Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zaujímalo by ma, či sa to stalo niekedy aj Vám. Včera som tlačil nenaštartovanú motorku v garáži pri čom reťaz vydávala celkom divné zvuky, čo ma prekvapilo, lebo reťazový kit bol menený pred sezónou (odvtedy najazdených okolo 7000km). Tak som sa rozhodol reťaz vyčistiť. Dal som dole kryt sekundárneho kolieska a zistil som toto |
Máš šťastie že sa nič nestalo ! |
Po výmene som to pravidelne kontroloval, naposledy asi po odjazdení 3t km, bolo všetko v poriadku. Bol použitý momentový kľúč (nie z Lidlu |
Naopak. Príliš "rozklepnutý" jazýček podložky. Ten sa potom zvykne odlomiť. Stačí to len zohnúť . |
ja som tiez na mojej vytratil tu maticu aj podlozku |
take veci treba lepit lepidlom na zavity alebo loctite . |
egres2 zrejme máš pravdu, na podložke keď som ju vyrovnal zostala dosť veľká ryha a asi na tom istom mieste som to zaistil znova to si už nepamätám |
czody toto isté som riešil minulý rok po sezóne keď som čistil reťaz a to som v lete jazdil aj v orechovej na okruhu a po slovensku som spravil cca 3000km,keď som si objednával maticu a predajcovi som povedal kolko som asi bez nej najazdil iba mi doporučil si ísť kúpiť šampanské Upravené 2 krát. Naposledy upravil Kyso (13.07.2013 0:01) |
Kyso tak aperitív som si fukol aj ja a hneď |
gratulace czody |
mne tuto druhu nahadzovali v servise tak snad tam bude ked to rozoberiem |
TomTee šťastný týždeň |
jasne ze som ok doumyvam a ide sa na sturec |
nemaj strach, vlani som prejazdil cez 7000km bez matice, v zime som až zistil ked som čistil dekel zvnútra, že mi to chýba. |
jaaaj no to by clovek ani neveril kolko takychto do servisu chodilo. postracate vsetko co sa da. |
Priznaj sa že to strácaš postupne ,po kúskoch,aby Ti doma prešla kúpa novej |
Stalo sa mi to na Fazer 1000, mal som ju jednu sezonu, pocas toho som to urcite nestratil to by bolo pocut a mozno by aj rozmrdal ten umely dekel čim to je zakryté. No nič objednal som novu maticu s podložkou a bolo |
dade121 tak tak |
|
papiboy |
Majocbr aké lepidlo? Tú matku stačí zatiahnuť trocha , povoliť ide aj rukou . |
no toto je zaujimave s tou maticou, kamaratovi sa asi mesiac dozadu stalo ze mu to koliesko vypadlo uplne, v zakrute na babe sa mu zaseklo zadne koleso, vydrbal sa medzi stromy, zlomena klucna kost, zavit na hriadeli zruseny, motorka inak v poho. Zaujimave je ale fakt ze to bola YAMAHA fazer. nieco na tych yamahach neni s tymi skrutkami v poriadku. seci co to riesite mate yamahy. |
Dobry podnet na kontrolu,,,.. Hned si to idem kuknut, nedavno som sa s tym tiez hral |
S Yamahou je podla mna vsetko v uplnom poriadku. |
Tak,tak bacaono,to trafil tak na 50%,horšie je keď si dáš vymeniť reťazovú sadu odborníkom a oni Ti nevymenia tú zaisťovaciu podložku za novú (poprípade Ti ju ale naúčtujú) |
marek750: |
nic som nemenil,jedneho dna som som to tam siel precistit a zistil som ze nieco chyba,mozno menil predchadzajuci majitel a bol lakomy |
Ja som mal dve Yamahy jedna odbehala 100 000km a druhá k nim nemala ďaleko a žiadny problém, teraz mám Suzuki a má rovnaký spôsob utiahnutia sekundárneho kolieska... |
Problém je až potom keď ju nejaký dilino na smrť utiahne |
Menil som retazovky aj na novych motorkach co od vyroby tam bola retaz trebars honda 600 rr co som nedavno robil. Honda ma skrutku a hrubu podlozku a nema to riesene naklepavacou podlozkou a maticou ako yamaha . Po zhodeni skrutky na zavite zostalo biele lepidlo ktore sluzilo proti povoleniu . Lepidla na zavity nedavaju uz kadejaky babraci co menia retazovky .Ved naco |
Lepil som päť matíc po výmene rozety. Vývodové, keď ťuká čo len dve desatiny, tam žiadne lepidlo nepomôže, lebo to neudrží. Fixuje len skrutky nafest, ale na zaťaženie od zrýchlovania a brzdenia lepidlo nie je, to by sme mohli lepiť rovno koliesko... |
