Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Nazdar Ludia pocuvajte. mam motor po kompletnej generalke. vsetko je v poriadku. lenze zase ten stary problem Upravené 1 krát. Naposledy upravil miroslavhujo (13.11.2006 13:36) |
Obvod zapalovania je zložený z: |
Ak si trochu šikovný, môžeš jednoducho odskúšať, či je v poriadku ind.cievka a sviečka. |
Ak nemáš strpenia tak do toho radšej ani nerýp a daj to spraviť niekomu šikovnejšiemu.Zúrivosťou nič neopravíš. |
Zaklad funkcneho motora je elektrika,drbni tam nieco bezkontaktove,abo s babety zapalko,alebo nieco jak ma VAPE ides do mrtva,nemusi mat motor any tlaky,nemusi mat polku piestu a ani kurzky ,ak ide iska palivo,tak ficis. !!! |
Jawa 90 je znama 'vypadkami' elektriky. Skus si najst schemu ele na nu (teda jak nevies z hlavy) a skontroluj ci to mas vobec dobre zapojene. Potom zober jemný brusny paper(staci tak 500) a presmirgluj kladivko-teda kontakty na nom(casto sa stava ze tieto kotakty zoxiduju)+skontroluj odtrh mal by mat 0.35-0.4(teda aspon myslim).ak nepomoze tak si zober baterku alebo nabijacku(neviem teraz ci je ta jawka 6 alebo 12V, ale sak ty predpokladam ze vies), uplne odpoj inducku od elektroinstalacie, sviecku nechaj vo fajke a priloz ju o kostru, zaroven pripoj aj svorku c.1 s inducky na kostru. Teraz vezmes tu baterku alebo inducku a MInus pol das na kostru a plus pripajas a odpajas od svorky 15 ale pozor radsej sa nedotykaj odizolovaných vodicov lebo zistis ako kope elektrina . ak by nahodou nefungovala inducka tak skus iskru este priamo s VN kabla. ak nic tak je vadna. Ak by este ani to nepomohlo tak si pozri, ktora cievka generuje prud pre zapalovaci okruh, normalne ju odpoj a namiesto nej napoj baterku alebo nabijacku. Ak by zacala fungovat iskra tak potrebujes druhu cievku alebo tu tvoju previnut. Ak by ani to nepomohlo tak uz moze byt chyba asi len vo vypinaci alebo niekde studenym spojom. No neviem ci som este nieco nezabudol alebo ci pochopis co ti chcem povedat.... |
jawa 90 znamena kopu problemov kup neco ine nejaku kyvacku alebo panelku |
Hlavne si skontroluj ako si nahodil piest!!! Upravené 2 krát. Naposledy upravil Motuz (15.11.2006 8:22) |
CHLAPCI ISKRU HADZE A VZDY AKO JU NAKOPNEM TAK PRVU A DRUHU ODPALI ALE DALEJ UZ NEJDE |
Ja som mal Jawu 90 Cros v 80-tych rokoch a raz ma nechala v "štychu" na ceste a presne som mal také príznaky poruchy ako vy uvádzate. Po nakopnutí opäť zdochla. Musel som ísť domov pešo a nechať ju skrytú v jednom blízkom rekreačnom zariadení Keď som ju doniesol na aute neskôr domov , zistil som, že sa uvoľnil veľký kruhový magnet (myslím, že sa to volá po starom magneto), ktorý bol prichytený centrálnou šrúbou s pérovou podložkou. Slabo bola dotiahnutá tá šrúba a tak uvoľnené magneto stále prepájalo dotykom cievky vyrábajúce zápalné napätie a čo do nich naindukovalo , tak to z nich aj vybije pri následnom dotyku po zatrasení motora po nabehnutí po úspešnom nakopnutí. Tú motorku som mal 2 roky a pred odchodom na vojnu som ju predal za 1800 Sk. Mala veľkú spotrebu, keď som na nej ostro jazdil - cez 5 litrov - podávanie zmesi šupátkom je sviňa žravá. Ale bola to moja najsilnejšia motorka po babetách , viacerých Jawách 55 a Jawe 21 upravenej. Potom som mal už len autá . |
cawte .....mam taky podobny problem ako aj vy....mam jawu 90 po absolutnej generalke motora...secko je ok...len jeden maly problem....nechce ist no su na nej take mensie upravy...a preto aby isla sme uz urobili mnoho veci..ako napriklad.ma prerobene zapalovanie na opacnu stranu...iskru ma celkom dobru..ked ju roztlacam tak chyti tak na 5 metrov alebo par krat odpali....bojim sa ze problem moze byt aj v karburatore...ale uz sme ho menili.len neviem ci za dobry.vymenil som aj inducku za original 8w..dokonca sme dali dole aj vsetky cievky...bo nemam svetla ..ani ziadne take podobne zbytocnosti..a dve cievky sme skusili spojit na zapalovanie..no moc to nepomaha??,podarilo sa uz niekomu tento problem vyriesit??ak hej napiste ako...alebo poradte ako na to...vopred dakujem...... |
