Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Motozem,sk

Valec Ktm exc 250 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuValec Ktm exc 250 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Olej.

30.10.2013 10:15

Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Viete mi niekto povedať prečo je z vnútra takto "opálený" valec ?
Tohto roku dávaný noví Nicasil , piestna sada.Po sezóne vôle krúžkov 1.krúžok 0,50 2.krúžok 0,40 čiže je to už na výmenu.

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok


30.10.2013 11:08

Re: Valec Ktm exc 250

tarp
 Bahniak 

Ikona

Z mojho lajtského pohladu na 3. fotku, je vidno kde mal piest DU a pod tou urovnou je opálený smerom dolu - netesnosť krúžkov. Ale asi riešiš ako je možné že po 1 roku je nutná zasa výmena ... to je záhada aj pre mna ...


30.10.2013 13:05

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Opotrebovanie je myslím si v pohode teraz vymením krúžky a na konci ďalšej sezóny celú p.sadu.
Ale pred tým než som dával nikel tak krúžky mali vôľu okolo 1-2mm a toto na valci nebolo ak sa dobre pametám.


30.10.2013 13:16

Re: Valec Ktm exc 250

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

toyo: len kruzky nemen, zadries to...ten piest to tiez uz nemusi zvladnut. Napis karolovi, on ti isto poradi, mozno aj piestnu sadu zozenie.


31.10.2013 7:37

Re: Valec Ktm exc 250

karol1
 Bahniak 

Ikona

Len fotka valca nestačí na odhalenie problému. Vyzerá to na "skákajúce " krúžky na zhrnutom nikasile . Zvislé hnedé čiaročky nad prepážkami preplachových kanálov svedčia o tom , že tam zodralo plošky na krúžkoch. A to zvykne spraviť aj vtedy , ak majú krúžky pri montáži malú vôľu v zámku , alebo sú v pieste hlboké drážky pre krúžky , čiže môže byť aj chyba piestu . Otázka je taktiež , kde si dával robiť nikasil . Teraz mám v dielni jeden od našich západných bratov , KO po 5-tich hodinách.

A v neposlednom rade , kto to montoval , pretože pri montáži sa dá pokaziť všetko a vždy sa každý bije do pŕs , že on to zle poskladať nemohol. A pritom , keď sa takého vymieňača spýtam " akú si nastavil antidetonačnú štrbinu" , alebo " odmeral si kompresný pomer" , tak čumí ako puk , že akou rečou to hovorím. Najčastejšia odpoveď " však som to poskladal , ako to bolo" .


31.10.2013 8:24

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Nicasil bol robený v Španielsku.Montoval som to ja krúžky už boli na pieste písmenkom na hor , tesnenie pod válec mi bolo dodané len jedno , podľa manuálu ma byť piest v HÚ zarovno z vrchom valca aj bol.


31.10.2013 8:53

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Teraz som bol pozrieť či majú krúžky v pieste vôľu keď som krúžok zasunul do drážky v pieste tak som tam nevopchal ani 0,02mm mierku.Piest bol zvolený a daný taký aký bol pred tým.Ale nechápal som trochu že som dostal piest v krabičke Vertex a piest je PROX

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TOYO (31.10.2013 8:56)


31.10.2013 19:30

Re: Valec Ktm exc 250

karol1
 Bahniak 

Ikona

ale ja som nepísal o šírke drážok , ale o hĺbke .
klasik by napísal : "ťažko slepému opisovať farby"


31.10.2013 19:41

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Aha chápem.Takže zlý piest od výroby , alebo čo ? Tak skúsim zmerať hĺbku v starom pieste a v tomto.


