Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Prehrievanie motora XT - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPrehrievanie motora XT - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
09.11.2013 22:46

Prehrievanie motora XT

mesto
 Bahniak 

Ikona

Caute.
Teraz som zmontoval motor na Yamahe XT 600, r.v. 1985. Po nastartovani som zistil,ze je rozstelovany karburator. Pri prudkom pridaní plynu mi to dusi. Raz sa rozbehne do otacok a inokedy ju zadusi celkom a niekedy sa necha vytocit. Prejavuje sa to nepravidelne. Otazka pre tych co vedia nastavit karburator je taka, ci ma bohatost zmesi vplyv na prehrievanie motora ? Motor naskoci hned na 1 nakopnutie, vola ventilov saci-0,10; vyfuk-0,15, rozvody su nastavene presne podla manualu. Plavak v plavakovej komore som nastavil na 27mm (spodna hrana plavaku voci hrane priruby kde sa spaja viko plavakovej komory). Dakujem za rady


10.11.2013 0:20

Re: Prehrievanie motora XT

Vlap
 Kávičkár 

Ikona

" Otazka pre tych co vedia nastavit karburator je taka, ci ma bohatost zmesi vplyv na prehrievanie motora ?"

- Ano ma!


10.11.2013 7:56

Re: Prehrievanie motora XT

dando
 Bahniak 

ved skontroluj farbu sviecky/sviecok a podla toho sa zariad.


ak nechce ist odspodu tak je priliz bohata zmes odspodu takze treba trocha zakrutit srob zmesi.
tomu aj napoveda ze ide dobre za studena.

ale prehrievanie je znamka priliz chudobnej zmesi ktora hori priliz vskokou teplotou.

pri tychto priznakoch by si musel mat priliz vytoceny srob zmesi ale ihlu by si musel mat zase priliz vysoko. Zaklad je srob zmesi na 1,5-2 otacky od zatiahnutia a segerka na ihle na treti zarez odspodu.

koli tomu prehrievaniu si ale skontroluj aj obeh vody a vodnu pumpu.

potom uz len jemne ladenie podla farby sviecky. ak je dobiela tak je chudobna, ak je cierna tak je bohata. ak je vyladena dobre tak ma byt izolator do tehlovej cervenej farby.


10.11.2013 11:46

Re: Prehrievanie motora XT

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

XT600 je vzduchac.


10.11.2013 14:31

Re: Prehrievanie motora XT

dando
 Bahniak 

tak odpada kontrola vodnej pumpy


11.11.2013 9:57

Re: Prehrievanie motora XT

barlac
 Jogurťák 

nadstavovat stary vyklepany karburator podla hodnot manualu je dost komicke,ze. dokonca vyrobca to odporuca ako nezmyselny ukon
nemusis mat jned problem v karb. ale aj ano. moze tam byt napr. netesnost sacieho potrubia a tak dalej.
aj filter dokaze narobit sarapatu a rtak dalej.


11.11.2013 12:33

Re: Prehrievanie motora XT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

[dobre] všetky príspevky.
Hladinu si ešte raz skontroluj. Na spodku plavák. komory je nátrubok, naň nasuň priesvitnú hadičku a povol skrutku čo je pri tom nátrubku. Hladina v hadičke by sa mala byť 6-8 mm nad spojom plavák. komora a teleso karbca.
motor drží volnobeh?
striela pri decelerácii do výfuku?
podľa čoho vieš, že motor je prehriaty?


12.11.2013 21:44

Re: Prehrievanie motora XT

mesto
 Bahniak 

Ikona

Dando,
dakujem za info.

Karburator som nastavoval tak, ze som skrutku na bohatost povolil o 2ot., potom som nim skusal povolovat alebo pritahovat az kym sa nezvysili otacky. Po ich zvyseni som doladil volnobeh. Takto mi bolo poradene.
Skusal som nastavit aj vysku hladiny benzinu v karburatore priblizne na 6mm od priruby karburatora, ale bez zmeny. Pozeral som na sviecku, bola zahadzana, cierna (tzn. bohata zmes) co svedci o tom, ze falosny vzduch asi nebude nasavat podla mojho nazoru.
Neviem aky je vas nazor, kedze skrutka na bohatost zmesi nepomohla k zlebseniu, skusim experimentovat s tym,ze budem postupne znizovat hladinu benzinu v plavakovej komore, aby sa zmes ochudobnila ci sa nieco zmeni.
Ina metoda ma momentalne nenapada. Inak priruby vyzeraju byt dobre, bez prasklin.

