Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Čaute, |
škoda že to máš daleko dal by som ti obzrieť moju XRV a možno aj predal ešte niesom rozhodnutí no nemám na nu čas |
Podla toho, čo píšeš, tak Tenere 660. Najlepší podvozok zo spomínaných v teréne, lacná údržba, nízka spotreba, ak jazdíš pohodovo, slabá Ti nebude, akurát pri 130 to už celkom točí, ale to aj 650 GS Dakar. Dakar je tiež nenáročný na údržbu a málo papá, ale oproti Tenere v teréne stráca na podvozku. Transalp je skôr na cesty ako na necesty a ak nenajazdíš tisíce km za rok, 1150 GS je zbytočne ťažké a dnes si za zachovalý kúsok bez investícií, na ktorom je všetko porobené aj pekne zaplatíš. |
suhlasim s Varanom |
Varan: díki za info, podobne rozmýšľam aj ja, na vozenie okolo komína je 1150 GS ako kanón na vrabca |
vysku neries, zvyknes si |
matus: s plnými troma kuframi zastať na križovatke a stáť na vystretých špičkách nie je boh vie čo, to nie je o zvyku ale o bezpečnosti A v teréne je asi tiež lepšie keď dočiahnem na zem. Bol som tento víkend na TTE 2013 na Liptovskej Mare a jeden chalan mal na Tenerke v enduroškole dosť problémy preto že dobre nedočiahol na zem. |
chces vypadnut raz do roka sam na par dni po cestach necestach a chces mat 3 plne kufre? A coho? |
ked dáš 3 plné kufre, motorka je o 10 cm nižšie |
Krivoklat: vymen zadny tlmic... |
matus : Ja som vysku neriesil ( 170cm na 851mm sedlo ), ale nezvykol som si....a je to niekedy o držku. Celkom mu rozumiem. Na funfactor to ale vplyv nemá...... |
Na 176 cm ti urcite tenerka nebude velka. |
Ja som výšku sedadla neriešil. |
no, tak si sa zjebal, dvihol motorku a isiel dalej, nie? A teraz si uz davas pozor... o nic nejde. |
Ale niekedy sa to do svahu dvíha dosť napi.u . |
Dvihat tenerku nie je az taky problem ,urcite ale zalezi v akej polohe masina ostane . Pri blbej polohe aj 90 kg croska zapoti .No dvihat nabalenu afriku ci varana je o inom Treba vo vybave batoziny nosit vzduchovy vankus |
matus: |
brazel> na zemi si ju potiahnes tak aby smerovala na lahsiu stranu |
matus: |
Dodo čo sa týka tenerky ASFALT je človek na ktorého sa môžeš obrátiť, ak už došiel z Rumunska. |
|
matus , brazel> na zemi si ju potiahnes tak aby smerovala na lahsiu stranu , tak to je super rada |
zavolas Egresa, on ti da pravnu radu |
Tryskac: diki za tip, ASFALTovi som pisal mail uz pred dvoma dnami, myslel som ze ma odignoroval, tak dobra sprava ze asi nie a ze je este v Rumunsku, dufam ze sa mi potom ozve |
Aspon za mna. Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (10.09.2013 16:57) |
Ahoj. |
Martin, čo je to prosím ťa prepákovanie? Fakt nemám šajnu, len ma zaujíma či je to drahé a či to ovplyvní jazdné vlastnosti. Díki |
o 4 cm www.eres-racing.sk/znizenie-zadny-tlmic-hyperpro-pre-ya... |
ako stastny majitel mozem odporucat tenere. co sa tyka servisu, intervalu, spotreby, náročnosti údržby. |
snowden: po koľko km si menil reťazový kit? Znižoval si ju? Koľko meriaš? |
ja mam dva metre bez dvoch centimetrov. o znižovaní som vôbec neuvažoval, skôr o zvýšení, nakoniec to dopadlo tak, že som zvýšil sedlo, lebo kolená mi narážali do padacieho rámu. |
DODOzDK skus niekde na nu vysadnut a uvidis. |
Je celkom zaujimave ak niekto, kto ma v uzsom vybere mastodonta 1150, sa boji vysky na uzkej tenere 660. |
keby mala afrika aspom 900objem a sestku, tak ju nikdy nepredam... |