01.11.2013 9:01

Re: Valec Ktm exc 250

karol1
 Bahniak 

Ikona

Jedna z možností - optimálne je hĺbka drážky o 0,2-0,3 mm väčšia , ako výška krúžku . Ak je drážka hlbšia , lepšie odoláva zapečeniu krúžku , ale je vyššie riziko roztrasenia krúžku a jeho prasknutia.
Ale môžeš mať aj príliš vysoký kompresný pomer , ak niekto za tých 12 rokov hlavu zrovnával a zrovnával ..... a potom je to za chodu motora to isté , ako keby si po pieste búchal 5 kilovým kladivom.
A môžeš mať aj nevhodnú zmes , prípadne došahaný výfuk .
Daj fotky piestu a hlavy .
A mimochodom na vrchu valca od spaľovacieho priestoru po O krúžok máš nasadaný karbón a že teda dosť , tak vôbec by ma neprekvapilo , že piest búchal do hlavy.
Jedna vec je skladať motor podľa manuálu a druhá poskladať ho správne.


01.11.2013 9:54

Re: Valec Ktm exc 250

barlac
 Jogurťák 

tazko je uz teraz riesit ci valec bol spraveny bez chyby a ci bol ozaj taky aky mal byt.ci bol od nova zvoleny ten spravny piest s presnym rozmerom. mne sa to vidi, ako keby bol od nova nahodeny, but zmetkovy piest,alebo bol mensieho priemeru ako mal byt.
je tam jasne vidiet netesnost kruzkov a rovnako aj piesta.
pokial vymenis len kruzky,tak to nebude oprava a zachrana problemu.drazky budu iste zdeformovane a maju tam velmi dvolezity vyznam.
piest je urcite nadmerne opotrebovany a moze pri dalsom pouziti prasknut a poskodit cely motor.
na ojnicu vidim sa tu zabuda.
taketo problemy treba riesit skontrolovanim celeho chodu motora ,vyfukoveho a palivoveho systemu.


01.11.2013 11:58

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Hĺbka drážky v pieste je 3mm krúžok je široký 2,5mm a výška 1mm. Prikladám fotky.
Barlac: no ojnicu sa veru nezabudlo.

Video: Generálna oprava KTM EXC 250



Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TOYO (01.11.2013 11:58)


01.11.2013 12:55

Re: Valec Ktm exc 250

dando
 Bahniak 

fuj to co mas sak to vyzera ako piest z pioniera ktory je 10km pred pohrebom. kruzky netesnili vobec nic a je to dost zaprasene karbonom tak aj bohata zmes alebo nevytacanie alebo zly pomer oleja


01.11.2013 13:05

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Piest je čierny po stranách aj preto lebo bol obalený teflónom.


01.11.2013 19:27

Re: Valec Ktm exc 250

dudo25
 Turista 

Aky tam davas olej? Kolko?
Ten napaleny karbon medzi prvym a druhym kruzkom vyzera,ze ten prvy vazne netesnil,alebo bol zaseknuty-pripeceny?


01.11.2013 19:58

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Olej dávam Repsol moto sintetico pomer 1:40.Ale záhada je že pred tým čo som dával nikel a ostatné veci boli krúžky ešte viac vybehané a toto na valci nebolo.


01.11.2013 21:13

Re: Valec Ktm exc 250

karol1
 Bahniak 

Ikona

pozrel som si to "videjko" z go a videl som čistenie a zváranie a farbičkovanie , ale žiadne meranie napríklad rovinnosti hlavy.Keby bola rovná a správne dotiahnutá , tak na vrchu po tesniaci o krúžok nemá prečo byť také množstvo karbónu.
Zaujímalo by ma podľa čoho si skladal príveru , lebo na 98% podľa fotiek ,zle.
Taktiež ani ťuk o zoradení karbíka a sviečku by som tipol na klasika L15Y . A kontrola predstihu stroboskopom tiež asi nebola.
A vybielená oblasť okolo vrchného piestneho krúžku na výfukovej strane vraví , že bola malá antidetonačná štrbina - nože odskúšaj , aká hrubá mierka sa dá vopchať popri vrchnom krúžku do drážky vpredu v strede .