Tryskac-
motorka ide uplne normalne. Chyti na 1x max na 2x. Na volnobehu ide pekne pravidelne.
Prejavuje sa to tak, ze ked pridam prudko plyn cca do 1/2 chodu sulca motor hned zareaguje, ale ked pidam na sulci viac ako od 1/2 chodu sulca,motor pridusi alebo shasne celkom.
Na to prehrievanie som prisiel tak, ze som ju zadrel a tiez tak, ze ked teraz (po vybruse) na chladiace rebra frknem vodu, zacne prudko sycat a vyparovat sa ako studena voda na rozpalenej panvici. Teraz som vymenil olejove cerpadlo, takze zle mazanie teraz vylucujem, napriek tomu sa prehrieva veselo dalej. :-}
Nezda sa mi sytic. Zda sa mi, ze by motor na sytic mal mat vyzsie otacky.
Po doladeny skrutky na bohatost prestala strielat do vyfuku

Upravené 3 krát. Naposledy upravil mesto (12.11.2013 21:49)


12.11.2013 22:09

Re: Prehrievanie motora XT

dando
 Bahniak 

ziadnej motorke ani krose ked pridas nad polovicu nerobi dobre. je jedno ako sa chova na volnobehu ty ladis ako sa chova za jazdy. teplotu si odmeraj nejakym termometrom. a rozhodne nelaboruj s vyskou hladiny v karbiku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (12.11.2013 22:10)


13.11.2013 20:31

Re: Prehrievanie motora XT

mesto
 Bahniak 

Ikona

To mi je jasne, ze vytacanie motora robi zle kazdemu spalovaciemu motoru. Ani som ho nevytacal. Plyn som pridal impulzne, tzn. prudko a vela pridal, a hned ubral. Motor som nenechal vytocit. Vlastne tymto sposobom som chcel zistit ako reaguje na plyn (akceleraciu), kedze vsetky ine faktory na prehrievanie som vylucil (zapalovanie po repase, nove olejove cerpadlo, nastavene rozvody).Karburator bola uz posledna moznost.
Dobre nastaveny motor podla mna by mal ist tak, ze ked takto pridas plyn, pojde do otacok plynulo, hned bez neakych medzier, kaslania-strielania...
Inak skrutku bohatosti zmesi som nastavil tak, aby motor siel co najlebsie. Nestriela ani nevynechava tak ako v inych polohach skrutky na bohatost. Je to cca 2 otacky spät od dotiahnutia.
Lebsie mi to uz neslo nastavit, preto by som chcel skusit to nastavit tou hladinou. Hadam sa to podari. Dam potom vediet ci sa nieco zmenilo.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mesto (13.11.2013 20:31)


13.11.2013 23:45

Re: Prehrievanie motora XT

dando
 Bahniak 

xt ma tusim aj membrany v karbiku


14.11.2013 7:17

Re: Prehrievanie motora XT

karol1
 Bahniak 

Ikona

Hneď prvá , tučným písmom napísaná otázka ,vraví medzi riadkami " neviem o činnosti motora skoro nič" , zbytočná a absurdná..
Na 28-ročnom karbíku nestačí len krútiť šroubíkom a nastavovať hladinu, keď už žiadna tryska nemá prierez aký je na nej vyznačený , komín je vyšľahaný a ihla obdratá + kanáliky vytvorené v telese karbíku majú menší (úsady a korózia z dlhého odstavenia) , alebo väčší(vydraté od mikro nečistôt vo vzduchu a benzíne) .
Ak mykáš pri skúške plynom , ako keby si štartoval kosačku , tak na to ten motor stavaný nie je , zaujímavé je akurát , ak to cítiš za jazdy . Lebo čierna sviečka vraví , že je bohatá zmes , ale prudkým pridávaním plynu sa zmes ochudobňuje , čo by malo motoru skôr vyhovovať , ak teda je na karbíku akceleračka a funguje ako má .

A k prehrievaniu - skontroluj , či nebola prevíjaná snímacia cievka , alebo či kábliky od nej nie sú navzájom prehodené. Ak áno , motor nemá správny predstih.


14.11.2013 10:35

Re: Prehrievanie motora XT

dando
 Bahniak 

pozeral som karbec na xt a je tam toho viacej co sa moze pokazit. ma dve sania, AC pumpu a ma membranu.


14.11.2013 14:08

Re: Prehrievanie motora XT

tarp
 Bahniak 

Ikona

Podobný problém mám aj na XR 600, ked jej odrazu pridám tak ju pridusí. Za jazdy ked jej od volnobehu pridám plný tiež ju pridusí, ale ked sa dostanem nad 1/4 plynu a zvrtnem šulíkom tak sa berie pekne. Neviete čo by mohlo byť príčinou ? Má jeden karburátor bez akceleračky.


