Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Karburátor, Elektrika.

21.08.2013 23:37

Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

Foggino
 Edvenčr 

Ahojte,

riešim to už vyše roka, a stále neúspešne... Ide o to, že spomínaná motorka vynecháva. Ide o rotax 127. Zaujímavé je to že pri vypnutých svetlách plynule akceleruje cca po hranicu 8 tisíc otáčok pri zapnutí jednotiek 7tisíc a pri normálnych stretávacích svetlách 6tisíc, kedy začína nafukovať vankúšik prívery. Je to dosť otravné, a max rýchlosť cca 80km/h nudná na dvojtakt. Kvôli tomuto problému som najskôr začal meniť sviečky, potom ladiť všeliako karburátor, zmes, ihla no stále to isté. Vozil som sa vozil a odišiel mi stator, tak som sa naštval a rovno som zgenerálkoval motor, a zohnal daľší stator (prerazený takže vadný...) Uź ma to dožralo, tak som zohnal zadretého tuarega s dobrým zapalovaním a založil do mojej aprílie. Skoro ma šlak trafil ked som zistil že je to stále také isté... Neveril som tomu že by 3 statory boli zlé, tak som dal opraviť u Cipo.spol CDI, teda indukčnú cievku. Stále to isté.... Už som z toho na mŕtvicu. Proste jednoduchý motor, a nie a nie ísť.... Jednu vec ktorú som spozoroval že aj pri vypnutom motore, ked zapnem svetlá tak smerovky ako keby slabšie svietia. To isté aj pri naštartovanom motore. (nemala by sa elektrika rozložiť do smeroviek a svetiel rovnako?). Následne som už bol zúfalý, vyčistil som výfuk, skontorloval zvody, a prezrel či dobre dosadajú k sebe. Všetko v poriadku. proste potrebujem pomoc, kto sa do týchto motoriek vyzná prosím ozvite sa. ďakujem :-(


21.08.2013 23:44

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

Foggino
 Edvenčr 

Prívera je v poriadku. Pretesnená, vankúš v poriadku nožík tiež. Pri vypnutých svetlách pekne cítiť v akcelerácíí ako sa nožík vyťahuje. Tam problém nebude


22.08.2013 6:56

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

karol1
 Bahniak 

Ikona

"potom ladiť všeliako karburátor"
Nehnevaj sa , ale nečakáš , že ti na diaľku niekto poradí kúzelné slovko?
Táto Aprílka ma oddelený okruh pre 12V a pre iskru , preto má na rotore oddelené magnety a na statore cievky . Toto , čo píšeš môže mať pôvod v karbíku , výfuku , ale aj v nekvalitnom pieste. A to treba všetko skontrolovať .


22.08.2013 9:52

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

Foggino
 Edvenčr 

Karol1 Áno viem že má oddelený okruh. To slovo "všeliako" znamená že som ho X-krát vyčistil, skontoloval trisky, vyfúkal, a dokonca som ho dal aj ultrazvukom vyčistiť. Následne som ho nastavil na základné nastavenie, a potom doladil. Sviečka je krásna hnedá. Tam chyba nebude. Výfuk, je v poriadku, keďže bez svetiel ide skoro normálne a minule si mi poradil aby som pretesnil príruby . Stalo sa, použil som tenkú azbestovú šnúru na výfuky, a napchal ju do spoja a riadne tlačil daľšou častou výfuku. Piest je origo, z firmi Aprilia, dovezený z talianska. Výbrus mi robila istá firma z lučenca. Dosť to nechápem, lebo tú motorku som komplet do šróbky rozobral, prekontoloval, nastriekal rám,motor, ponikloval ráfky, vyleštil proste ju dal dokopi....