01.11.2013 21:43

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Privéra bola zložená dobre to len 1x som sa pomýlil a spravil také foto.Karabec bol x krát čistený , nastavovaný vo videu nie je samozrejme všetko.Sviečka je champion tepelnej hodnoty tuším 6 nwm neviem teraz.A áno je Y.Nevolil som NKG preto lebo sú citlivé na bohatú zmes , a mám zlé skúsenosti.Som 18 ročný chalan ktorého toto baví , učím sa , priznávam motor som zložil ako som vedel , nekontroloval som ani predzápal ani nič nemám na to veci.Kedže som aspoň trocha zručný , vravím trocha , tak nemám záujem dávať motorku do servisu a platiť , keď si to viem spraviť doma aj sám , a neverím že by niekto pri skaldaní kontroloval rovinu hlavy , či antidetonačnú štrbinu , či iné dôležité veci , ty možno hej lebo si dáš záležať na každom motore , a vieš že to nie je len tak zložiť ako som to spravil ja , ale myslím si že iný majstri by sa s tým nesrali.Neviem ja si to len myslím.

Tak a teraz , čo je vlastne na chybe ? Hlava ? antidetonačná štrbina ? predzápal ? Inak taký poznatok labroval som so zapaľovaním na začaitku a nastavil som ho že som pootočil stator celkom do prava , čize ako bol veľký ? Mohlo to niečo spôsobiť ? Vraj má byť stator v strednej polohe aj som ho tak mal ale niečo nefachčalo tak som sa s tým hral , nereagovalo to tak som ho už nechal tak.


01.11.2013 22:26

Re: Valec Ktm exc 250

dando
 Bahniak 

akoze tvoja chut nieco rozoberat je vporiadku ale kde mas servisny manual? toto vsetko co ti tu karol napisal je vecsina v nom a tak isto aj predzapal. ved ten sa aj nejako nastavuje. nekruti sa len tak so statorom ze kedy pojde najlepsie.

najskor boli vsetky diely dobre len ty si ich dojebabral svojim zapalom bez rozumu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (01.11.2013 22:27)


01.11.2013 22:38

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Predzápal sa meria podľa stupňov , no ta ja už nwm , nemám ani stroboskop.Dobre dojebal som do toho je to moja chyba.


02.11.2013 1:13

Re: Valec Ktm exc 250

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Toyo to ze to je pokazene je fakt. Je to proste tak. Dando ma zvlastny sposob vyjadrovania, ale nemysli to zle.
Proste mas pred sebou pokazeny motor, ktory treba dat do poriadku s chladnou hlavou.

Vela veci ti tu uz bolo poradenych. Ja ti dam este jednu radu, sice nie technicku, ale vseobecnu do zivota:
Problemy sa neplataju ale treba ich vyriesit. Vyriesis, mas pokoj. Nevyriesis, nabali sa...

Tuna to najlepsie vidiet na tvojom pristupe k problemu so svieckou. Mam bohatu zmes, kupim sviecku ktora to vydrzi. Problem si sice zaplatal, ale nevyriesil.

Ked teraz das na ten ocmudeny piest len nove kruzky, tak si dovolim tvrdit, ze ten problem nie len ze nevyriesis, ale ani nezaplatas.

Btw: ja davam ngk do vsetkeho, su laho dostupne a v prirucke sa vacsinou docitas aku ngk tam dat. A poviem ti ani jednu pokazenu ngk nemam. Vzdy som menil po xy km, len tak pre istotu.

Bezny smrtelnik ako ty alebo ja, ktory si opravi co to doma, lebo ho to bavi a nema skusenosti ako karol, barlac a neviem kto este.... Ak chce spravit nieco dobre, tak sa bez toho servisneho manualu nezaobide. Ale nestaci ho len mat, ale musis podla neho aj postupovat. Nie len to co sa ti z neho hodi....