14.11.2013 14:13

Re: Prehrievanie motora XT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Kde sa motor zadrel?
čo je to repas zapaľovania?
ak by bol predzápal veľký, teplota motora bude určite vyššia, to môže spôsobiť aj riadiaca jednotka.
No neviem ako sa dá odmerať predzápal na XT, vie niekto?
Na karbci môžeš mať poruchu: kombináciu bohatej a chudobnej zmesi.
napr. na voľnobeh bohatá zmes - dôvod zlé nastavenie skrutky bohatosti, alebo netesný sytič /ten určite skotroluj/ a ked pridáš, pootočia sa Ti osky na obidvoch karbcoch a cez ich guferká Ti môže prisávať luft.
Tuto je dobrý popis činosti karburátora, prípadne si to hoď cez prekladač.
xt600.de/xt_werkstatt/_special/-special-vergaser...


14.11.2013 21:52

Re: Prehrievanie motora XT

mesto
 Bahniak 

Ikona

Karol:
takze vymenit karburator za novy a vycistic. Predtym ako som vymenil kartre motorka isla uplne normalne. Bez prehrievania a medzery v plyne. Teraz po zlozeni to zacalo robit. So zapalovanim a karburatorom som nic nerobil.
karburator som vyfukal kompresorom. Tak teba ako mam, tie usadeniny odstranit, ak tam su ? Staci vyplachnut v benzine ci ako ho vycistim? Aj som si dal do vyhladavaca na tuto temu, ale vsade radily "daj radsej do servisu".
Ako si to myslel s tymi kablami, ze "navzajom prehodene". Snimacia cievka je zaliata v takom ciernom tmely, tam to nezistim.

tryskac:
zadrety bol piest.
repas zapalovania som myslel tak, ze boly previnute cievky a nove kable.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mesto (14.11.2013 21:53)


15.11.2013 1:15

Re: Prehrievanie motora XT

Duri210
 Kávičkár 

Ikona

Mesto ja cistim karburator vzdy pomocou ulrazvuku a potom kompresor. Je to najlepsia metoda s akou som sa doteraz stretol


15.11.2013 8:38

Re: Prehrievanie motora XT

karol1
 Bahniak 

Ikona

ultrazvuk rieši aj zákutia kam sa človek nemá šancu dostať a uvoľní aj úsady , ktoré prefukovaním nejdú povoliť.

Zaujala ma táto veta :"Predtym ako som vymenil kartre motorka isla uplne normalne" .
Jedna možnosť , ktorej moc neverím , že poloha snímacej cievky je iná , ako na starých kartroch , druhá pravdepodobnejšia možnosť , že si poskladal rozvody inak , než boli. A tým myslím aj možnosť , že predtým boli zle a k tomu doladený karbík (aj s tým som sa už stretol) , alebo si sa teraz "netrafil" .


15.11.2013 19:34

Re: Prehrievanie motora XT

mesto
 Bahniak 

Ikona

Ved to,že na zapalovani sa neda nic nastavovat- menit polohu. A zapalko nieje na kartroch ale na bocnom dekli motora. Takze zapalko odpada.
Co sa rozvodov tyka, riesil som to dva krat, dva krat v inych servisoch.
Vsetky znacky boly na svojom mieste (klukovka-vacka), nastavil som to podla obrazka.


img236.imageshack.us/img236/8232/yamahaxtrozvodoe1.jpg

Len jednou znackou niesom si isty a to na rozvodovom koliesku co je na klukovom hriadeli.

Koliesko je len nalisovane, nieje nicim zaistene proti posunu, takze pri montazi sa treba trafit, aby bolo v spravnej polohe.
Prvy krat pri rozoberani motora som si vsimol, ze znacka bola od stredu drazky posunuta smerom do prava. Cize znacka bola medzi stredom a pravym krajom drazky pre pero kluk. hriadela. Aj som to vravel mechanikom, ze ked budu koliesko lisovat spät, nech tu znacku daju tak ako bola pred tym.Lenze oni koliesko dali tak, ze znacka bola v strede drazky pre pero, vraj to je dobre, to tak ma byt. Ze to musi ist, aj ine motorky to tak maju!!! Prislo mi to divne, ze porovnavali ine motorky s touto mojou ked kazda moto je inak konstrukcne riesena.
Takze mi teraz urcite napisete, ze to mam dat tak ako to bolo pred tym >:-) ;-)

V obydvoch servisoch mi povedali to iste tak som rozvody prestal riesit a zacal hladat chybu inde. Preto mi vychadzal uz len ten karbec.