22.08.2013 9:56

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

dando
 Bahniak 

mne to skor pripada ako vada elektriky. kedze ti stahuje svetla tak mas niekde nieco co ti stahuje napetie a koli tomu pretazujes stator a ten odchadza. nahrava tomu aj to zniovanie otacok ktore moze sposobovat prave to ze stator ide na plny vykon a tym brzdi motor. bez elektrikarskej vybavy a znalosti to ale tazko poriesis. skus dat inu bateriu, ked je zla moze ju stator nabijat a ked pustis svetla tak uz nestiha dodavat prud aj svetlam


ked si ale kupil zadreteho dalsieho tuarega, tak by som skusal prehadzovat komponenty, alebo rovno prehodit celu elektriku. potom si budes naisto

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (22.08.2013 9:57)


22.08.2013 10:02

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

Foggino
 Edvenčr 

Dando áno, asi to tak budem riesiť. Ešte skúsim jednu vec. Dva káble (žlté) ktoré idú na dobíjanie, úplne odpojím. Čo to urobí. Stator pôjde na "prázdno" iba okruh iskry. Inak k tej baterke. Je tam asi 2týždnová baterka 4ride 6.5Ah. Predtým som tam mal 9Ah a bolo to stále to isté, len musel som dať menšiu, aby vošla do origo držiaka. Len najhoršie je to že v okrese LM, nemám nikoho kto by sa zaoberal na elektriku v motorkách.


22.08.2013 14:08

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

Marek80
 Veteránista 

Ikona

a rotor si vymenil? nema slabe magnety?
volakedy davno sme riesili podobny problem na babete-zapli sa svetla a motor nesiel do otacok
bol zly rotor-slabe magnety,po vymene ok :-D


22.08.2013 15:12

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

karol1
 Bahniak 

Ikona

ešte raz a pomaly:

na rotaxe 127 sú na statore aj rotore dva oddelené okruhy = oddelené magnety aj oddelené cievky .

A ak je výbrus spravený ako gajdy "len aby sa nezadrel" tak môžeš hľadať aj 5 rokov ,


22.08.2013 16:44

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

Foggino
 Edvenčr 

karo1 áno sú dva okruhy viem, aj na rotore a statore. Dobre to mám preštudované, a aj vyskúšané. Ešte k tomu výbrusu, je spravený presne, tuším 55.25 žiadne "gajdy... Mám 2ks rotorov 3ks statorov... chyba je len v elektrike. K tomu rotoru, môže to byť pravda že sú slabé magnety. Predsa tá motorka nieje najmladšia. Nemá niekto doma na predaj rotor? Ten u mňa jeden je v dobrom stave, kúsok zošúchaný ale nevypadá na nefunkčnosť, a druhý prasknutý, ale pomedzi magnety. Oba vymenené, a stále to robí to isté :-(


22.08.2013 20:56

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

karol1
 Bahniak 

Ikona

slabé magnety - zabudni na tento dôvod , problém by bol v nízkych otáčkach , nie vo vysokých.

nespočítam ľuďí , čo prišli ku mne do dielne s "presne" stanovenou diagnózou a nakoniec to bolo niečo úplne iné ...

www.motoservispetra.sk/?galeria&nazov=Triumph%20Bonnevi...
napríklad tento motor - prehrieval sa ľavý valec a motor bral olej , takže "jednoznačne" zadretý ľavý valec . a prd, zrada bola inde. prehrieval sa kvôli prisávaniu falošného vzduchu a olej hádzalo do sania kvôli vadnému guferu na odvzdušnení z vyvažováku.


22.08.2013 23:12

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

buber
 Bahniak 

Ikona

Karol: [dobre] veľmi zaujimava galéria


23.08.2013 7:41

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vsak si vytiahni voltmeter napriklad z predneho svetla a slduj napatie. Skus tiez prelozit regler zo zadreteho tuarega.

Ja ten motor nepoznam, ale dovolim si uvahu. Ked vravite, ze su tam oddelene okruhy na zapalovanie, cize iskru. Ako je napajana riadiaca jednotka? Pochybujem, ze tymi 200voltami co lezu zo zapalovacej cievky. Cize ak nieco stahuje napatie a RJ nema dostatocne napajacie napatie, tak by to ciste teoreticky mohlo sposobovat problem...