02.11.2013 9:59

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Problémy až tak neplátam , prečo myslíš že som spravil celú motorku ? Preto lebo nemám chuť počas leta sa v niečom rýpať a opravovať , tak som to spravil naraz.S tou sviečkou , písal som to aj sem aký som mal problém , no žiaľ nikto neporadil.Teraz samozrejme chcem dať motor do poriadku ako má byť , krúžky som chcel meniť , ale nevedel som že sa vyskitne taký to problém.
Len potrebujem radu od skúsenejších ako som ja , predsa učený z neba nik nespadol , no a ja sa žiaľ učím na vlastných chybách , ale aj tak ma to neodradí od mojej záľuby.


02.11.2013 10:14

Re: Valec Ktm exc 250

karol1
 Bahniak 

Ikona

vytrhnuté z kontextu , ale myšlienku si doplň:

Nevolil som NKG preto lebo sú citlivé na bohatú zmes , Karabec bol x krát čistený , nastavovaný
no evidentne zle a dovolím si predpokladať , že si len krútil skrutkami , ale hladina v plavákovej komore ostala , ako bola , čiže vysoká .
osvoj si pravidlo : nedáva sa sviečka podľa zmesi , ale nastavuje sa zmes podľa sviečky , čiže kým správna sviečka nemá správnu farbu , dovtedy riešim zmes.

myslím si že iný majstri by sa s tým nesrali
v tomto máš bohužiaľ pravdu

Pre teba je ale zaujímavé " ako ďalej"
nevyhneš sa meraniu , takže potrebuješ niekoho , kto vie , čo má merať a aké hodnoty sú povolené , podľa toho budeš vedieť , či stačí vymeniť len krúžky ( o čom silne pochybujem) , alebo treba dať novú piestnu sadu a akého rozmeru.
potrebuješ prehonovať valec za účelom obnovenia honovacieho kríža
potrebuješ zrovnať hlavu a skontrolovať rovinnosť vrchu valca a následne pri skladaní skontrolovať objem spaľovacieho priestoru ( cca 22ccm)
potrebuješ momentový kľúč na dotiahnutie hlavy
potrebuješ údaje z manuálu na nastavenie karburátora a dodržať ich
potrebuješ niekoho so stroboskopom , aby ti skontroloval predstih podľa manuálu
A v neposlednom rade pripomienka nielen pre teba - manuál platí len v prípade použitia súčiastok spĺňajúcich výrobné tolerancie.


02.11.2013 11:55

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Hladinu som kontroloval ako prvú a podľa manuálu je ok.
Honovanie valca - myslíš tým tie drobné škrabance vo valci na ktorých sa ma zachytávať olej ?
Lebo je ich vidieť kedže ten nikel nemá veľa najazdené.

Zrovnať hlavu , dá sa to aj na sústruhu ?
A čo vlastne zapričínilo netesnosť piestu krúžkov ? nerovnosť hlavy ? Lebo stále tomu nechápem pred tým som mal ešte viac vybehané krúžky a pist aj válec a toto nebolo.


02.11.2013 14:25

Re: Valec Ktm exc 250

dando
 Bahniak 

poda stavu valca tipujem to co tu pisal karol a to "skakajuce kruzky" a samozrejme bohatu zmes. takze ak podla karola to sposobili priliz hlaboke drazky v pieste tak sa jeho vymene nevyhnes. Podla mna by si mal valec so vsetkym poslat karolovi aby si to mal cim skor naspet


02.11.2013 19:22

Re: Valec Ktm exc 250

barlac
 Jogurťák 

ale paradox je vdaka bohatej zmesy mu to vydrzalo az do takejto podoby. keby to bolo chudobnejsie,tak sa ti rosype daleko skor. ale nechcem presadzovat teoriu,ze bohata zmes je pre motor to najlepsie.
ty skontroluj nielen piest,valec atd. ale aj loziska,ojnicu a proste vsetko co sa okolo GO hybe. nastuduj co je go. :-@


