pripade tvrdenia Piratesa, suhlasim, ak je regulator zapojeny podla tohoto obrazku. |
Caute ,,mne vydržala povodna baterka YUASA (originál) YTX14-BS, 12V, 12Ah - 18 rokou a ešte stale by natočila maly skuter .... hoci ma 20 rokou !!! ,, až posledne 4 roky som ju cez zimu nabíjal s Optimate 3 v Honde VT 750 C2 ,, teraz tam ma FIAMM 2 roky kupena narychlo ... ,, ale kupim dalšiu asi Yuasa |
Varta sa posledné roky strašne pokazila. Z 10 predaných 8 reklamácií Naposledy mi vydržala rok a pol. Vypol som motorku a za 5 min som nenaštartoval. Úplne vyskratovaná. |
Keby len varta, ale aj juasa je v prdeli, alebo som narazil na plagiát? |
Ja som kupil moto kde bola prva Yuasa a vydržala 13 rokov druhu som kupil Yuasu taku istu a polo po nej už v septembri takže vydržala 6 mesiacov. vtedy som zistil že zaruka na akumulatory je 6 mesiacov :D a teraz mam Excide už 3ti rok a uplne bezproblemu. |
Re: BIOHAZARD3: |
Origo diel je origo(tovarensky) a nahrada je nahrada a to nielen baterie.Pocuvajte merlina a dajte tam motobatt z viacerych dvovodov a mate vystarane. |
Yuasa sú 3 výrobcovia, preto aj tie rozdiely v cenách... |
Píšete tu o tom ako batérie v nových moto vydržia roky a náhradné batérie oveľa menej a počul som o tom aj z iných zdrojov. Ako je to mozne? Pochybujem ze výrobcovia budú mať dve linky, na jednej sa vyprodukuje XY batérií ktoré sa odvezú výrobcom motocyklov a na druhej linke sa vyrobí ďalších XY batérií ktoré sa predávajú po obchodoch. |
Ano Hore to píšem niekde že Yuasa má 3 čiarového kody a aj troch rôznych výrobcov (štáty) |
Keď sa tu točíme o batériách, len tak BTW. minulý rok v decembri som musel kúpiť novú baterku. Kúpil som EXIDE, za smiesnych 33 Eur, typ YTZ14-BS. Oproti Yuase za 120 Evri je to štvrtinová cena. Keď len dva roky vydrží, tak na 8 rokov mám vystaráno a to silne pochybujem, že dnešné Yuasy vydržia 8 rokov. Keď ju ešte zanesiem na recikláciu dostanem za každú dve tri Ojrá a bude na jedno dve pivká. Ale iné som chcel. Vzhľadom k tomu, že k motorke sa momentálne dostanem tak raz za dva tri mesiace, aspoň vtedy dobijem baterku. A fakt platí, že stráca kapacitu. Naposledy som ju nabíjal po skoro troch mesiacoch a vošlo do nej skoro 4,5 Ah. Čiže takmer polovica kapacity. Preto, ak moto dlhšie neštartujete, treba aspoň pravidelne dobiť baterku, lebo Pb batéria nemá rada, keď nie je nabitá na full. Hovorí sa, že na jeden štart treba aspoň 20-30 min. jazdu, aby sa batéria dobila na plnú kapacitu. Takže tak |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110541 | Včera: 136269