Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim vsetkych... |
V manuáli nájdeš pravdepodobne iba viskozitnú triedu oleja 10W - 40. Špecifikácia JASO MA. |
Presne tak, islo mi skor o znacku s akou mate vy, co ste uz olej menili skusenosti. |
A od kial si na to prišiel ze do vzduchom chladeneho motora je najlepší 10W-40 ??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Marino (18.05.2013 12:14) |
10W-40 by som do vzduchaca nedaval, motor sa viac hreje, moze ti smykat spojka. |
Fedor: Motul pre motocykle 4T 5100 10W40 nemá API SL, ale API SM a nemá JASO MA, ale JASO MA-2 |
Nikdy som to nevedel pochopit, preco niektori ludia manipuluju viskozitou... ked ten olej splna JASO MA-X, spojka ti sklzat jednoducho nemoze. Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (18.05.2013 15:28) |
Do vzducháčov všeobecne je odporúčaný olej 20W50 pripadne 15W50 či už to boli jednovalce XT, alebo japonske štvorvalce taktiež aj choppre. Dokonca v manuály nájdeš napísané viskozity odporúčaného oleja od 10W40 až po 20W50. Vzducháč je teplotne omnoho viac namáhaný tak prečo tam liať riedky olej keď nejde jazdiť po mrazoch ale po letných teplotách. |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil Fedor (18.05.2013 22:53) |
Pripájam niečo na prečítanie k uvedenej problematike: Upravené 3 krát. Naposledy upravil kaleb (18.05.2013 23:18) |
Fedor: Niekedy je trochu praxe viac, ako plné knihy teórie. Pozývam ťa na kávu s malým zaškolením. Všetko zadara. |
o.k. Vadim, rád ťa navštívim, lebo v tvojom obchode sa mi páči a máš tam aj moju obľúbenú značku Motul. |
gabo> netreba manipulovat s viskozitou oleja, ALE potom musis robi VSETKY servisne vymeny a generalky podla manualu a pochyujem ze robis GO tak ako je pisane v manualy |
jawa555: Vzduchom chladený motor pracuje vo väčšom rozsahu teplôt, ako vodník, v ktorom voda zabezpečuje "konštantnú" teplotu motora. Pri rozdielnej tepelnej rozťažnosti materiálov použitých v motore, musel konštruktér navrhnúť väčšie dilatačné rezervy medzi pohyblivými časťami, ktoré následne odporučil "zapchať" viskóznejším olejom. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 219313 | Včera: 168953