02.11.2013 21:06

Re: Valec Ktm exc 250

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Podǎ mňa jednou z príčin by mohla byť málo otvárajúca prívera, alebo inak pridusený výfuk /prekontroluj aj dierkovanú trubku v tlmiči. či nie je vyskočená, zlomená, spriečená/
Výfukové plyny pri väčších otáčkach nestíhajú odchádzať a natlačia sa aj do najbližších prepúšťacích kanálov. Tým nedochádza ku kvalitnému prepláchnutiu, ochladeniu a čisteniu stien valcov. Krúžky skackajú asi len kvôli vrstve karbónu. Nie je totiž reálne, aby sa chveli obidva krúžky tak, aby dosadali úplne perfektne len nad stredným prepúšťacím kanálom /obr.2/ Skôr si to vysvetľujem tým, že je oddelený od bočných kanálov, je inak smerovaný, najďalej umiestnený od výfuku a jediný odolal protitlaku
spálených plynov a dokázal robiť si svoju funkciu.
Skús založiť krúžky po jednom do valca v tej polohe, ako keby boli na zámkoch a pozri proti svetlu, ako dosadajú, kde sa svieti.
Uveď aj, ako motorka tahala, či vytočila plné otáčky a pozri aj veľkosť hlavnej trysky. Základný predzápal sa dá prekontrolovať na zapaľovaní aj mechanicky. Na rotore je malá dierka asi 2 mm a na držiaku statora tiež. Treba v okolí hornej úvrate optrne do nej zatlačiť drótik, vrtáčik a za jemného
tlačenia otáčať rotorom, kým nezaskočí do protiotvoru. Vtedy dá iskru a predzápal zmeráš šublerov.


02.11.2013 23:31

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Zeleno:Aspoň ty vieš poradiť a nie hneď buzerovť čo som spravil zle.
Počas sezóny mi slzil nespáleny olej nad príverou rozobral som to , ale len na motorke pre nedostatok miesta mi privéra tak trošku vypadla tak som vybral celý válec založil ju nazat.No teraz pri tomto rozoberaní som si všimol že jeden valček ktorý pracuje spolu s privérou bol zle nastavený takže keď sa privéra otvorila ten jeden valček bol zatvorený , ďalej pri robení nicasilu v časti kde je ten nôž privéry bol ako keby ten nicasil a privéra sa ťažko otáčala trochu som to tam vyškrábal a obrusil ten nôź len trošku na rohu a bolo to celkom dobre.No zas teraz som si všimol že aj tak chodil zle a privéra sa neotvárala na plno.Viem moja chyba mal som to sem napísať skôr , zabite ma že som to tak zložil.

Predzápal , áno viem že sa takto nastavuje ale sú tam 2 dierky očislované tuším 91 92 neviem presne , a neviem ktorú mam použiť.V manuále sa píše 250 EGS 1,20mm 13,5° Vor Ot.Egs je typ motorky nwm aký je rozdiel EGS EXC aj v TP píše Ktm egs.1,20mm je predstih pred HÚ ? Lebo s tými sutupňami to nwm spraviť.Manuál mám v Nemčine.

Inak motorka išla dobre aj od spodu aj nad privérou.Hl.triska je 170.
Ďalší z problémov som mal aj mám , že keď motorka dlhšie stala cca týždeň a kopol som tak ihneď otáčky vyleteli hore zo sitičom musel som iba jemne do neho ťukať aby sa udržala ptm to už bolo v pohode keď sa zohriala.Myslel som že ťahá niekde faloš vzduch no gufero na kľuke je v pohode nie je oslzené a je založené dobre.Skúšal som aj preplavi´t karabec tým že som motorku naklonil na bok no bez zmený a neviem ani bohovi čo to môže byť.Usadený benál alebo čo ? A posledný problém pri jazde keď som vymáčkol spojku tak motor mal vyšie otáčky a nepravidelný chod ťukol som do sitiča a ustálilo sa to , keď som dvihol ihlu vyšie tak to prestalo ale už bola bohatá zmes bolo to cítiť na chodu motora.Raz to až tak robilo že proste som musel mať zapnutý sitič a len tak náhodne som vybrál a založil naspeť šúpatko a už to bolo dobre žeby bolo vybehané ? Nemyslím si , a čerstvo po go mi pri vypínaní strelila do výfuku preto som sa hral so zapaľovaním ale nereagovalo to tak som ho nechal tak.JJ bohatá zmes ale bol som s toho vôl lebo ako mohla byť bohatá keď mal motor vysoké otáčky ťukol som do sitiča a bolo dobre.Tak to vyzerá na hladinu v karabíku no tá je podľa manuálu dobre.