Tenerka ti po V-storme nie len ze bude slaba, ale budes na nej hladat pedale... |
nooo, gs 800 nie je vôbec zleee... |
majomi: za kolko predavas afriku? Ja to nemam az tak daleko, ked som doma |
neviem ešte niesom celkom rozhodnutý ale tak 3000e práca 2ks detí no fakt len stojí ked deti trocha odrastú tak si kúpim AT znovu |
janoval: no uvidím, musím ju vyskúšať, nepotrebujem extra výkon, aj tak sú na každom rohu policajti, tak žiadnu paľbu nepotrebujem. Jasné že najradšej by som kúpil GS800, ale tá je žiaľ momentálne nad moje finančné možnosti |
majomi-ked deti trocha odrastú tak si kúpim AT znovu |
DODOzDK: clovek vydrzi cestovat aj na javke cez pol zemegule. Staci len chiet a pretrpiet. Casom sa ti bolest zacne mozno aj pacit Upravené 1 krát. Naposledy upravil Sano (11.09.2013 17:57) |
DODOzDK: Maroko za 10 dni aj s cestou? No daj tu o Cervenej ciapocke Na Gibraltar to je cca 3000km po dialniciach. To dat za 3 dni je celkom zahul a cesta spat je to iste. Takze ti ostanu 4 dni na Maroko a to je velmi slaba ochutnavka. |
Menton: Nepísal som že behal týždeň po Maroku tak sry, šiel z Nemecka teraz pozerám, prečítaj si |
DODO a co si tie moto na TTE nevyskusal? Ved ich tam bolo habadej... |
Fonzy: a sam si to uz kolkokrat pleskol? |
Jooj kto by to pocital ...ale zatial vzdy do makkeho |
tak to má byť, pretože tak je to správne. kázeň, to je to hlavní. |
Ved aj ja vravim. At to sluzi k temu nac je to udelano Nee nalesteny prdkat v nedelu na mrzlinku Ale ticho nech sa neprekecneme... neskor to budem predavat ako dochodca, jazdena vylucne len na tu zmrzku -ako spravny Slovak |
hej, hej v roku 2019, desaťročnú mašinu so 17300km jazdená hobby, lebo nebol čas. |
Fonzy: tak som ta asi na TTE videl, ak si jazdil enduro skolu v sobotu vecer, boli ste tam dvaja na tenerkach Trochu ste s nimi zapasili, instruktor tam na tej GS jazdil ako keby mala 50kg Upravené 2 krát. Naposledy upravil DODOzDK (11.09.2013 22:29) |
173 Hej to bol Pan jazdec. A tie gumy nam daval ako by sme ani neboli ziaci. Asi chcel pobavit publikum v ocakavani, ze to niekto pleskne. To by som vykrutil sotva tak na bicykli... |
Fonzy: myslím, že tam vidno aj teba Video: Touratech Travel Event 2013 - enduro škola s Milanom Holým |
Zdravím, mal som novú Tenerku 2 roky, 35000km bez jedinej poruchy (teda ak nerátam vypálenú žiarovku v stretávačke . ) Bol som s ňou spokojný akurát ten motor tam je naozaj taký pobiednejší, tým nemyslím že je až moc slabý ale ťahá iba v úzkom rozsahu otáčok od 4000 do 6000. Keď som s Tenerkou jazdil týždeň v Alpách a Dolomitoch tak ma bolela ľavá noha čo som stále radil 1, 2, 3. A tiež sedlo nie je bohvie čo. Minulý rok som kúpil Transalpa 700, najazdil som na ňom 23000km a rozdiel oproti Tenere: výhody: lepší motor ktorý ťahá ako "diesel" (aj keď tiež by mu pár koní prospelo navyše), pohodlnejšie sedlo a lepšie jazdné vlastnosti na ceste. Nevýhody: nižšia svetlá výška, menšia nádrž, spotreba o 0,5l vyššia. Takže ja keď jazdím 90% cestu, pre mňa je Transalp lepší. Ak preferuješ viac poľnačky a ľahký terén tak je lepšia Tenerka. |
Tak dnes som sa vdaka Asfalt-ovi previezol na tenerke |
pod sedlom nie je ziadny priestor? |
Gico je, na sadu klucov |
no pekne. u nas chalani maju vzadu na nosici taku malu kapsicku na drobnosti. |
Lekarnicku si daj do bicyklovej tasticky na padak alebo do ruksaku |
odfotím, zavesím sem v priebehu doobedia, kde ju maám. |
