Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach . - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach . - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

28.07.2013 11:59

Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Moto BMW R 1100 RS (aby sme vedeli o čom je reč) :

Mocem sa v súčasnosti dosť často v nadmorských výškach nad 2000 metrov a akonáhle sa vyškriabem nad cca 1500 metrov (včera som bol na 2750) , klesnú mi otáčky voľnobehu , ktorý má byť cca 1050-1100 , niekedy až na 600-650 .
Ja viem , odpoveď bude , nedostáva sa jej vzduchu (aj motorové píly treba prestaviť , ak sa pracuje nad 700m) .
Ibaže , toto by mala pomocou lambda sondy vyriešiť riadiaca jednotka , prieser je , že ja lambda sondu nemám , asi bol ten črep vyrobený iba na jazdenie v nížinách .
Čo včul , lebo pri tých 650 otáčkach neverím tomu , že by olejové čerpadlo vytváralo dostatočný tlak oleja a teda z toho kuká riadna šlamastika .
Prečo voľnobeh ? No , ja z passov na 80-90% jazdím bez zaradenej rýchlosti , čiže motor len oddychuje , akonáhle sa ocitnem na výške okolo 1000 metrov , otáčky sú celkom v norme .
Ak by niekto chcel , že prečo na voľnobeh , no , lebo mi to stačí a niekedy dosiahnem aj 90-100 km rýchlosť (a zadarmo :-))) )
Pridávať otáčky rukou na lanku sa mi nedá , lebo všetko je zadeklované ...


28.07.2013 12:17

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

>:-) Ani Egreš nevie uvariť dobrý čaj na Mount Evereste >:-)


28.07.2013 12:23

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

123talis
 Turista 

Ikona

Ako viem, že vo vyšších nadmorských výškach je redší vzduch a tým pádom sa ťažšie dýcha motoru, ale žeby už v 2000mnm? to sa mi nechce veriť...


28.07.2013 12:37

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

scrolo1
 Čoprák 

Ikona

U karburatorov je to normalne klesne volnobeh aj vykon :-}


28.07.2013 12:39

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

dando
 Bahniak 

ako prve si vyccisti vzduchovy filter a ak nepomoze tak kup k&n filter a nebudes mat problem vo vysokych vyskach


28.07.2013 13:13

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To som nenapísal , K&N filter tam samozrejme je , kvôli mojej lenivosti .
scrolo1 , je to striekačka , ... ale bez lambdasondy , asi nejaký mutant :-))) (ako celá značka :-D )


28.07.2013 14:17

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Myslim ze mas iba par moznosti.
1-zdvihnut volnobeh natocenim skrtiacej klapky
2-skusit tam dat origo filter namiesto KN. Viem, zda sa to divne, ale motorky s otvorenymi filtrami mavaju vo väcsich nadmorskych vyskach viac problemov ako motorky osadene seriovymi papierakmi. Ono to neni len o hustote vzduchu, ale aj o jeho tlaku. Tieto problemy sa najviac prejavuju u rovnotlakych karburatorov, ale kludne sa mozu prejavit aj na tom tvojom mutantovi.
3-vybodnut sa na to


28.07.2013 15:27

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

>:-) bacaono, je ešte jedna možnosť:

Ak už má tú Hungary-edition, jazdiť so zaradenou rýchlosťou. Ak brzdí motorom, stačí nepridať plyn a spotreba je prakticky nulová. No a čo brzdí taká vybehaná stará hajtra na päťke? Akurát šetrí brzdové obloženia... :-D


28.07.2013 18:47

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

dando
 Bahniak 

a nemas tam rovno aj ine vyfuky?