No asi si mi vyriešil ten problém s tým valcom atď ,preto mi nešlo do hlavy ako môže byť zlý piest atď keď to pred tým bolo dobre , Karol to spomenul v prvom príspevku že to môže byť aj výfuk , škoda že som nespomenul tu príveru že nefungovala tak ako mala.Teraz ma asi ukameňujete že som písal že privéra bola zložená správne :-D Aj bola do kedy mi nevypadala a ja som ju len založil a neskontroloval poriadne :-} Takže teda stačí mi teraz vymeniť iba krúžky ? A poprosím ťa či by si mi neporadil aj hetmé veci s tým voľnobehom a otáčkamy.


03.11.2013 0:32

Re: Valec Ktm exc 250

karol1
 Bahniak 

Ikona

Zeleno:Aspoň ty vieš poradiť a nie hneď buzerovť čo som spravil zle.

končím , komu niet rady , tomu niet pomoci.
Nemá zmysel hluchému šepkať , slepému farbiť a nechápavému vysvetľovať.


03.11.2013 11:26

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Prepáč Karol , ja si tvoje rady vážim , ale proste nemám rad keď niekto na mňa hneď spustí takéto veci , teba sa to až tak netýka , ale to su naše SK fóra !


03.11.2013 12:10

Re: Valec Ktm exc 250

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Na tvojom mieste by som to len vyčistil, zložil naspäť a snažil sa odstrániť ostatné drobnosti. Vymeniť piestnu sadu stačíš aj v priebehu ďalšej sezóny. Budeš musieť síce 2x kúpiť tesnenie pod hlavu a valec, ale to nie je až taká položka. Predzápal nastav na tých 1,2 mm pre HU, použi dierku č. 91.
K tej zmesi a otáčkam: Pravdepodobne máš šupátko trocha vyššie a voľnobežbá tryska nestačí dodať palivo na momentálny prietok vzduchu /chudobná zmes pri voľnobehu/, alebo je už prietok vzduchu tak silný, že si občas prisaje aj z hlavnej trysky /nepravidelný, pulzujúci chod motora/Skús
znížiť voľnobeh na menšie, ale pravidelné otáčky. Zmes pri ostatných
otáčkach môže byť a aj je bohatá, lebo nevypáli dobre ani sviečku s tepelnou hodnotou 6 /tak pre Babetu/. Ak nechceš momentálne investovať do repase karburátora, daj aspoň ihlu na prvý-druhý zárez odhora a skúsiť 165-160ku hlavnú trysku, či sa farba sviečky zmení, prípadne, či moto znesie aspoň 7-ku. Samozrejme prívera musí dobre fungovať, inak sa to všetko prejaví skreslene.
Všetky tieto veci sa vzájomne ovplyvňujú, tak vždy urob len jednu vec a odsleduj zmeny, aby si videl
na čo to najviac zareaguje.
Keď na dlhšie odstavíš motorku, skús odpojiť hadičku od nádrže a sleduj, či kohútik neprepúšťa benzín, mohlo by postupne preplaviť karburátor.


03.11.2013 13:43

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Válec som vyčistil od tých usadenín je ako nový.Krúžky by som rád dal nové preto že su už v tolerancii výmeny.Pod hlavu valca idú iba gumičky je nutné vymienať ich po každej demontáźi hlavy ? Sviečku kúpim predpísanu a skúsim čo to spraví.