niekto sa tu pýtal, prečo vyradiť 1150 GS? Pretože sám na nej jazdím a rád by som spomenul: |
Varan, to isté si myslím aj ja, keby som sa chystal jazdiť 20.000km ročne tak idem do GS, na mojich možno 5.000 ročne bude tenerka lepšia aj kvôli tomu že minimálne tretina bude jazdená po prírode mimo asfalt. |
nad airboxom je miesto, kde treba v lekarnicke umiestnit leukoplast v kotulke. je to jedina nestlacitelna vec, ostatne sa podda. takto nosim lekarnicku uz 2. rok a vsetko je v poriadku a pouzitelne. |
janoval ty si jazdil na nejakej dodzubanej tenerke, ak porovnam TA650, tak moja sucasna XT600 je zivsia :D |
manana: takže mám kúpiť namiesto tenere 2009 radšej tenere 89 a bude lepšia? |
Majomi ty si tiež rozprávkár ako ostatní na sk.bazári . Za 20 ročnú Afriku ktorá točí počítadlo odznova, cheš 3000 euro ??? To už má asi historickú hodnotu Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (13.09.2013 20:12) |
Ja mam lekarnicku na spodu zadneho blatnika (pod sedlom) medzi vyfukami. Da sa tam dobre upevnit. |
marek750: tá afrika bola kúpená od nemeckého dôchodcu v roku 2010 a potom bola turisticky jazdená, určite má okolo 35.000km |
Marek750: načo tu riesis ceny afrik čo tu trepes o rozpravkaroch? Ked bude motka za tu cenu nepredajna nikto ju nekupi. |
Preto to riešim ,že on ju riešil pár riadkov vyššie . Sorry ,ale jeho ponuka mi vyrazila dych |
Ja by som si kupil novu Husqarnu 650 terra. Minulý týžden som si to mal možnosť vyskúšať. Dakar aj Transalp su vedla nej len lenivé korytnačky./tenere nepoznám/ Do terénu v pohode aj nejaký ten Xl pretek a vo "vracačkách" takmer neprekonatelný Ide to jak z praku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (13.09.2013 22:24) |
marek750 neviem čo točiš o rozprávkach máš traumu ešte z XTZ ??? na tolko si ju cením má celkom dobrú výbavu motor šlape ako hodinky niesom nútený ju predať kludne môže postávat v garáži tak sa chod prebehnúť |
majomi: evidentne nemáš zmysel pre humor, ani neviem že máš na ňu inzerát |
manana:jazdil som na novej tenerke, predvadzacka uz nepamatam kto ju do jasnej dotiahol, mozno bola nejako skrtena, alebo dokurvena... ale sla asi tak ako transalp na jeden valec, ked mu dochadza benzin... |
Dodo, ak ti to pomôže, tak tu máš zopár postrehov. Teneru 660 som kúpil ako funglovku v máji 2011, dal som na ňu padáky Givi, centrálny stojan, vyhrievané hefty, Scottoiler, vyššie plexi Givi, vyššie štoky, originál Yamaha blastre, originál kryt pod motor a taktiež originál kufre. Jazdím len dlhšie trasy, teraz má najazdené 27 000km, a jazdí sa mi na nej lepšie ako na predchádzajúcej Afrike(tým nechcem povedať že afrika nie je dobrá motka), aj keď ten jednovalec má svoje nevýhody, hlavne nižší výkon. Prvé išli dolu origo kufre, pretože boli malé a pri prvom páde by to asi nerozchodili, vymenil som ich za 45 litrové Traxy od SW motechu, vrchný kufor som dal Hepco Becker Gobi, a tankvak som kúpil značky Famsa, ktorý je originál na Teneru. Takže úložného priestoru mám dosť (nosím so sebou aj komplet kempingovú výbavu), lekárničku nosím v tankvaku, ako aj iné drobnosti. Zatiaľ som mal len dva problémy, padáky vibráciami motora najprv poutrhajú skrutky, ktorými sú uchytené o rám, a nakoniec sa zlomí úchyt, takže za tretiu sezónu, tretie padáky(samozrejme mi ich vždy vyreklamovali, a ak sa dolámu aj tieto, pôjdem do inej značky). Na nádrži sa mi začal lúpať lak, čo mi výrobca na moje