Ci dava "dobru" iskru sa najrychlejsie presvedcis tak, ze po demontovani fajky pribliz koniec vysokonapetoveho kabla na 10mm vzdialenost od kovovej casti motora a druha osoba nech nakopava motor. Iskra by tuto vzdialenost(10mm) mala prekonat podlhovastym namodralym vybojom. Ak nie, t.j. iskra preskoci iba pri vacsom priblizeni kabla, zrada je kdesi v zapalovani. Okrem beznych pricin ako inducka, kabel, sviecka, kondenzator a pod. problem moze byt v tom, ze mnoho ludi pri upravach magnetovych zapalovani zabuda na jednu vec. Tou vecou je to ze v zapalovacej cievke sa indukuje striedave zhruba sinusove napatie, teda kolise- stupa a klesa povedzme od cca -14V cez 0V az po +14V podla toho v akej polohe je prave polovy nastavec magneta voci zelezu cievky. Takze nie je jedno v ktorej polohe dojde k odtrhu kladivka (ak ma zapalovanie spravne pracovat musi to nastat prave vtedy kedy je v cievkae napatova spicka, je jedno ci kladna, alebo zaporna. Takze musi byt jednoznacne urcena poloha cievky voci polu na magnete a polohy kladivka. Toto sa pri roznych prerabkach mnohokrat porusi a kladivko prerusuje prud pri prave nizkom napati a vysledok je, ze iskra ma slabu intenzitu. Zhruba plati ze kladivko by malo mat odtrh prave vtedy, ked magnet (tmavosiva lichobeznikova ploska na rotore magneta by mal byt pod cievkou. Starsie magnetove systemy mali moznost posuvat kladivko voci statoru a tym si si mohol nastavit najintenzivnejsiu iskru. Jawy 20-23 a pravdepodobne aj 90 tuto moznost nemali. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (29.04.2007 18:56) |
brano OHC diki za radu skusim to s tou baterkou..ale neviem ci to pojde....bo ten karburator fakt neviem ci mam dobre nastaveny....alebo ci neni komplet K.O...ty mas tez jawu 90??nerobi ti problemi? |
aj ja mam problenm s iskrou vsetko mam zapojene ako ma byt .ked dam prst do fajky tak ma kopne ale ked tan dam sviecku tak nahadz iskru co mam robit HELP |
Mal som dve Jawy 90 a mozem ti z vlastnej skusenosti poradit dve veci, ktore na 100% funguju: |
mal som pincla co mal cievku na svetla zapojenu na zapalovanie a robil presne to iste |
ja som mal presne ten isty problem...potom som tam dal bezkontaktove zapalovanie z ruskej motorky,a odvtedy este ani raz elektrika nezlihala,a moto ide jak delo...a vo vysokych tockach duplom,zadne vynechavanie,proste ide jak ma... |
ja mam problem s iskrou dnes som poskladal moto zapojil vsetko ako bolo treba. prilozil som sviecku na hlavu a iskra bola na svete. nasroboval som ju a skusal som startovat a nic vytahol sviecku prilozik k hlave kopol som a iskra nikde . sviecku som dal novu a stale nic co mam spravit?????? |
cawte chalani potrebujem poradit s iskrou ked sviecku prilozim na hlavu tak iskra ide ale ked skusam nastartovat tak vobec neodpali vysrobujem sviecku tak zasa nehadze iskru HHHEEEELLLPPP odtrkove ramienko nove aj kandenzator |
ake zapalko pasuje na jawu 90???? da sa dat nijake tyrysorove zapalko ??? alebo |
ze hnusna jawa 90 soms a normalne zarazil ked som si precial ten nadpis.. ani zdaleka asi netusis ake tie stroje boli! japonci sa xodili na ne pozriet a okukavali ix aby vedeli ako sa motorky vyrabaju |
next problem iducka dobra ,cieky tiez ,sviecka new a predsa nejde iskra hadajte kde v elektrike je chyba . Aky ma byt predstih a odtrh__???? |
Sucan mas to zapojene na spravnu cievku? Lebo tie cievky produkuju striedavy prud priblizne so sinusovym priebehom, t.j. zjednodusene napisane napatie kolise od povedzme -12V postupne cez 0V az po+12V a je dolezite aby kladivko sa rozpojilo prave v oblasti napatovej spicky teda pri tych 12V. Tym padom nie je jedno kde je umiestnena cievka, ktora napaja zapalovanie. Laicky to zistis tak, ze lubovolny polovy nastavec (sive kosostvorce, prip. obdlzniky zaliate v magnete viditelne na obvode magneta) by mal byt priblizne pod cievkou, na ktoru mas pripojene kladivko, lebo postupne ako sa k jadru statorovej cievky priblizuje spominany polovy nastavec, tak sa zacina indukovat prud a najsilnejsi je prave vtedy ked magnet, teda polovy nastavec je cely schovany pod statorovou cievkou. |
branoOHC : viem co myslis ,ale mne uz motorka par krat odpalil , a ked som skulal nastelovat predstih ta sa to posralo. Vytahol som sviecku a iskra po cca20 razoch prestali ist . tak som skusal sa pohrat s odtrhom a nic :- P.S. (parkrat ni uz iskra nesla ale nijako som to opravil, a teraz uz fakt neviem co mam urobitt) |
90 mali davno kupovat rusaci ale ked ich prezentovali neslo nakopnut,tak kupu zrusili,to hovori samo o sebe prvi vysokootackovi nespolahlivy motor |
PLS poradte mi aky ma byt vnutorny priemer vyfukoveho kolienka ?????? lebo moto uz ako tak ide ale huci ako prasa bez kompletneho vyfuka .... ten priemer je na jawu 90 trial (vyfuk ide horom) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 49666 | Včera: 187263