Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute mam problem s bateriou. Mam Kawasaki 1500 a mam v nej 14 Ah bateriu Yuasa YTX16-BS |
aka stara je ta baterka? |
Cau, typ baterie by si mal mat v poriadku. Skus ju nabit naplno a zmeraj vtedy napatie. Pokial bude mensie ako 13V, poobzeraj sa po novej. |
Mne dvojrocna Yuasa vypovedala, uz som si myslel ze motorka bude vadna ked mi to vybija. Kupil som novu bateriu, vsetko bez problemov, aj mesiac odstavene moto nakopnem na prvy pokus. |
pridavne svetla to robia, nenahadzuj ich na stretavacie ;) podobny problem sme doma tiez riesili |
mojko,ak sa zimy nebojíš tak sa zastav u mňa,mám doma skoro funglovku plne nabitú,môžeš nahodiť a skúsiť,pokial moju do laku dám |
Bobot, akákoľvek batéria (auto, moto), keď sa nejakým spôsobom vybije, je ju potrebné nabiť nabíjačkou, atlík ju nedobije na plný výkon. |
pre istotu si skontroluj všetky poistky , na talianovi som vymenil dvakrát baterku čo ju došľahalo až do mrtva, nabíjanie ukazovalo v norme a nakoniec to bolo v 40ke poistke ktorá bola vyhorená. Od výmeny rok na baterke nevybíja sa a štartuje bez zaváhania |
amper: preco si myslis, ze treba vybitu baterku dobit? |
Janoval, tiež som si voľakedy myslel, že batériu dokonale nabije altík, ale...., pár kamarátov niekedy príde, zavolá, že sa im vybila baterka, nieje problém nabijem a dočasne funguje, ale .... |
No je pravda, ze ten alternator vybitej baterke ustedri slusny prud a cast elektrolytu moze vyfucat. Dalsi problem je, ak tu baterku nechaju vybitu dlho, to tiez dost tej baterke uskodi. |
všetko sa dá v dnešnej dobe odmerať, ak altík dáva to čo má, treba hľadať inde. V tomto prípade by som ja, ako prvý bod skúsil baterku, potom pokračujem ďalej ... ale to je môj názor |
Dakujem Vam moc za odpovede urcite este niektore rady vyskusam |
zober tu bateriu predajcovi na reklamaciu. mal som v poslednom case uz tri YUASy ktore klakli do dvoch tyzdnov. |
bobot, baterka odchadza, je len otazka casu kedy nenatocis na druhy den, nie o tyzden, filozofie o nich su nekonecne, nepochybne dost pravdive, ale zaver jednoznacny- potrebujes novu |
Stala sa mi zaujímavá vec. Keď som v roku 2011 kúpil FZ1 r.v.2008, bola tam pôvodná Yuasa YTZ14S. Kúpil som ju v jeseni, najazdil som na nej už iba veľmi málo km. Batériu som pred zazimovaním vybral. V strede zimy som ju chcel invertorovou nabíjačkou nabiť, ale pri pripojení nabíjačky mi nabíjačka zahlásila chybu článku a odmietla nabíjať. Kúpil som druhú a tú pravidelne cez zimu vyberám a niekoľkokrát za zimu ju nabíjam nízkym prúdom s funkciou údržby a zopárkrát som tam pripojil aj starú Yuasu iba tak, či sa náhodou nespamätala ale furt to isté. Potom som to už nerobil, bral som, že je mrtvá a staral som sa už iba o novú. Teraz som opäť spravil to isté s novou batériou (motostart) a objavil som aj starú Yuasu (po 2 a pol roku). Po nabití novej som len tak z pasie dal na nabíjačku aj Yuasu a nabíjačka ju začala nabíjať. Nechal som ju pod nabíjačkou celú noc a dnes ráno sa javí všetko OK, batéria nabitá na plnú kapacitu a nabíjačka už je prepnutá do stavu "údržba". Ešte vyskúšam, ako bude držať kapacitu. Bolo by zaujímavé zistiť, že vstala z mŕtvych. Nič to nemení na tom, že budem jazdiť na novej a určite nebudem skúšať šťastie so starou. Nechám ju chvíľu odležať a neskôr jej odmeriam napätie s tým, že tam dám napríklad H4, aby som videl pokles napätia pri záťaži. Ak bude držať napätie, tak tomu nebudem rozumieť. Ak ju bude strácať, tak je všetko OK a zázraky sa nedejú. Upravené 1 krát. Naposledy upravil milando (12.02.2014 9:51) |
milando: zazraky sa nedeju. Tu staru baterku si mal pravdepodobne hlboko vybitu. Nabijacka si koli nizkemu napatiu myslela, ze je prerazeny jeden clanok, tak nenabijala. Ak si ju aj teraz nabil, ale baterka bola 2 a pol roka hlboko vybita, tak ziarovku ti na par hodin rozsvieti, ale na startovanie to uz asi nebude.... |
janoval, bateria mala po pripojeni nabijacky 12,4 V. Na nabijacke je digitalny voltmeter. |
Bobot, zopár testov: |
trocha ta opravim. skratovy prud rozhodne nie je v mA ale v A |
dando: nebol myslený skratový prúd, ale trvalý odber. A 150 mA je veľa. Všeobecne sa udáva ako bezproblémový trvalý odber 0,6 násobok kapacity v mA - v tomto prípade 8,4 mA. Pri vyššom trvalom odbere sa batéria postupne vybíja, aj keď sa s vozidlom bežne jazdí (spravidla sa z batérie odoberá viac energie, ako sa do nej dodáva. |
Chlapci, dakujem, že ste v strehu v zápale veci. |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 153790 | Včera: 135769