Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte, |
Prívera je v poriadku. Pretesnená, vankúš v poriadku nožík tiež. Pri vypnutých svetlách pekne cítiť v akcelerácíí ako sa nožík vyťahuje. Tam problém nebude |
"potom ladiť všeliako karburátor" |
Karol1 Áno viem že má oddelený okruh. To slovo "všeliako" znamená že som ho X-krát vyčistil, skontoloval trisky, vyfúkal, a dokonca som ho dal aj ultrazvukom vyčistiť. Následne som ho nastavil na základné nastavenie, a potom doladil. Sviečka je krásna hnedá. Tam chyba nebude. Výfuk, je v poriadku, keďže bez svetiel ide skoro normálne a minule si mi poradil aby som pretesnil príruby . Stalo sa, použil som tenkú azbestovú šnúru na výfuky, a napchal ju do spoja a riadne tlačil daľšou častou výfuku. Piest je origo, z firmi Aprilia, dovezený z talianska. Výbrus mi robila istá firma z lučenca. Dosť to nechápem, lebo tú motorku som komplet do šróbky rozobral, prekontoloval, nastriekal rám,motor, ponikloval ráfky, vyleštil proste ju dal dokopi.... |
mne to skor pripada ako vada elektriky. kedze ti stahuje svetla tak mas niekde nieco co ti stahuje napetie a koli tomu pretazujes stator a ten odchadza. nahrava tomu aj to zniovanie otacok ktore moze sposobovat prave to ze stator ide na plny vykon a tym brzdi motor. bez elektrikarskej vybavy a znalosti to ale tazko poriesis. skus dat inu bateriu, ked je zla moze ju stator nabijat a ked pustis svetla tak uz nestiha dodavat prud aj svetlam Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (22.08.2013 9:57) |
Dando áno, asi to tak budem riesiť. Ešte skúsim jednu vec. Dva káble (žlté) ktoré idú na dobíjanie, úplne odpojím. Čo to urobí. Stator pôjde na "prázdno" iba okruh iskry. Inak k tej baterke. Je tam asi 2týždnová baterka 4ride 6.5Ah. Predtým som tam mal 9Ah a bolo to stále to isté, len musel som dať menšiu, aby vošla do origo držiaka. Len najhoršie je to že v okrese LM, nemám nikoho kto by sa zaoberal na elektriku v motorkách. |
a rotor si vymenil? nema slabe magnety? |
ešte raz a pomaly: |
karo1 áno sú dva okruhy viem, aj na rotore a statore. Dobre to mám preštudované, a aj vyskúšané. Ešte k tomu výbrusu, je spravený presne, tuším 55.25 žiadne "gajdy... Mám 2ks rotorov 3ks statorov... chyba je len v elektrike. K tomu rotoru, môže to byť pravda že sú slabé magnety. Predsa tá motorka nieje najmladšia. Nemá niekto doma na predaj rotor? Ten u mňa jeden je v dobrom stave, kúsok zošúchaný ale nevypadá na nefunkčnosť, a druhý prasknutý, ale pomedzi magnety. Oba vymenené, a stále to robí to isté |
slabé magnety - zabudni na tento dôvod , problém by bol v nízkych otáčkach , nie vo vysokých. |
Karol: veľmi zaujimava galéria |
Vsak si vytiahni voltmeter napriklad z predneho svetla a slduj napatie. Skus tiez prelozit regler zo zadreteho tuarega. |
ok oddelene okruhy,ale nieco ich spaja inak by svetla neovplivnovali zapalovanie.... |
janoval Ďakujem za príspevok, ale niesme ročník 2005 ale 1988. Riadiaca jednotka bola v tej dobe ešte nepoznané |
Inak tie smerovky. Chyba bola v tom že elektrika ktorá je ťahaná na smerovky je priamo od svetiel. Mám ledkové smerovky a nový prerušovač, ktorý je stavaný na stálych 12V. Pri zapnutí svetiel, vznikol odber, čiže napatie padlo na necelých 11V. Pre prerušovač to už bol kritický bod, preto ledkové smerovky strácali na intenzite. Napájanie prerušovača som napojil priamo zo spínacej skrinky, fungujú bezchybne. Inak pre klasický prerušovač kolísanie napetia nebol problém... čiže problém so smerovkami vyriešený, už len s tým vynechávaním. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Foggino (23.08.2013 23:18) |
janoval :Ako je napajana riadiaca jednotka? Pochybujem, ze tymi 200voltami co lezu zo zapalovacej cievky |
no tak prirovnat cdi z bebety nebol az tak dobry sposob vysvetlenia, kedze su tam len zhruba 4 suciastky, ale v podstate je to tak. dnesne motory ktore maju cdi, a regulacie predsthu, tak maju v sebe aj elektroniku ktora ten predstih riadi. je to elektronika zlozena z tranzistorov, integrovanych obvodov, a inych polovodicov, no a samozrejme potrebuje napajanie aby fungovala, takze sa to riesi tak, ze napr zaporma polvlna nabija kondenzator, a kladna sa po uprave a znizeni napetia regulatorom v samotnom cdi na niekolko malo voltov, pouziva na napanie samotnej elektroniky ktora riadi predstih, obmedzovac, pripadne neaku kontrolku pri dosiahnuti max otacok. cize vsetko co potrebuje cdi k zivotu ci uz ´´ vysoke ´´napetie pre nabijanie kondenzatora, alebo napetie len niekolko voltov pre napajanie obvodov riadenia, tak vsetko sa ziskava z alternatora z tej 200 voltovej cievky. |
fogino> ak uz chces nieco merat tak nemeraj nepetie ale PRUD. co ti stahuje napetie nezistis ale co cuca prud sa da zistit lahko. |
arpad - dnešné motory áno , ale tamten veterán - rozdiel oproti babete je asi 5 súčiastok a dá sa to zletovať ako "vrabčie hniezdo" s externou indučkou. Mal som tuareg rally s 27 litrovou klipsňovou nádržou a zdvihmi kolies cez 350mm , potom etx s asi 15 litrovou nádržou , a nakoniec etx s 8 litrovou nádržou , všetko s motormi 127 a s tou prvou , keď sa mi rozsypal rotor som jazdil so svetlami na baterku . Keď sa vybila , nesvietilo . Všetky mi točili cez 14000rpm , aj keď otáčkomer je len do 12 , ale ručička išla po "N" na neutral . Takže niečo málo o týchto motoroch viem , CDI ak sa tak vlastne dá nazvať som "pitval" a skresloval si schému , aby som si ho vedel vyrobiť..... |
kto hľadá , nájde : |
karol1, ARPAD: dik, zas som sa nieco nove dozvedel |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 92234 | Včera: 212616