Kazdopadne si pripoj nejaky voltmeter niekde do elektriky, na baterku, alebo aj na svetla a sleduj napatie pri roznych otackach. Mal by si mat by si namerat tak 12,5 az 14,5 voltu v zavislosti od otacok.


23.08.2013 9:54

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

Marek80
 Veteránista 

Ikona

ok oddelene okruhy,ale nieco ich spaja inak by svetla neovplivnovali zapalovanie....
co ich spaja? napr. spolocna kostra
je dobre ukostreny motor,regulator... niesu zelene-hrdzave konektory
lebo v prvom prispevku pises o slabo svietiacich smerovkach
a ked je tam vybrus tak hadam by alternator neodoberal az tolko vykonu


23.08.2013 22:55

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

Foggino
 Edvenčr 

janoval Ďakujem za príspevok, ale niesme ročník 2005 ale 1988. Riadiaca jednotka bola v tej dobe ešte nepoznané :-}

Marek80 Áno, motor zozačiatku bol zle ukostrený, máš pravdu. Keď je motor zle ukostrený zistíš to podľa kontrolky neutrálu ktorá je v prístrojovke. Jednoducho, keď nesiveti, zlá kostra, keď ide bez problémov kostra OK.

Ďaľšia kuriozita. Poslúchol som vás ohľadom toho regléra. Vymenil som ho, no pri prehadzovaní som si všimol že reglér ma 4 kontakty a v káblovaní mám 5 kontaktov. Konkrétne 2x žlte ktoré idú priamo z okruhu dobíjania na statore, potom jeden červený a čierno zelený. Tieto sú zapojené. Ďaľší kábel ktorý som tam našiel zaizolovaný a nezapojený je orandžový. Neviem kde ide, ale predpokladám keďže mi nesvieti kontrolka dobíjania čiže je odtiaľ. Farba kábla sedí aj ku kontrolke. Zajtra chytím ten multimeter, skúsim ho presvietiť. karol1 ešte ťa poprosím nevieš náhodou kde ten kábel zapoiť, keď všetky sloty v regléry sú obsadené? Dneska som ešte prekontroloval kostru, je to v poriadku. :-(


23.08.2013 23:11

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

Foggino
 Edvenčr 

Inak tie smerovky. Chyba bola v tom že elektrika ktorá je ťahaná na smerovky je priamo od svetiel. Mám ledkové smerovky a nový prerušovač, ktorý je stavaný na stálych 12V. Pri zapnutí svetiel, vznikol odber, čiže napatie padlo na necelých 11V. Pre prerušovač to už bol kritický bod, preto ledkové smerovky strácali na intenzite. Napájanie prerušovača som napojil priamo zo spínacej skrinky, fungujú bezchybne. Inak pre klasický prerušovač kolísanie napetia nebol problém... čiže problém so smerovkami vyriešený, už len s tým vynechávaním.

Keby to vynechávanie nebolo spôsobené tými svetlami, určite by som hladal chybu v motore, vo falošnom vzduchu čiže prisávaní a karburácí. Motor som celý zgenerálkoval sám, a svoju robotu neflákam... ložiská najkvalitnejšie aké som zohnal, guferá silikónové, nové tesnenia. Ojnica nemala ani kúsok vôle, nebol dôvod ju meniť, aj keď doma mám novú. Následne bol spravený výbrus, spolu s piestom. Nový čep a ložisko samozrejmosťou... Myslím si že asi problém od začiatku bude v statore čiže cievkach... Keby mal niekto doma Tuarega bez tohto problému, a bol by ochotný preskúšať statory bol by som vďačný.... Alebo ak má karol1 voľný termín, šiel by som na menší výletík :-}

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Foggino (23.08.2013 23:18)