veľké prekvapenie uznal, a dostal som novú nádrž (ďakujem chalanom zo Styxu za ich promptné vybavenie reklamácie). Čo sa týka výšky, mám 180 cm a 90kg, na zem dočiahnem v pohode, a keď mám plné kufre, tak je nižšia ešte o cca 7-10cm, takže to už nie je vôbec problém. Čo sa týka motora, má úzke spektrum využiteľných otáčok, od nejakých 4000 do 6000, pod sa mu vôbec nechce, nad už nie je citeľný nárast výkonu. Celkovo výkon a priebeh výkonu je úplne iný ako u dvojvalcov, motor treba viac točiť. Čo sa týka spotreby, jazdím sám, 80% času naložený s tromi kuframi, a dlhodobo okolo 4 litrov, na nádrž (22 litrov) spravím cca 550-600km, podľa tempa. Diaľnica je čisté utrpenie, momentálne mám obuté Mitas E07 a od 120km/h pri plne naloženej moto už kmitá predok, takže jazdím po diaľnici cca 110, s originál pneu nebol problém ísť cca 130km/h, potom už začal vibrovať motor a nebolo to príjemné. Sedlo je veľmi pohodlné a keďže mám vyššie plexi, tak nemám problém prejsť bez oddychu po diaľnici 400km. Reťaz mám ešte pôvodnú, aj keď je už zrelá na výmenu, originálna zadná pneu Metzeler Tourance je tiež stále ako nová, predná je už dosť zošlahaná. V teréne nemá Tenerka konkurenciu, samozrejme s porovnateľnými moto, ovládateľnosť je podstatne lepšia ako na Transalpe 650, alebo Afrike, podvozok a brzdy sú na terén ako stvorené, dokonca aj s plne naloženými kuframi sa mi jazdí po horských cestách celkom dobre. Oproti predchádzajúcim motorkám by som vyzdvihol že všetky dôležité časti moto (baterka, sviečka, poistky, nastavenie predpätia pružiny) sú dostupné bez demontovania polovice plastov, plasty sú odolné, asi by sa nič nestalo aj keď by išla po zemi bez padákov. Servisný interval 10000km, servis lacný, nenáročný, reťaz aj pneu vydržia dlho. Nevýhodou sa mi zdá len trasenie motora v okolí 4000 otáčok ( nie je to nič strašného, ale je to troška cítiť, dvojvalec afriky takýto problém nemal), a možno pre nižšie postavy výška sedla. Pokiaľ jazdíš sám, choď do toho, ak chceš jazdiť aj vo dvojke, vyber si inú moto. Toto je môj subjektívny názor, nechcel som týmto haniť iné moto, ani vyzdvihnúť Teneru, len som chcel pomôcť pri výbere... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Hnilo353 (14.09.2013 13:27) |
hnilo: so všetkým súhlasím, ale ja pri plnej nádrzi pri spotrebe okolo 4 litrov urobím 450-500km. samozrejme nesuším do tla. |
snowden, v stredu som tankoval v chorvátsku po 623km, vošlo mi tam podľa počítadla 22,7 litra, ale je pravda že posledných 500 metrov bolo naštastie dolu kopcom, pretože mi zdochla už tretíkrát a tak som zase naklápal motku, nech z nádrže ešte niečo vydojím... a to som jazdil s plnými kuframi, potom sme všetko nechali v kempe a posledných cca 300km na ľahko bez kufrov v horách a tankoval som v Karlobagu, kde mi to vyšlo ltt... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hnilo353 (14.09.2013 14:39) |
Chlapi, keby som si Tenerku chcel doviezť z Čiech, je to moc vybavovačiek a moc peňazí? |
Ako bežny dovoz akurat ak je moto prihlasena v CR a ma platnu STK aj z dokumentaciou,nebudeš robit STK na Slovensku.Akurat administrativnu. |
Diki vsetkym za rady, kupil som nakoniec Tenere 2009, ale mam dilemu |
na polnacky prevazne na suchu nebude mat tkc oproti mitas 07 nic navrch. Obe su na takomto povrchu OK. |
Tak teda gratulujem |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 14552 | Včera: 164481