Upravené 3 krát. Naposledy upravil mesto (15.11.2013 19:43)


16.11.2013 7:44

Re: Prehrievanie motora XT

karol1
 Bahniak 

Ikona

takže sa budem opakovať:
pravdepodobnejšia možnosť , že si poskladal rozvody inak , než boli. A tým myslím aj možnosť , že predtým boli zle a k tomu doladený karbík

značka na koliečku má byť na strede drážky
teraz ešte zistiť , čo bolo na karbíku "doladené"
alebo rozmýšľaj , nerobil si ešte aj niečo iné?? hlava , ventily.....

a tiež je zaujímavé vedieť , keď je piest v hornej úvrati , ako sedia značky na koliečku vačky , lebo predtým si mal dolné koliečko oneskorené a ak si mal aj vyťahanú reťaz a dával si novú , tak mohlo dôjsť k celkom slušnému posunu časovania , ale to by sa malo prejaviť práve na značkách koliečka vačky.


16.11.2013 8:02

Re: Prehrievanie motora XT

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

tak tak, nastav piest do hornej uvrate, a neries znacku kolieska na kluke, ak je zle nalisovane, tak ti aj tak sediet nebude. cize nastav piest do hornej uvrate, a tak nastav koliesko vacky podla obrazka, vtedy mas istotu ze rozvody su dobre nastavene.


16.11.2013 13:12

Re: Prehrievanie motora XT

mesto
 Bahniak 

Ikona

Aha. Ja som rozvody nastavoval bez rotora zapalovania (podla sipky na kartry a bodky na tom nestastnom spodnom ozubenom kolese). Na magnete zapalovania su dve znacky. Jedna je IT, druha H. Ak si dobre pamatam H jeznacka pre hornu uvrat a znacka IT je pre rozvody?
Takze dam znacku H oproti ryske v otvore na bocnom dekli motora (horna uvrat piesta) a potom nastavim vacku podla rysiek (dve rysky na kolese vacky zarovno hlavy valca)
Naco je potom ta znacka IT ?


16.11.2013 13:29

Re: Prehrievanie motora XT

karol1
 Bahniak 

Ikona

Kašli na značky , vyber sviečku ,vopchaj šrajfuvák a pootáčaj kľukou kým nahmatáš HU . POTOM kukni na rysky na rotore a hneď budeš mať jasno. A keď bude piest v hornej úvrati , tak vtedy pozri značky na koliečku vačky.

IT ignition timing je v smere otáčania pred značkou H a označuje základný predstih.


16.11.2013 14:30

Re: Prehrievanie motora XT

mesto
 Bahniak 

Ikona

Dakujem Karol. Ked budem pri moto pozrem to.


16.11.2013 17:33

Re: Prehrievanie motora XT

barlac
 Jogurťák 

ty chces povedat ze H si vybral preto ze, lebo si myslel horna uvrat? (-: v tomot pripade je H hovno.(-:
Ale yamahu vyrobil sikmooky a ten nepouziva PISMENKO H, ako horna uvrat(-:
v japonskom jazyku je H neviem ,karol vie(-:
A SROBOVAK TAM NEPCHAJ,NEDAVNO TU BOL JEDEN CO PCHAL A KUS ZOSTAL DNUKA. a za nic na svete sa nedal vybrat ten kusok. (-:


16.11.2013 19:56

Re: Prehrievanie motora XT

dando
 Bahniak 

barlac> tieto tvoje posledne prispevky do tem skutocne stoja zato. co si si dal bororo?


17.11.2013 11:14

Re: Prehrievanie motora XT

mesto
 Bahniak 

Ikona

:-D Dik barlac za zaujimave info. Tak uz viem co znamena pismeno H na rotore zapalovania. Aspon viem co tam mam.


17.11.2013 16:00

Re: Prehrievanie motora XT

karol1
 Bahniak 

Ikona

barlac si chudák .
keď chlapec vidí H , tak mu nebudem vysvetľovať , že v skutočnosti to je niečo iné , ale snažím sa mu vysvetliť veci spôsobom , aby pochopil podstatu.
Ale tebe zase baba nedala , tak onanuješ na klávesnici .
Ešte si pamätám v jednom staršom príspevku o momentových kľúčoch si momenťák odporúčal použiť ak predĺženie vidlicového kľúča , tak sa nehraj na odborníka. Skús dať niečo z tvojej roboty , ak máš čo....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 71140 | Včera: 161085