K tomu karabecu a k tým otáčkam , vyzerá to ako na hladinu ako keby dochádzal benzín a vtedy su otáčky vyšie a chod motora taký aký popisuješ nepravidelný pulzujúci keď trošku počkam ustáli sa to alebo ťuknem do sitiča a ustáli sa to hneď. no neviem skúsim zvýšiť hladinu ?Lebo voľnobeh je taký akurát malý čiže nižšie šúpatko už ani nedám.Nerád by som menil trisky z dôvôdu že jedna stojí 10€.Farba sviečky pri takej ostrejšej jazde čiže na viac ako pol plynu bola taká hm do siva nebola čierna.Ihla na 2 pozicii z hora keď som ju dal na 3 tak to už nerobilo ale už bola veľmi bohatá zmes , tak som rozmýšľal či by som nedal pod ihlu 0,5mm podložku čiže bi bola ihla na 2,5 a možno by to bolo akurát.Keď som dlhšie odstavil motorku a zapol benzín tak tiekol do karabca bolo to vydno cez hadičku takže nemal by prepúšťať.


03.11.2013 14:43

Re: Valec Ktm exc 250

barlac
 Jogurťák 

citujem-nerad by som menil trisky z dovodu ze jedna stoji 10e.(-:
tu niet rozumne co dodat. ty si proste na gebulku.
dostal si velmi cene informacie a navyse zadarmo. to v minulosti nebolo len tak zvykom.
tieto informacie sa ziskavali velmi tazko a neraz sa za to ozaj dost platilo.
a ty napises ze trisky riesit nebudeslebo jedna stoji 10e.
osobne mi to pripada velmi debilne. to je moj nazor.


03.11.2013 15:19

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Ak by to bolo fakt už nutné tak by som ich kúpil , ale nemienim dať za jednu hovadinu 15€ aj s poštou ak to nie je potrebné , peniaze mi nepadajú z neba potrebujem kúpiť aj iné veci za možno 200 € .Teraz mi povedz načo si si kupoval taku motorku keď nechceš kúpiť jednu blbú trisku do motorky som vrazil už nemalý peniaz .Vaše rady si fakt cením , bez nich by som sa ďalej nepohol.
Podľa teba som na gebulku , dobre to je tvoj názor.


03.11.2013 16:26

Re: Valec Ktm exc 250

Solim
 Geriatrik 

Ikona

Priatelia. Tiež mi tečie guferko spod zapalovania na KTM 250.
Možete mi prosím povedať, či sa dá vymeniť aj nejako ináč, ako rozoberať komplet celý motor.

Pridávam ilustračné foto:

Pozri obrázok

Vďaka.


03.11.2013 17:02

Re: Valec Ktm exc 250

karol1
 Bahniak 

Ikona

solim s troškou šikovnosti sa dá vypáčiť skrutkovačom , ale ak budeš nazad osádzať gufero s plechovým vonkajškom - to už je trošku horšie na chytenie rovinnosti.

zeleno - snáď stihne toyo vymeniť piest skôr , než sa mu rozsype na sračky a zoberie so sebou aj valec a ojnicu . Bez patričného merania to nemôžeš vylúčiť.


03.11.2013 17:45

Re: Valec Ktm exc 250

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Solim, doplním karola1, tá zručnosť spočíva v tom, aby si šroubovák nevrazil hlboko a nepáčil aj klietku na ložisku, alebo neurobil škrabance na kartroch, alebo kľuke. Na osádzanie gufera je vhodné si urobiť
prípravok v tvare deravého tĺčika.

karol, je jasné, že cez internet to nikto nezmerá a neopraví, ale je to jeho motorka a on sa musí rozhodnúť, čo je pre neho najlepšie. Neuviedol ani, koľko hodín na tom jazdil a v akých podmienkach, čo by aspoň trocha pomohlo pri odhade stavu opotrebenia.
PS: vinšujem k zajtrajším meninám :-* :-*


03.11.2013 17:57

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Hm no merač MH nemám ale tak nejazdil som toho roku veľa , cez týždeň len tak sa previesť a nedeľu boli také dlhšie výjazdi cca 100km lesy lúky polia.A koncom augusta mi praskol zadný náboj kolesa a od vtedy nič , tak to nemá moc najazdené ...


