Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím. Nedávno som si kúpil Jawu 350/638 a potreboval by som viacero rád. Takže prvá vec. Chcel by som vedieť aký objem má prevodovka, teda kolko litrov oleja potrebujem, druhá vec na wikipédií som sa dočítal že 350-ka 638-čka mala 17 KW, a otvorená 19 kw cs.wikipedia.org/wiki/Jawa_350 je to niekde na spodu článku, chcel by som vedieť v čom spočíva to obmedzenie a ako to zistím, tretia vec , taký menší problém zo spojkou, ked troška prudšie pustím spojku s motorkou trhne, ked púšťam pomaly tak nič, ked mi ju chalan predával, vravel tyčka spojky je trošku kratšia, rozoberal som to, nevyzerá to na tyčku spojky, a taktiež vravel že lamely sú v poriadku tak čo by to mohlo byť. a posledná vec, výmena lánka tachometra, treba na to motor rozoberať ? ďakujem vopred |
Keď bude toho viacej /že sa to začne každý km srať , tak veľa nájdeš aj na www.jawamania.info/poradna/default.aspx |
Ešte je otázne,či ti predávajúci povedal pravdu,alebo ti to chcel silou mocou predať.Mal som 638 a jediné čo som tam riešil boli práve spojkové lamely,ale mne za studena spojka vydávala také čudné zvuky a klzala. |
Expert, až na jeden detail. |
A ešte dodatok, snáď nemusím pripomínať, že obidve tie tyčky je potrebné pred montážou dobre namazať vazelínou po celej ich dĺžke, rovnako aj tú guličku. V opačnom prípade budú "nasucho dreť" - a ďalej je to jasné... |
Luky993, spojky na 638 a 639 sa vyznačovali práve tým problémom, ktorý opisuješ, pri type 640 sa preto vrátili k spojkám z typu 634. Tento problém sa dá odstrániť tzv. pružnou lamelou, mala by sa dať zohnať, ale je uvedená iba v jednom konkrétnom katalógu ND, neviem síce v ktorom, ale je, v ďalších vydaniach to už neuvádzali. Táto pružná lamela sa dá upraviť z normálnej lamely a to tak, že vnútorné zuby na lamele vyhneš smerom von asi o jeden milimeter a túto lamelu namontuješ ako prvú k spojkovému košu vyhnutými zubami ku košu, táto úprava ti odstráni problém s trhaním spojky. Ak by si niečo potreboval upresniť, tak mi zavolaj. |
1) Do prevodovky (spojky zaroven) ti vojde necely liter oleja (cca 0,9l), takže ak kupis liter tak malo mať nebudes, pri nalievani oleja si odšroubuj šroub na kotrolu hladiny oleja v prevodovky,.. akonahle ti z neho začne trošku kvapkat tak vies ze už ho tam je dosť a možeš prestať s dolievanim |
Felika: Jasne, že jedna gulička, veď som to tak aj písal, zátvorka bola až za tyčkami, kde som spomínal, že sú dve /keby to bolo ku guličke, ide text v zátvorke za slovo gulička/. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (03.03.2014 19:32) |
nevo, nerád, ale napísal si to ako tatár. Aj tak: gulička nejde medzi tyčky - ide tyčka o tyčku; gulička ide medzi pravú tyčku a štelovaciu šroubu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil felika (03.03.2014 19:33) |
Felika: Ty vole, je to tak podľa ND. Asi som to naposledy dal zle, dal som to medzi tie tyčky /len som vedel, že veľa ľudí upozorňuje, aby si tam tu guličku mal/, aj som sa čudoval, že raz tam bola a zrazu tam nie je, čo to ta jawa žerie ? Ešte že to mám rozobraté, hneď zajtra vytiahnem tie tyčky a pozriem to. |
Luky993, Nevo: V nasledujucich tyždnoch budem objednavať z fichtlkramku nejake veci, tak by som mohol objednať aj pružne lamely a potom vam ich poslať na dobierku, lebo kupovať jednu lamelu a zaplatit navyse postovne 9 € je hovadina samozrejme Upravené 1 krát. Naposledy upravil Larry (03.03.2014 19:42) |
Larry: Díky, ale skúsim to poohýbať doma /veď som nejaký tuner/. A ceny majú dobré? Ja som pri tunení kupoval kvantá dielov z moto-ustinl.cz, mali všetko čo som chcel, aj z univerzálnych zrkadiel /jedine biele lemy na pneu im chýbajú /. |
nevo: prave som porovnal par cien len tak nahodne... tak je tam malinky rozdiel, v niečom su lacnejši, v niečom drahši, nič dramaticke, len par Kč. Fichtlkramek to ma pekne rozdelene podla typu motorky, kdežto na moto-ustinl su v jednej kategorii ND všetky motorky dokopy čo robi hladanie dost vyčerpavajuce. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Larry (03.03.2014 20:41) |
páni kluci, nešpekulujte nad jednou spojkovou lamelou, treba ju chytiť do jednej ruky, do druhej najlepšie blitzky (kombinačky majú priame čeľuste a preto sa to s nimi horšie ohýba) a opatrne s citom ohýbať všetky zuby zásadne iba na jednu stranu a snažiť sa o ich rovnaké ohnutie. (ja som si to nakoniec zrovnal na železnej platni, pomocou šublery a malého kladivka) ešte raz pripomínam, že táto lamela musí ísť ako prvá ku košu a vyhnutie zubov musí smerovať tiež ku košu. Amen... |
1 Do prevodovky ide cca 1l v manuali pise PP90 ale lepsi je PP80 odstranuje problemi zo spojkou trhanie a podobne mam to vyskusane |
-spojka - gumený O krúžok 120x3 a je po probléme , štandardne z gumy NBR , lepšie použiť materiál PU kvôli tepelnej odolnosti , dlhšie vydrží a je to jednoduchšie , ako sa triafať s vyhýnaním zubov - keď sa to preženie , tak spojka pre zmenu nevypína |
Mňa by ešte zaujímalo, načo je ta zahnutá časť na ovládaní zadnej brzdy na ľavej strane a ten šrób? Chcem to odrezať /zavadzia, neviem na čo to je/. |
to mas asi len ako doraz zadnej brzdy mozes to dat kludne dole.Opiera sa len zadna cast o ram. |
máš to ohnuté , tá skrutka sa má pri povolenej brzde opierať o trubku rámu - doraz = výškové štelovanie brzdovej páky. |
Tak to odrežem . Doraz netreba, aj tak nasadenie brzdovej páky si štelujem podľa svojej nohy, posedu a tak aby som z posedu len posunom nohy horizontálne, bol na brzde. |
tá skrutka určuje do akej polohy sa vráti páka dohora. Nie pokiaľ môže ísť dole. |
Asi ako si písal, že mám to ohnuté /pozriem na nete podrobné fotky jaw/, nejak ináč ako to má byť. Lebo teraz, ako to je na fotke je to v normálnej polohe, skôr polohu toho ohnutého plechu určuje dĺžka lanka s tým háčikom. Ináč mi to tam je fakt na nič. Teraz sa to nedotýka kostry a keď brzdím, zas sa to nedotýka krytu spojky. |
Je to tak, po prezretí fotiek tam mám ja akýsi hybrid , bohvie načo to niekto niekedy ohýbal v mieste zapnutia tých laniek. Ono by to malo hlavičkou skrutky tlačiť na tú okrúhlu trúbku kostry. Teraz len viem, že zadná brzda brzdí slabo, možno keby to bolo v originály, bolo by to lepšie. Možno to vyrovnám nakoniec, alebo vymením za nové. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 289012 | Včera: 207659