28.07.2013 19:35

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

brazel
 Kávičkár 

Ikona

dando , nie , všetko je pôvodné (až na vzducháč , ten som dal K&N)

bacaono , aj ja som rozmýšľal , že či by nebol pôvodný papierák lepší , ale ten je v garáži 900km od motorky ... :-( >:-)
Ak zdvihnem otáčky hore , dole to bude mať 2000 ... , nemám otáčkomer , ale výškomer :-))) >:-)

papiboy , isto vieš , že BMW-čka trasú , aj keď ideš dlhšie pri tých istých otáčkach , samoška , že to tu nikto nepotvrdí , ale je toho plný net www.google.sk/#biw=1366&bih=643&sclient=psy-ab... , takže brzdenie päťkou nehrozí , ten motor sa trasie aj bez toho , to by som musel radiť dole-hore a to radšej brzdím .

Jazdím niekedy (ak sa dá a kopec nadol je dosť dlhý) dokonca s vypnutým motorom , milujem to ticho a len svišťanie vetra a bŕzd .

Včera z Kaunertal-u len ja a cesta , absolútne ani živej duše , tak načo si to kaziť zvukom motora ?

Pozri obrázok

A v týchto zákrutách päťkou ani náhodou >:-) :-D (ani trojkou ...)
Značka oznamuje : Po 100 metroch 13 ostrých zákrut , celkovo ich je 29 a to rátajú len tie stoosemdesiatky , obyčajné 90-ky ani nie :

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (28.07.2013 19:38)


28.07.2013 21:55

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

>:-) Dovtedy pcháš zápalky späť do krabičky, až ti raz zhoria gule... >:-)

Vieš, čo je fadding, nie? Potom len bude ticho... >:-) ;-)


28.07.2013 22:52

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

palciatko
 Turista 

Ikona

brazel: Kedy si na tom posledne robil synchro? Je problém jazdiť na "sýtiči"?


29.07.2013 8:31

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

brazel
 Kávičkár 

Ikona

palciatko , môžeš mať kus pravdy , vlani sa akože robili , ale či sa aj urobili , to neviem , lebo to mal robiť slávny bystrický servisák (čo má už tri , či štyri roky na zdviháku VW Pritsche) , ale na mňa robil dojem , že sa do BMW vyzná ako hus do piva .
Sytičom aj sem tam pomáham , ibaže sytič práveže obmedzuje prívod vzduchu , či ?

Musím to poriadne odsledovať , či to nie je len zohriatym motorom (a keď sa spustím nadol , tak ho vychladí) , to by hovorilo už asi o vybehanom motore , minimálne netesniacich krúžkoch , aj keď oleja som dolial asi iba 4 deci na 2000km , čo je na tento motor celkom v norme .

papiboy , viem , čo je fading , lebo ma (chvalabohu) akurát pred týždňom dvaja občania o tom školili , potom som im vysvetlil , ako (a prečo) to je , tak teraz to už aj chápu ... :-)))

Brzdy sú osadené dobré , všetky kotúče Galfer , všade pancieráky , vpredu platne EBC HH (stále tie pôvodné , čo sme spolu volali , bolo mi ich ľúto vyhodiť) , vzadu síce len Textar (asi organický , na zadok stačí) , predok brzdí ako bláznivý , až som sa hral na Newtona , ibaže namiesto jablka som o zem hodil bramboru . 8-) :-)


29.07.2013 8:58

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

palciatko
 Turista 

Ikona

U GSka/RSka nie je sýtič sýtičom v pravom slova zmysle. Sýtič len jemne pridvihne obidve škrtiace klapky v difúzoroch - ako keby si jemne pridal plynom.
Motoru dodá viac vzduchu, TPS automaticky zabezpečí viac paliva, ale bohatosť zmesi tento "sýtič" neovplyvňuje. Tú ovplyvňuje (pri studenom motore) teplotné čidlo motora.


29.07.2013 9:54

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Aj ked si 900km od domu, ten papierak stoji taku velku palku ze sa neda kupit niekde tam pobliz a vyskusat?


30.07.2013 13:37

Re: Problém ? Áno , nízke otáčky voľnobehu vo vysokých nadmorských výškach .

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vazne to nema lambdu? Podla katalogov by tam mala byt.

Kazdopadne si myslim ze je to tym filtrom. A este by som spravil doslednu!!! synchronizaciu s nastavenim ventilov.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 245359 | Včera: 136893