03.11.2013 18:29

Re: Valec Ktm exc 250

Solim
 Geriatrik 

Ikona

karol1, zeleno: vďaka. ;-) [dobre] [dobre]


03.11.2013 21:22

Re: Valec Ktm exc 250

karol1
 Bahniak 

Ikona

zeleno dík :-D


03.11.2013 22:27

Re: Valec Ktm exc 250

Xfighter199
 Bahniak 

Ikona

www.motorado.sk/products/triska-karburatora-hlavna-keih...


04.11.2013 10:49

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

xfighter:Díkes za typ :-) Inak musím meniť tie gumičky pod hlavou po každej demontáži lebo neviem či ich objednať alebo nie.Á aká ma byť antidetonačná štrbina ? či sa mám sústredi´t iba na to aby bol piest zarovno z valcom ako to je v manuále ? A k tým dierkam na magnete zapaľovania je to šislo 90 91 použiť mám teda tú 91 ? Lebo sú od seba dosť vzdialené načo sú tam dva ? A neviete čo znamená ta označenie EGS ? je to starší typ EXC alebo Čo ? Zatiaľ ďakujem :-)


04.11.2013 14:35

Re: Valec Ktm exc 250

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

Vsetko najlepsie Karol [dobre]


04.11.2013 16:47

Re: Valec Ktm exc 250

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Ak tam boli gumičky od jari, tak ich treba vymeniť. Antidetonačnú štrbinu zmeráš tak, že na hlavu cez stred položíš napr. rameno šublery a mierkou zmeráš medzeru medzi šublerou a hlavou. Najmenšia bude nakraji a smerom dostredu sa môže troch zväčšovať. podmienka je, že piest ide zarovno s hlavou,
ak nie, pričítaj, alebo odčítaj rozdiel. Robí sa to aj tak, že na piest položíš kúsok trubkového cínu, plastelíny a pretočíš motorom. Potom zmeráš pľacku, čo tam ostala na pieste. Štrbina by mala byť
cca 0,6 až 1 mm.
Na kontrolu predstihu je určená dierka 91, nájdi si to aj v tom nemeckom manuále.


04.11.2013 18:20

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

S tým cínom to viem spraviť . takže medzi 0,6 až 1mm niečo medzi tým ? Presné čislo pre tento motor nie je , alebo je lepšie viac ako menej ?


04.11.2013 18:50

Re: Valec Ktm exc 250

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Presné číslo bude niekde na výrobnom výkrese v Mattighofene.
Všeobecne by nemala byť pod 0,5 mm a pri hodnotách nad 2 mm stráca účinnosť.

GS je staršie označenie pre súťažné motorky, skratka z nemeckého Gelände Sport


04.11.2013 18:52

Re: Valec Ktm exc 250

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Miesto cínu by to mohlo ísť aj s plastelínou. Len potom moc netlačíť pri meraní na posuvku.


04.11.2013 20:32

Re: Valec Ktm exc 250

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Jasné :-) Teraz to robiť nebudem nemám ešte veci treba mi toho objednať viac tak by som raád všetko naraz alebo na 2x aby som toľko neplatil dobierky.Inak tohto roku som spálil na nej len 160L benzínu takže to nemá veľa ....


12.11.2013 8:21

Re: Valec Ktm exc 250

Solim
 Geriatrik 

Ikona

Prosím, mám ešte jeden dotaz. 8-)

Ako laicky zistím jednoduch a spoľahlivo , že je už treba robiť GO motora. Teda výmena krúžkov, piest, ojnica, výbrus ap.

Je to synova motorka KTM 2T 250 r.v. 2001 . ;-)

Motorka zatiaľ ide na oko v poriadku. Štartuje, jazdí atd. :-)))

Vďaka.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Suzuki V-strom 1050 2020

Adamoto KTM

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 114976 | Včera: 196499