24.08.2013 8:09

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

karol1
 Bahniak 

Ikona

janoval :Ako je napajana riadiaca jednotka? Pochybujem, ze tymi 200voltami co lezu zo zapalovacej cievky
odpoveď otázkou - ako je napájaná riadiaca jednotka na babete? No presne rovnako - z napätia 200V +- sa cez diódu nabije kondenzátor z červeného kábla a riadiacim napätím rádove volty zo zeleného kábla dostane tyristor impulz , aby prepojil nabitý kondenzátor s primárnym vinutím indukčnej cievky . čierny kábel , čo ide na "CDI" je kostra - spoločná pre zelený aj červený kábel.

marek 80 - na rotore sú vedľa seba dva rady magnetov - jeden s menším priemerom na zapaľovanie , a druhý s väčším priemerom na dobíjanie. Cievky pre jednotlivé okruhy sú vinuté na samostatných kostričkách a na záver znitované dokopy a zaliate.
viď - www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/sh000001.pl...


25.08.2013 9:48

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

no tak prirovnat cdi z bebety nebol az tak dobry sposob vysvetlenia, kedze su tam len zhruba 4 suciastky, ale v podstate je to tak. dnesne motory ktore maju cdi, a regulacie predsthu, tak maju v sebe aj elektroniku ktora ten predstih riadi. je to elektronika zlozena z tranzistorov, integrovanych obvodov, a inych polovodicov, no a samozrejme potrebuje napajanie aby fungovala, takze sa to riesi tak, ze napr zaporma polvlna nabija kondenzator, a kladna sa po uprave a znizeni napetia regulatorom v samotnom cdi na niekolko malo voltov, pouziva na napanie samotnej elektroniky ktora riadi predstih, obmedzovac, pripadne neaku kontrolku pri dosiahnuti max otacok. cize vsetko co potrebuje cdi k zivotu ci uz ´´ vysoke ´´napetie pre nabijanie kondenzatora, alebo napetie len niekolko voltov pre napajanie obvodov riadenia, tak vsetko sa ziskava z alternatora z tej 200 voltovej cievky.


25.08.2013 10:16

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

dando
 Bahniak 

fogino> ak uz chces nieco merat tak nemeraj nepetie ale PRUD. co ti stahuje napetie nezistis ale co cuca prud sa da zistit lahko.


25.08.2013 21:27

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

karol1
 Bahniak 

Ikona

arpad - dnešné motory áno , ale tamten veterán - rozdiel oproti babete je asi 5 súčiastok a dá sa to zletovať ako "vrabčie hniezdo" s externou indučkou. Mal som tuareg rally s 27 litrovou klipsňovou nádržou a zdvihmi kolies cez 350mm , potom etx s asi 15 litrovou nádržou , a nakoniec etx s 8 litrovou nádržou , všetko s motormi 127 a s tou prvou , keď sa mi rozsypal rotor som jazdil so svetlami na baterku . Keď sa vybila , nesvietilo . Všetky mi točili cez 14000rpm , aj keď otáčkomer je len do 12 , ale ručička išla po "N" na neutral . Takže niečo málo o týchto motoroch viem , CDI ak sa tak vlastne dá nazvať som "pitval" a skresloval si schému , aby som si ho vedel vyrobiť.....
dokonca tá etx s 8 litrovou nádržou mala regler , ktorý bez pripojenia aspoň štvorcovej baterky proste nedával nič. Keď už začal dávať , tak sa napájal sám a štvocová baterka sa mohla odpojiť do najbližšieho zhasnutia a štartovania.
a ešte mám na povale valec 160ccm ...


25.08.2013 22:11

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

karol1
 Bahniak 

Ikona

kto hľadá , nájde :
www.transmic.net/en/sem.htm
dve zenerky , dva odpory , jeden kondík , jeden triak a indučka - celá veda . aké napájanie ? načo?


26.08.2013 14:08

Re: Aprilia Tuareg 125 wind 1 ročný nezistený problém

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

karol1, ARPAD: dik, zas som sa nieco nove dozvedel :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 92234 | Včera: 212616