Zajtra príde matica s podložkou tak uvidíme koľko vydrží |
papiboy: Maloktore vyvodove kolecko sa da na fest dotiahnut skrutkou ci maticou hlavne pri vole vyvodoveho kolecka na tisichrane I ked skrutka ci matica sa dotiahne na fest tak nezovre na totalku kolecko o dosadaciu plochu . U hondy trebars kolecko nezovre i ked je skrutka na fest dotiahnuta na rozdiel od yamahy (obrazok hore) sa kolecko zovre pomocou matice a oto jeto horsie ze sa povoli matica ak ma kolecko volu na tisichrane . Preto treba lepit aby sa matica neuvolnila (nehydlikala) na zavite .Neviem uz ako to vysvetlit . Mechanik co to pozna tak vie o com pisem |
Hondisti nože dajte foto ako to ma riešené Honda, toto riešenie čo ma Namaha je horšie ako mala jawa v 53-tom, tam keď sa povolilo tak to aspon udržal poloautomat ale aj tak rozdrbalo prepážku :D |
|
Nebudeme sa tu naťahovať na pi čovinách , keď má niektorá Honda taký systém že utiahnuť na moment a lepidlo , tak nech ho má. |
Tak uvidíme dokedy to vydrží |
marek750, nielen momentový kľúč, ale aj nitovaciu súpravu treba mať. Zárukou precíznej práce je základná výbava, inak radšej do servisu. |
To sa raz stalo kamosovi. Z nicoho nic mu prestala masina ist - radi hore radi dole a nic stale stoji na mieste - to sa uz aj koliesko s retazou vysunulo az na zavit matice. |
|
Neviem, možno sa mýlim, ale podľa foto čo pridal czody, usudzujem honda to má vyriešené podstatne lepšie |
postimg.org/image/ick726dot/][img]s22.postimg.org/ick726dot/Nitovacka_retaze.jpg">Pozri obrázok[/url][/img] Upravené 1 krát. Naposledy upravil Majcocbr600f (18.07.2013 19:10) |
dade121 nech je po tvojom |
papiboy jasné momenťák... |
normalna vec ze sa to odsrobuje ale kolecko vo vecsine pripadou nevypadne ak mas dore dopnutu retaz ,retaz sa totiz do stan dost malo vyklana a je problem to dat dole aj rukou , inak na zaistenie kolisok sa pouziva aj lepidlo loctitte ale neviem ake cislo takze hravo |
marek750, čo má počet menených reťazoviek s posúdením funkčnosti ? Aké lepidlo aký momentový klúč ? Nič z toho nieje treba . |
|
papiboy |
papi pred tým než odfotí zadné koleso kúpi nový reťazový kit |
ja som dnes skoro stratil podsedlovy ram. idem v lese bum bum...dojdem domov zhodim plasty chytim za uchopy/huskate630ie/ a vz-vrz jeden srob uplne prec a druhy o 3 zavity uz povoleny. dal som tam ze suzuki z rajdov, ked som ich menil za dlhsie pre podlozky, akurat tam pasoval.. a podotahoval som vsetko co som videl a to teda toho bolo povoleneho. |
zaujimave ze kroska dostava ine decibely a tak sa secko nepovoluje jak na tychto polociviloch. |
Caute, dnes som sa siel previest, umyl som masinu a namazal retaz, obliekol som si kombinezu a vysadol na moto, zaradil som tam jednotku, pridal plyn a nic! Ani som sa nepohol. Zhodil som kryt a drb sekundarne koliesko vyskocené. |
Troska to tu ozivim chlapci |
Opačný závit tam nie je, aspoň na bandite, ale matka mala v sebe zaisťovací pliešok, je to vidieť z vonku. Ak ho tam máš, tak ho musíš dostať von najprv. Ide to ťažko, ale nakoniec šidlom či tenkým šrobovákom sa to dá vybrať. Potom ide matica uvoľniť lepšie. |
Uz to mam poriesene ale diky za odpoved. Zaistovaci pliesok som vybral to som nasiel hned. Len ta matka bola riadne pritiahnuta pomohla az trubka na racnu aby som mal vacsiu paku a povolil som to |
Koroduje vám krúžok? KTM LC4 derie to gufero či to mám stočiť z nerezu? |
Veľa umývaš, málo mažeš. |
Ja som ju nechal zablatenú 6týždňov od Tuhrinej až teraz umyl, odhrdzím a natriem mazivom na ložiská to neuletí |
je to hardcore ocel, kalená. tej takáto hrdza začne vadiť po 15 rokoch, keď tak.. ja by som to opucoval, šprcol tam vazelínku a o pol roka na to kukol, či to robí šarapatu.. |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 196301 | Včera: 190251